کوسن مبل کلاسیک را از این پارچه ها انتخاب کنید

کوسن مبل کلاسیک

کوسن یکی از اِلمان­های زیباشناسی دکوراسیون داخلی هر خانه­ای هست، از همین رو دانستن پارامترهایی نظیر رنگ، پارچه، تعداد و فرم هندسی کوسن همگی کمک زیادی به بهتر دیده شدن مبل شما و دکوراسیون داخلی خانه­ می­کند. در این مطلب سعی داریم تمامی مواردی که باعث می­شود شما بتوانید کوسنی مناسب با مبل کلاسیک و راحتی و … را خریداری کنید به طور کامل بیان شده است. در ابتدا تعریفی کلی از مبل کلاسیک برای شما خواهیم کرد و بعد از آن کوسن مبل کلاسیک را با تصویر به شما نمایش می­دهیم.

ظاهر مبل کلاسیک به چه شکل است و سِت آن چند نفره است؟

مبل کلاسیک از سری مبلمان استیل بوده که از نظر ظاهر با تاجی کوتاه و ابعادی جم و جور از سایر مبلمان از جمله مبل سلطنتی و مصری متمایز می­شود. بر روی دسته، تاج و نمای مبل کلاسیک منبت کاری انجام می­شود که می­تواند این منبت کاری­ها با دست یا دستگاه CNC انجام شود. مبل کلاسیک را در بازارهای مختلف مبلمان از جمله بازار مبل ملایر و بازار مبل قم می­توانید به وفور مشاهده کنید. رنگ مبل کلاسیک بیشتر از تم رنگی قهوه­ای بوده که شامل گردویی، فندقی، ونگه و والیس است؛ البته شما هنگام خرید مبل استیل و کلاسیک می­توانید رنگ مورد نظر خود را سفارش بدهید.

مبلمان کلاسیک در ست­های 7، 8 و9 نفره و نیم سِت­های این مبل به صورت 5 نفره عرضه­ می­شوند. در صورت نیاز شما امکان خرید میزناهارخوری 4، 6 و 8 نفره و حتی با تعداد نفرات بالاتر همراه با مبلمان وجود دارد که در اینصورت دکوراسیون هال و پذیرایی خانه شما کامل می­شود.

رنگ کوسن مبل کلاسیک

حال که با ویژگی ظاهری مبل کلاسیک آشنا شدید می­خواهیم در خصوص کوسن این مبل محبوب صحبت کنیم.

مشاهده
لیست قیمت پارچه مبل در سال 1401

اولین پارامتری که باید مورد بررسی قرار بدهیم رنگ کوسن است. رنگ کوسن را در دو حالت می­توانید انتخاب کنید:

حالت اول: رنگ کوسن را در این حالت کاملاً همرنگ با پارچه مبل خود انتخاب کنید و هارمونی بیشتری به دکوراسیون خانه بیاورید.

حالت دوم: رنگ کوسن را کاملاً متضاد با رنگ پارچه کاناپه و مبل یک نفره انتخاب کنید و تضاد رنگی را که مناسب دکوراسیون های جدید است به نمایش بگذارید.

رنگ کوسن مبل کلاسیک

پارچه کوسن مبل

پارچه کوسن بسته به سبک مبل انتخاب می­شود. اگر مبل شما از سری مبلمان استیل است باید کوسن­های شما به صورت دو رو(یک طرف گلدار و سمت دیگر ساده) دوخته شود و اگر مبل حاضر در خانه شما از سری مبلمان راحتی است بهتر است از پاچه­ای با رنگ متضاد با پارچه مبل ساخته شود.

اگر مبل خود را خریداری کرده­اید و بعد از آن قصد خرید کوسن را دارید برای انتخاب پارچه می­توانید از کالیته پارچه­های موجود در اینترنت و یا حضور مستقیم در فروشگاه­های پارچه مبل اقدام به خرید پارچه مدنظرتان بنمایید.

پارچه کوسن مبل

ابعاد کوسن مبل

ابعاد کوسن مبل کلاسیک ارتباط مستقیمی با طول و عرض کاناپه و مبل یک نفره دارد. به همین منظور اول از هر چیزی انتخاب خود را برای تعداد کوسن مشخص کنید. اگر قصد دارید تعداد زیادی از کوسن­های مبل را در روی مبل خود داشته باشید بهتر است از کوسن هایی با ابعاد 40 × 40 انتخاب کنید ولی اگر قصد دارید تعداد کمی کوسن بر روی مبل خود داشته باشید، کوسن 80 × 80 گزینه­ی مناسبی برای شما است.

ابعاد کوسن مبل

اشکال هندسی کوسن

کوسن­ها معمولاً در سه شکل دایره، مستطیل و مربعی شکل دوخته می­شوند که انتخاب بین این مدل­ها در درجه اول بسته به سلیقه­­­ی شما و در درجه­­ی دوم سبک مبل شما است. برای مثال اگر قصد خرید مبل استیل دارید بهتر است در مرکز کاناپه یک کوسن دایره­ای شکل که بر روی آن نگین دوزی شده است قرار گیرد و در دو طرف آن از کوسن های مربعی یا مسطتیلی شکل استفاده شود.

مشاهده
خرید مبل راحتی چستر ، زینت خانه‌های لاکچری

در مبل راحتی این ترکیب کمی متفاوت بوده به شکلی که در مرکز کاناپه راحتی از یک کوسن مستطیل و در دو طرف آن کوسن­های مربعی شکل کوچک تری قرار داده می­شود.

اشکال هندسی کوسن

کوسن کم یا زیاد کدام یک مناسب­تر است؟

تا به اینجای کار شما مبل و کوسن مدل کلاسیک را شناخته و با انواع آن از نظر ظاهر آشنا شدید؛ حال شما به ما بگویید چه تعداد کوسنی برای یک مبل 7 نفره مناسب است؟ بله درست حدس زدید تعداد کوسن ارتباط مستقیمی با نوع مبل و نوع کاربری آن دارد. برای درک بیشتر از این مسئله مثالی برای شما میزنیم. فرض کنید مبل خانه شما از نوع مبل سلطنتی است و برای پذیرایی از مهمانان شما در قسمت پذیرایی خانه چیده شده است حال اگر تعداد کوسن بر روی این مبل زیاد از حد معمول باشد احساس ناخوشایندی به مهمانان شما می­دهد و کوسنی که برای تکیه دادن راحت مهمان تعبیه شده نتیجه­ی عکس می دهد.

با درک این موضوع شما باید تعداد بالای کوسن را برای استراحت کردن خود روی مبلمان تهیه کنید و در هنگام مهمانی و پذیرایی اقدام به جمع نمون تعدادی از این کوسن ها بنمایید.

مرکز خرید کوسن

مرکز خرید کوسن کجاست؟

متاسفانه مغازه­هایی که به طور تخصصی اقدام به فروش کوسن در تهران و سایر شهرستان­ها می­کنند به ندرت یافت می­شود در همین راستا بیشتر فروش کوسن­ به صورت اینترنتی بوده که قابلیت تعویض پارچه و انتخاب رنگ و طرح مدنظرتان وجود ندارد. به همین منظور به شما پیشنهاد می­کنیم خرید مبل را به همراه کوسن انجام بدهید تا بتوانید پارچه­ی کوسن را متناسب با مبل خود انتخاب کنید.

اگر مبل منزل را قبلاً خریداری کرده­اید می­توانید با مراجعه به پارچه فروشی­های شهرتان، پارچه­ها را از نزدیک مشاهده و نسبت به خرید و انتخاب پارچه مبلی اقدام کنید و پس از آن با مراجعه به خیاط درخواست دوخت با طرح و مدل مدنظرتان را بکنید.

مشاهده
خرید مبل ترکیه ای انتخاب سخت پسندان

ویژگی کوسن جدید

کوسن­ها هم مانند مبلمان روزانه با طرح­ها و سبک­های گوناگونی دوخته و بر روی مبل قرار داده می­شود. اگر علاقه مند به خانه­ای با دکوراسیون به روز هستید قبل از انتخاب کوسن، سری به شبکات مجازی از قبیل اینستاگرام و پینترست بزند و هشتگ کوسن­ جدید را سرچ کرده تا با دنیای تصاویر و مدل های جدید کوسن آشنا شده و نسبت به آن خرید و یا سفارش خود را انجام دهید.

کوسن­ فانتزی، کوسن پشمی و کوسن­های منجوق دوزی شده همگی جزء دسته مدل­های جدید و جذاب هستند که به راحتی ظاهر مبل شما را دگرگون می­کنند.

ویژگی کوسن جدید

کلام پایانی و نتیجه گیری

قبل از خرید کوسن مبل کلاسیک دقت زیادی به سبک و تم رنگی خانه خود بکنید تا با قرار دادن کوسن بر روی مبل، زیبایی محیط چند برابر شود و نتیجه­ی عکسی حاصل نشود.

هنگام خرید کوسن حتماً به نکات زیر دقت بکنید:

  1. انتخاب رنگ کوسن بسته به سلیقه­ی شما در دو حالت یکدست با پارچه و متضاد با پارچه مبلی انجام می­شود.
  2. تعداد کوسن را ابعاد و سبک طراحی مبل خانه شما مشخص می­کند.
  3. در هنگام پذیرایی از مهمان بهتر است کوسن کمتری بر روی مبل قرار داده شود تا برای مهمان شما مزاحمتی ایجاد نشود.
  4. برای انتخاب پارچه کوسن مبل می­توانید به پارچه فروشی مراجعه کرده و بعد از مشاهده کالیته پارچه طیف رنگی مطبوع خود را انتخاب کنید.
  5. بهتر است در کانون کاناپه مبلمان استیل یک کوسن دایره­ای شکل تزئین شده قرار گیرد و اطراف آن با کوسن های مربعی طرح گل کامل شود.
  6. در مرکز کاناپه مبلمان راحتی معمولاً کوسن­های مستطیل شکل قرار گرفته و اطراف آن مدل­های ساده مربعی شکل قرار داده می­شود.
  7. تصاویر کوسن­های جدید را اینترنت و شبکات مجازی مشاهده و در صورت تمایل به آن سفارش خود را به خیاط یا رویه کوب بدهید.
  8. کوسن های فنتزی، پشمی، منجوق دوزی همگی در دسته کوسن­های مدرن و جدید قرار می­گیرند.
کوسن برای مبل کلاسیک
اثاث چین
ارسال دیدگاه