راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی 2

میز جلو مبلی در ایجاد تناسب، کنتراست و زیبایی در دکوراسیون داخلی خانه، نقش پر رنگی بازی می‌کند. ارتفاع این میز از سایر میزهای موجود در اتاق پذیرایی از جمله میز ناهارخوری و کنسول پایین‌تر است. ظروف تزیینی، لوازم پذیرایی، گلدان و وسایل دکوری را روی میز جلو مبلی قرار می‌دهند. میز جلو مبلی معمولاً هماهنگ با میز عسلی و مبلمان انتخاب می‌شود که راحت‌ترین کار است اما این امکان وجود دارد که به نسبت سبک دکوراسیون اتاق نشیمن آن را انتخاب کنیم. ممکن است در خانه‌ای از میز عسلی استفاده نشود. اما میز جلو مبلی کاربرد زیادی دارد

راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

میز جلو مبلی باید با توجه به سبک دکوراسیون کل خانه و متناسب با آن‌ها انتخاب شود تا مکمل دکور منزل شود. میز عسلی، میزهای کوچکی هستند که خیلی به کار می‌آیند. میز عسلی در کنار مبل قرار داده می‌شود. میزهای عسلی در اصل نقش مکمل مبل‌ها یا کاناپه‌های موجود در اتاق نشیمن را ایفا می‌کنند؛ تا بتوان کتاب، گوشی هوشمند، لیوان و لوازم ضروری را روی آن‌ها قرار داد. میز عسلی در بیش‌تر مواقع، هم شکل با میز جلو مبلی و متناسب با آن انتخاب می‌شود. برای انتخاب میز جلو مبلی و میز عسلی، این دو  محصول هم به شکل ست و هم جدا از هم در بازار موجود هستند.

راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی 2

اصول انتخاب میز جلو مبلی و میز عسلی

فضا

متراژ نشیمن خانه و اندازه مبلمان در انتخاب میز جلو مبلی و میز عسلی بسیار مهم است. در خانه‌ها با متراژ بالا و فضای کافی امکان استفاده از هر دو مدل میز با اندازه‌های مختلف به نسبت سبک دکوراسیون امکان پذیر است. در خانه‌های کوچک معمولاً بهترین انتخاب، میزهای تشکیل شده از چند میز عسلی است که در مواقع لزوم امکان جابجایی آنها به راحتی امکان پذیر است؛ یا اینکه از یک میز جلو مبلی به تنهایی استفاده شود.

مشاهده
راهنمای خرید بین بگ

اندازه

در انتخاب میز جلو مبلی و میز عسلی ارتفاع آن از نکات بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. به طور منطقی و استاندارد ارتفاع یک میز نباید کمتر از 2.5 سانت از نشیمنگاه مبلمان و یا صندلی‌ها انتخاب شود و اندازه مناسب انتخاب شده برای این نوع میزها 5 سانت بالاتر از ارتفاع نشیمنگاه است.

 ارتفاع کلی این میزها معمولاً بین ۴۰ تا ۵۰ سانت است. این اندازه متغیر به دلیل تنوع ارتفاع در مبلمان است، بالطبع هرچه ارتفاع مبلمان بیشتر باشد میزهایی با ارتفاع بالا ترجیح داده می‌شوند. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد حجم این میزها است. به طور طبیعی سرویس‌های مبلمان درشتت‌ر با میزهای ریز همخوانی زیبایی ندارند و در این شرایط میزهای درشت ترجیح داده می‌شوند.

انواع میز جلو مبلی و میز عسلی را بشناسید

به دلیل تنوع در سلیقه  و سبک‌های دیزاین متفاوت در طراحی نشیمن این میزها از مواد اولیه متنوعی و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند تا به سلایق اکثر افراد پاسخ دهند. متریال این میزها از نوع چوب، شیشه، سنگ، فلز، استیل، پارچه و چرم  است که در برخی مواقع هم ترکیبی از این مواد در تولید محصول استفاده می‌شود. مدل‌های موجود میز عسلی هم شامل مدل طبقاتی، تاشو و . . . است. انتخاب هر کدام از این مدل‌ها به دکوراسیون مد نظر شما برای اتاق نشیمن بستگی دارد.

میزهای چوبی

میزهای چوبی جلو مبلی و عسلی هم به صورت ست و جدا از یکدیگر امکان انتخاب دارند و اغلب در دکوراسیون‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوازم چوبی همیشه گرما و انرژی خاصی به محیط خانواده و منزل می‌بخشند، همچنین میزهای چوبی از اصیلترین نوع میزهای جلو مبلی و عسلی هستند که به خانه شما اصالت و وقار را به همراه می‌آورند.

مشاهده
سرویس مبل و ناهارخوری

میزهای شیشه‌ای

میزهای شیشه‌ای به دلیل انعکاس و عبور نور از خود، به اصطلاح یک حجم نامرئی از اتاق را در بر می‌گیرند. اما نکته‌ای که اینجا باید توجه کرد این است که این میزها معمولاً از ظرافت خاصی برخوردار هستند و در نگهداری از آن باید دقت کرد. میز جلو مبلی و میز عسلی هر دو با این متریال در بازار موجود است. اما میزهای عسلی شیشیه ای طرفدار بیشتری دارند.

میزهای استیل

میزهای استیل از انعکاس خوبی برخوردارند و بسیار چشمگیر هستند. در سبک‌های مدرن بسیار کاربردی محسوب می‌شوند و ترکیب بسیار جالبی با آیینه را در فضای نشیمن ایجاد می‌کنند.

میزهای فلزی

این نوع میزها به دلیل ظاهر خشنی که دارند تنها مورد توجه افراد خاصی هستند. میزهای فلزی معمولاً به همراه چوب، سنگ و یا شیشه به صورت ترکیبی ساخته می‌شوند.

راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

نتیجه گیری

میزهای جلو مبلی و عسلی به عنوان یکی از اجزای دکوری و کاربردی فضای نشیمن در اندازه ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. انواع دکوراسیون کلاسیک، مدرن و کلاسیک-مدرن به میزهای متفاوت و هماهنگ با مبلمان خانه نیاز دارند.

در حین انتخاب و خرید میز جلو مبلی و عسلی به عواملی مثل فضای موجود، مبلمان منزل، بودجه، جنس و اندازه این میزها توجه کنید. امروزه با توسعه صنعت مبلمان و لوازم منزل امکان سفارش این محصولات در اندازه‌ها و جنس‌های هماهنگ با دکوراسیون منزل وجود دارد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه