راهنمای خرید میز و صندلی باغی

راهنمای خرید میز و صندلی باغی

یکی از امکاناتی که برای استفاده از محیط باز فضای منزل مثل حیاط، روف گاردن، بالکن و تراس و … می‌توانید از آن استفاده کنید مبلمانی موسوم به میز و صندلی باغی است. در این مقاله کوتاه سعی میکنیم شما را با نکاتی برای انتخاب و خرید بهترین نوع میز و صندلی فضای باز آشنا کنیم.

خرید میز و صندلی باغی

وقتی صحبت از میز و صندلی‌های باغی در میان باشد، ناخودآگاه صحنه‌ای از قرارگیری میز و صندلی های حصیری سفید و روشن روی چمن‌های سبزرنگ در ذهن تداعی می‌شود، حتی تصور استراحت در چنین منظره‌ای بسیار آرامبخش است، در واقع مبلمان باغی به همین منظور ساخته شده است تا کاربران بتوانند از آرامش و آسایش خوبی در زمان استراحت در فضای باز برخوردار باشند. میز و صندلی‌های باغی از نظر جنس و متریال تولیدی انواع گوناگونی دارند که به مدل‌های حصیری، فلزی، چوبی و پلی اتیلن تقسیم می‌شود.

مرغوبیت و ماندگاری میز و صندلی‌های باغی

مهمترین نکته‌ای که در زمان خرید میز و صندلی باغی بای در نظر داشته باشید جنس و مرغوبیت کالا است. در این زمینه باید به شرایط جوی مکانی که مبلمان را در آن قرار می‌دهید توجه کنید. میز و صندلی‌های فلزی اگرچه ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارند در مقابل عواملی چون زنگ زدگی و فرسودگی فلز دارای نقطه ضعف هستند، به ویژه اگر از جنس مرغوبی برای تهیه میز و صندلی استفاده نشده باشد. در این مورد باید به مسائلی مثل ضد زنگ بودن فلز و همچنین مرغوبیت رنگ روکش میز و صندلی و الکتروستاتیک بودن آن توجه داشته باشید.متریال به کار رفته در تولید میز و صندلی‌های باغی باید دوام و استحکام خوبی در مقابل رطوبت، گرد و خاک، تابش مستقیم نور خورشید و خوردگی توسط حشرات داشته باشند.

مشاهده
انتخاب لوستر پذیرایی مناسب

راهنمای خرید میز و صندلی باغی

اگر بخواهیم به مواردی اشاره کنیم که در زمان انتخاب و خرید باید به آن دقت داشته باشید، می‌توان به نکاتی که در ادامه به آنها می‌پردازیم اشاره داشت.

ابعاد میز و صندلی

در هنگام انتخاب میز و صندلی باغی باید به تناسب میان مدل انتخابی و فضایی که در اختیار دارید توجه داشته باشید. یکی از اصول زیبایی چیدمان همین رعایت تناسب است. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید از میز و صندلی‌های کم جا استفاده کنید و یا تعداد صندلی‌های محدودتری را در نظر بگیرید.

استفاده از مکمل‌های تزئینی

اگر فضای مناسبی در اختیار دارید می توانید از گزینه‌های تکمیلی میز و صندلی فضای باز مثل استندهای گلدان، قفس پرنده، تاب ریلکسی و آلاچیق نیز استفاده کنید. این موارد باعث می شود تا چیدمان بی نظیری در فضای باز داشته باشید  و فضای بسیار دل‌انگیز و سرشار از آرامشی برای شما فراهم می‌سازند.

انتخاب جنس مناسب

در زمان خرید میز و صندلی باغی باید به جنس آن دقت داشته باشید، همانطور که بالاتر هم اشاره داشتیم این کالا در جنس های متنوعی عرضه می‌شود که در زمان انتخاب باید به شرایط جوی منطقه، میزان کاربری میز و صندلی، قابلیت شستشو، قابلیت جابجایی و دوام و ماندگاری آن نیز دقت داشته باشید.

توجه به کاربری

یکی دیگر از نکاتی که به عنوان راهنمای خرید مبلمان باغی می توان به اشاره داشت توجه به کاربری میز و صندلی است، قبل از هرچیز به هدف خود از خرید فکر کنید این که برای چه کاربردی این میز و صندلی را تهیه می کنید، آیا هدفتان فقط نشستن در هوای آزاد است، قصد دارید در این فضا نوشیدنی و غذا میل کنید، برای دورهمی از آن استفاده می‌کنید و … این نکته کمک می‌کند که در خرید نوع مبلمان فضای باز و همچنین جنس مورد نظر موفق تر عمل کنید.

مشاهده
انتخاب بهترین لوستر اتاق خواب

به طور مثال اگر فقط قصد نوشیدن یک فنجان چای در هوای آزاد را دارید انتخاب یک میز و صندلی پلی‌اتیلن یا پلاستیکی برای شما مناسب است، این متریال فوق العاده سبک است و قابلیت جابجایی آسانی دارد ضمن این که می‌توانید با خیال راحت آن را با آب بشویید. دوام بالایی دارد و مدل های زیبایی نیز با این متریال در بازار موجود است.

اعتبار فروشگاه

از دیگر نکاتی که در زمان خرید میز و صندلی باغی باید به آن توجه کرد، اعتبار برند و فروشگاه است. به ویژه اگر قصد دارید که میز و صندلی باغی را به صورت آنلاین خریداری کنید توجه به این مسائل به شما کمک می‌کند تا انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید.

کیفیت کالا

انتخاب کالای با کیفیت مهمترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید، به ویژه در مورد میز و صندلی‌های باغی با توجه به محیط آزادی که کالا در آن قرار میگیرد، ریسک آسیب‌پذیری بالایی دارد، بنابراین انتخاب متریال مرغوب در ساخت و تولید میز و صندلی‌های باغی می‌تواند به طول عمر آنها افزوده و ماندگاری بالایی را برای کالا رقم بزند.

جمع‌بندی نهایی

برای این که میز و صندلی‌های باغی در شرایط مناسبی قرار داشته باشند می توانید از چتر و آلاچیق استفاده کنید، سعی کنید نکات مربوط به نگهداری آنها از جمله قرار نگرفتن در معرض رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید و … را رعایت کنید تا دوام کالا افزایش یابد. توجه به نکات یاد شده به شما کمک می‌کند تا یک خرید خاطره‌انگیز داشته باشید و تا مدت‌ها از خرید یا تعویض میز و صندلی باغی بی‌نیاز باشید.

مشاهده
راهنمای خرید تخت باغی
اثاث چین
ارسال دیدگاه