راهنمای سرویس خواب نوزاد

راهنمای سرویس خواب نوزاد

لذت ورود یک نوزاد دوست‌داشتنی با خرید سیسمونی آغاز می‌شود، مهمترین بخش خرید سیسمونی انتخاب سرویس خواب نوزاد است، اگر امکان اختصاص دادن یک اتاق خواب را به تازه وارد کوچک درخانواده دارید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید، در این مقاله سعی می‌کنیم نکات مهمی در خصوص انتخاب و خرید سرویس خواب نوزاد برایتان شرح دهیم.

سرویس خواب نوزاد شامل چه اقلامی است؟

معمولا سرویس خواب نوزاد شامل تخت، کمد، بوفه، استند و گهواره می‌باشد. اگرچه بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند به خرید سرویس کامل برای فرزند خود هستند اما در صورتی که فضای کافی در اختیار ندارید می‌توانید برخی اقلام غیرضروری را حذف کنید. در هر صورت کمترین حالت موجود هنگام خرید و سفارش سرویس خواب نوزاد، خرید تخت و کمد است.

راهنمای سرویس خواب نوزاد

جنس سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد را از نظر جنس می‌توان به دو دسته چوبی و ام‌دی‌اف تقسیم‌بندی کرد، سرویس خواب چوبی علاوه بر زیبایی دارای دوام بالاتری است، سنگین‌تر است و کیفیت مطلوب‌تری نیز دارد، در عین حال این جنس از سرویس خواب گران‌تر از جنس ام‌دی‌اف خواهد بود. در هر صورت باید توجه داشته باشید که متریال به‌کار رفته در سرویس و هم‌چنین رنگ‌های استفاده شده در آن ضد حساسیت بوده و در نوزاد ایجاد آلرژی  نکند.

استانداردهای لازم در سرویس خواب نوزاد

اگر بخواهیم ابعاد استاندارد تخت نوزاد را بررسی کنیم باید بگوییم، تخت‌خواب‌های موجود در سرویس خواب نوزاد دارای ابعاد گوناگونی است که مطابق با سلیقه و خواسته خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیاری از خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند به ‌جای استفاده از تخت‌های کوچک که معمولا برای استفاده تا سنین ۴ یا ۵ سالگی طراحی شده‌اند از تخت‌های بزرگتری استفاده کنند، در هر صورت در ماه‌های اول تولد نوزاد باید در تخت‌های مخصوص که کنار تخت مادر نصب می‌شود و یا گهواره استفاده کند.

مشاهده
راهنمای خرید مبل کلاسیک

باید توجه داشته باشید که تخت‌خواب موجود در سرویس خواب نوزاد حتما دارای محافظ بوده و ایمنی لازم را داشته باشد، ارتفاع مناسب تخت نوزاد نیز بسیار اهمیت دارد، در برخی از سرویس‌ها، از تخت‌هایی استفاده می‌شود که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و این مسئله کار را برای مادر راحت می‌کند. ارتفاع استاندارد در تخت‌های نوزادی ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر است.

معمولا در سرویس خواب نوزاد کمد و بوفه در کنار هم قرار دارند، در برخی از مدل‌ها نیز یک استند برای قرار دادن اسباب‌بازی و عروسک و یا لوازم ضروری نوزاد در کنار کمد و بوفه قرار می‌گیرد، در برخی طراحی‌ها نیز تخت دارای قسمتی است که به‌صورت یک دراور کوچک با کشوهایی برای قرار دادن لوازم نوزاد تعبیه شده است. این مدل از تخت ها برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب هستند.

رنگ مناسب سرویس خواب نوزاد چیست؟

رنگ مناسب سرویس خواب نوزاد با توجه به جنسیت او و طرح به‌کار رفته در سرویس خواب انتخاب می‌گردد. استفاده از رنگ‌های شاد در سرویس خواب نوزاد امری طبیعی و لازم است، باید سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که  علاوه‌بر زیبایی قابلیت ست شدن با رنگ‌های دیگر را داشته باشند تا در صورت لزوم بتوانید تم رنگی اتاق خواب نوزادتان را تغییر دهید.

برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از رنگ‌های اسپرت استفاده کنند، مثلا رنگ قرمز یا زرد که هم برای نوزادان دختر قابل استفاده است و هم برای نوزادان پسر، این مسئله زمانی که از سرویس خواب‌های کلاسیک استفاده کنید کاربرد دارد، در حال حاضر طرح‌های گوناگونی از سرویس خواب در بازار حضور دارد که دارای مدل‌های فانتزی و خاص بسیار پرطرفدار هستند، برای مثال طرح‌هایی به شکل شخصیت‌های کارتونی و یا طرح ماشین، کشتی و کلبه که از جمله طرح های پرطرفدار هستند، در این صورت انتخاب رنگ کار ساده‌ای خواهد بود.

مشاهده
راهنمای خرید صندلی لهستانی

نکات مهم خرید سرویس خواب نوزاد

– ابعاد تخت و کمد نوزاد را متناسب با فضای اتاق خوابی که در اختیار دارید انتخاب کنید، در صورتی که فضای کمی در اختیار دارید می‌توانید از سرویس نوزادی که تخت آن دارای کشو و استند است استفاده کنید، این مدل تخت‌ها فضای خوبی برای قرار دادن اشیا در اختیارتان قرار می‌دهند.

– به موارد مربوط به ایمنی مثل حفاظ تخت، استحکام تخت، ارتفاع استاندارد تخت و همچنین ضد حساسیت بودن رنگی که در سرویس نوزاد به‌کار رفته است دقت کنید.

– در انتخاب رنگ سرویس خواب نوزاد به هارمونی رنگ‌ها با دیگر اقلام دکوراسیون اتاق او توجه داشته باشید. استفاده از رنگ‌های شاد و درخشان به زیباتر دیده شدن اتاق نوزاد کمک میکند.

– در صورتی که طرح‌های خاصی برای تخت و کمد در نظر دارید می‌توانید با ارائه دادن آن به تولید کننده سفارش سرویس خواب مخصوص خود را داشته باشید.

– اگر سرویس خواب سفارشی شما دارای تخت نوجوان باشد بهتر است یک گهواره یا تخت مخصوص کنار تخت مادر سفارش دهید چرا که نوزاد تا ماه‌ها باید کنار مادر بخوابد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه