انتخاب لوستر پذیرایی مناسب

انتخاب لوستر پذیرایی مناسب

یکی از اقلام مورد نیاز هر خانه‌ای لوستر است، لوستر معمولاً در 90 درصد اتاق‌های پذیرایی به چشم می‌خورد تا نور متعارفی را به تمام نقاط اتاق برساند، زیرا همان‌طور که می‌دانید نور یکی از ضروری‌ترین موارد برای هر خانه‌ای است.نور موجب بهتر دیده شدن زیبایی‌های خانه و به دست آوردن آرامش می‌شود. در اکثر خانه‌ها برای این که نور را به خوبی انتقال دهند از لوسترها استفاده می‌کنند که ممکن است لوسترهای اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی و… با یکدیگر متفاوت باشند و هر یک از سبک خاصی پیروی کنند. ما نیز برای این که شما را بیشتر با لوسترها آشنا کنیم می‌خواهیم در این مقاله درباره انواع لوسترهای پذیرایی به شما اطلاعات کاربردی و مفیدی بدهیم. ابتدا می‌خواهیم به این سؤال که اصلاً چرا باید لوستر بخریم پاسخ دهیم.

چرا باید از لوستر استفاده کنیم؟

اگر پذیرایی شما به خوبی نورپردازی شده باشد اجزا و دکور خانه شما نیز بهتر و زیباتر به نظر می‌رسد. استفاده از لوسترهای مناسب پذیرایی که درخشش و زیبایی خاصی دارند علاوه بر نورپردازی بهتر، زیبایی دکوراسیون شما را چند برابر می‌کنند و جلوه ویژه‌ای به منزل شما می‌دهد، به همین دلیل است که استفاده از لوستر بخش مهم و ضروری برای یک دکوراسیون بی‌نقص محسوب می‌شود.

خوشبختانه آن‌قدر تنوع لوسترها در سبک‌های مختلف مانند فانتزی، مدرن و کلاسیک بالا است که انتخاب را برای ما دشوار کرده است، اما چیزی که مهم است این است که سبک و رنگ لوستر پذیرایی ما با چیدمان منزلمان همخوانی داشته باشد. موارد زیادی وجود دارد که در خرید یک لوستر مناسب برای پذیرایی باید رعایت شود، ما نیز در ادامه سعی می‌کنیم لیستی از مهم‌ترین نکات را برای شما بنویسیم تا شما بسیار راحت‌تر بتوانید خرید کنید.

نکته‌هایی برای قبل از خرید لوستر پذیرایی

زمانی که می‌خواهید برای پذیرایی‌تان لوستر بخرید حتماً باید به نکته‌هایی مانند سایز لوستر، میزان نوردهی آن، رنگ آن، ارتفاع و… بسیار توجه کنید. به خاطر داشته باشید که باید قبل از رفتن به فروشگاه لوستر فروشی طول و عرض پذیرایی‌تان را اندازه بگیرید تا لوستری با ارتفاع و اندازه مناسب را بتوانید انتخاب کنید. با این کار شما علاوه بر انتخاب لوستر متناسب برای پذیرایی می‌توانید لوستری را انتخاب کنید که هم نوردهی خوب و هم نمای خوبی داشته باشد.

مشاهده
راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

اندازه لوستر پذیرایی چقدر باشد؟

همان‌طور که گفته شد متناسب بودن اندازه لوستر اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال ممکن است شما دارای منزلی باشید که پذیرایی آن حدود 100 متر باشد در این صورت شما نمی-توانید یک لوستر کوچک با اندازه‌ای حدود 60 سانتی متر انتخاب کنید زیرا مطمئناً این لوستر در پذیرایی شما نمای کافی ندارد و علاوه بر آن اصلاً نمی‌تواند نور زیادی را به نقاط مختلف پذیرایی شما برساند، شما باید برای یک پذیرایی با این مساحت لوستر بزرگ‌تری را انتخاب کنید تا هم بهتر خودنمایی کند و هم نور را بهتر به تمام نقاط برساند.

حال با خود فکر کنید یک پذیرایی با مساحت کمتر دارید و باید برای آن لوستر انتخاب کنید، در این پذیرایی علاوه بر نوردهی و اندازه لوستر باید به تعداد شاخه‌های آن نیز دقت کنید. لزومی ندارد شما برای پذیرایی‌ای با مساحت کم لوسترهای چند شاخه خریداری کنید. این دسته از لوسترها شاید در نگاه اول برای شما بسیار جذاب باشد اما مطمئن باشید که بعد از مدتی به خاطر کمبود فضا مجبور هستید که شاخه‌های لوستر پذیرایی‌تان را کم کنید و یا تعدادی از لامپ‌های آن را بردارید که مطمئناً نمای لوسترتان به هم می‌ریزد.

به ارتفاع سقف پذیرایی نیز دقت کنید

برخی از خانه‌ها دارای سقف‌های بلند هستند اما برخی دیگر بلعکس دارای سقف‌هایی با ارتفاع کم هستند. برای انتخاب لوستر پذیرایی چنین خانه‌هایی نیز باید بسیار دقت کنید. برخی از لوسترها بسیار بلند هستند و برخی دیگر نه ارتفاع کمی دارند اما با توجه به طول عرضشان می‌توانند متناسب یک پذیرایی بزرگ باشند.

مشاهده
بازار مبل شیراز

پس فراموش نکنید که اگر سقف پذیرایی خانه‌تان کوتاه است، حتماً از لوسترهایی با ارتفاع کمتر استفاده کنید تا سقف خانه شما کوتاه‌تر از آنچه که هست به نظر نرسد و به جای استفاده از لوستر بزرگ از لوسترهای سقفی و یا لامپ‌های دیواری استفاده کنید.

انواع لوستر های پذیرایی

لوستر ها انواع مختلفی دارند که در ادامه با برخی از این مدل ها آشنا می شوید. اگر پذیرایی شما دارای سقف بسیار بلندی است می‌توانید از لوسترهای چند طبقه با ارتفاع زیاد استفاده کنید.

لوستر مدرن پذیرایی

همان‌طور که از نام آن پیداست جزء لوسترهای جدید و به‌روز است. این لوسترها معمولاً با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها طراحی و اجرا شده‌اند و با فضایی کاملاً مدرن سازگاری دارند. انتخاب لوستری مدرن برای پذیرایی‌ای که از وسایلی مدرن برای چیدمان آن استفاده شده است اهمیت زیادی دارد. انتخاب یک لوستر مدرن و جدید یکی از بهترین انتخاب‌ها است. این لوسترها می‌توانند به صورت: لوستر شاخه‌ای، لوستر آویز، لوستر سقفی و لوستر دیواری باشند.

جنس لوستر مدرن پذیرایی نیز ممکن است، نیکل، کروم و یا برنز باشد، زیرا این جنس‌ها با فضاهای مدرن هماهنگی بیشتری دارند و علاوه بر سادگی بیشتر به چشم می‌آیند. شاید برخی از لوسترهای پذیرایی مدرن با اجسام تزئینی مانند کریستال تزئین شده باشند اما غالباً طراحی ساده‌ای دارند و مانند لوسترهای کلاسیک پر زرق و برق نیستند.

لوستر کلاسیک پذیرایی

اغلب دکورهای کلاسیک دارای شکل و شمایل پر زرق و برقی هستند لوستر کلاسیک پذیرایی نیز از این قضیه مستثنا نیست و بیشتر این گروه از لوسترها دارای وسایل تزئینی زیادی هستند. لوسترهای شاخه‌ای و لوسترهای کریستال دار از آن دسته از لوسترهایی هستند که در پذیرایی‌هایی با دکور کلاسیک بسیار به چشم می‌خورند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر خونه‌ای بزرگ با سقف بلند دارید به سراغ این دسته از لوسترها بروید. حال اگر خانه شما بزرگ و دکوراسیون آن کلاسیک است با توجه به فضای خانه‌تان می‌توانید لوسترهای داره‌ای شکل و یا مربع شکل را با شاخه‌ها و کریستال‌های بیشتر که معمولاً به رنگ طلایی و یا برنز هستند انتخاب کنید تا نمای بیشتری را به خانه شما بدهد. اگر خانه بزرگی ندارید اما پذیرایی با سبک کلاسیک را بیشتر می‌پسندید می‌توانید از لوسترکلاسیک پذیرایی با زرق و برق کمتر و ارتفاع کوتاه‌تر استفاده کنید که معمولاً این نوع از لوسترها از کریستال‌های کمتر و یا گاها بدون کریستال هستند.

مشاهده
راهنمای خرید تخت باغی

رنگ لوستر و رنگ لامپ لوستر پذیرایی

رنگ لوستر حتماً باید با دیگر اجزای دکور پذیرایی هماهنگی داشته باشد. یکی از شایع‌ترین هماهنگی‌ها بین رنگ لوستر و اجزای دکور، هماهنگی آن با رنگ‌های کاغذ دیواری است اما می‌توانید این هماهنگی را با چندتا دیگر از اجزا دکور انجام دهید که در صورت جابه‌جایی و اساس کشی نیاز به تعویض لوستر نداشته باشید. در لوسترهای مدرن پذیرایی تنوع رنگ و سبک لوستر بسیار بیشتر از مدل‌های کلاسیک به چشم می‌خورد و انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند.

انتخاب رنگ و نوع لامپ نیز می‌تواند در زیبایی و نمای اتاق پذیرایی شما تأثیر زیادی داشته باشد. معمولاً برای انتخاب رنگ لامپ پذیرایی از رنگ‌های روشن و مهتابی استفاده می‌کنند، البته هماهنگی لامپ‌های لوستر پذیرایی با لامپ‌های لوستر آشپزخانه نیز مهم است و بهتر است از لامپی استفاده کنید که نور آن با نور لوستر آشپزخانه همخوانی داشته باشد زیرا در اکثر خانه‌ها این دو فضا به یکدیگر نزدیک هستند؛ اما لزومی ندارد که رنگ لامپ‌ها را با لوستر اتاق خواب هماهنگ کنید زیرا معمولاً این دو فضا با کمک یک دیوار کاملاً از یکدیگر جدا هستند. برای انتخاب نوع لامپ نیز باید به لوسترتان توجه کنید و ببینید چه نوع لامپی با آن همخوانی دارد زیرا سری لامپ‌ها با یکدیگر متفاوت است.

در پایان

در این بلاگ پست سعی کردیم از معیارها و نکته‌هایی بگوییم که در انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی نقش مهمی دارند. این نکته‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با انتخاب لوستر نمای داخلی پذیرایی منزلتان را که بیشتر رفت و آمدها و نشیمن‌ها در آن صورت می‌گیرد، به چشم بیننده بیاورید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه