بهترین دیوارکوب‌های پذیرایی

بهترین دیوارکوب‌های پذیرایی

یکی از از عناصر بسیار مهم با قیمت مناسب است که می‌توانید به راحتی با آن دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید دیوارکوب است. دیوارکوب‌ها انواع مختلفی دارند. نوع آن‌ها از سازه‌های بتنی تا آکسسواری‌های مختلف متغیر است. که در این مقاله بهترین دیوارکوب‌‌های پذیرایی را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نقش دیوارکوب چیست

برای اهمیت دیوارکوب مناسب ابتدا بهتر است با نقش دیوارها در دکوراسیون منزل آشنا شویم دیوارها جزء جدایی ناپذیر منازل و ساخت بناها هستند اما حضور آن‌ها صرفاً به مانند گذشته نیست. در گذشته دیوارها پس از آنکه با آجر یا بلوک سیمانی ساخته می‌شدند به وسیله گچ سیاه زیرکاری و با گچ سفید روکاری می‌شدند و سپس با اندکی گچ بری و یا رنگ به شکل دلخواه در می‌آوردند. اما امروزه به لطف فناوری و خلاقیت در معماری نسل جدیدی از دیوارکوب‌ها و دیوارپوش‌ها طراحی و تولید شدند که تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهند. دیوارکوب‌ها از ورق‌ها و تایل‌های بزرگ تا اکسسواری‌های خاص متغیراند.

نقش دیوارکوب چیست

نقش دیوارکوب در پذیرایی

اهمیت یک دکوراسیون شیک در پذیرایی که مهمترین قسمت یک خانه به شمار می‌رود؛ برکسی پوشیده نیست. اگر اکسسواری‌های موجود در دکوراسیون به درستی و از متریال‌های به روز و با کیفیتی انتخاب شوند؛ می‌توانیم شاهد یک هارمونی خاص و ویژه در منزل یا محل کارمان باشیم.

نقش دیوارکوب در پذیرایی

چرا دکوراسیون پذیرایی مهم است؟

اگر بخواهیم در مورد دکوراسیون خانه صحبت کنیم اولین مکانی که به ذهن می‌آید دکوراسیون پذیرایی است. طراحی چیدمان و دکوراسیون این قسمت خانه بسیار مهم است چون اولین نقطه برخورد با مهمان و برداشت اصلی از سلیقه و روحیه صاحب خانه است برای همین باید با دقت بیشتری اثاثیه و لوازم پذیرایی را انتخاب کنیم.

   چرا دکوراسیون پذیرایی مهم است؟

انواع جدید دیوارکوب‌ها

دیوارکوب‌ها به انواع مختلفی همچون چوبی، فانتزی، بتنی، آجری، سنگی و کامپوزیت تقسیم می‌شوند که هرکدام بسته به نوع فضا و دکوراسیون کلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیوارکوب‌های مختلف می‌توان هم برای نمای خارجی و هم برای نمای داخلی استفاده کرد.

انواع جدید دیوارکوب‌ها

دیوارپوش‌های کامپوزیتی

دیوارکوب‌های کامپوزیتی در شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. از جمله مدل های متداول آن‌ها می‌توان به طرح‌هایی نظیر آجری، چوبی، بامبو و انواع سنگ‌ها اشاره کرد. البته که باید متناسب با فضا و سبک کلی محل زندگی و یا محل کار نوع مناسب آن‌ها را انتخاب کنید.

مشاهده
آموزش تزیین میز تلویزیون

دیوارپوش‌های کامپوزیتی

دیوارکوب کامپوزیتی چه مزیت‌هایی دارند؟

از مزایای دیوارپوش‌های کامپوزیتی می توان به انعطاف پذیری بالاو قابلیت شکل پذیری اشاره کرد. این دیوارپوش‌ها عایق صوتی، حرارتی و گرمایی هستند و برای واحدهایی که فاصله اندکی دارند؛ می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. قیمت مناسب، وزن سبک و نصب راحت و آسان از دیگر ویژگی‌های دیوارپوش‌های کامپوزیتی است. آن‌ها قابلیت اجرا در نماهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها را دارند. اگر قصد تغییر محل زندگی خود را دارید می توانید دیوارکوب های خود را نیز به محل جدید منتقل کنید. ورق‌های کامپوزیتی همچنین مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان می‌دهند و می‌توان علاوه بر منزل در محیط کار نیز از آن‌ها استفاده کرد.

 دیوارکوب کامپوزیتی چه مزیت‌هایی دارند؟

دیوارپوش‌های کامپوزیتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

از مهمترین ویژگی‌های این دیوارکوب‌ها می‌توان به قابلیت رنگ پذیری بالای آن‌ها اشاره کرد. جنس آن‌ها از رزین است و به صورت ورقه هایی در ابعاد ۱۳۰ در ۲۳۰ و ۱۳۰ در ۲۸۰ و 100 در ۳۰۰ طراحی و تولید می شوند. آن‌ها نمای طبیعی دارند و به سختی می‌توان متوجه فیک یا مصنوعی بودن آن‌ها شد. در کنار این قابلیت‌ها زیبایی بصری دیوارپوش‌های کامپوزیتی بسیار چشم نواز است. همچنین در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید مقاومت می‌کنند و می‌توان در کنار مصالح دیگر از این دیوارکوب ها نیز استفاده کرد. اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را هم دارید می‌توانید این دیوارپوش‌ها را به رنگ خود دلخواه خود در آورید.

دیوارپوش‌های کامپوزیتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

دیوارپوش سنگی ماربل

اگر به سنگ‌های قیمتی علاقه دارید و ترجیح می‌دهید که قسمتی از خانه تان را با سنگ‌های گرانیت و مرمر دیزاین کنید؛ بهتر است به جای استفاده از نمونه‌های اصلی و صرف هزینه بالا از سنگ‌های ماربل استفاده کنید. این دیوارکوب‌ها در طرح سنگ گرانیت و مرمر طراحی و تولید می شوند و می توان به صورت یکپارچه و بدون درز و با خیال راحت نصب کرد.

دیوارپوش سنگی ماربل

دیوارپوش آجری

احتمالاً دیوارپوش‌های آجری را بیشتر از قبل در نماهای خارجی ساختمان و یا در دیوارهای داخلی دیده اید دیوارپوش‌ها به دو صورت ورق کامپوزیت و آجر آنتیک موجود هستند. ورق کامپوزیت با طرح آجر ساخته و پرداخته می‌شوند. ماده اولیه آن‌ها از ترکیب چند رزین ساخته و به صورت تایل های بزرگ برش داده و طرح آجر بر روی آن‌ها قالب گیری می‌شوند. این ورق‌ها به صورت خام تولید و در محل نصب می‌شوند؛ می‌توانید آن‌ها را به رنگ دلخواه خود درآورید.

مشاهده
دکوراسیون داخلی برای خانه‌های کوچک

 دیوارپوش آجری

ویژگی‌های ورق‌های آجری چیست؟

مهمترین ویژگی ورق های آجری قابلیت شستشوی آن‌هاست. این ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارند و همین امر باعث می‌شود که از آن‌ها در نمای خارجی ساختمان نیز استفاده کرد. نمای آجری خارجی قیمت مناسبی نسبت به سایر نماهای سنگی دارد و بافت آن ها نیز به دکوراسیون سنتی شبیه‌ است.

ویژگی‌های ورق‌های آجری چیست؟

دیوارکوب سنگ آنتیک

سنگ آنتیک یا دکوراتیو کاملا مشابه سنگ های واقعی یا آجرهای معمولی هستند اما ضخامت کمتری نسبت به آجرهای واقعی دارند. ضخامت آن‌ها در حدود الی ۲ سانتی متر ۱ سانتی متر است و برخلاف آجرهای طرح کامپوزیت، سنگ آنتیک در کارخانه رنگ می‌شوند. همچنین تولید آن‌ها به صورت قالبی و تکی صورت می‌گیرد و می‌توان در چیدمان آن‌ها خلاقیت به خرج داد و نماهای مختلفی و متنوعی را پدید آورد. این آجرها رنگ‌های طبیعی و جذاب تری نسبت به متریال‌های دیگر دارند استفاده از آن‌ها دکوراسیون داخلی و خارجی را به صورت خاص و چشم نواز نشان می دهد. برای نصب آجرهای دکوراتیو نیاز به بندکشی و ملات مخصوص دارید که آجر ها با نظم در کنار یکدیگر قرار گیرند بهتر است با یک نصاب صحبت کنید.

دیوارکوب سنگ آنتیک

دیوارپوش سنگی چگونه ساخته می‌شوند؟

سنگ‌های دکوراتیو با ترکیبی از پودر سنگ رزین و پلی پلیمرهای مختلف و مخصوص ساخت و پرداخت می شوند. معمولاً به صورت تکی و با رنگ قابلیت رنگ پذیری بالا طراحی و ساخته می‌شوند.

این نوع دیوار پوش‌ها معمولاً در مقابل ضربه و ساییدگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند وعایق رطوبت حرارت و صوت هستند. سنگ‌های برجسته دکوراتیو بیشتر حال و هوای طبیعت را در منزل شما زندگی می کنند و اینگونه حس سرزندگی و تازگی را درکنار آن‌ها حس می‌کنید.

 دیوارپوش سنگی چگونه ساخته می‌شوند؟

دیوارپوش های سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی به صورت تایل‌های متنوع در کارخانه طراحی و تولید می شوند. معمولاً نامگذاری آن ها بر اساس متریال به کار رفته انجام می‌شود. ویژگی بارز دیوارپوش‌های سه بعدی ضد آب بودن آن‌هاست. دو نوع تری دی پنل های بتنی و تری دی پنل های سلولزی از متداول ترین دیوارپوش های ضد آب هستند.

دیوارپوش‌های تری دی بتنی تا حدود چند سال پیش فقط در ساخت ساختمان به کار می رفتند و استحکام یک بنا را تضمین می کردند اما امروزه با پیشرفت علم فناوری خلاقیت در معماری اکسپوز از بتن ساخته شده و به عنوان دیوارپوش در نمای داخلی ساختمان نیز به کار می‌رود.

مشاهده
دیزاین آشپزخانه مدرن

 دیوارپوش های سه بعدی

تری دی پنل‌های بتنی چه مزایا و معایبی دارند؟

بتن به عنوان یک سازه محکم جنس سفت و سختی دارد همین ظاهر سخت از آن‌ها باعث می شود که در نمای داخلی ظاهر سخت خود را نشان دهند البته ممکن است این ظاهر با سلیقه بسیاری از افراد هم خوانی نداشته باشد. دیوارکوب‌های سلولوزی نیز بسیار متنوع‌اند و رنگ‌های متفاوتی دارند و چون با پایه مواد سلولزی ارگانیک و پلیمر های بسیار سبک ساخته می شوند دوست دار طبیعت و حافظ محیط زیست هستند.

تری دی پنل‌های بتنی چه مزایا و معایبی دارند؟

دیوارکوب‌های پلیمری چه مزیت‌هایی دارند؟

این دیوارکوب‌های سلولزی پلیمری از محصولات طبیعی و ارگانیک یعنی پالپ به دست آمده از نیشکر طراحی و ساخته می‌شوند. به دلیل طرح های متنوع‌های تری دی فضاهای پر و خالی و برجستگی و فرورفتگی نقش‌های آن‌ها در مقابل منابع نوری، محیطی بسیار جذاب و مناسب ایجاد می‌کنند. همچنین عایق مقاومتی در برابر حرارت، آتش سوزی و رطوبت هستند.

دیوارکوب‌های پلیمری چه مزیت‌هایی دارند؟

مزیت خرید اینترنتی دیوارکوب

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان، در طرح، رنگ، نقش، سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان و فروشگاه‌های عرضه کننده صنایع چوبی و اکسسواری، امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست. اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی انواع دیوارکوب است.

مزیت خرید اینترنتی دیوارکوب

نتیجه گیری

در این مقاله بهترین دیوارکوب‌های پذیرایی را مورد بررسی قرار دادیم. دیوارکوب‌ها متریالی پرکاربرد هستند که برای دیزاین دیوارها به کار می‌روند. دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند و به دسته‌هایی همچون چوبی، فانتزی، بتنی، آجری، سنگی و کامپوزیت تقسیم می‌شوند که هرکدام بسته به نوع فضا و دکوراسیون کلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیوارکوب‌های مختلف می‌توان هم برای نمای خارجی و هم برای نمای داخلی استفاده کرد. برای استفاده از دیوارکوب‌ها باید فضای کلی خانه یا محل زندگی خود را در نظر بگیرید و مطابق آن طراحی و اجرا کنید.

https://odstroy.ru/wp-content/uploads/d/e/2/de23a4b6345add032ee4af79d7ba5903.jpeg

سوالات متداول

1.دیوارکوب چیست؟ برای طراحی و دیزاین دیوارها به کار می‌روند.

2.انواع دیوارکوب را نام ببرید؟ دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند و به دسته‌هایی همچون چوبی، فانتزی، بتنی، آجری، سنگی و کامپوزیت تقسیم می‌شوند

3.مزیت خرید اینترنتی دیوارکوب‌ها چپیست؟ تنوع محصولات، امکان مقایسه، مشاوره 24 ساعته و تحویل درب منزل از جمله مزایای خرید اینترنتی دیوارکوب‌‌هاست.

adminuser adminuser
ارسال دیدگاه