انتخاب لوستر مناسب آشپزخانه

 از قدیم گفته‌اند آشپزخانه قلب خانه است، پس باید قلب خانه را به بهترین شکل ممکن نورپردازی کرد تا هیچ‌گونه تیرگی‌ای بر آن حاکم نشود. درست است بیشتر مواقع ما استفاده از لوستر را مناسب پذیرایی می‌دانیم اما استفاده مناسب از آن در مکان‌هایی مانند آشپزخانه زیبایی خاصی را به آن می‌بخشد.  شما با لوستر می‌توانید نور را در آشپزخانه‌تان بیاورید. لوستر آشپزخانه نیز در انواع گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند و ممکن است در این میان برخی از آشپزخانه‌ها مدرن، برخی کلاسیک، برخی فانتزی و برخی با رنگ‌هایی مانند رنگ سفید چیده شده باشند پس باید متناسب با آن‌ها لوسترمان را انتخاب کنیم.

لوستر آشپزخانه را باید مانند لوستر مکان‌های دیگر منزل متناسب با اندازه آشپزخانه، رنگ وسایل و سقف آن انتخاب کرد تا فضایی زیبا و دل‌نشین را به دکور آشپزخانه شما ببخشد و سقف بزرگ آشپزخانه‌تان را پر کند. برای این که بتوانید یک لوستر مناسب با ابعاد آشپزخانه‌تان انتخاب و خریداری کنید باید چند نکته را به خاطر بسپارید که ما در ادامه این نکات را برای شما می‌آوریم.

به کابینت‌ها توجه کنید

کابینت‌ها نقش بسیار پررنگی در دکوراسیون آشپزخانه دارند، درواقع جزء اصلی یک آشپزخانه کابینت‌های آن است، پس باید به رنگ و سبک آن در انتخاب لوستر بسیار دقت کنیم. امروزه بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن به رنگ سفید و یا رنگ‌های روشن هستند که در این صورت پیشنهاد ما نیز این است که شما از لوستر آشپزخانه سفید استفاده کنید.

اگر آشپزخانه‌تان سبکی مدرن دارد می‌توانید از لوسترهای چوبی و فانتزی استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه شما سبکی کلاسیک و سنتی دارد و از رنگ‌های زیادی در دکور آن استفاده شده است می‌توانید از لوسترهایی با آویزهای کریستال و پر زرق و برق استفاده کنید.

مشاهده
راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

نحوه نصب کابینت‌ها نیز در انتخاب ابعاد لوستر می‌تواند تأثیر گذار باشد، به عنوان مثال اگر آشپزخانه نصبتان کوچکی دارید که کابینت‌های آن تا نزدیک‌ترین نقطه به سقف کشیده شده‌اند بهتر است از لوسترهایی با ارتفاع بلند استفاده نکنید زیرا این لوسترها نه تنها مناسب نیستند بلکه نمای کابینت‌های شما را نیز می‌گیرند و آن‌ها را در پشت خود پنهان می‌کنند.

به چه مواردی باید بیشتر توجه کنیم

قطعاً ما یک لوستر را علاوه بر زیبایی آن به خاطر نورپردازی بهتر می‌خریم، پس نکته اصلی رساندن نور کافی است. آشپزخانه نیز قطعاً یکی از مهم‌ترین مکان‌های خانه است زیرا یک خانم خانه دار بیشتر اوقات خود را در آن سپری می‌کند و پخت و پز زیادی در آن انجام می‌شود، برای پخت و پز بهتر هم به نور زیادی نیاز داریم تا به راحتی رنگ و لعاب غذا را ببینیم. به همین دلیل حتماً باید از لوستر آشپزخانه پر نوری استفاده کنیم.

هنگام خرید حتماً به تعداد لامپ‌های لوسترتان دقت کنید، البته در این موضوع باز هم کابینت‌های آشپزخانه را در نظر بگیرید زیرا کابینت‌هایی مانند کابینت‌های های گلاس که امروزه در بسیاری از منازل از آن استفاده می‌شود نور را منعکس می‌کنند، پس در این خانه‌ها نیازی به استفاده از لوسترهایی با نورهای خیلی زیاد نیست. ارتفاع، محل نصب، اندازه لوستر و… نیز از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید، ما نیز درباره این موارد در ادامه اطلاعات بیشتری به شما خواهیم داد.

ارتفاع لوستر آشپزخانه

اگر بخواهیم بسیار کلی به این موضوع بنگریم نباید از لوسترهای بلندی استفاده کنیم، زیرا آشپزخانه یک محل پر رفت و آمد است و این‌گونه لوسترها برای محل پر تردد مناسب نیست، زیرا مزاحمت ایجاد می‌کنند. مسئله مهم دیگر این است که ممکن است لوسترهای کوتاه نور خوبی را به ما نرساند زیرا معمولاً آشپزخانه‌ها سقف‌های بلندتری دارند و به نور زیادی نیاز دارند. پیشنهاد ما به شما این است که از لوستری استفاده کنید که نه خیلی کوتاه باشد و یا نه خیلی بلند اما اگر لوستری با این ارتفاع را نمی‌پسندید از نوعی لوستر استفاده کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد.

مشاهده
انتخاب بهترین لوستر اتاق خواب

لوستر آشپزخانه را در کجا نصب می‌کنند؟

این موضوع نیز کاملاً به سلیقه و دکور آشپزخانه شما بستگی دارد، اما بسیار معقول است که لوستر را در مرکز آشپزخانه نصب کنید. در مواردی نیز ممکن است میز غذاخوریتان نیز درون آشپزخانه باشد، در این صورت حتماً لوستر را طوری نصب کنید که در مرکز میز ناهارخوری قرار بگیرد. گاها نیز برخی از افراد علاوه بر لوسترهای سقفی از لوسترهای دیواری و یا آباژورهای دیواری برای تزئین آشپزخانه استفاده می‌کنند که بهتر است در کنار آن‌ها حتماً از یک لوستر سقفی برای داشتن نور بهتر استفاده کنید.

سبک دکوراسیون منزل و انتخاب لوستر آشپزخانه مناسب

معمولاً باید دکوراسیون آشپزخانه را متناسب با دکوراسیون پذیرایی انتخاب کرد، زیرا این دو محل ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند، این ارتباط زمانی بیشتر به چشم می‌آید که آشپزخانه شما اُپن باشد. به عنوان مثال ممکن است پذیرایی شما دارای دکوری کلاسیک با مبل‌های کلاسیک باشد در این صورت شما نمی‌توانید آشپزخانه‌ای مدرن داشته باشد زیرا چیدمان نامتعارفی به چشم می‌خورد.

اگر یک پذیرایی با چیدمان کلاسیک و یا سنتی دارید حتماً از لوستر آشپزخانه کلاسیک استفاده کنید و یا اگر پذیرایی شما دکور مدرنی دارد آشپزخانه و لوستر آشپزخانه مدرنی را انتخاب کنید. برخی از افراد نیز به آشپزخانه‌های فانتزی علاقه زیادی دارند در این صورت نیز حتماً از لوستر آشپزخانه فانتزی استفاده کنید. در ادامه انواع سبک‌های لوستر آشپزخانه را با هم بررسی می‌کنیم.

لوستر آشپزخانه فانتزی

بانوان زیادی هستند که ترجیح می‌دهند اکثر وسایل خانه‌شان سبکی فانتزی داشته باشد، این گروه از بانوان آشپزخانه‌های فانتزی و شیکی را می‌پسندند که ما به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم از یک نور مرکزی استفاده کنند که می‌توانند برای آن از لوستر آشپزخانه فانتزی استفاده کنند، برای جذابیت دیداری بیشتر از نور اکسنت و برای نور کار از یک روشنایی برای محلی که بیشتر در آن کار می‌کنند استفاده می‌کنند. شما با این ترکیب می‌توانید یک زیبایی خیره کننده با سبکی فانتزی به آشپزخانه‌تان بدهید.

مشاهده
راهنمای خرید تخت باغی

لوستر مدرن آشپزخانه

شما با انتخاب و خرید یک لوستر آشپزخانه مدرن می‌توانید به راحتی فضای آشپزخانه را به فضایی مدرن تبدیل کنید. لوسترهای مدرن آشپزخانه معمولاً دارای دو الی سه آویز هستند که از جنس‌هایی مانند چوب فلز و… درست شده‌اند. این لوسترها در اکثر مواقع بر روی سقف اپن و یا بالای میز ناهارخوری‌ای که در آشپزخانه است نصب می‌شود.

استفاده از این لوسترهای چند آویزه علاوه بر روشنایی بیشتر زیبایی خیره کننده‌ای را به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد. طشما می‌توانید به جای استفاده از لوسترهای چند شاخه از لوسترهای مدرن تک آویز با اشکال خاص استفاده کنید که آن‌ها نیز با اشکال خاصشان می‌توانند به راحتی چشم‌ها را به خود خیره کنند.

لوستر آشپزخانه کلاسیک

لوستر کلاسیک آشپزخانه نیز یکی از پرطرفدارترین نوع لوسترهاست که معمولاً دارای چند شاخه و تزئیناتی مانند کریستال‌ها هستند. اگر خانه بزرگی دارید که آشپزخانه آن نیز بزرگ است و دکور آن از سبک کلاسیک پیروی می‌کند می‌توانید از این نوع لوسترها استفاده کنید که معمولاً دارای لامپ‌های زیادی هستند و نور زیادی را در فضا پراکنده می‌کنند.

کلام آخر

خرید یک لوستر برای خانه و آشپزخانه بسیار مهم است زیرا لوستر تأمین کننده نور خانه و یا آشپزخانه است. در بالا نیز ما نکاتی را برای خرید لوستر به شما گفتیم که مطمئناً به کارتان می‌آید اما ممکن است برای بسیاری از شما قیمت انواع لوستر بسیار مهم باشد که در این صورت احتمالاً به دنبال لوستر آشپزخانه ارزان می‌گردید برای این کار بهتر است کمی با دقت‌تر در اینترنت چرخی بزنید تا ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین لوسترها را بتوانید پیدا کنید. امیدواریم توانسته باشیم به شما برای انتخاب یک لوستر آشپزخانه مناسب کمک کرده باشیم.

اثاث چین
ارسال دیدگاه