رویه کوبی مبل استیل

رویه کوبی مبل استیل

اگر ظاهر مبلمان برای شما یک نواخت شده یا رنگ و روی آن‌ها از بین رفته و اصلاح عمرشان را کرده‌اند بهتر است با رویه کوبی آن‌ها را احیا کنید. رویه کوبی یکی از روش‌های ارزان و آسان برای تغییر دکوراسیون است که می‌تواند ظاهر نو و شیکی را به مبلمان و منزل شما ببخشد. در این مقاله رویه کوبی مبل استیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

هرآنچه که باید درمورد مبلمان استیل بدانید

مبلمان استیل در حجم بزرگ و اندازه‌های بلندتری نسبت به سایر مبلمان طراحی می‌شوند. زیرا حکاکی چوب مبلمان باید در ابعاد و مقیاس بزرگتری انجام شود تا این هنر بدیع و اصیل زیبایی خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد و جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد داشته باشد. این مبلمان به دلیل ظاهر لوکس خود جزء مبلمان مورد علاقه ایرانی‌ها در پذیرایی مهمان‌ها بوده و همچنین قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند. تنوع رنگی و کالیته‌های متنوع پارچه‌ای بالایی دارند و می‌توانید پارچه های آن‌ها را طبق سلیقه دلخواه خود انتخاب کنید.

   هرآنچه که باید درمورد مبلمان استیل بدانید

رویه کوبی چیست؟

شاید فکر کنید که رویه کوبی یعنی تغییر پارچه مبلمان اما در اصل مجموعه کارهایی که برای تعویض پارچه، تغییر فوم و اصلاح اسکلت بندی مبلمان انجام می‌شود، رویه کوبی می‌گویند. رویه کوبی برای تمام مبلمان انجام می‌شود. اما برای مبلمان استیل و سلطنتی این کار راحت‌تر صورت می‌گیرد.

رویه کوبی چیست؟

چه موقع مبلمان به رویه کوبی نیاز دارند؟

اگر مدت زمان زیادی از خرید مبل‌هایتان می‌گذرد و قصد تغییر رنگ و پارچه‌ی آن را دارید بهتر است به جای خرید مبلمان دیگری با هزینه‌ی بیشتر، رویه کوبی کنید. اگر مبل‌های شما در اثر نشست و برخاست زیاد، ساییدگی، پارگی توسط حیوانات خانگی و حتی ترک برداشتن چوب و اسکلت آن‌ها تغییر شکل یافته‌اند، بهترین روش رویه کوبی است.

مشاهده
پاف سرویس خواب چیست؟

چه موقع مبلمان به رویه کوبی نیاز دارند؟

رویه کوبی چگونه انجام می‌شود؟

رویه کوبی انواع مبلمان با یکدیگر متفاوت است. اما آنچه که انجام می‌شود به ترتیب زیر است. ابتدا پارچه مبلمان را جدا می‌کنند. سپس فوم آن را تغییر می‌دهند. اگر اسکلت بندی مبلمان نیز نیاز به تعمیر داشته باشند، آن را تعمیر و سپس رنگ آمیزی می‌کنند. در آخر نیز پارچه جدید را کاور کرده و مبل رویه کوبی شده را تحویل می‌دهند.

رویه کوبی چگونه انجام می‌شود؟

چطور مبل استیل را تعمیر کنیم؟

گاهی اوقات به دلیل استفاده از متریال نامرغوب، مبلمان استیل خیلی زود خراب می‌شوند و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند. در این گونه موارد باید بدانید عمق آسیب چقدر است. مثلا ممکن است پارچه مبل استیل رنگ و رو رفته باشد یا فوم خراب شده و یا پایه مبلمان و منبت کاری دچار مشکل شده باشد که تعمیر در هریک از این موارد با یکدیگر متفاوت است.

   چطور مبل استیل را تعمیر کنیم؟

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود.

   مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

اگر فوم مبل استیل خراب شود چه کنیم؟

پس از مدتی نشیمن گاه مبلمان کیفیت خود را از دست داده و به اصطلاح پفش می‌خوابد. در اینگونه موارد اگر پارچه سالم است که هیچ اما اگر آسیب دیده و باید تعویض شود؛ در این گونه موارد علاوه بر تغییر پارچه بهتر است فوم آن را هم تعویض کنید تا نشیمن گاه مبل نیز تغییر یابد و عمر و کارایی آن را بالاتر ببرد.

مشاهده
پارچه مبلی ملیتا

   اگر فوم مبل استیل خراب شود چه کنیم؟

فوم چیست

به جز اسفنج‌ها نیز از فوم‌ها نیز برای نشیمنگاه مبلمان استفاده می‌کنند. فوم‌ها در کوره با درجه متفاوتی ساخته می‌شوند از همین رو انواع به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. هر کدام از مبلمان بسته به نوع طرح و مدل از انواع مختلف فوم‌ها استفاده می‌کنند.

   فوم چیست

برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

بهترین متریالی که برای مبلمان استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد فوم سرد است. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام مبلمان استیل را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان استیل و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است.

   برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

اسفنج چیست

اسفنج ها همان ابرهای معمولی با رنگ کرم مانند هستند که در ساختار بیشتر مبل‌ها به کار می‌روند. اگر مبل شما خراب شده باشد احتمالاً آن‌ها را دیده اید. البته اسفنج‌ها بزرگ تر از ابرها هستند و بسته به کیفیت و وزن خود در داخل مبلمان و خودروها به کار می‌روند.

اسفنج چیست

کدام اسفنج بهتر است؟

اسفنج‌ها برای راحتی و کارایی بیشتر مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً بسته به وزن خود کیفیت های متفاوتی دارند. اسفنج‌ها در چند دسته ۲۰ کیلویی ۲۵، ۳۰ و ۳۵ کیلویی ساخته می شوند که اسفنج ۳۵ کیلویی بهتر از بقیه است.

 کدام اسفنج بهتر است؟

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

هردو فوم در داخل کوره ساخته می‌شوند. تفاوت‌های آن‌ها مربوط به دمای در حال ساخت و عمر مفید آن‌هاست. فوم های گرم در دمای بالا ساخته می‌شوند عمر مفید آن‌ها کمتر از فوم سرد است. فوم های سرد نیز به طور غیر مستقیم حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. فوم سرد قیمت بالا و عمر بیشتری دارد.

   تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

اگر هنگام خرید مبل فروشنده توضیح می‌دهد که کدام فوم سرد است یا کدام گرم .بهتر است خودتان نیز امتحان بکنید با دستتان به داخل نشیمنگاه فشار وارد کنید اگر بلافاصله بعد از برداشتن دستتان سریع به حالت قبلی برگشت فوم سرد است اما اگر برگشت به حالت اول طول بکشند آن فوم گرم است.

مشاهده
مبل استیل زیتونی

   چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

اگر مبل‌هایتان ارزش زیادی دارند و نمی‌خواهید به راحتی آن‌ها را از دست دهید؛ بهتر است کمی در حفظ و نگه داری آن‌ها کوشا باشید. پیشگیری از ریختن غذا توسط بچه‌ها، جلوگیری از چنگ زدن حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه، جارو کشیدن هفتگی، حساس بودن به ایجاد لکه و تمیز کردن سریع آن و استفاده از کاور مبل از جمله روش‌های نگه داری مبلمان است.

   چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

   مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله رویه کوبی مبل استیل را شرح دادیم. رویه کوبی مجموعه اقداماتی از جمله تعویض پارچه، تغییر فوم، تعمیر چوب مبلمان است که باعث می‌شود علاوه بر بهبود شکل ظاهری مبلمان، کیفیت و کارایی آن نیز بالاتر برود. رویه کوبی یکی از روش‌های آسان و ارزان قیمتی است که می‌توانید به جای خرید ست جدید مبلمان، از آن استفاده کنید.

https://decoxdesign.com/upload/images/den-trang-tri-pkhach-03-decox-design-2.jpg

سوالات متداول

  1. رویه کوبی چیست؟ تعویض پارچه، تغییر فوم، تعمیر چوب مبلمان را رویه کوبی می‌گویند.
  2. کدام فوم برای مبل استیل بهتر است؟ بهترین فوم برای مبل استیل فوم سرد است.
  3. چه زمانی مبلمان به رویه کوبی نیاز دارند؟ در صورت تغییر رنگ و پایین آمدن کیفیت پارچه و خراب شدن نشیمن گاه و ترک برداشتن چوب مبلمان.
اثاث چین
ارسال دیدگاه