راهنمای خرید بوفه و ویترین

راهنمای خرید بوفه و ویترین

بوفه و ویترین از جمله وسایلی هستند که حضور آنها نقش بسیار پررنگی در دکوراسیون منزل دارد، به‌همین دلیل است که انتخاب و خرید این کالا مستلزم رعایت نکاتی است که به خریدار کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشد. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع بوفه و ویترین، مقایسه این دو کالا و نکات مهم و مورد توجه خرید آن شما را در یک انتخاب مناسب یاری کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع بوفه و ویترین را بهتر بشناسید

شاید بتوان گفت این کالا جزء جدانشدنی منازل ایرانی است، معمولا محلی برای قرار دادن ظروف گرانقیمت چینی، بلور، کریستال و یا اجناس دکوری شیک است. انتخاب مدل بوفه بستگی به محل قرارگیری و اجناسی که در آن قرار می‌گیرد دارد، معمولا بوفه یا ویترین را در سالن پذیرایی یا غذاخوری قرار می‌دهند، از آنجایی که مرکز توجه است بنابراین پیشنهاد می‌شود که در انتخاب این کالا بسیار دقت و سلیقه به خرج دهید.

تمام بوفه‌ها معمولا جنس چوب و یا ام‌دی‌اف دارند، البته بخش عمده ای از ظاهر متعلق به شیشه ویترین است، مسلما ویترین‌های چوبی به دلیل استحکام و دوام و همچنین متریال پیشرفته‌تری که دارند گران‌تر خواهد بود، در مورد انواع بوفه و ویترین این مدل و طرح کالاست که طبقه‌بندی را شکل می‌دهد، بوفه‌های بلند، تاج‌دار، پایه‌دار و منبت‌کاری شده که نمایی سلطنتی و باشکوه دارند، بوفه‌های ساده و بدون پایه همراه با کمد یا کشو و بوفه‌های کوتاه که دارای چند طبقه است و معمولا در کنار خانه قرار می‌گیرد.

مشاهده
راهنمای خرید چراغ آویز

نوع دیگری از ویترین وجود دارد که با نام استند شناخته می‌شود، استندها معمولا دارای ساختاری چارچوب مانند به شکل‌های مختلف هستند و بسیار ساده و با کاربرد قرار دادن اشیاء دکوری طراحی شده‌اند، به واسطه ظرافت و زیبایی و در عین حال سادگی که دارند این روزها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند چرا که با هر نوع چیدمانی به‌خوبی هماهنگی دارد و طراحی آن به‌گونه‌ای است که از مد نمی‌افتد.

از نظر سبک طراحی می‌توان بوفه یا ویترین را به سبک‌های کلاسیک و مدرن و سلطنتی طبقه‌بندی کرد.

ویترین کلاسیک:

بوفه‌های کلاسیک معمولا دارای بخش‌های برش خورده و منبت‌کاری شده هستند، دارای پایه و تاج ظریفی هستند و ظرافت طراحی باعث شده است که این وسیله در طبقه کلاسیک قرار می‌گیرد.

ویترین مدرن:

طرح‌های مدرن بوفه و ویترین معمولا ساده‌تر هستند، نقش و نگار کمتری دارند و تمرکز بیشتر روی نمایش ظروف و اجناس دکوری داخل آن معطوف شده است.

ویترین سلطنتی:

در مدل‌های سلطنتی شاهد انواع منبت‌کاری‌های ظریف و پرکار هستیم، این سبک از ویترین‌ها بسیار مجلل و با شکوه به‌نظر می‌رسند، بهترین مکان قرار دادن در پذیرایی منزل است.

فرق بوفه و ویترین چیست؟

معمولا ویترین به کالایی اطلاق می‌شود که دارای چندین طبقه بوده و درب شیشه‌ای دارد، به جز چارچوب اصلی و طبقات بخش دیگری ندارد اما در بوفه به جز قسمت ویترین معمولا کمد یا کشو هم اضافه می‌شود، به نظر بسیاری از مصرف‌کننده‌ها ویترین‌ها نسبت به بوفه شیک‌تر هستند، جایگاه ویترین معمولا بخش پذیرایی منزل است و اجناس دکوری و ظروف گرانبها در آن قرار داده می‌شود، بوفه را می‌توان در پذیرایی یا نشیمن منزل قرار داد، از آنجایی که معمولا دارای کشو و یا کمد است می‌توان وسایل بسیاری را در آن قرار داد و به‌همین دلیل برای منازل کوچک مناسب است.

مشاهده
راهنمای خرید میز تحریر

نکات مهم انتخاب ویترین و بوفه

– مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید تناسب ابعاد بوفه با منزل و فضایی است که در آن قرار می‌گیرد،  اصولا ویترین‌های بزرگ و کار شده مناسب برای فضاهای بزرگ و اجناس دکوری سنگین و قیمتی هستند، ویترین‌های ساده‌تر در ابعاد کوچک مناسب فضاهای کوچکتر هستند و می‌توان ظروف بلور و کریستال و یا مجسمه‌های قیمتی را در آن قرار داد، استفاده از استند نیز در منازل کوچک انتخاب مناسبی خواهد بود. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب مدل ویترین حتما ابعاد آن و ظروفی که قرار است در آن قرار گیرد را بررسی کنید.

– استفاده از ویترین‌هایی که بخش عمده چارچوب آن را بدنه چوبی تشکیل می‌دهد و یا ویترین‌هایی با بدنه کارشده بهتر است در دکوراسیون‌های لاکچری و سلطنتی مورد استفاده قرار گیرد، اگر قرار است فقط مجسمه و ظروف تزئینی در ویترین قرار دهید انتخاب مدل‌های ساده و یا استند پیشنهاد داده می‌شود.

– اگر فضای مناسبی در اختیار  ندارید انتخاب استند برای شما بهتر است اما می‌توانید از مدل بوفه‌هایی که دارای کشو یا کمد هستند نیز استفاده کنید تا بتوانید تعدادی از وسایل را در آن جای دهید.

– انتخاب رنگ ویترین بستگی به تم رنگی چیدمان منزلتان دارد و می‌توانید رنگ آن را با مبلمان و یا دیگر اجناس موجود در دکوراسیون هماهنگ کنید.

– سعی کنید از استحکام طبقات و همچنین مرغوب بودن متریال به‌کار رفته در ساخت ویترین و بوفه اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که قرار است ظروف یا مجسمه‌های گرانبها را در ویترین قرار دهید استحکام مناسب طبقات بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاهده
راهنمای سرویس خواب نوزاد

– برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید می‌توانید مدل‌های موجود در سایت‌های اینترنتی فروشگاهی که محل عرضه کالاهای چوبی است مشاهده کنید. انتخاب طرح و مدل مناسب با منزل خودتان و همچنین مشاهده مدل‌های جدید و مد روز از این طریق امکان‌پذیر است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه