سرویس مبل و ناهارخوری

سرویس مبل و ناهارخوری

سرویس مبل و ناهارخوری یکی از ملزومات دکوراسیون منزل است که ست بودن آن‌ها جلوه‌ی شیک و خاصی به منزل شما می‌بخشد. انواع مختلفی از میز ناهارخوری و مبلمان در بازار وجود دارد که بر حسب سلیقه و سبک زندگی‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله انواع مدل و نحوه‌ی ست کردن مبلمان با میز ناهار خوری را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد میز ناهارخوری بدانید

میز ناهارخوری و انواع مختلف آن ابتدا توسط یونانی‌ها و رومی‌ها ابداع و اختراع شد. این دو امپراطوری جهان بسیار علاقه مند به ضیافت بودند و پس از مدتی میزهای ناهارخوری را تولید و گسترش دادند. در ابتدا میزهای ناهارخوری به وسیله سنگ مرمر ساخته می‌شد؛ صندلی‌ها نیز به همین ترتیب بود. اما با گذشت زمان چوب، فلز، شیشه، رزین حتی پلاستیک هم به جمع میزهای ناهارخوری اضافه شدند. یکی از محبوب‌ترین میز ناهارخوری های لوکس جهان، مدل کلاسیک و یا سلطنتی است. پس از گذشت چندین دهه برای زیبایی و ست کردن اصولی مبل‌ها و میز ناهارخوری را در یک سبک طراحی کردند. این نوع ست‌های کلاسیک معمولا در جهیزیه‌های نوعروسان و برخی‌ خانه‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

   هر آنچه که باید در مورد میز ناهارخوری بدانید

کاربرد میز ناهار خوری در خانه چیست

در معماری اروپایی و آمریکایی اتاقی به نام داینینگ روم برای سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در ایران چنین فضایی در معماری خانه نقش ندارد. برای اینکه مکان مشخص و خاصی برای غذا داشته باشید می‌توانید به وسیله یک فرش این فضا را تفکیک کنید. معمولا گوشه سالن یا هر مکان دیگری که فاصله اندکی با مبلمان داشته و نزدیک آشپزخانه باشد؛ می‌توان میز ناهار خوری را قرار داد.

مشاهده
راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

کاربرد میز ناهار خوری در خانه چیست

مدل‌های جدید میز ناهار خوری

همانطور که قبلاً اشاره شد انواع مختلف چوبی، شیشه‌ای، مدرن، کلاسیک و روستیک و سلطنتی طراحی و تولید می‌شوند. مدل‌‎های مدرن معمولا ارتفاع صندلی پایین است و کم جا تر از مدل‌های کلاسیک هستند. اما ابعاد میزهای سلطنتی و کلاسیک معمولا کمی بلندتر است. هنر منبت کاری یا حکاکی روی چوب نیز در پایه صندلی‌ها و میز به چشم می‌خورند. هرچه هنر منبت کاری بیشتر باشد میز ناهار خوری خاص و لوکس به نظر می‌رسد.

مدل‌های جدید میز ناهار خوری

انواع مختلف میز ناهار خوری

انواع مختلفی از میزهای ناهارخوری در بازار وجود دارند اما متداول ترین آن‌ها؛میز ناهار خوری مستطیل شکل است. مدل‌هایی همچون دایره، مربعی و بیضی نیز از سایر مدل‌های میز ناهارخوری است. علاوه بر شکل‌های مختلف جنس‌ها و سبک‌های متفاوتی نیز دارند. میزها معمولا در سه سبک اصلی کلاسیک، سلطنتی و مدرن تقسیم بندی می‌شوند.

انواع مختلف میز ناهار خوری

هر آنچه که باید از سبک کلاسیک بدانید

کلاسیک به معنای قدیمی یا دمده نیست, بلکه آثار کلاسیک برگرفته از هنر اصیل و ریشه داری است. هر طرح اثاثیه‌ی کلاسیک معنای مخصوص وداستانی پشت خود دارد. مثلا مبل‌کلاسیک هر کشور متفاوت با سایر کشورهاست. استفاده از مبلمان و میز و صندلی کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتد اگر در انتخاب نوع پارچه و رنگ آن‌ها دقت کنید سالیان سال می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

هر آنچه که باید از سبک کلاسیک بدانید

چیدمان میز ناهارخوری در کنار مبلمان کلاسیک

میز ناهار خوری کلاسیک معمولا همان طرح و نقش مبلمان کلاسیک را دارد. می‌توان از لحاظ ست بودن رنگ و طرح با اطمینان خاطر از آن‌ها استفاده کرد. مبل و میز ناهار خوری کلاسیک به علت طراحی منحصر به فرد زیبا و باشکوه در ابتدا مورد استفاده خانواده‌های سلطنتی و طبقه اشراف اروپا بود؛ بعد از انقلاب صنعتی و رنسانس در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه شد. تولید انبوه باعث شد که مردمان عادی نیز از این مبلمان استفاده کنند و همین امر سبب محبوبیت سبک کلاسیک در جهان شد.

 چیدمان میز ناهارخوری در کنار مبلمان کلاسیک

میز سلطنتی – کلاسیک 6 نفره

همانطور که می‌دانید میز ناهار خوری حال بسته به نوع طرح، نقش و سبک ظرفیت‌های متفاوتی دارد، میز دونفره که معمولا در آشپزخانه استفاده می‌شود ظاهری مدرن‌تر و سبکی دارد. همچنین میز ناهارخوری‌های 6،4، 8، 12 ،24،18 نفره در پذیرایی و هماهنگ با ست مبلمان انتخاب و خریداری می‌شوند. خرید میز ناهار خوری برای منازل باید با دقت و حوصله انجام شود.

مشاهده
انتخاب لوستر مناسب آشپزخانه

 میز سلطنتی – کلاسیک 6 نفره

میز مستطیلی سلطنتی

میزهای مستطیلی سلطنتی متداول‌ترین نوع میزهای ناهارخوری هستند که همراه مبلمان سلطنتی انتخاب و خریداری می‌شوند. منبت کاری در این سبک در نهایت دقت و ظرافت و با هنرمندی تمام اجرا می‌شود. پارچه‌‎ها این نوع مبلمان کالیته‌های متنوع رنگی و طرحی دارند.

میز مستطیلی سلطنتی

همه آنچه که باید در مورد ناهار خوری سلطنتی بدانید

ناهارخوری‌های سلطنتی دارای منبت‌کاری و حکاکی‌های فراوان بر روی پایه‌ها و دسته صندلی‌ها هستند. درطراحی آن‌ها از مرغوب‌ترین نوع چوب یعنی راش استفاده می‌شود. کالیته‌های متنوعی برای پارچه‌ها نیشمنگاه صندلی موجود است که اکثرا طرحدار انتخاب می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به روحیه و سلیقه خود از انواع مختلف آن‌ها انتخاب کنید.

همه آنچه که باید در مورد ناهار خوری سلطنتی بدانید

ست ناهار خوری سلطنتی را در کجا قرار دهیم؟

میزهای ناهارخوری سلطنتی که بزرگتر هستند باید یک مکان جدا و فضای مناسبی را انتخاب کنید تا با چیدمان مناسب و همخوانی آکسسواری‌ها، دکوراسیون خاص و شیکی داشته باشید. به صورت معمول یک میز ناهار خوری کلاسیک اندازه یک فرش ۶ متری نیاز به مکان دارد که حد فاصله بین دیوارها و محل رفت و آمد رعایت شود همچنین استفاده از ویترین و بوفه و یا کنسول در کنار میز کلاسیک و سلطنتی انتخاب زیبا و هوشمندانه است.

ست ناهار خوری سلطنتی را در کجا قرار دهیم؟

میز ناهار خوری سلطنتی گرد

اگر از جمله افراد علاقه مند به فضای صمیمی و گفت‌وگو در حین غذا خوردن هستید؛ میز گرد ناهارخوری که برای شما مناسب است. آن‌ها ابعادی به اندازه ۶۱ تا ۱۸۰ سانتی دارند و می‌توانید بسته به موقعیت و فضایی که در اختیار دارید از آن‌ها استفاده کنید.

میز ناهار خوری سلطنتی گرد

سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

این سبک خاص وساده ویژگی و المان‌هایی دارد که به راحتی می‌توان تفاوت آن را با سبک‌های دیگر تشخیص داد‌.‌ ترکیب‌های نامتناسب، استفاده از رنگ‌های سیر یا تیره، تنوع مواد اولیه، استفاده از طرح‌های حیوانات وگل و گیاه طبیعی در خانه آشپزخانه‌های کرومیومی و براق،نورپردازی های انتزاعی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از وسایل فلزی، استفاده از مبلمان راحتی با کارایی بالا و ایجاد حس فضای باز و آزادی از المان‌های به کار رفته در این سبک دکوراسیون است.

مشاهده
راهنمای خرید میز و صندلی باغی

سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

میز های کمجا و تاشو

میزهای کم جا و تاشو نسل جدیدی از میزهای ناهار خوری هستند که معمولا با پایه‌های کوچک و بدون صندلی استفاده می‌شوند. این میزها برای استفاده شخصی مخصوص خانه‌های کوچک طراحی و تولید شده‌اند. فضای بسیار کمتری را اشغال،همچنین قیمت کمتری نسبت به بقیه دارد.

میز های کمجا و تاشو

مزیت خرید اینترنتی میز ناهار خوری

در خرید میز ناهار خوری به صورت اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های دکوراسیون و گالری‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی میز ناهارخوری و مبلمان است.

مزیت خرید اینترنتی میز ناهار خوری

نتیجه گیری

در این مقاله سرویس مبل و ناهارخوری را مورد بررسی قرار دادیم. انواع مختلفی از میز و مبلمان در بازار وجود دارد که به دو دسته‌ی کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می‌شوند. در سبک کلاسیک هنر منبت کاری یا حکاکی روی چوب به صورت کاملا هنرمندانه و خاص به کار رفته است. میز ناهار خوری مستطیلی ظاهری شیک و رسمی به خانه شما می‌بخشد. انتخاب میز ناهار خوری همرنگ با مبلمان بسیار معمول و متداول است. البته برای چیدمان مناسب آن‌ها در کنارهم نیاز به فضایی حداقل 6 متری دارید تا فاصله از دیوار و محل رفت و آمد حفظ شود. ست بودن مبلمان و میز ناهارخوری مدرن می‌تواند باعث هماهنگی و هارمونی دکوراسیون شما باشد.خرید اینترنتی نیز گزینه‌های بیشتری پیش روی شما می‌گذارد.

https://bestdizain.com/pro/img/styles/modern/014.jpg

سوالات متداول

  1. کلاسیک به چه معناست؟ کلاسیک به معنای قدیمی یا دمده نیست, بلکه آثار کلاسیک برگرفته از هنر اصیل و ریشه داری است.
  2. میز ناهار خوری گرد بهتر است یا مستطیلی؟ اگر اهل گفتگو هستید و فضایی صیمیمی می‌خواهید میز گرد بهتر است. میزهای مستطیلی جلوه‌ای شیک و رسمی به منزل شما می‌بخشند.
  3. ست بودن مبلمان و ناهارخوری چه مزیتی دارد؟ ست بودن آن‌ها باعث نظم و نشان دهنده‌ی هارمونی کلی سبک دکوراسیون است.
اثاث چین
ارسال دیدگاه