بازار مبل ملایر ، نشان از توسعه صنعت در شهرستانها

بازار مبل ملایر

بازار مبل ملایر نمود رونق صنعت داخلی کشور

توجه به بازار صنعت مبل و دکوراسیون کشور در دهه­ی گذشته بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه مسئولین و صادرکنندگان به منظور درآمد از ارز حاصل از صادرات و اشتغال زایی قرار گرفته است.

به گواهی سازمان تجارت، این صنعت نوظهور در کشور در سال 1391 نزدیک به 60 میلیون دلار در بخش صادرات غیرنفتی برای کشور ما درآمد زایی کرده است که در نوع خود قابل توجه است. علاوه بر درآمدهایی که صنعت مبل کشور در دهه­ی 90 داشته، اشتغال زایی بالایی در این بخش به وجود آورده و حدود 60 هزار واحد صنفی تولیدی را در این حیطه به کار گرفته است.

یکی از بازارهایی که در حوزه مبلمان استیل اسم و رسمی برای خود به جاگذاشته است، بازار مبل ملایر است. در این مطلب به معرفی هرآنچه شما باید در رابطه با این بازار مبل جذاب بدانید را داریم؛ با ما همراه باشید…

بازار مبل ملایر

 

ملایر کجاست؟

 

شهرستان ملایر زیر مجموعه استان همدان در غرب کشور و در 386 کیلومتری شهر تهران واقع شده است. نام این شهر از دو واژه مال و آگر ترکیب و به دست آمده است که معنای آن شهر آتش می­باشد. این شهر کهن قدمتی به تاریخ ایران داشته و اولین قومیت­های ایرانی در این مکان ساکن شده­اند.

قرارگیری شهر ملایر در امتداد رشته کوه زاگرس باعث وجود آب و هوایی معتدل کوهستانی که سبب رویش درختان گردو که خود نقش پررنگی درپیشینه تولید مبلمان و منبت­کاری این شهر داشته دارد.

 

آدرس بازار مبل ملایر

 

اگر قصد عزیمت به این شهر تاریخی و زیبا جهت خرید مبلمان را دارید در این قسمت ما آدرس و گالری­های معتبر و معروف این شهر را به شما معرفی می­کنیم.

 

آدرس بازار مبل ملایر: استان همدان_شهرستان ملایر_میدان نبوت_بلوار بازار مبل_ بازار مبل ملایر

 

در این محدوده­ای که آدرس آن را برای شما آورده­ایم تولید کنندگان و فروشندگان نام آشنایی حضور دارند که به شرح ذیل می­باشد:

مشاهده
بازار مبل آبنوس

مبلمان در شهرستان

استفاده از مبل در زندگی آپارتمانی امروزی بسیار رایج است و در سال های اخیر شاهد توجه خانواده‌ها به استفاده از انواع طرح و مدل مبلمان در دکوراسیون داخلی منازل هستیم. با ورود انواع مدل‌های مبل به زندگی روزمره کم کم خرید و فروش مبلمان در شهرستان نیز رونق پیدا کرده و لوازم سنتی از قبیل پشتی و کوسن جای خود را به مبل ها و کاناپه های شیک و مدرن دادند به طوری که امروز در کمتر خانه ای در سطح کشور مبلمان استفاده نمی‌شود. طراحی مبلمان‌های موجود با تمام سلیقه‌ها همخوانی دارد، از مبلمان کلاسیک و استیل با شکوه و جلال خاص مخصوص لاکچری پسندان، تا مبلمان چستر و طرح ال برای اسپرت پسندان و همچنین مبلمان راحتی برای ساده پسندان مهیا است. تنوع طرح و رنگ موجود نیز اجازه می‌دهد تا این مدل های ارائه شده به راحتی با هر تم رنگی و چیدمانی به اصطلاح ست شده و جلوه‌گر باشد.

ملایر و بازار مبل آن

 

فروشگاه مبل ملایر

در سال گذشته شهر ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت کشور به مردم معرفی شد، که همین مسئله نشان دهنده ی اهمیت بالای صنعت مبل در این شهر است، اگر بخواهیم دلیل نام گذاری ملایر را به عنوان پایتخت مبل و منبت کاری کشور بدانیم باید پارامترهای زیادی را بررسی کنیم که یکی از مهمترین فاکتورها قدمت صنعت چوب در ملایر بوده است. در گذشته نجار و منبت کاران ماهر کشور در این شهر مشغول به کار بودند که این صنعت و تجربه به نسل های آینده منتقل شده است.

دیگر عامل رونق صنعت مبل در ملایر وجود درختان گردو، توسکا و راش ایرانی بوده که در تولید مبل استیل مورد مصرف داشته و کیفیت و دوام بالایی دارند. این عوامل باعث ایجاد فروشگاه های زیادی در این شهر شده که سالانه نزدیک به ۷۰ هزار ست از مبل کلاسیک، مبل استیل، مبل چستر، مبل ال و مبل راحتی به فروش می رسد که رقم بسیار بالایی نسبت به جمعیت این شهرستان کوچک است. یکی از مشهورترین مراکز تولید مبل در ملایر بازار مبل مایان بوده که آدرس آن به این شرح است  ملایر – خیابان شهدا (خیابان همدان) – نبش خیابان شهید پورزادی است.

انواع مبل در بازار مبل ملایر

 

بازار مبل ملایر

شاید بتوان گفت بزرگترین دستاورد فروشگاه مبلمان ملایر معرفی تولیدات مبل و منبت کاری شهرستان ملایر باشد، این مسئله موجب می شود تا میزان اشتغال در این منطقه به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و از طرفی صنعت تولید مبلمان اداری و منزل در بازار بزرگ ملایر به یک برند مشهور در سطح کشور و حتی منطقه خاورمیانه تبدیل شود. به گفته کارشناسان کیفیت تولیدات مبل این شهرستان به قدری بالا است که می‌توان به صادرات آن امیدوار بود و قابلیت رقابت با محصولات با کیفیت خارجی را دارد. با وجود این پتانسیل بالا متاسفانه عدم استقبال از تولیدات داخلی و کمبود امکانات نظیر برق و آب در شهرک مبل و منبت ملایر این منطقه نتوانسته است از نظر اقتصادی رشد چشمگیری داشته باشد. اتفاقات نمایشگاه‌های مبل ومنبت در ملایر در سال‌های گذشته سبب شد تا نگاه‌ها به این شهرستان کوچک معطوف شده و امید برای رشد اقتصادی در این بخش بهبود پیدا کند. فروشگاه‌های مبلمان ملایر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مبل در ایران و همچنین بزرگترین صادرکننده مبل در کشور است و به همین دلیل شاید بتوان گفت بزرگترین رقیب بازار مبل تهران همین شهرستان کوچک واقع در استان همدان است.

مشاهده
بازار مبل بوشهر

 

آدرس یازار مبل ملایر

 

منبت کاری ملایر

متاسفانه در سالهای گذشته با حضور دستگاه سی ان سی چوب در کشور بیشتر تولید کنندگان مبل دیگر از منبت کاران چیره دست استفاده نمی کنند و این در صورتی است که ماهر ترین منبت کاران در ملایر بوده و طبیعتاً کیفیت و ظرافت کار بسیار بالاتری نسبت به دستگاه سی ان سی دارند.

شایان ذکر است بعضی از تولید کنندگان بازار مبل ملایر ابتدا طرح های چوب را با دستگاه سی ان سی کار میکند و پس از پایان این مرحله از منبت کاران برای جلا دادن به این طرح ها کمک میگیرند که در این صورت طراحی مبل در بالاترین حالت ممکن قرار می کیرد.

 

رنگ و ورق طلا در بازار مبل ملایر

 

از مشخصه های بارز ظرافت در ساختار مبل استیل و مبل کلاسیک رنگ کردن با کیفیت مبل است که در ملایر به نحو احسن انجام می شود. برای مثال می توان از حضور خانم هایی در چسباندن ورق طلا به مبل مثال زد که با توجه به دقت و حوصله بالا کاملاً مناسب این کار بوده که زیبایی مبل استیل و مبل کلاسیک را دو چندان میکنند.

خرید مبل از بازار مبل ملایر

 

بازارهای مختلف مبل

صنعت مبلمان در کشورمان در حال توسعه و رونق است اگرچه چند قطب تولید مبل از شهرت بیشتری در این زمینه برخوردار هستند. بعد از بازار مبل ملایر که از شهرت بسیاری در این زمینه و همچنین بخاطر کیفیت بالای تولیدات و ارائه خدمات پس از فروش مشتری مدارانه و صادرات به کشورهای همسایه، در استان سمنان، روستای ده ملا نیز یکی دیگر از قطب های صنعت مبل در ایران است. در این منطقه نیز اشتغال در حوزه مبل و ام دی اف بسیار بالا است و تعداد بالای کارگاه‌های تولید مبل و رنگ آمیزی و تعمیر نشان از اهمیت این بخش در صنعت مبلمان ایران دارد.

مشاهده
بازار مبل ایران

بازار مبل چهاردانگه در تهران نیز یکی دیگر از مراکز مشهور در عرضه و تولید مبلمان است، در این بازار نیز انواع مدل‌های به روز و جدید مبلمان در طرح‌ها، رنگ‌ها، مدل‌ها و قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود و علاوه بر خریداران تهرانی، مشتریانی از سراسر کشور برای خرید مبلمان به این مرکز مراجعه می‌کنند. بازار مبل یافت آباد در جنوب غربی شهر تهران در منطقه ۱۹ واقع شده است، در این بازار که چند سالی است به رونق و شهرت رسیده است علاوه بر تولیدات داخلی می‌توانید انواع مبلمان وارداتی را نیز مشاهده و خریداری کنید. تعداد نمایشگاه‌های مبل در این منطقه بسیار است و تولیدی‌های زیادی هم وجود دارد که کالاهای خود را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌دارند.

خرید مبل از بازار مبل  ملایر

 

جمع بندی

  • بازار مبل ملایر یکی از بازارهای پر رونق در زمینه تولید مبلمان کلاسیک، سلطنتی، مصری و استیل کشور بوده که سالانه حجم زیادی از نیاز داخل و قسمت صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
  • قیمت مبل در این بازار مبل کمی بالا بوده که دلیل آن استفاده از متریال مرغوب و هنر منبت­کاری و ورق طلا بوده که وقت زیادی را هنگام تولید مبل به خود اختصاص می­دهد.
  • این بازار در میدان نبوت و بلوار بازار مبل واقع شده که در این محدوده تعداد زیادی از گالری، مغازه و پاساژهای معتبر قرار گرفته شده است.
  • بسیاری از تولیدات این شهر به صورت آنلاین و یا در بازار مبل تبریز، بازار مبل تهران، بازار مبل اصفهان و سایر استان­های کشور به فروش می­رسند و نیازی به حضور فیزیکی در این بازار نیست.

 

 

 

اثاث چین
ارسال دیدگاه