پارچه مبلی سلطنتی

پارچه مبلی سلطنتی

هر نوع مبلی باید پارچه و روکش مناسبی داشته باشد تا بتواند زیبایی و جلوه مبلمان را نشان دهد. شاید این موضوع برایتان سوال باشد که پارچه مبلی سلطنتی از چه جنسی بافته و تهیه شده است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با پارچه مبلی سلطنتی با وضعیت این پارچه در بازار و قیمت آن هم بیشتر آشنا شوید.

انواع پارچه مبلی سلطنتی

پارچه مبل سلطنتی تنها محدود به یک رنگ و مدل خاص نمی‌شود. تنوع بسیار بالای این پارچه مبلی، باعث شده تا در حین انتخاب به هیچ عنوان محدودیت نداشته باشید و با خیال راحت انتخاب خود را انجام دهید. در ادامه با انواع پارچه مبلی سلطنتی بیشتر آشنا خواهید شد:

انواع پارچه مبلی سلطنتی

پارچه مبلی مخمل طرح‌دار


این دسته از پارچه‌های بافت نرم و مخملی دارند، به هیچ عنوان محدودیت رنگ ندارند. در حال حاضر این دسته از پارچه‌های طرح‌دار در دو نوع گل برجسته و معمولی به بازار عرضه شده‌اند. انتخاب این پارچه می‌تواند ظاهر شکیل و زیبایی را به مبلمانتان بدهد.

پارچه مبلی مخمل طرح‌دار

پارچه مبلی نخی


 اگر به دنبال پارچه‌های ساده ولی خوش‌رنگ هستید، پارچه‌های نخی می‌توانند گزینه انتخابی مناسبی برای شما باشند. این پارچه‌ها تنوع رنگ بسیار بالایی دارند، اما ظاهر آن‌ها به شکیلی پارچه مخمل نخواهد بود.

پارچه مبلی نخی

پارچه مبلی پشمی


 این پارچه بیشتر از پشم بز، گوسفند و میش بافته می‎شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای روکش مبل سلطنتی افرادی باشد که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند. پارچه مبلی پشمی علاوه بر اینکه نرم و لطیف است، قدرت رطوبت‌پذیری بسیار بالایی نیز دارد.

مشاهده
چیدمان مبل ال
پارچه مبلی پشمی

پارچه مبلی چرمی


اگر به دنبال ساختن یک دکوراسیون رسمی و حذاب هستید، پارچه چرم می‌تواند یک گزینه عالی باشد. این پارچه‌ها دو نوع چرم مصنوعی و طبیعی دارند. چرم طبیعی با وجود اینکه قیمت بسیار بالاتری دارد، در مقابل دوام و ماندگاری بالایی نیز دارد. از طرفی؛ تنوع رنگ بالایی دارد پس به هیچ عنوان نگران انتخاب رنگ آن نباشید.

پارچه مبلی چرمی

پارچه مبلی کتان


این پارچه هم همانند پارچه نخی از تنوع رنگ بالایی برخوردار است و در برابر لک بسیار مقاوم بوده اما سریع چروک می‎شود، یکی از عیب‌های این پارچه سایش سریع آن در برابر مواد شوینده است. به همین دلیل در شستشویش باید دقت کنید.

پارچه مبلی نانو


یکی از پرطرفدارترین پارچه‌های رومبلی، پارچه نانو است. این مدل پارچه مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به ضدلک بودن، ضدحریق، نرمی و راحتی، آنتی باکتریال بودن و… آن اشاره کرد.

پارچه مبلی جین


 اگر طرفدار پارچه جین هستید باید بگوییم که طیف رنگی این پارچه تنها آبی است. پارچه جین با وجود اینکه از پنبه بافته شده است اما مقاومت بسیار بالایی دارد.

پارچه مبلی جیر


پارچه جیر از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به پارچه مخمل است. این پارچه از پوست بز و گوساله ساخته می‌شود. با وجود اینکه شباهت بسیاری به پارچه مخمل دارد اما از آن ظریف‌تر است.

پارچه مبلی جیر

پارچه مبلی ریون


 این پارچه قدرت کشسانی بالایی دارد و با وجود نازک بودنش مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. تنوع رنگ این پارچه بسیار بالاست و هر تناژ رنگی که بخواهید را در آن پیدا می‌کنید.

مشاهده
تعویض پارچه مبل در خانه

پارچه مبلی ویسکوز


پارچه ویسکوز از الیاف پارچه‌ای بافته شده است و به مراتب از پارچه‌های پنبه‌ای بسیار براق‌تر است. از معایب این پارچه می‌توان به چروک بودن و جذب رطوبت بالای آن اشاره کرد که مانع عمر طولانی آن می‌شود.

پارچه مبلی نایلونی


بیشتر تولیدکنندگان برای بافت این پارچه از ترکیبات مخملی استفاده می‌کنند. این ترکیبات بسیار مقاوم هستند و رطوبت کمتری را به خود جذب می‌کنند.

پارچه مبلی پلی استر


 این پارچه از الیاف مصنوعی بافته شده است و مقاومت بسیار بالایی دارد.

پارچه مبلی پلی استر

تمامی این پارچه‌ها از آن دسته از پارچه‌هایی هستند که می‌توانید برای روکش مبلمان صنعتی از آن‌ها استفاده کنید.

یزد؛ بزرگترین صادرکننده پارچه مبلی سلطنتی

در حال حاضر می‌توان گفت که بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده پارچه مبلی سلطنتی در کشور، شهر یزد است. پارچه‌های تولید شده در این شهر کیفیت بالایی دارند و در بافت آن‌ها سعی شده تا از مواد درجه یک استفاده کنند. با وجود اینکه پارچه‌ها کیفیت و طرح بسیار خوبی دارند اما، بسیاری از افراد تمایل ندارند از آن برای روکش مبلمان سلطنتی استفاده کنند.
پارچه‌های با کیفیت و خوش نقش و نگار تولید شده در یزد، برای انواع مبلمان سلطنتی و استیل مناسب است.

یزد؛ بزرگترین صادرکننده پارچه مبلی سلطنتی

قیمت پارچه‌ مبلی سلطنتی

معمولا پارچه‌ مبل سلطنتی قیمت ثابت و مشخص شده‌ای ندارد. عوامل بسیاری در قیمت نهایی پارچه تاثیرگذار است، الیاف به کار رفته در بافت آن و طرح و نقشی که دارد می‌تواند روی قیمت آن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال پارچه‌های صادراتی گل برجسته در برابر پارچه‌های تولید داخل قیمت بسیار بالاتری دارند. قیمت پارچه با توجه به ایرانی یا خارجی بودن آن متفاوت خواهد بود.
مبل سلطنتی به عنوان یک مبل لوکس و لاکچری شناخته شده است، از این رو پارچه مبلی استفاده شده در آن هم باید لوکس و زیبا باشد.

مشاهده
انواع مدل مبل راحتی سرمه‌ای
قیمت پارچه‌ مبلی سلطنتی

پارچه مبلی سلطنتی صادراتی

امروزه در بازار علاوه بر پارچه‌های تولید داخل می‌توانید پارچه‌های وارداتی از کشورهای مختلف را ببینید. در حال حاضر پارچه مبلی سلطنتی ایتالیا، ترکیه و چین طرفدار بسیاری در بازار داخلی پیدا کرده است.
اکنون کشورهای روسیه، عراق، چین، افغانستان و… از جمله کشورهایی هستند که خرید پارچه مبلی سلطنتی را انجام می‌دهند.
پارچه‌های وارداتی به دلیل جنس و کیفیتی که دارند از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند.

پارچه مبلی سلطنتی صادراتی

هر ست مبل سلطنتی به چند متر پارچه مبلی سلطنتی نیاز دارد؟

معمولا مبلمان سلطنتی را در دو قالب 7 نفره و 9 نفره تولید می‌کنند. این قالب‌ها شامل یک کاناپه سه نفره، چهار مبل تک نفره و دو صندلی میزبان است. قالب هفت نفره آن هم شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو مبل تک نفره است.

از آنجایی که مبل سلطنتی ترکیبی از معرق‌کاری و کلاف است، میزان پارچه کمتری در مقایسه با مبلمان راحتی استفاده می‌کند. میزان پارچه مورد نیاز برای مبلمان سلطنتی معمولا با توجه نوع مبل و مدل آن متفاوت خواهد بود. اندازه دقیق و مشخصی ندارد، اما می‌توان گفت به طور میانگین 8 تا 30 متر پارچه برای روکش مبلمان سلطنتی نیاز است.

هر ست مبل سلطنتی به چند متر پارچه مبلی سلطنتی نیاز دارد؟

سخن پایانی

اکنون با توجه به مطالب عنوان شده، با آگاهی و شناخت بسیار راحت‌تری می‌توانید نوع پارچه مبلی سطلنتی را انتخاب کنید. بی‌شک داشتن اطلاعات و آگاهی بیشتر می‌تواند منجر به یک انتخاب خوب و مناسب شود.

سوالات متدوال

  • تفاوت مبل سلطنتی و استیل چیست؟

در هر دو نوع منبت‌کاری وجود دارد اما در نوع استیل طرح‌ها بسیار ظریف‌تر هستند. از طرفی مبل‌های استیل به صورت 7 و 9 نفره هستند اما در سلطنتی محدودیتی وجود ندارد.

  • بهترین چوب مبل سلطنتی چیست؟
    چوب راش یکی از بهترین چوب‌ها برای ساخت مبل سلطنتی است.
اثاث چین
ارسال دیدگاه