چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

شما  ۸ ساعت از شبانه روز را  در خواب سپری می‌کنید. برای داشتن آرامش و استراحت کافی نیاز دارید در اتاقی آرام،دنج و راحت شب را بگذرانید  تا روزی پرانرژی و شادی را آغاز کنید. اهمیت خواب مناسب و کامل برای سلامتی شما بسیار مهم است.  برای داشتن سلامتی و نشاط شما نیاز به یک اتاق خواب دارید اما باید با رعایت نکاتی در چیدمان اتاق خواب آرامش را بیش از پیش  به دست آورید. برای دانستن این نکات با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق خواب

هر کدام از قسمت‌های منزل باید از یک سبک دکوراسیون پیروی کنند. تم و سبک اصلی باید در کوچکترین بخش‌های خانه نیز رعایت شود.به طور مثال اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است؛ سرویس خواب شما هم باید در همین سبک انتخاب شود.

دکوراسیون اتاق خواب

بهترین خرید سرویس خواب

اصلی ترین اجزای یک اتاق خواب خوب یک سرویس خواب مناسب است. تخت خواب شما باید علاوه بر زیبایی از سلامت شما هم مراقبت کند. شما یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانید برای همین در هنگام خرید سرویس خواب باید بهترین آن را انتخاب کنید.

بهترین سرویس خواب

اجزای سرویس خواب

به جز تخت خواب باید در هنگام خرید تشک دقت لازم را داشته باشید. تشک باید از نظر طبی سلامت شما را تضمین کند؛ زیرا هرگونه تشک نامناسب می‌تواند به ستون فقرات شما آسیب جدی وارد کند.  سرویس خواب علاوه بر تخت خواب,پاتختی، میز آرایش، آینه، کمد و بعضا پاف را هم شامل می‌شود.

مشاهده
آموزش ساخت کلاف مبل چستر
اجزای سرویس خواب

 بهترین مدل تخت خواب

بهترین تختخواب ان است که شما می‌پسندید. اما بهتر است در خرید تخت خواب به مدل آن توجه کنید. علاوه بر آن روحیه و سلیقه شما نیز در انتخاب تخت خواب مهم است. تبعیت از دکوراسیون کلی در سرویس اتاق خواب را  نیز مد نظر قرار دهید. سرویس تخت خواب باید متناسب با قد و وزن شما انتخاب شود.

 بهترین مدل تخت خواب

 بهترین اندازه‌های تخت‌خواب

یکی از مهمترین قسمتی که در خرید تخت خواب باید به آن توجه کرد اندازه و ارتفاع آن است.  بیشتر تخت‌های یک نفره معمولا عرضی بین ۹۰ تا ۱۱۰  و  طول ۲۰۰ سانتی متر دارند.  تخت‌های دونفره اغلب در عرض ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتیمتری دارند و طول آنها از ۱۹۰ تا۲۰0 سانتیمتر است.  ارتفاع تخت‌ها هم بین ۳۰ تا ۵۵ سانتیمتر است.  که متناسب با سلیقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود را باید آن‌ها را انتخاب کنید.

 بهترین اندازه‌های تخت‌خواب

بهترین تشک برای سرویس خواب

انواع مختلفی از تشک به نام‌های: تشک‌های طبی، استاندارد، مموری فوم، تشک فنری، تشک بادی، تشک آبی و  تشک لاتکس و تشک‌هایی ایرانی از برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که باید نسبت به انتخاب نوع خاص آن دقت کنید.

بهترین تشک برای سرویس خواب

پرده اتاق خواب

استفاده از نور آفتاب در فضای خانه بسیار عالی است و فایده‌های بسیار زیادی دارد اما پرده اتاق خواب باید به گونه‌ای انتخاب شود که هم زیبایی و هم قدرت پوشانندگی مناسبی داشته باشد.  پرده اتاق خواب باید همرنگ و همخوانی مناسبی با دکوراسیون خانه و اجزای سرویس خواب داشته باشد.

پرده اتاق خواب

انتخاب مناسب ترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب

برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب با  خانه بهتر است از کاغذ دیواری‌های مناسبی استفاده کنیم که همخوانی بیشتری با سایر قسمت‌های خانه و هم تاثیر مثبتی در روحیه و زندگی ما داشته باشد.   انواع مختلف و طرح‌های متفاوتی از کاغذ دیواری ها در بازار وجود دارد شما باید متناسب با روحیه به سبک دکوراسیون خود از آن‌ها استفاده کنید.

مشاهده
پرفروش ترین رنگ مبلمان
انتخاب مناسب ترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب

 کمد دیواری اتاق خواب

 انتخاب کمد دیواری مناسب یکی از ضرورت‌های اتاق خواب است. کمد دیواری بسیار پرکاربرد است با وجود کمد دیواری خبر از شلختگی و ریخت و پاش لباس‌ها در اطراف نیست. کمد دیواری باید به صورتی باشد که حجم زیادی از اتاق خواب را اشغال نکند و شما بتوانید آزادانه چیدمان مناسبی داشته باشید.

 کمد دیواری اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب رنگ بنفش است بنفش علاوه بر انتقال حس رویایی و شکوهمندی بسیار آرامش‌دهنده و خواب‌آور است.  ترکیب رنگ بنفش با سفید و طلایی بسیار زیبا و چشم نواز جلوه می‌دهد بهتر است که در المان‌های خاص از رنگ سفید و بنفش بهره ببریم.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

بهترین مدل تخت خواب

 برای انتخاب بهترین مدل تخت خواب باید به روحیه اندازه و متراژ اتاق خواب تان دقت کنید. ست تخت‌خواب باید به گونه‌ای باشد که از هر دو طرف امکان عبور و مرور باشد همچنین فضای مناسبی برای استفاده از میز آرایش، کمد، آینه و پاتختی‌ها وجود داشته باشد. در چیدمان اتاق خواب بهتر است که محیط را خیلی شلوغ نکنید بهتر است که فضای اتاق خواب آرام و آرامش دهنده باشد.

بهترین مدل تخت خواب

اتاق خواب مستر

امروزه مسترها بیشتر از اتاق خواب‌های معمولی مورد توجه قرار می‌گیرند. علت این امر متراژ زیاد، وجود سرویس بهداشتی مجزا،کمد دیواری‌ها با فضای بیشتر،تلویزیون و ورودی بالکن است. مسترها طرفداران زیادی دارند و می‌توان در سبک‌های مختلفی دکوراسیون آن‌ها را طراحی کرد.

اتاق خواب مستر

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی راجع به چیدمان اتاق خواب ارائه کنیم. اتاق خواب محلی است که شما حدود یک سوم از عمر خودرا در آن سپری می‌کنید؛ همین خاطر باید با رعایت اصولی آنجا را به محل مورد علاقه و آرامش خود تبدیل کنید.در چیدمان این اتاق باید به فضای موجود برای قرار دادن اجزای سرویس خواب و همچنین به سبک دکوراسیون کلی خانه، اکسسواری‌ها و رنگ‌ها توجه کرد. بهترین رنگ برای داشتن آرامش و خوابی عمیق رنگ بنفش است.

مشاهده
خرید مبل راحتی کلاسیک ، یک انتخاب مناسب

سوالات متداول

1)در چیدمان اتاق خواب باید به چه المان‌هایی توجه کرد؟ باید به سبک دکوراسیون کلی منزل و اجزای سرویس خواب توجه کرد.  

2)سرویس خواب شامل چه اجزایی می‌شود؟  سرویس خواب شامل تخت خواب،کمد، میزآرایش و پاف است.

3)در انتخاب سرویس خواب باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برای بهترین سرویس خواب انتخاب یک تشک مناسب،مدل دلخواه و رنگ و متراژ اتاق نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه