راهنمای خرید نیم ست مبل کلاسیک

نیم ست مبل کلاسیک

مبلمان در بازار مبل برای عرضه در انواع ست­های 7، 8 و 9 نفره آماده­ی خرید می­باشد؛ امّا کسانی که فضای کمتری برای چیدمان مبل در خانه در اختیار دارند، انتخاب نیم ست مبل یکی از گزینه‌­های بسیار هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی است.

مبل در بازار به دو دسته مبلمان استیل که شامل مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی بوده و مبلمان راحتی که در برگیرنده مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال است. در این مطلب قصد معرفی نیم ست مبل کلاسیک که مناسب دکوراسیون خانه­‌های ایرانی است را برای شما داریم تا اگر قصد خرید مبل دارید، بتوانید با مطالعه نکات کلیدی زیر خرید خود را انجام دهید.

نیم ست مبل کلاسیک شامل چند بخش می­شود؟

ست مبل کلاسیک در بازار مبل معمولاً به صورت 7 نفره که شامل: یک عدد کاناپه سه نفره + 4 عدد مبل یک نفره + یک عدد میز جلومبلی و دو عدد میز عسلی است و در صورت نیاز مشتری قابلیت اضافه کردن 2 یا 4 عدد صندلی میزبان وجود دارد. امّا همانطور که از نام نیم ست مشخص است تعداد مبل­های این مدل از سِت کامل کمتر است. هر نیم سِت مبل کلاسیک در صورت نبود کاناپه دو نفره شامل یک عدد کاناپه سه نفره + دو عدد مبل یک نفره به همراه میز جلومبلی و یک عدد عسلی است و در مبل­‌هایی که سِت اصلی کاناپه دو نفره دارند به صورت چهار نفره که شامل یک عدد کاناپه دو نفره + دو عدد مبل یک نفره و میزجلومبلی وعسلی بوده عرضه می­شود.

نیم ست مبل کلاسیک شامل چند بخش می­شود؟

نکاتی که هنگام خرید نیم ست باید از آن آگاه باشید

در هنگام خرید هر محصولی، شما باید اطلاعات کافی و لازم را نسبت به جنس متریال به کار رفته و پروسه تولید بدانید. خرید نیم ست مبل استیل و کلاسیک هم خارج از این موضوع نیست به همین دلیل قبل از خرید شما حتماً باید نوع چوب به کار رفته، نشیمن، جنس رنگ، کیفیت پارچه مبلی و حتی دقت به خرج شده در هنگام رنگ­کاری و رویه کوبی را بدانید. در ادامه تمامی نکاتی که می­بایست در زمان خرید به آن توجه ویژه داشته باشید را برای شما بازگو می­‌کنیم.

مشاهده
پارچه مبلی مازراتی
خرید نیم ست مبلمان کلاسیک

جنس چوب به کار رفته در کلاف مبل

بیس و ساختار مبل را بدون شک باید کلاف مبل دانست. کلاف یا همان استخوانبندی مبل همان قسمتی است که اسفنج و پارچه مبل بر روی آن محل سوار می­شود و بعد از تمام شدن کار یک فرد با نشستن بر روی آن تمامی وزن شخص و مواد دیگر به کلاف منتقل می­‌شود. علاوه براین به دلیل اینکه در گروه مبل کلاسیک، دسته و تاج مبل بیرون و دارای پارچه می­باشد حتماً باید از چوب مرغوب استفاده شده تا رنگ­کاری این قسمت به مشکل برنخورد.از بهترین چوب­هایی که هنگام ساخت مبلمان استیل به توصیه نجاران ماهر و کارشناسان مبل و دکور سایت اثاث چین همیشه به آن تاکید شده چوب راش سوپر گرجستان و چوب گردو با قدمت بالا است.

اما چرا چوب راش و چوب گردو با قدمت بالا؟! چوب راش از چوب­های وارداتی از کشور گرجستان بوده که با ظاهری یکدست و دوام بسیار بالا بی­شک از بهترین چوب­ها در ساخت مبل استیل است. از چوب­های با کیفیتی که در رده چوب راش است چوب گردو با قدمت بالا بوده زیرا با گذشت زمان چوب خشک­تر شده و احتمال ایجاد ترک با گذشت زمان بر روی چوب را به حداقل ممکن می­رساند.

جنس چوب در مبلمان کلاسیک

نشیمن مبل کلاسیک از چه موادی است؟

مبل کلاسیک، مبل سلطنتی و مبل استیل از دسته آن مبل­هایی بوده که به دلیل استفاده پارچه گلدار حتماً باید از نوع سفت با قابلیت ارتجاعی بالا ساخته شود که علاوه بر صلابت مبل، پارچه انتخابی شما دچار چین و چروک نشود. با دانستن این نکات بهترین گزینه برای نشیمن این سبک مبلمان، فوم سرد است. فوم سرد از دسته موادی هست که نشیمن معمولی و نسبتاً راحتی دارد و ظاهر مبل را به راحتی حفظ می­کند.

مشاهده
چیدمان اتاق خواب

نکته: متاسفانه عده­ای تولیدکننده سودجو با استفاده از فوم گرم به جای فوم سرد، کیفیت محصول تولیدی را تا حد زیادی پایین آورده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی مبل تولیدی نیاز به رویه کوبی دارد؛ به همین علت حتماً در فاکتور خرید خود مواد به کار رفته در هنگام ساخت را قید کنید تا با خیالی آسوده از محصول خریداری شده استفاده نمایید.

نشیمن مبل کلاسیک

رنگ مبل کلاسیک

یکی از قسمت­های مهم در ساخت، رنگ­کاری مبل کلاسیک است. علاوه بر دقتی که هنگام رنگ­کاری­ مبل کلاسیک باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از مواد با کیفیت در رنگ می­باشد. انتخاب رنگی که مناسب رنگ دکوراسیون خانه شما باشد، کاملاً به عهده­ و سلیقه­ی شما است امّا استفاده از پلی یورتان ترک و رنگ با کیفیت، تضمینی است که شما باید هنگام خرید از فروشنده دریافت نمایید.

متاسفانه بعضی از نمایشگاه­های مبلمان، مبلی که در معرض نمایش می­گذارند را با کیفیت بالا و مواد براق کننده رنگ می­کنند ولی هنگام ساخت محصول به سفارش مشتری از رنگ کار نمونه استفاده نمی­‌کنند و کیفیت رنگ را تا حد زیادی پایین می­آورند!

شایان ذکر است اگر قصد خرید مبل سلطنتی با رویه ورق طلا را دارید حتماً از دقت و وقتی که برای چسباندن ورق طلا بر روی چوب گذاشته می­شود اطمینان لازم را کسب کنید چرا که هر چه این کار با دقت بیشتری انجام شود زیبایی منبت کاری گل­های مبلمان بیشتر به چشم می­آید.

پارچه مبلی مناسب مبل کلاسیک

انتخاب پارچه یکی از سخت­ترین کارهایی است که خانم­ها در هنگام خرید مبلمان پیش­رو دارند. وجود کالیته­ پارچه­هایی که با طیف رنگی گسترده در بازار مبل در دسترس قرار گرفته شده کمی این چالش را برای خانم­ها سخت­تر کرده است.

مشاهده
پارچه مبلی سلطنتی

پارچه­های موجود در بازار به دو دسته وارداتی و داخلی تقسیم بندی می­شوند که عمده­ پارچه وارداتی از دو کشور چین و ترکیه سر از بازار داخل درآورده­اند. پیشنهاد ما به شما در هنگام انتخاب پارچه مبل، این موضوع است که در بند اسم ترک یا پارچه­ی وارداتی نشوید و اگر طرح و رنگ پارچه مورد پسند شما قرار گرفت از جنس پارچه مطمئن شده و خرید خود را نهایی نمایید.

نکته: در بعضی از فروشگاه­های پارچه، پارچه­‌های چینی و یا ساخت داخل را به نام ترک و با قیمت گزاف به فروش می­رسانند؛ بنابراین اگر قصد خرید پارچه مبلی ترک را داشتید حتماً از فروشنده گواهی اصالت کالا را دریافت و بعد از مطالعه و چک کردن آن خرید خود را انجام دهید.

پارچه مبلی مناسب مبل کلاسیک

نکته پایانی

قیمت مبل در بازارهای مبلمان نسبت به تولیدی ویا فروشگاه­های اینترنتی به شدت باهم اختلاف دارد که دلیل واضح آن وجود واسطه و اجاره بهاء بالای مغازهای این صنف است که با تورم این محصول در بازار مواجه شده است. به همین منظور اگر قصد دارید نیم ست مبل کلاسیک را با قیمت معقول و ارزان خرید کنید پیشنهاد ما خرید اینترنتی مبل بوده که با انجام چند کلیک ساده در وقت و هزینه­ی خود صرفه جویی قابل توجهی کرده­اید.

توجه داشته باشید، فروشگاه اینترنتی که برای خرید خود انتخاب کرده­اید حتماً دارای نماد اعتماد الکترونیکی (E-NAMAD) باشد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه