پارچه کوسن مبل

پارچه کوسن مبل

کوسن مبل بخش جدایی ناپذیر مبلمان منزل بوده و توجه به رنگ، طرح و پارچه آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر مردم در هنگام خرید مبل از خرید کوسن غافل می ­شوند و توجه خود را معطوف به دیگر نکات خرید مبلمان می­کنند از همین رو بعد از خرید مبل انتخاب پارچه کوسن و یا طرح آن کاری نسبتاً دشوار به نظر می­آید. در همین راستا به منظور تسهیل خرید این پارچه برایتان نکاتی را در مورد انواع مدل و پارچه کوسن مبل برایتان آماده کرده­ایم. با ما در ادامه این مطلب آموزشی همراه باشید….

پارچه­ی کوسن از جنس چیست؟

نوع و جنس پارچه­ی کوسن مبل ارتباط مستقیمی با نوع پارچه سِت مبل شما دارد. اگر ست مبل شما مبل راحتی باشد پارچه کوسن باید از نوع پارچه معمولی و یا چرم پارچه باشد و اگر مبل انتخابی از نوع مبل استیل، مبل کلاسیک و سلطنتی باشد پارچه کوسن شما می­بایست از پارچه­های گلدار ایرانی و یا وارداتی انتخاب شود. برای شناخت بیشتر شما از پارچه­ های مبل راحتی، مبل چستر، مبلمان استیل و مبل سلطنتی تعدادی از پارچه­ های با کیفیت را برای هر دو گروه مبلمان راحتی و مبلمان استیل برای شما به همراه عکس آورده­ایم که به شرح زیر می­باشد:

پارچه مازراتی

پارچه مازراتی یکی از پارچه­هایی نسبتاً ارزان بازار بوده که اگر از نوع وارداتی و یا ساخت داخل با تراکم بالا را بتوانید از نوع بی­ کیفیت آن تشخیص دهید با طول عمر نسبتاً خوب، مناسب برای استفاده در روی کوسن یا مبل راحتی و مبل چستر است. کالیته پارچه مازراتی از لحاظ رنگ­بندی تقریباً کامل بوده و قیمت هر متر پارچه مازراتی در بازار پارچه بین 60 تا 80 هزار تومان در سال 1400 برآورد می­ شود.

مشاهده
ست مبل و ناهارخوری کلاسیک
پارچه مازراتی

پارچه پورشه

پارچه نیمه مخمل پورشه از نوع پارچه­ های قیمت مناسب است و در سال­های گذشته کیفیت قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است. تنوع رنگی پارچه پورشه به اندازه­ی پارچه ­ی جاسمین نیست ولی رنگ­های اصلی و چند رنگ فرعی را در کالیته خود جای داده است که نیاز بیش از 80 درصد مردم را برطرف می­کند. پارچه­ ی پورشه یکی از پارچه­ های پرفروش برای کوسن، مبل راحتی، مبل ال و مبل چستر است. این پارچه­ ی مقرون به صرفه را می­ توانید در حدود متری 70 الی 85 هزار تومان در بازار پارچه فروشان تهیه و خریداری کنید.

پارچه پورشه

پارچه جاسمین

پارچه جاسمین از نوع پارچه­ های باکیفیت بالای مخمل بوده که در صورت استفاده بر روی کوسن زیبایی قابل لمسی را در دکوراسیون پذیرایی و هال خانه مشاهده می­ نمایید. پارچه جاسمین از لحاظ رنگ­بندی یکی از متنوع­ترین کالیته­ ها را در انحصار خود داشته و یکی از پیشنهادات کارشناسان سایت اثاث چین برای استفاده در رویه مبلمان راحتی و کوسن این گروه مبلمان است. قیمت هرمتر پارچه جاسمین در بازار پارچه بین 110 تا 130 هزار تومان در سال 1400 برآورد می­شود.

پارچه جاسمین

پارچه زد ایکس ZX

اگر کیفیت برای شما مطرح نیست و فقط به دنبال پارچه­ ای ارزان که تنوع رنگی خوبی از خود به نمایش گذاشته هستید، پارچه زد ایکس یکی از این سبک پارچه ­ها برای دکوراسیون داخلی خانه شما است. این پارچه معولاً تراکم پایینی دارد و جزء پارچه ­های اقتصادی بازار می­باشد. پارچه زد ایکس تنها مناسب مبل راحتی و مبل­ال است و برای مبل چستر به دلیل لمسه دوزی انجام شده بر روی این سری مبلمان پیشنهاد نمی­ شود. پارچه زد ایکس ایرانی در بازار پارچه دلاوران و یافت آباد قیمتی بین 50 الی 60 هزار تومان دارد که در صورتی که قصد خرید جهیزیه و کالا­های ارزان قیمت را دارید می ­توانید از این پارچه برای سرویس چوب خود استفاده کنید.

مشاهده
جدیدترین مدل‌های کمد دیواری اتاق کوچک
پارچه زد ایکس ZX

پارچه گونی بافت

پارچه­های گونی بافت از گران­ترین و متفاوت­ترین پارچه ­های حال حاضر بازار مبل تهران و فروشگاه­ های عرضه کننده پارچه می ­باشد. همانطوری که از اسم این پارچه مشخص است پارچه گونی بافت، بافتی شبیه به گونی دارد و تراکم بالای آن در نوع خود مثال زدنی است. رنگ بندی پارچه گونی بافت تقریباً کامل است و این پارچه را آماده استفاده برای کوسن تمامی مبلمان ­ها حتی مبل استیل می­کند. قیمت پارچه ­های گونی بافت تقریباً بالا بوده به طوری که در سال 1400 قیمتی نزدیک به متری 140 الی 170 هزارتومانی به خود اختصاص داده­اند.

پارچه گونی بافت

چرم پارچه مسکو

با شناخت پارچه­های معمولی که مناسب مبل راحتی یا تاج سرویس خواب و تخت خواب یک خانه هستند،  به سراغ معرفی چرم پاچه که به مراتب ساختاری مقاوم­تر از پارچه ­های معمولی دارند می­رویم. یکی از این چرم پارچه­ های باکیفیت، چرم پارچه مسکو بوده که کالیته پارچه آن از متنوع­ترین کالیته ­های موجود در بازار از لحاظ رنگ­بندی است. در داخل چرم پارچه مسکو، ابر و بادهایی تیره رنگ کار شده است که همین موستوجب نشان داده نشدن لکه­ های ریز می­ شود.همیشه چرم پارچه مسکو برای استفاده در کوسن و سِت مبل چستر، مبل راحتی و مبل ال پیشنهاد اول کارشناسان سایت اثاث چین است. قیمت هر متر چرم پارچه مسکو در بازار پارچه در حال حاضر بین 120 الی 140 هزار تومان تخمین زده می­ شود.

نکته: متاسفانه در دو سال اخیر چرم پارچه ­های متفرقه توسط بعضی فروشندگان به نام و اسم تجاری مسکو به فروش می­ رسند که به هیچ عنوان کیفیت مطلوبی ندارند، از همین رو حتماً قبل از خرید پارچه از کارشناسان و افرادی خبره در این حیطه کمک بگیرید.

چرم پارچه مسکو

چرم پارچه مایا

چرم پارچه مایا کیفیتی نزدیک به چرم پارچه مسکو دارد امّا طرح و رنگ لعاب آن کمی ساده­تر بوده که همین ویژگی سبب علاقه­ مند شدن خانم ­های ساده پسند به این پارچه شده است. چرم پارچه مایا را می­ توانید در رنگ­های متنوع در بازار مبلمان به راحتی پیدا و رنگی مطابق با رنگ دکوراسیون داخلی خانه­تان انتخاب کنید. چرم پارچه مایا مناسب مبل راحتی، چستر، ال و انواع مبل مکانیزم است. قیمت هر متر چرم پارچه مایا در سال جاری بین 110 الی 125 هزار تومان است.

مشاهده
دیوارکوب اتاق کودک
چرم پارچه مایا

پارچه­های گلدار

تا به اینجای کار انواع پارچه و چرم پارچه مناسب کوسن مبلمان راحتی را برای شما توضیح دادیم امّا پارچه­ ی کوسن مبل استیل و مبلمان کلاسیک کمی متفاوت است که قصد داریم به آن بپردازیم.

بر روی مبلمان استیل پارچه­های طرح­دار یا به اصطلاح گل­دار استفاده می­شوند و به همین علت بهتر است برای اینکه تضاد نامتعارفی در دکوراسیون پذیرایی شما شکل نگیرد از گروه همان پارچه مبل برای کوسن استفاده شود. پارچه­ های گلدار مبل مانند مبل راحتی صاحب برند نام آشنایی نیستند و بیشتر به دو دسته داخلی و وارداتی تقسیم بندی می ­شوند. این سبک پارچه­ مناسب کوسن مبل استیل، مبل کلاسیک، مبل سلطنتی، مبل مصری و مبل فرانسوی است و هر متر آن از 150 تا 500 هزار تومان در بازار پارچه مبلی ارزش گذاری می­شود.

پارچه­های گلدار

پیشنهاد ما برای انتخاب پارچه کوسن مبل استیل، استفاده از پارچه ­های ضخیم و پرتراکم بوده که به گذشت زمان بتواند ظاهر خود را حفظ کند. نکته­ی بعدی که علاقه مند به اشتراک با شما هستیم، این مسئله بوده که هنگام خرید پارچه مبلی زیاد در قید و بند پارچه وارداتی و اسم پارچه ترک نرفته و در صورتی که از طرح پارچه خوشتان آمد، با اطمینان از کیفیت پارچه خرید خود را انجام دهید.

کلام آخر

برای اینکه انتخاب پارچه کوسن مبل برای شما آسان­تر انجام شود، تمامی رنگ­بندی وسایل خانه از جمله سرویس خواب، تخت خواب، میز کنسول، میز ناهارخوری، مبلمان منزل و پرده را در نظر گرفته و نسبت رنگ آنها انتخاب پارچه کوسن را انجام دهید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه