مبل چرم بهتره یا پارچه ای؟

مبل چرم بهتره یا پارچه ای؟

انتخاب و خرید مبل یکی از کارهای پر دردسر برای کسانی که تصمیم به تغییر لوازم خانه یا خرید جهیزیه دارند است. حتماً برای شما هم پیش آمده که قصد خرید این اثاث مهم خانه را داشته ­اید و سوالاتی نظیر جنس چوب، نوع مبل و یا حتی سوال مبل چرم بهتره یا پارچه­ای را در ذهن خود مرور کرده­‌اید. امروز ما قصد به توضیح تمامی سوالاتی که هنگام خرید مبل از خود یا فروشنده می­پرسید داریم؛ امّا در ابتدا شما باید نوع مبل با جنس پارچه­‌ی هر کدام را بشناسید و نسبت به آن خرید خود را انجام دهید. با ما برای پاسخ به سوالات خود همراه شوید…

انواع مبل و پارچه                             

مبلمان در بازار مبل تهران، بازار مبل ملایر و سایر بازارهای معروف به دو دسته مبلمان راحتی و مبلمان استیل تقسیم بندی می­‌شوند و هر کدام شامل مدل­های مبل دیگری می­‌شوند. هر کدام از مبل­های زیر دسته این دو گروه رویه‌­ای خاص دارند به همین منظور ما رویه یک به یک مبل­های موجود در بازار را به شرح زیر برای شما مشخص می­کنیم:

  • رویه مبل راحتی: مبل راحتی از نظر ساختار مبلی ساده بوده و قابلیت استفاده رویه چرم و پارچه را با هم دارد. شما می‌­توانید بسته به سلیقه­‌ی خود مبل راحتی چرم یا پارچه‌­ای را سفارش دهید.
مبل راحتی
  • رویه مبل چستر: مدل­های قدیم مبل چستر، با رویه­ی چرمی ساخته می­شد ولی امروزه با ورود پارچه‌­های باکیفیت به بازار استفاده از پارچه برای رویه مبل چستر ترک و ایرانی بلامانع است. توجه داشته باشید که بر روی مبل چستر لمسه کاری زیادی انجام می­‌شود به همین دلیل در ساخت این سبک مبل باید از چرم و پارچه­‌های با کیفیت و پرتراکم استفاده شود تا به مرور زمان دچار پارگی نشود.
مشاهده
خرید مبل آنلاین ، تجربه‌ی یک خرید متفاوت و راحت
رویه مبل چستر
  • رویه مبل ال: مبل ال از گروه مبل­‌هایی بوده که تنها با استفاده از پارچه زیبایی حداکثری خود را نشان می­‌دهد. علاوه بر این از مبل ال مقابل میز تلویزیون استفاده می­شود که هنگام نشستن و یا دراز کشیدن برای راحتی بیشتر کاربر بهتر است از پارچه نرم استفاده شود.
  • رویه مبل تختخواب شو: رویه مبل تختخواب شو تنها از پارچه‌­ای که نرمی آن زیاد است تولید می­‌شود. در صورتی که شما از چرم مصنوعی و یا طبیعی بر روی این مدل مبل استفاده کنید باید متوجه این امر باشید که بدن انسان هنگام دراز کشیدن بر روی چرم حس ناخوشایندی داشته و حتی موجب تعریق بدن می­شود.
  • رویه مبل استیل: رویه مبل استیل تنها باید از پارچه‌­های گلدار و یا معمولی در قسمت نشیمن و تکیه گاه استفاده شود. به نوعی می­توان گفت چرم در ساخت رویه این مبل هیچ نقشی ندارد.
رویه مبل استیل
  • رویه مبل کلاسیک: رویه مبل کلاسیک و مبل سلطنتی همانند مبل استیل باید از پارچه‌­های معمولی و گلدار طرح برجسته ساخته شود و وجود چرم در این سبک مبل کاملاً بی­معناست.

کیفیت چرم بهتر است یا پارچه؟

حال که با ساختار مبلمان بازار ایران آشنا شدید باید بدانید که کیفیت چرم به کار رفته در نشیمن و تکیه گاه مبل راحتی و چستر بالاتر است یا پارچه؟!

جواب این سوال را باید در قیمت این دو محصول جستجو کرد؛ بیشتر مبلمان‌­های چرمی از چرم مصنوعی ساخته می­شوند که قیمت این نوع چرم بین متری 50 الی 70 هزار تومان می­باشد. چرم مصنوعی چرمی ارزان قیمت بوده و باید بدون تعارف به اطلاع شما رساند که بعد از گذشت مدتی نسبتاً کوتاه این چرم به اصطلاح پوست پوست شده و کیفیت خود را از دست می­دهد. اگر اصرار به استفاده از چرم برای مبل خود دارید و مشکلی در تأمین بودجه ندارید می­توانید از چرم طبیعی که البته این چرم هم مراقبت­‌های خاص خود را دارد استفاده نمایید.

مشاهده
خرید مبل ارزان
کیفیت چرم بهتر است یا پارچه؟

اگر بخواهیم به طور کلی بین چرم و پارچه یک گزینه را با قیمت برابر برای شما معرفی کنیم بدون شک پارچه و چرم پارچه(پارچه طرح چرم) پیشنهاد ما به شما می‌­باشد. دلیل این پیشنهاد مقاومت بیشتر پارچه نسبت به چرم‌­های مصنوعی موجود در بازار است.

تنوع رنگی کالیته پارچه و چرم

تنوع کالیته پارچه به مراتب از چرم بیشتر بوده زیرا کالیته چرم فقط در برگیرنده رنگ­های اصلی بوده ولی برای مثال کالیته پارچه جاسمین علاوه بر رنگ‌های اصلی در بر گیرنده 30 الی 40 رنگ ترکیبی و زیبا می‌­باشد. بنابراین اگر به دنبال رنگی خاص برای مبلمان منزل خود هستید، کالیته­ پارچه یا چرم پارچه کمک بیشتری در پیدا کردن رنگ مورد علاقه‌­تان به شما می­کند.

تنوع رنگی کالیته پارچه و چرم

نکات خرید مبل و انتخاب پارچه

بعد از آشنایی با انواع رویه مبل می­‌خواهیم نکاتی را که هنگام خرید مبل باید در نظر داشته باشید را بازگو نماییم تا بتوانید انتخاب خود را با آگاهی هر چه بیشتر انجام دهید.

  • در هنگام انتخاب پارچه مبلی رنگ میز ناهار خوری، کنسول، پرده، فرش، تخت­خواب و اقلام سرویس خواب خانه­تان را در نظر گرفته و نسبت به آن طیف رنگی مدنظرتان را بدست آورید.
  • پارچه جاسمین و گونی بافت و چرم پارچه مسکو و مایا از بهترین پارچه­‌های موجود در بازار پارچه ایران هستند.
  • در هنگام خرید مبل، از انتخاب پارچه کوسن و سفارش آن غافل نشوید.
  • هر چه نشیمن مبل مدنظرتان از مواد اولیه بهتری ساخته شده باشد، پارچه مبلتان در حالت بهتری و بدون چین و چروک به نمایش گذاشته می­شود.
  • بهترین نشیمن برای مبلمان راحتی اسفنج 30 الی 35 کیلویی یورولوکس و برای مبلمان استیل فوم سرد با کیفیت می­باشد.
  • رنگ بدنه مبلتان اگر با تضاد خیلی کمی با پارچه انتخاب شود، زیبایی پارچه یا چرم بیشتر به چشم می­آید.
  • در صورتی که وقت کافی برای خرید مبل ندارید و یا می‌­خواهید با حذف واسطه­های فروشگاهی خرید مبل ارزان را تجربه کنید، خرید اینترنتی مبل یکی از پیشنهادهای جذاب ما است.
  • مبل انتخابی­تان را با کارت گارانتی معتبر شرکتی دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات پس از فروش استفاده حداکثری را ببرید.
مشاهده
خرید مبل راحتی ارزان ، انتخابی راحت
نکات خرید مبل و انتخاب پارچه

جمع بندی

به طور کلی کارایی پارچه از نظر دوام بالا و طیف رنگی بیشتر، به مراتب بهتر از چرم­های مصنوعی در بازار ایران هستند، از همین رو اگر بودجه‌­ای را برای نوسازی وسایل خانه در نظر گرفته‌­اید توجه داشته باشید که با انتخاب مبل رویه پارچه، تضمین کیفیت بیشتری برای محصول مدنظرتان به ارمغان آورده­اید.

بیشترین کارایی چرم، در مبلمان اداری و صندلی­ اداری می­باشد که در این حالت کاربری می­توان گفت کیفیت قابل قبولی از خود به جای گذاشته‌­اند و  از لحاظ طرح و رنگ مناسب دکوراسیون محل کار هستند.

چرم­های طبیعی بسیار گران قیمت بوده و در برخی موارد به قیمت 800 الی یک میلیون تومان در هر متر می­رسند، از این رو خرید مبل با چرم طبیعی برای بیشتر اقشار جامعه کمی دور از دسترس قرار می­گیرد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه