راهنمای خرید چراغ آویز

راهنمای خرید چراغ آویز

معماری‌های سبک جدید لزوم اضافه شدن برخی کالاها به لیست خرید را فراهم می‌کنند، یکی از وسایل بسیار کاربردی در دکوراسیون امروز چراغ‌های آویز است، این کالا علاوه بر نورپردازی ایده‌آل محیط باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون و چشم‌نواز شدن آن می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با نقش چراغ آویز در دکوراسیون، انواع آن و همچنین نکات مهم و ضروری انتخاب و خرید این کالا آشنا کنیم.

نقش چراغ آویز در دکوراسیون

در حقیقت می‌توان گفت چراغ‌های آویز از خانواده و زیرشاخه‌های لوستر محسوب می‌شوند، البته نمی‌توان تفاوت چندانی بین این دو کالا مشاهده کرد، شاید بتوان گفت چراغ‌های آویز نسبت به لوسترها سبک‌تر، امروزی‌تر و تا حدودی ارزان‌تر هستند. پیشینه این کالا به گذشته‌های دور برمی‌گردد، شاید بتوان چراغ آویز را از نوادگان فانوس‌های قدیمی به حساب آورد.

راهنمای خرید چراغ آویز

در مورد نقش این کالا در دکوراسیون داخلی باید گفت از آنجایی که در معماری و چیدمان مدرن امروزی نورپردازی نقش مهمی دارد، لوسترها و آویزها نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، در حقیقت چراغ آویز هدایت کننده نور به بخش دلخواه از فضای منزل است، انتخاب یک آویز مناسب سبب می‌شود دکوراسیون و چیدمان منزل شما بسیار چشم‌نواز دیده شود، برای این که بتوانید یک انتخاب دقیق و متناسب با سبک دکوراسیون منزل داشته باشید بهتر است بخش‌های بعدی را مطالعه نمایید.

انواع چراغ آویز را بهتر بشناسید

در مورد انواع چراغ آمیز باید گفت میتوان این کالا را از جهات مختلفی چون جنس و سبک طراحی مورد بررسی قرار داد. از نظر جنس انواع متریال چوبی و فلزی را میتوان برای ساخت و تولید آن استفاده کرد، اما از نظر سبک طراحی انواع گوناگونی دارد که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد.

مشاهده
راهنمای خرید تخت خواب گرد

چراغ آویزهای کوچک: این مدل از آویزها معمولا در سبک‌های ساده و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل یک پایه و شعله‌ی آویز هستند که اغلب به شکل حباب یا لاله است. این سبک از آویزها معمولا برای روشن کردن یک بخش خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای مثال بالای میز کار یا اوپن آشپزخانه می‌توان از آن استفاده کرد.

چراغ آویز چند شاخه: سبک چند شاخه همان‌طور که از نامش پیداست دارای چند شعله روشنایی مجزاست که به اشکال گوناگون تولید می‌شوند، این سبک از آویزها با طراحی مدرن بسیار مورد توجه هستند و کاربرد آن شبیه مدل کوچک‌تر است اما در مقایسه با آن نور بیشتری  تولید می‌کند.

چراغ آویز نور بالا : این سبک به گونه‌ای طراحی شده است که حباب یا بخش محافظ آن نور را به سمت بالا هدایت می‌کند، در این سبک نوردهی فوق‌العاده زیباست و برای فضاهای کوچک مناسب است چرا که فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. برخی برای اینکه بتوانند از این مدل بهره‌برداری بیشتری کنند از شیلدهای رنگی استفاده می‌کنند تا نورافشانی رنگارنگ در اختیار داشته باشند.

چراغ آویز نور پایین: در این سبک بخش محافظ در قسمت بالای لامپ واقع شده است و نور آن مستقیما به سمت پایین پخش می‌شود، بنابراین بهترین مکان برای نصب آن بالای میز یا اپن و یا هر مکانی است که احتیاج به نور متمرکز دارد.

نکات مهم و ضروی خرید چراغ آویز

– یکی از نکات مهم انتخاب آویز مناسب توجه به فضایی است که در آن نصب می‌شود، ابتدا باید بررسی کنید چه مدل نوری مورد نیاز است و با توجه به فضای مورد نظر یک طرح آویز متناسب با سبک دکوراسیون منزل انتخاب کنید.

مشاهده
راهنمای خرید جاکفشی

– در صورتی که میخواهید از آویز به جای لوستر در فضای نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید توصیه ما آویزهای چند شاخه و دارای هارمونی با سبک چیدمان منزل است. باید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی دارای نوردهی بالا نیز باشد.

– اگر می‌خواهید از چراغ آویز با شیلد رنگی استفاده کنید بهتر است انتخاب شما از میان رنگهایی باشد که دارای هارمونی با دیگر رنگهای موجود در فضا است. در نظر داشته باشید که برخی رنگ‌ها مثل قرمز یا بنفش یا رنگ‌های تیره باعث تاریک شدن اتاق خواهد شد.

– برای بررسی انواع مدل‌ها و همچنین سبک‌های موجود میتوانید به‌راحتی خرید اینترنتی چراغ آویز را امتحان کنید، با یک جستجوی دقیق در اینترنت فروشگاه‌های آنلاین زیادی را می‌توانید از نظر بگذرانید که دارای انواع مدل و طرح‌های  بی‌شمار در این زمینه هستند.

– به استاندارد بودن کالا و سالم بودن آن توجه داشته باشید از آنجایی که این کالا در ارتباط مستقیم با جریان الکتریسته کار می‌کند بهتر است از اجناس با کیفیت و ایمن انتخاب کنید.

– سعی کنید طرح‌هایی را انتخاب نمایید که در صورت نیاز به تمیز شدن، این کار به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

کلام آخر

اگر قصد دارید از چراغ‌های آویز استفاده کنید، بهتر است به تمام موارد اشاره شده دقت لازم داشته باشید، انتخاب یک آویز مناسب با سبک چیدمان منزل به شما کمک می‌کند تا دکوراسیون شیک‌تری داشته باشید، در صورتی که به نور بیشتر احتیاج دارید می‌توانید چراغ آویز چند شعله و اگر نور متمرکز می‌خواهید یکی از انواع تک‌شعله را انتخاب کنید. استفاده از مدل‌هایی با شیلد رنگی مناسب فضاهای فانتزی مثل کافی‌شاپ یا اتاق خواب بچه ها است.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره
اثاث چین
ارسال دیدگاه