پاف سرویس خواب چیست؟

پاف سرویس خواب چیست؟

پاف سرویس خواب چیست؟ به صندلی یا چهار پایه‌ی کوچکی که در سرویس خواب کنار میز آرایشی می‌بینید، پاف می‌گویند. پاف‌ها انواع مختلفی دارند که در شکل‌های گوناگونی در منازل کاربرد دارند. در این مقاله انواع مدل پاف و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد پاف بدانید

اگر از از آن جمله افرادی هستید که به تغییر دکوراسیون علاقه‌مندید و می‌خواهید با توجه به جزئیات تغییر بزرگی در دکوراسیون خانه خود بدهید؛ پاف بهترین گزینه است. پاف یا پوف به شکل یک کوسن بزرگ یا میز گرد و یک بالش کوچک است که معمولا با همان شکل بدون پایه روی زمین و یا اطراف مبل‌ها و یا در سرویس خواب قرار می‌گیرد.

پاف سرویس خواب چیست؟

کاربرد پاف چیست

پاف‌ها معمولاً به عنوان جزئی از سبک مدرن در نشیمن خانه‌ها کاربرد دارند.اجزای کوچک مثل عینک،کنترل تلویزیون، روزنامه و مجله هارا می‌توان روی آن‌ها قرار داد. همچنین در اتاق خواب، بالکن،لاندری روم و مهدکودک‌ها می‌شود از آن‌ها استفاده کرد.

کاربرد پاف چیست

انواع مدل پاف

پاف‌ها معمولاً به صورت مکعب، مربع،مستطیل، گرد یا بیضی شکل هستند. نوع استوانه‌ای شکل آن‌ها هم وجود دارد. روکش پاف‌ها معمولا از جنس چرم،جیر کاموا یا پارچه است که هر کدام از آن‌ها باید متناسب با دکوراسیون خانه و اتاق خواب شما انتخاب شوند.

انواع مدل پاف

پاف‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

با توجه به شکل کلی پاف‌ها به عنوان صندلی اضافی،میز عسلی،جلومبلی و زیرپایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما جالب است بدانید که پاف به سه زیر مجموعه تافت، اتومان و هاسوک وزیر پایی تقسیم بندی می‌شوند. با وجود هم خانواده بودن تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر دارند.

مشاهده
انواع مبل راحتی بدون پایه

پاف‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

تافت چیست

تاف در واقع نشیمن سه پایه ای است که کوچک، ظریف و سبک طراحی می‌شوند. این نشیمن‌ها رنگ‌های متنوعی دارند که قابل حمل هستند. تافت متداول ترین نوع پافی است که در سرویس خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا رنگ و سبک آن‌ها متناسب با تم اصلی سرویس خواب‌ها طراحی می‌شود.

تافت چیست

تفاوت پاف با اتومان چیست؟

واژه اتومان ترکی و برگرفته از عثمانی است. در زمان امپراتوری عثمانی اتومان‌ها به عنوان بخشی از مبلمان کاربرد داشتند. آن‌ها با را با استفاده از کلاف و چوب می‌ساختند. جنس رویی هم با استفاده از پارچه‌های رنگی و کوسن‌های مختلف تشکیل می‌شد.ابتدا آن‌ها به صورت مربع یا مستطیل به شکل نیم دایره بودند اما بعدها اتومان‌های دایره و هشت ضلعی هم ساخته شدند. به مرور زمان شکل ظاهری و اندازه آن‌ها تغییر پیدا کرد.

تفاوت پاف با اتومان چیست؟

هاسوک چیست

مثل پاف‌ها و اتومان‌‌‌‌‌‌ها محفظه ذخیره سازی ندارند. آنها پایه بلندی دارند و به شکل یک نیمکت کوچک برای نشیمن هستند. معمولاً ساده ومسطح ساخته می‌شوند. و نمیشود به عنوان میز عسلی از آن‌ها استفاده کرد تنها جلوی شومینه یا در کنار مبل‌هایی با دسته بلند استفاده می شون.د هماهنگ کردن آن‌ها هم کمی از مدل‌های دیگر سخت تر است.

هاسوک چیست

زیر پایی برای مبل راحتی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام تماشای فیلم یا مطالعه یا چک کردن گوشی عادت دارید که پاهای خود را بر روی میز عسلی دراز کنید از طرفی این کار هم چندان خوشایند سایر اعضای خانواده نیست بهتر است که یک زیر پایه گرم و نرم برای خود تهیه کنید. زیرپایی‌ها معمولاً به شکل دایره ساخته می‌شوند در گذشته زیرپایی‌ها معمولاً جزئی از مبلمان محسوب می‌شد و اکثر زیرپایی اندازه کاناپه سه نفره بود اما امروزه به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

زیر پایی برای مبل راحتی

چطور بهترین مدل پاف را برای دکوراسیون خانه انتخاب کنیم؟

پاف‌ها زیبایی و کاربردی خاص را در کنار مبلمان راحتی سایر لوازم ایجاد می‌کنند برای انتخاب آن‌ها باید به جنس، زیبایی و هارمونی رنگ آن‌ها با سایر اجزای اتاق نشیمن یا اتاق خواب دقت کنید. معمولاً از پاف‌ها به عنوان میز عسلی هم استفاده می‌شود اگر قصد دارید پاف شما کارایی میز را داشته باشد بهتر است که سطح آن صاف و مسطح و محکم و جنس آن نیز پارچه یا پنبه باشد که تمیز کردن آن وقت زیادی نگیرد.

مشاهده
پارچه مبلی سافت

چطور بهترین مدل پاف را برای دکوراسیون خانه انتخاب کنیم؟

پاف برای دکوراسیون کلاسیک

اگر منزل شما دکوراسیون کلاسیک دارد و علاقه مند به استفاده از پاف در کنار مبلمان خود هستید بهتر است که پاف‌هایی از جنس ابریشم یا مخمل یا جیر انتخاب کنید تا همخوانی بیشتری با مبلمان شما داشته باشد.

پاف برای دکوراسیون کلاسیک

پاف‌ها چه کاربردی دارند؟

همانطور که قبلاً اشاره شد پاف‌ها می‌توانند هم به عنوان میز عسلی برای پذیرایی به کار روند؛ هم به عنوان یک نشیمن تک نفره در فضای کوچک کارآیی داشته باشند. می‌توانید از آن‌ها در جلوی شومینه یا کنار پنجره استفاده کنید. بهترین کاربرد آن‌ها هم به عنوان زیرپایی در هنگام تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و مجله است.

پاف‌ها چه کاربردی دارند

بهترین مدل پاف‌ها

بهتر است در انتخاب انواع پاف به جنس و رنگ آن‌ها دقت کنید. در انتخاب مدل‌های آن به جز مربع و مستطیلی از مدل‌های گرد هم استفاده کنید. انواع مختلفی از طرح‌های مختلف پاف در بازار وجود دارد که به پاف مراکشی، بافتنی، چرمی ذغالی و پاف با طرح هندسی معروف هستند.

بهترین مدل پاف‌ها

استفاده از پاف در دکوراسیون مدرن

وجود شکل‌های متفاوت و تزئینات و آکسسوارهای ساده و ظریف می‌تواند سبک مدرن را بسیار زیبا جلوه دهد. انواع مختلفی از پاف‌های تک رنگ و ساده در همه جنس‌ها برای سبک مدرن مناسب اند اما پاف با طرح هندسی جذابیت بیشتری دارد این پاف‌ها رنگ و روی تازه‌ای به خانه شما می بخشند.

استفاده از پاف در دکوراسیون مدرن

استفاده از پاف در فضای باز

برخی از پارچه‌های ضدآب جدیداً تولید شده‌اند؛ می‌توانید در فضای باز مثل روف گاردن یا بالکن مورد استفاده قرار دهید.پاف‌ها در این فضاها می‌تواند هم به عنوان یک صندلی اضافی تک نفره هم به عنوان یک میز کارآیی داشته باشد و هم با استفاده از رنگ‌های متنوع ترکیب رنگ مکمل بسازید و هارمونی و همخوانی فضا را بیشتر کنید.

مشاهده
چیدمان مبل سلطنتی

استفاده از پاف در فضای باز

استفاده از پاف برای حیوانات خانگی

اگر از حیوانات خانگی مثل سگ و گربه نگه‌داری می‌کنید و در هنگام نشستن و خوابیدن با آن‌ها مشکل دارید و دوست دارید که حیوان شما جای مخصوصی داشته باشد و به جاهای دیگر خانه نرود بهتر است که یک پاف گرم و نرم را برای آن‌ها انتخاب کنید و آموزش دهید که از آن‌ها استفاده کنند و پاف‌ها می‌توانند بدون دردسر با ایجاد نرمی و لطافت یک جای مناسب برای حیوان خانگی شما باشد.

استفاده از پاف برای حیوانات خانگی

قیمت انواع پاف

پاف‌ها در جنس،ابعاد و رنگ‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و بسته به نوع جنس متریال به کار رفته در آن‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند ولی قیمت‌ها از حدود صد هزار تومان شروع و تا یک میلیون تومان هم بالا می‌رود.

قیمت انواع پاف

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد پاف سرویس خواب چیست؟ نکاتی را ارائه کردیم. پاف‌ها نشیمن‌ها و صندلی‌های کوچکی هستند که به عنوان میز عسلی، نشیمن و زیر پایی در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها در جنس‌های مختلفی از جمله چرم،مخمل،ابریشم،جیر و پارچه طراحی و ساخته می‌شوند. برای تغییرات کوچک بسیار مناسب هستند. پاف‌ها زیبایی و کاربردی خاص را در کنار مبلمان راحتی سایر لوازم ایجاد می‌کنند برای انتخاب آن‌ها باید به جنس، زیبایی و هارمونی رنگ آن‌ها با سایر اجزای اتاق نشیمن یا اتاق خواب دقت کنید.

https://img1.pohodo.sk/pohodo/inspiracie/900x900/istock-katarzynabialasiewicz-pink-bedroom-interior-with-chair-jpg-12.jpeg

سوالات متداول

1)پاف چیست و به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ پاف یا پوف به شکل یک کوسن بزرگ یا میز گرد و یک بالش کوچک است که معمولا با همان شکل بدون پایه روی زمین و یا اطراف مبل‌ها قرار می‌گیرد. در انواع نافت،هاسوک،اتومان و زیرپایی تقسیم می‌شوند.

2) پاف در چه سبک دکوراسیونی به کار می‌رود؟ پاف‌ها بیشتر درسبک دکوراسیون مدرن کاربرد دارند.

3) در انتخاب پاف باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای انتخاب آن‌ها باید به جنس، زیبایی و هارمونی رنگ آن‌ها با سایر اجزای اتاق نشیمن یا اتاق خواب دقت کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه