انتخاب بهترین لوستر اتاق خواب

انتخاب بهترین لوستر اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مکان‌هایی است که همه ما برای به دست آوردن آرامش به آن نیاز داریم، برخی از افراد نیز بسیاری از کارهای روزمره‌شان را داخل اتاق خوابشان انجام می‌دهند و برخی دیگر بعد از گذراندن یک روز کاری سخت برای استراحت به اتاق خوابشان می‌روند، همه این افراد اتاقشان را آن‌طور که می‌خواهند و با دکوراسیون موردعلاقه خود می‌چینند. یکی از اقلامی که هنگام چیدن دکوراسیون یک اتاق خواب باید به دقت آن را انتخاب کنیم، لوستر اتاق خواب است.

نور یکی از اصلی‌ترین موضوعات در بحث چیدمان است زیرا باعث بهتر دیده شدن فضای اتاق و دکوراسیون آن می‌شود، مسئله نور در انتخاب لوستر اتاق خواب نیز اهمیت کمی ندارد، زیرا ممکن است بعضی افراد ترجیح دهند اتاقی با نور کم داشته باشند و یا بعضی از افراد روشنایی زیاد را دوست داشته باشند.

 برای این که نور مناسبی داشته باشید فقط کافی است لوستر خوب با نور مناسب را انتخاب کنید. ما نیز تصمیم داریم در این بلاگ پست درباره انواع لوستر اتاق خواب و نحوه انتخاب آن به شما اطلاعات مناسبی بدهیم. اگر در انتخاب یک لوستر خوب برای اتاق خوابتان دچار تردید شده‌اید حتماً در ادامه همراه ما باشید.

به اندازه لوستر انتخابی‌تان دقت کنید.

اندازه لوستر اتاق خواب مسئله مهمی است، پس حسابی در اندازه آن دقت کنید. اگر اتاقتان فضای کمی دارد قاعدتاً باید از لوسترهای کوچک‌تر و متناسب با فضایتان انتخاب کنید؛ اما اگر اتاق بزرگی دارید، حتماً باید از لوستر بزرگ‌تر و متناسب با اتاقتان استفاده کنید. به کوتاهی و بلندی سقف اتاق خوابتان نیز دقت کنید، اگر سقف بلندی دارید لوستری با ارتفاع بلندتر و یا آویز بلندتر انتخاب کنید؛ اما اگر سقف اتاقتان کوتاه است از یک لوستر کوچک‌تر با آویز کوتاه‌تر استفاده کنید.

مشاهده
راهنمای خرید تختخواب دو نفره

به تعداد لامپ‌ها، شاخه‌های لوستر و مکان نصب آن نیز دقت کافی داشته باشید، برای اتاقی که فضای کمی دارد نیازی به روشنایی زیاد و تعداد لامپ زیاد ندارید، اگر اتاق خوابتان بزرگ است از لوستر با تعداد لامپ و شاخه بیشتر استفاده کنید. محل نصب لوستر نیز کاملاً سلیقه‌ای است اما معمولاً لوستر اتاق خواب را بر روی سقف و در مرکز آن نصب می‌کنند.

لوستر اتاق خوابمان باید چه جنسی داشته باشد؟

ممکن است لوستر جنس‌های متفاوتی از جمله کریستالی، چوبی، فلزی، برنزی، شیشه‌ای، پارچه‌ای و…داشته باشد، نکته اصلی که در انتخاب جنس لوستر اتاق خواب باید به آن دقت کنید، دکوراسیون و سبک اتاق خوابتان است، اگر اکثر اجزای اتاق خوابتان چوبی است، باید لوستر چوبی انتخاب کنید، همچنین ممکن است دکوراسیون اتاقتان طوری باشد که لوسترهای فلزی مناسب آن باشد. پس هماهنگی جنس لوستر با جنس و سبک سایر اجزای اتاق خواب بسیار اهمیت دارد.

هماهنگی لوستر با کاغذدیواری

بهتر است از برخی رنگ‌های به کار رفته در کاغذ دیواری برای انتخاب رنگ‌های اجزای اتاق به خصوص لوستر استفاده کنید. این ایده‌ای است که افراد زیادی در صنعت مد از آن استفاده می‌کردند و اکنون نیز استفاده می‌کنند. به جرئت می‌توانم بگویم این ایده هیچ‌گاه قدیمی نخواهد شد. اگر از رنگ‌های زیادی در کاغذ دیواری اتاقتان استفاده شده می‌توانید از لوسترهای چند رنگ استفاده کنید و یا رنگ لوستر را با اجزای دیگری از اتاقتان ست کنید.

انتخاب لوستر مدرن اتاق خواب

همان‌طور که گفتیم انتخاب یک لوستر با ابعاد، رنگ و سبک مناسب برای اتاق خواب از اهمیتی بالایی در طراحی دکوراسیون برخوردار است. انتخاب یک لوستر مدرن اتاق خواب به همه این عوامل بستگی دارد و شما می‌توانید با توجه به بافت تک‌تک اجزای اتاقتان لوسترتان را انتخاب و خریداری کنید. انتخاب اندازه مناسب لوستر نیز می‌تواند در مدرن شدن اتاق شما نقش بسزایی داشته باشد، پس لوستری را انتخاب کنید که با فضای اتاقتان همخوانی داشته باشد.

اشکال مختلف لوستر

لوسترها شکل‌های متفاوتی دارند، برخی از آن‌ها شبیه به مثلث برخی شبیه به مربع و دیگر اشکال هندسی برخی نیز اشکال منحصر به فردی دارند، شما نیز می‌توانید با توجه به دکور اتاقتان از اشکال منحصر به فردی برای انتخاب لوسترتان انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید لوستری مکعب شکل انتخاب کنید و برای زیبایی بیشتر می‌توانید از یک آباژور به همان شکل نیز استفاده کنید.

مشاهده
راهنمای خرید مبل کلاسیک

لوستر اتاق خواب پسرانه

پسران معمولاً چیزهای ساده‌تر را بیشتر می‌پسندند، آن‌ها علاقه زیادی به دنیای رنگی رنگی ندارند و بسیار کمتر از دختران از تنوع رنگی استفاده می‌کنند، به همین خاطر ما به افرادی که می‌خواهند برای اتاق خواب پسران به خصوص پسران نوجوان طراحی دکوراسیون انجام دهند توصیه می‌کنیم که از تنوع رنگی بالایی استفاده نکنند زیرا بسیار زود آن‌ها را دل‌زده می‌کند.

برای انتخاب لوستر اتاق خواب پسرانه نیز باید به این نکته توجه کنید. بهتر است از یک لوستر اسپرت با طرحی ساده و رنگی ملایم استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که شکل و رنگ لوستر اتاق خواب پسرانه نیز باید مانند بقیه لوسترها با سبک و رنگ دکور اتاق هماهنگ باشد تا زیبایی آن بیشتر به چشم بیایید، فراموش نکنید که انتخاب لوستر مناسب تأثیر بسزایی در زیبایی دکور دارد.

لوستر اتاق خواب دخترانه

اکثر دختران وقت زیادی را در اتاق خوابشان می‌گذرانند، همین امر باعث می‌شود که اتاق خواب فضای ویژه‌ای برای آن‌ها باشد. آن‌ها می‌خواهند این فضا را به بهترین شکل ممکن بچینند تا از بودن در آن لذت ببرند پس بهتر است به دختران اجازه دهید تمام اجزای اتاقشان از جمله لوستر را خودشان انتخاب کنند. یک لوستر اتاق خواب دخترانه نیز جزئی از چیدمان اتاق محسوب می‌شود که معمولاً بسیار ظریف و با رنگ‌های شاد طراحی می‌شوند.

لوستر اتاق خواب دخترانه باید مانند لوستر بقیه مکان‌های خانه با تمام المان‌های فضا هماهنگی داشته باشد، چون قطعاً ست کردن برای دختران بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه صاحب اتاق از لوسترهای فانتزی، مدرن و اسپرت با قیمت‌های مناسب استفاده کنید. بهتر است به رنگ و شکل لوستر اتاق خواب نیز دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید آن را با وسایل دیگر از جمله آباژور و چراغ خواب ست کنید.

مشاهده
مضرات تشک ابری

از چه رنگ لامپی برای لوستر اتاق خوابمان استفاده کنیم؟

لوستر اتاق خواب مانند لوستر آشپزخانه و پذیرایی نیست که در انتخاب رنگ لامپ آن محدودیت داشته باشیم، شاید برای انتخاب رنگ لامپ لوستر آشپزخانه باید نظر بقیه اعضای خانواده را بپرسید اما برای رنگ لامپ لوستر اتاق خواب بیش از هر چیزی نظر خودتان اهمیت دارد؛ اما بهتر است نکته‌هایی را در نظر داشته باشید.

مطمئناً رنگ در زیبایی دکور تأثیر بسیار زیادی دارد، رنگ لامپ و نورپردازی هم در بهتر دیده شدن فضا بسیار مهم است. بهتر است از رنگ‌های ملایمی برای انتخاب رنگ لامپ لوستر استفاده کنید تا چشمتان از یکنواختی نور اذیت نشود اما اگر فکر می‌کنید رنگ‌های دیگری در زیباتر شدن فضای اتاقتان تأثیر دارد بهتر است در کنار رنگ لامپ انتخابی‌تان از یک لامپ با نور مهتابی استفاده کنید و گاها به جای استفاده از لوستر لامپ با نور مهتابی را روشن کنید.

چند نکته کوتاه که بهتر است آن را به خاطر بسپارید.

  • حتماً ارتفاع لوستر را با کف و سقف تنظیم کنید.
  • در اتاق خواب‌هایی که سقف بلندی دارند می‌توانید از لوسترهای شاخه‌ای استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است از لوسترهایی با شاخه‌های کم استفاده کنید.
  • اگر فضا و یا لامپ‌هایتان کم نور است، حتماً از لوسترهای بدون حباب و یا با حباب‌های شفاف استفاده کنید.
  • سعی کنید شکل و رنگ لوستر را با اجزای دیگر اتاق خواب هماهنگ
  • ·         کنید.
  • اگر سقف اتاق خوابتان دارای گچ بری و یا رنگ‌بندی است، از لوسترهای ساده‌تری استفاده کنید.
  • برای انتخاب لامپ از لامپی با نور ملایم استفاده کنید.
  • برای انتخاب لوستر مناسب حتماً نظر صاحب اتاق خواب را نیز بپرسید.

و در آخر

انتخاب و خرید لوستر یکی از امرهایی است که در دکوراسیون اتاق خواب بسیار تأثیر دارد. شما با در نظر گرفتن و رعایت چند نکته ساده به راحتی می‌توانید بهترین لوستر را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید، ما نیز در این مقاله سعی کردیم نکته‌هایی را به شما بگوییم که بتوانید راحت‌تر لوستر مناسب را انتخاب کنید. امیدواریم این بلاگ پست بتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه