انواع ست مبل و میزناهارخوری را بشناسید

انواع ست مبل و میزناهارخوری

ست شدن مبل و میز ناهار خوری همیشه یکی از دغدغه های اصلی خانم­ها در هنگام دکورکردن خانه می­باشد. با توجه به حضور مدل ­های متنوع در بازار شاید انتخاب طرح و رنگ هر اکسسوری چوبی برای شما کمی سخت باشد، به همین منظور شما باید در ابتدا مدل های موجود در بازار مبل را شناخته و پس از آن با انواع ست مبل و میز ناهار خوری آشنا شوید. در این مقاله سعی برآن شده که تمامی اصول حرفه ای در ست کردن این دو کالا باهم به شما آموزش داده شود. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید…

انواع مبلمان در بازار مبل

مبل در بازار ایران در دو سبک مبلمان استیل و راحتی عرضه می شود. مبلمان استیل به زیر دسته های مبل استیل، مبل کلاسیک، مبل سلطنتی، مبل مصری و مبل فرانسوی و مبلمان راحتی به زیر دسته های مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال تقسیم بندی می شود. برای آشنایی بیشتر در ابتدا تعریفی مختصر از هر کدام از این مدل ها برای شما می کنیم:

  • مبل استیل: به مبلی گفته می شود که دسته، تاج و نمای مبلمان با چوب منبت کاری شده نمایان می شود، ارتفاع تاج این مبل معمولی بوده و حدود 100 الی 120 سانتی متر است.
  • مبل کلاسیک: این مبل طرحی نزدیک به مبل استیل دارد با این تفاوت که در این مدل ارتفاع تاج کوتاه تر بوده و منبت کاری های ظریف تری با خود به همراه دارد.
  • مبل سلطنتی: این مبل با تاجی بلند(حدود 150 سانتی متر) مناسب استفاده در دکوراسیون سلطنتی و خانه هایی با متراژ بالا است.
  • مبل مصری: مبل مصری با الهام از تخت فراعنه مصر ساخته شده و ویژگی ظاهری آن که با سایر مدل ها متمایز شده را باید منبت کاری های زیاد آن دانست.
  • مبل فرانسوی: یکی از مبل های محبوب بوده که دلیل آن را باید در منبت کاری های ظریف و ابعاد به اصطلاح جم و جور که مناسب هرخانه ای است دانست.
  • مبل راحتی: مبل راحتی را باید محبوب ترین مبل در بین زوجین و نوعروسان برای خرید جهیزیه دانست. این مبل تماماً با پارچه پوشانده شده و نشیمن آن از اسفنج پر شده که راحتی زیادی را به شما منتقل می کند.
  • مبل چستر: ساختار مبل چستر همانند مبل راحتی بوده و تفاوت آن در لمسه دوزی های کف و نشیمن مبل است.
  • مبل ال: این مبل به شکل حرف لاتین L بوده که کاملاً مناسب استفاده در دکوراسیون خانه های کوچک است.
مشاهده
مدل میز تلویزیون دیواری
 مبل و میز ناهار خوری

میزناهارخوری ست مبل

حال که تمامی سبک های مبلمان را شناختیم، باید انواع میزناهارخوری مناسب هر مبل را شناخته و نسبت به آن اقدام به خرید نماییم.

میزناهار خوری در سه حالت چوبی_راحتی، فلزی_ راحتی و استیل تولید می شود که مدل های چوبی_راحتی و فلزی_راحتی مناسب مبلمان راحتی بوده و میزناهارخوری استیل نیز می تواند با تمامی مدل های مبلمان استیل ست شود.

میزناهارخوری باید در چه بخش هایی با مبل شما ست شود؟

اگر قصد خرید میزناهارخوری دارید می بایست در این موارد میز خود را با مبل ست کنید:

  1. رنگ بدنه: رنگ بدنه میزناهارخوری را باید کاملاً مشابه و یکدست با رنگ پایه های مبل انتخاب کنیم. اگر رنگ پایه مبل شما خاص بوده و امکان خرید میزناهارخوری مشابه آن وجود ندارد می توانید از تناژهای رنگی مشابه پایه مبل انتخاب خود را انجام دهید.
  2. پارچه: ترکیب پارچه­ی صندلی ناهارخوری هرچه از نظر طرح و رنگ نزدیک به پارچه مبلی باشد ست مبل با میز ناهار خوری شما زیباتر دیده می شود.
  3. جنس بدنه: جنس بدنه یک میزناهارخوری نمی تواند تفاوتی با مبل خانه شما داشته باشد. برای مثال اگر مبل چستر خانه شما پایه فلزی دارد، میزناهارخوری خانه باید بدنه فلزی بوده و به هیچ عنوان از چوب در ساختار آن استفاده نشود.
خرید مبل و میزناهارخوری به صورت یکجا

خرید مبل و میزناهارخوری به صورت یکجا

با توجه به نوسانات بازار و افزایش نسبی قیمت­ها در سال گذشته پیشنهاد می شود که مبلمان و ناهارخوری انتخابی خود را به صورت یکجا خریداری نمایید تا مجبور به خرج هزینه بیشتری نباشید. علاوه بر این وقتی شما از یک مغازه یا فروشگاه اینترنتی مبلی را انتخاب می کنید حتماً ست ناهار خوری مبل انتخابی شما در صورت سفارش شما با رنگ و پارچه مدنظرتان قابل خریداری است؛ بنابراین بهتر است در صورت وجود فضای کافی در خانه خود نسبت به خرید این دو محصول به صورت یکجا اقدام نمایید.

مشاهده
میز ال ای دی سلطنتی

میزناهارخوری با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه وجود کالاهای نامرغوب در بازارهای مبلمان باعث ایجاد بی­اعتمادی میان مشتریان و فروشندگان شده است. قبل از خرید یک میزناهارخوری شما باید اطلاعات کافی را در خصوص جنس و طرح و قیمت آن بدانید تا بتوانید خرید هوشمندانه و بدون دغدغه ای داشته باشید.

دانستن نوع جنس میز ناهارخوری اهمیت بالایی دارد. این کالا بیشتر در چهار نوع چوب، ام دی اف، پلیمر و فلز ساخته می شود که به شرح ذیل است:

  • مدل چوبی از بهترین نوع میزناهارخوری است، قیمت میزناهارخوری چوبی ازسایر مدل ها کمی بالاتر بوده که دلیل آن بالا بودن قیمت چوب­های باکیفیت روس، راش و گردو است.
  • میز بعدی که به دلیل قیمت مناسب از استقبال بالایی برخوردار است میزناهارخوری ام دی اف بوده که در طرح و رنگ های متنوع مناسب با هر ذائقه ای ساخته می شود.
  • مدل های پلیمری بیشتر مناسب تالار و رستوران ها بوده و کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی خانه ندارد.
  • میزناهارخوری فلزی را می شود یکی از محبوبترین سبک­های میزغذاخوری دانست که علاوه بر خانه در دکوراسیون کافی شاپ ها و برخی رستوران ها به کار می رود.

شایان ذکر است که صندلی و میز مدل­های با کیفیت هیچ کدام هنگام قرار گرفتن بر روی زمین دچار لغزش نشده و کاملاً به صورت تراز بر روی زمین قرار می­گیرد.

میز ناهارخوری چند نفره خریداری کنیم؟

میز ناهارخوری چند نفره خریداری کنیم؟

میزغذاخوری در ابعاد و تعداد نفرات دلخواه شما در بازار عرضه می­شود؛ قبل از انتخاب و خرید میز مدنظرتان ابتدا فضای خانه را در نظر بگیرید و بعد از آن باید توجه کنید که آیا قصد این را دارید که از مهمانانتان بر روی میز پذیرایی کنید یا خیر؟! اگر قصد این کار را دارید می­بایست مدل انتخابی خود را در ست­های 10 و 12 نفره سفارش دهید ولی اگر یک میز به تعداد اعضای خانواده می­خواهید از مدل های 2-4-6 و 8 نفره سفارش خود را ثبت کنید.

مشاهده
کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی

میزناهارخوری مدرن

با توجه به این مسئله که اغلب خانه­های زوج­های تازه عروس با سبک دکوراسیون مدرن دیزاین می شوند، خرید لوازم منزل با ویژگی مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو اگر قصد خرید میزناهارخوری مدرن را دارید باید ویژگی ظاهری این محصول را بشناسید.

میزناهارخوری مدرن

یکی از مدلهایی که می توان آن را در دسته سبک مدرن قرار داد میزناهار خوری پایه فلزی بوده که با رویه آبکاری شده و در رنگ های طلایی، بژ، نقره ای و مشکی در بازار مشاهده می شود. مدل دیگری که می شود به آن مدرن گفت مدل های پایه چوبی با صفحه ام دی اف است که طراحی ساده داشته و در رنگ های متنوع قابل عرضه است.

میز ناهارخوری کلاسیک

میز ناهارخوری کلاسیک مدلی منبت کاری شده بوده و مناسب ست کردن با مبلمان استیل و کلاسیک است. توجه داشته باشید که رنگ میزناهارخوری کلاسیک باید با بدنه مبل شما در یک تم رنگی باشد تا زیبایی بیشتری را به دکوراسیون هال و پذیرایی شما هدیه دهد.

میز ناهارخوری کلاسیک

نتیجه گیری

  • انواع ست مبل و میز ناهار خوری در بازار مبل و فروشگاه­های اینترنتی معتبر قابل عرضه می باشد.
  • مبل­های موجود در بازار مبل تهران و بازار مبل ملایر و … عمدتاً در دو سبک مبلمان راحتی و مبلمان استیل عرضه می شود.
  • میزهای ناهار خوری در سه دسته چوبی_راحتی، فلزی_راحتی و استیل ساخته می شود.
  • بهتر است خرید مبل و میز را به صورت یکجا انجام دهید تا مشکلات ست کردن که شامل طراحی و رنگ بدنه و پارچه می­شود را نداشته باشید.
  • میزهای چوبی و فلزی کیفیت ساخت بالاتری نسبت به سایر میزهای موجود در بازار از جمله پلیمری دارد.
  • ست کردن پارچه و رنگ میز با مبل خانه شما از اهمیت بالایی برخوردار است.
اثاث چین
ارسال دیدگاه