مبل طوسی با چه فرشی ست میشه؟

مبل طوسی با چه فرشی ست میشه

یکی از عادت­‌های دیرینه و زیبای ما ایرانی­‌ها در چیدمان وسایل خانه و حتی انتخاب البسه می­‌باشد. این چیدمان و سِت نمودن وسایل می­تواند در بخش­های جزئی نظیر تابلو، لوستر، میز کنسول و تکه­­های بزرگ از جمله مبل، میز ناهارخوری، فرش و سایر لوازم خانه بشود. همانطور که از تیتر مبل طوسی با چه فرشی ست میشه، مشخص است ما قصد به معرفی نوع ست کردن وسایل منزل با یکدیگر داریم و این تنها منحصر به مبل طوسی رنگ با یک فرش نیست. در ابتدا توضیح مختصری در مورد اینکه چطور دو یا چند تکه وسایل منزل با هم ست می­شوند برای شما خواهیم گفت و در ادامه به گروه مختلف مبلمان منزل در چیدمان می ­پردازیم. با ما در خواندن ادامه این مطلب آموزشی همراه باشید…

مبل طوسی رنگ مناسب فرش

دو یا چند تکه اثاثیه خانه چطور با هم ست می‌­شوند؟

بعضی از خانم ­های خانه دار در سِت کردن دو یا چند وسیله با یکدیگر تنها به اینکه این اثاثیه رنگی مشابه داشته باشند بسنده می­ کنند که از نظر کارشناسان دکوراسیون اثاث چین کاری کاملاً منسوخ شده است؛ برای درک بهتر این مسئله مثالی برای شما می­‌آوریم، تصور کنید که در یک خانه از گروه مبل راحتی پایه فلزی در نشیمن خانه استفاده شده و در گوشه­‌ی خانه میز ناهارخوری سلطنتی قرار داده شده است، یکی سبک مدرن و دیگری کاملاً کلاسیک و سلطنتی! طبیعتاً به جزء اینکه هیچ کدام از این وسایل نمی‌­توانند خود را به طور کامل نشان دهند اتفاق خاص دیگری نمی‌­افتد. شاید باور بر این دارید که این کار به نوعی تلفیق کردن دو سبک دکوراسیون داخلی محسوب می­‌شود امّا باید به شما بگوییم تلفیق بیشتر در هنگام ساخت اتفاق می­افتد و در هنگام چینش مدل­های متنوع باید این کار توسط متخصصین دکوراسیون داخلی انجام گردد.

مشاهده
معیار انتخاب پرده آشپزخانه بر چه اساس است؟

حال که متوجه این مسئله شدید که اثاثیه منزل از نظر ظاهر باید پیرو یک سبک خاص دکوراسیونی باشد به سراغ نوع رنگ بندی می­‌رویم.

ست کردن وسایل خانه از لحاظ رنگ

ست کردن وسایل خانه از لحاظ رنگ

بعد از پیروی وسایل خانه از سبک و طرحی خاص نوبت به ست کردن وسایل خانه از نظر رنگ می­باشد. ما در این قسمت به روشی که آن را از قبل در خیلی از پروژه‌­ها تیم اثاث چین اجرا نموده است بیان می‌­کنیم. در این روش شما پس از در نظر گرفتن نقطه‌­ای کانونی در منزل، رنگ آن قسمت را مطابق با رنگ دیوار و رنگ پارچه مبلی و پرده سِت می­کنید. در این روش ساده شما قسمت­‌های بزرگ خانه را به عنوان محور اصلی و مابقی وسایل خانه را نسبت به آن سِت می­‌کنید. برای درک بهتر شما ما مبل را به عنوان مرکز یک خانه در نظر می‌­گیریم و فرش را نسبت به آن رنگ در یک طیف رنگی ست می‌­کنیم؛ به ادامه مطلب توجه فرمایید:

  1. فرش مناسب مبل طوسی رنگ: رنگ طوسی از گروه رنگ­های خنثی بوده و در طیف طوسی روشن، طوسی تیره و طوسی دودی تقسیم بندی می­شود. رنگ­های خنثی از هر لحاظ سازگاری بیشتر با رنگ­های دیگری دارند. جالب اینجاست که رنگ طوسی از ترکیب رنگ­‌های خنثی از جمله سفید و مشکی حاصل شده که به این دلیل طیف زیادی از رنگ­ها را با خود سِت می­کند. پیشنهاد ما برای انتخاب فرش به شما، خرید فرش قرمز، آبی روشن و تیره و رنگ زرد است. در صورتی که یک مبل چستر طوسی با فرشی زرد و یا بالعکس را سِت کنید، رنگ سال را در خانه خود اجرا نموده­اید.
  2. فرش مناسب مبل سفید رنگ: رنگ سفید را باید یکی از محبوب‌­ترین رنگ­ها در میان مردم دانست. دلیل این محبوبیت این رنگ شاید در این باشد که به اصطلاح خانه را دلباز نشان می­دهد و برای روحیه افراد این رنگ مناسب است. امّا اگر به دنبال سِت کردن وسایل خانه نظیر فرش، سرویس‌­ خواب، تخت­خواب، بوفه، میز کنسول با این رنگ هستید پیشنهاد ما استفاده از رنگ­های روشن مانند کِرم، قهوه­ای روشن، طوسی روشن و رنگ­های شاد مثل قرمز و سبز در این وسایل است.
  3. فرش مناسب با مبل سیاه رنگ: اگر اصرار به خرید مبل با پارچه سیاه دارید به منظور جلوگیری از دلگیر بودن خانه از رنگ­های روشن و شاد مثل کِرم، سفید و قرمز برای فرش خانه استفاده کنید.
  4. فرش مناسب با مبل آبی رنگ: آبی هم مانند طوسی در تناژ رنگی متنوعی تقسیم بندی می­شود. شما در انتخاب فرش مناسب با مبل آبی این امکان را دارید که از یک رنگ آبی که یک پرده روشن تر و یا تیره تر از مبل­تان است برای فرش خود استفاده کنید.
  5. فرش مناسب مبل قهوه­ای رنگ: فرش مناسب با مبل قهوه­ای به منظور بهتر دیده شدن می­تواند از رنگ­های خنثی نظیر طوسی و رنگ­های روشن مثل کِرم استفاده شود.
مشاهده
بهترین دیوارکوب‌های پذیرایی
چه رنگ و پارچه­ای در مبل دیرتر کثیف می­شود

چه رنگ و پارچه­ای در مبل دیرتر کثیف می­شود؟

اگر شما خانم بوده و درحال خواندن این مطلب هستید، حتماً تا به حال در هنگام خرید پارچه مبل و یا هر پارچه­‌ای به این فکر افتاده‌­اید که پارچه مدنظرتان در مقابل لکه و کثیفی چقدر مقاوم است؟! متأسفانه عده­‌ای سودجو در این بازار پر رونق هنگام فروش اصطلاحاتی نظیر پارچه نانو و ضدلک را به کار می­برند که لازم به ذکر است این صفاتی که به پارچه‌­ها می­‌دهند بازار گرمی ای بیش نیست و به هیچ عنوان این اصطلاح‌­ها سندیت ندارد. اگر کثیف و لک شدن پارچه در درجه­ی بالایی از اهمیت برای شما وجود دارد باید بگوییم که تنها شما از دو راه حل زیر می­توانید پارچه مد نظر خودتان را خریداری نمایید:

  1. استفاده از رنگ­های تیره: پارچه­هایی نظیر طوسی که در خود رگه­های سیاه و تیره را جای داده است به مراتب از پارچه­‌های روشن مانند سفید و کِرم دیرتر کثیف می­شوند و لکه­‌های ریز بر روی آنها به سختی نمایش داده می­شود.
  2. استفاده از پارچه­‌های ضخیم: طبیعی است که هر پارچه‌­ای، چه برای مبل باشد و چه برای سایر قسمت­‌های خانه از جمله پرده و … بعد از گذشت مدت زمانی دچار لکه و کثیفی می‌­شود. بعد از کثیف شدن پارچه راه‌­های مختلفی از جمله شستن پارچه با بخارشوی، شامپو فرش و حتی محلول­­‌های دست ساز وجود دارد امّا باید دانست که شست وشوی پارچه با گذشت زمان عمر پارچه را کم می­‌کند. حال اگر پارچه‌­ی انتخابی شما تراکم و گِرماژ بالایی داشته باشد، خرابی پارچه به حداقل امکان خود می‌­رسد.
مشاهده
انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

نکات پایانی و جمع بندی

  • اگر به دنبال ست کردن مبل طوسی با فرش هستید توجه داشته باشید که رنگ طوسی رنگی خنثی است و با بیشتر طیف‌­های رنگی سازگار است. رنگ‌­هایی مثل قرمز، زرد و آبی از بهترین رنگ­ها در سِت شدن فرش با مبل طوسی است.
  • در چیدمان خانه تنها رنگ یکسان اثاثیه برای سِت کردن لوازم کافی نیست بلکه باید از نظر ظاهر و سبک طراحی وسایل خانه از یک الگو تبعیت کنند.
  • در انتخاب پارچه مبلی نباید صفات نانو و ضدلک بر رویتان تاثیر بگذارد شما می­بایست بیشترین توجه را به رنگ و تراکم پارچه معطوف نمایید.
ست کردن مبلمان با فرش خانه
اثاث چین
ارسال دیدگاه