راهنمای خرید میز تحریر

راهنمای خرید میز تحریر

هنگام خرید میز تحریر برای خانه یا اتاق مطالعه، مهم است که درباره شکل، عملکرد و سبک آن فکر کنید. قبل از خرید، ما شما را از طریق راهنمای خرید میز تحریر با انواع میز، ابعاد میز و اندازه میز آشنا می‌کنیم.

نشستن برای ساعت‌های طولانی در وضعیت ناخوشایند یا غیر طبیعی می‌تواند به درد گردن و کمر منجر شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به صدمه، فشار مکرر و همچنین سندرم تونل کارپال گردد.

یک میز ارگونومیک خوب به کاربر اجازه می‌دهد تا ارتفاع و زاویه بدن را با میز تنظیم کنید و بدن را برای یک وضعیت طبیعی آماده کار قرار دهد. همچنین باید اجازه دامنه حرکتی مناسب برای پاهای کاربر ایجاد گردد. فضای قرار دادن لوازم جانبی مثل رایانه برای جلوگیری از قرار پیری کاربر در موقعیت ناراحت کننده هنگام کار روی میز اهمیت دارد.

خرید میز تحریر چه اهمیتی دارد؟

خرید میز تحریر به اندازه‌ای اهمیت دارد که یک مطالعه صحیح و سالم بودن وضعیت جسمی افرادی که از میز استفاده می‌کنند را تضمین می‌کند. معمولاً خانواده‌ها برای فرزندان خود که در مدرسه تحصیل می‌کنند، قصد دارند یک میز تحریر مناسب بخرند.

حواسمان به دانش آموزانمان باشد

همانطور که می دانید دانش آموزان، نیمی از روز را مشغول درس خواندن پشت میز تحریر خود هستند، بنابراین یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که میز تحریر باید داشته باشد، طراحی شده از مواد مرغوب و ساخته شده طبق اصول ارگونومیک بدن افراد است. خرید میز تحریر نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای دانشجویان و حتی افرادی که در اتاق مطالعه در آپارتمان، مشغول نوشتن یا مطالعه هستند، نیز بسیار ضرورت دارد. معمولاً افرادی که میز تحریر خریداری می‌کنند، آن را در اتاق شخصی خود قرار می‌دهند، بنابراین سعی می‌کنند نمای میز با نمای دکوراسیون اتاق شخصی، هماهنگ و سازگار باشد.

مدل‌های میز تحریر برای دانش آموزان ابتدایی یا نوجوانان در گروه سنی و همچنین در دخترها و پسرها با یکدیگر متفاوت است. هر یک از این گروه سنی، سلیقه‌های متفاوتی در انتخاب و خرید انواع میز تحریر دارند. این مسئله برای بزرگسالان نیز وجود دارد.

جوانانی که میز تحریر خریداری می‌کنند، معمولاً آن را در اتاق مطالعه قرار می‌دهند. از هر جهت که به این مسئله نگاه کنید، انتخاب و خرید آگاهانه یک میز تحریر، جزو موارد ضروری است و موجب می‌شود، مطالعه و انجام تکالیف و یا نوشتن بر روی میز با لذت و راحتی زیادی همراه باشد.

مشاهده
راهنمای خرید میز تلفن

ویژگیهای میز تحریر خوب چیست؟

ابعاد میز تحریر

یک میز تحریر استاندارد ‌طولی بین ۷۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر، عمق ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر و ارتفاع ۷۳ تا ۷۷ سانتی‌متر دارد. ضخامت مناسب صفحه میز تحریر حداقل ۱۶ میلی‌متر و در صورت تمایل می‌توان ضخامت آن را به ۳۲ میلی‌متر افزایش داد. ابعاد میز تحریر باید متناسب با قد و جثه هر فرد انتخاب شود. بنابراین در انتخاب آن باید دقت کنید تا به سلامت خودتان و یا فرزندتان آسیبی وارد نشود.

راهنمای خرید میز تحریر

وقتی فرزندتان یا خودتان پشت میز تحریر می‌نشینید باید بدون فشار آمدن به بدن، دست‌ها روی میز قرار بگیرند به ‌طوری‌که مچ و آرنج در امتداد هم بوده و آرنج و بازو یک زاویه‌ی حدود ۱۱۰ درجه ایجاد کند.

اگر ارتفاع میز تحریر موردنظر شما از استاندارد بلندتر یا کوتاه‌تر است؛ زمینه آسیب دیدگی بدن را فراهم می‌کند. درصورت بلندتر بودن، شانه‌ها بالاتر قرار می‌گیرند و باعث درد کتف، شانه و کمر می‌شود. درصورت کوتاه‌تر بودن دست‌ها به سمت پایین آویزان شده و موجب اذیت شدن سر و گردن می‌شود. زمانیکه پشت میز تحریر خود نشسته‌‌اید کف پاهایتان تقریباً بر سطح زمین عمود است پس می‌توان نتیجه گرفت که میز و صندلی شما ارتفاع مناسبی دارد.

اندازه میز تحریر چقدر باید باشد؟

یک میز تحریر را بر اساس عرض آن انتخاب کنید تا با فضای اتاق یا فضای کاری شما هماهنگ شود.

میز تحریرکوچک : اگر میز را برای یک فضای کوچکتر یا اتاق مطالعه کودکان انتخاب می‌کنید، لازم است میزهایی با عرض ۱۰۰ سانتی متر را انتخاب کنید که فضای اتاق را باز و جادار نگه می‌دارد.

میز تحریر متوسط : با عرض ۱۰۰ تا ۱۵۲ سانتی متر است، این میزها در اندازه استاندارد ساخته شده‌اند که تقریباً با هر اندازه و سبک اتاقی مطابقت دارند.

میز تحریر بزرگ : میز تحریر بزرگ دارای بیش از ۱۵۲ سانتی متر و دارای فضای بزرگ و میزهای شلوغ و پر جزئیات هستند. میزهای تحریر بزرگ نسبت به اندازه‌های دیگر از ویژگی‌های بیشتری مانند طبقه، کشو و کابینت برخوردار هستند.

انواع شکل میز تحریر

میز تحریر مستطیل : میزهای استاندارد دارای رومیزی مستطیل شکل هستند و تقریباً مناسب هر طراحی اتاقی هستند.

میز تحریر L : اگر به فضای زیادی احتیاج دارید یا می‌خواهید یک میز بزرگ را در گوشه‌ای قرار دهید، میز L شکل میزی مناسب برای شما است.

میز تحریر مثلثی : اگر یک میز L شکل برای گوشه‌ای که می‌خواهید یک میز بگذارید خیلی بزرگ است؛به دنبال میز تحریر مثلثی با یک گوشه مثلثی جمع و جور بروید که به راحتی و در هر جایی که دو دیوار دارد، قرار می‌گیرد.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب

انواع میز تحریر را بشناسید

می‌توانید میزهای تحریر را از چوب، شیشه، فلز و حتی مرمر با طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و سبک‌ها پیدا کنید. در اینجا مختصراً به انواع مختلف میزهای موجود می‌پردازیم.

میز تحریرنوشتن : میزهای نوشتن دارای پاهای ساده و تمیز و یک سطح صاف هستند و به طور معمول دارای حداقل تجهیزات ذخیره وسایل هستند.

میز تحریر اجرایی : این میزها معمولاً سنگین و تزئینی هستند از چوب جامد ساخته شده و دارای صفحه جلویی هستند که پاهای فرد را که در پشت آنها نشسته است پنهان می‌کند. این میزهای تحریر فضای ذخیره سازی قابل توجهی دارند.

میز تحریر شل : میزهای شل از تابلوهای صاف در اطراف یک قشر بزرگ و توخالی ساخته شده است که برای اتاق کنفرانس و قرار گیری پاها یا صندلی مناسب هستند.

میز تحریر نقشه کشی : صفحه روی این میزها را می‌توان با زاویه قرار داد. میز مناسبی برای هنرمندان تجسمی است. این میزها با صفحه نور یا بدون آن تولید می‌شوند و دارای محل عبور سیم و قرارگیری چراغ مطالعه است.

میز تحریر شناور : برخی از این میزهای دیواری را می‌توان برای استفاده کارآمد از فضا در داخل فضاهای کوچک و کم جای خانه و محل کار قرار داد.

در خرید میز تحریر به چه نکاتی دقت داشته باشیم؟

۱- ابعاد و اندازه‌های اتاق را در نظر بگیرید

 اولین نکته برای خرید میز تحریر، در نظر گرفتن اندازه اتاقی است که قرار است میز را در داخل آن مکان قرار دهید. برای یک اتاق کوچک، میز تحریر کوچکتر به همراه یک صندلی، مناسب‌تر است؛ اما اگر فضای کافی برای میز تحریر پایه دار ندارید، می‌توانید در گوشه اتاق از میزهای تحریر استفاده کنید که به دیوار متصل می‌شوند. به این ترتیب فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

اگر ابعاد و اندازه اتاق شما بزرگتر است، آزادی بیشتری در اختیار دارید، بنابراین انواع مدل‌های میز تحریر را می‌توانید انتخاب کنید. برای آپارتمان‌هایی که سالن مطالعه بزرگ‌تری در اختیار دارند، خرید میز تحریر به شکل U یا به شکل L  مناسب است.


۲-
در خرید میز تحریر به ارگونومی نیز دقت کنید

دومین نکته مهم که در راهنمای خرید میز تحریر به شما معرفی می‌شود، در نظر گرفتن ارگونومی میز است. میز تحریر باید از نظر طول، عرض و ارتفاع در حالت استاندارد باشد. اگر میز تحریر برای شما بلند یا بسیار کوتاه باشد، هنگام کار کردن با آن احساس ناراحتی می‌کنید و آسیب‌های جدی به ستون فقرات شما وارد می‌شود. اگر میز تحریری خریداری می‌کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم است، به راحتی می‌توانید از طریق پیچ تنظیم، این کار را انجام دهید.


۳- توجه به حمل و نقل میز تحریر در موقعیت‌های مختلف

هنگام خرید میز تحریر به ابعاد و اندازه‌های میز توجه داشته باشید و سعی کنید های متناسب با نوع کاربری خود انتخاب کنید. اگر قرار است به طور مداوم میز را در اتاق‌های مختلف جا به جا کنید، میز تحریر سبک‌تر را بخرید و یا حتی می‌توانید از میزهای تحریر پایه دار که دارای چرخ یا قرقره هستند، استفاده کنید. خرید میز تحریر که وزن سنگین دارد، شما را با مشکلات حمل و نقل روبرو می‌کند.

مشاهده
راهنمای خرید میز تلویزیون

۴- خرید میز تحریر متناسب با گروه سنی و جنسیت

 هنگام خرید میز تحریر حتماً توجه داشته باشید که برای چه گروه سنی قرار است میز را بخرید و یا حتی قصد خرید میز تحریر دخترانه را دارید یا میز تحریر پسرانه. مدل‌های متنوعی از رنگ‌های بسیار زیبا و طراحی حرفه‌ای از انواع میز تحریر در بازار وجود دارد؛ فقط کافیست میزی که نیاز شما را در مطالعه و نوشتن برآورده می‌سازد، انتخاب و خریداری کنید.

۵- جنس مواد به کار رفته در انواع میز تحریر

هنگام خرید میز تحریر باید به جنس موادی که میز از آن ساخته شده است، دقت داشته باشید. بسیاری از میزها از چوب مقاوم و محکم ساخته می‌شوند. این چوب‌ها مرغوب بوده و با گذشت زمان، پوسته پوسته نمی‌شود. برخی دیگر از انواع میز تحریر از چوب ام دی اف، با رنگ‌های متنوع ساخته شده است که این محصولات نیز مقاوم و با دوام هستند. 

برخی دیگر از انواع میز تحریر از فلز یا ترکیبی از چوب و فلز ساخته شده‌اند. در هر صورت در خرید میز تحریر حتماً دقت داشته باشید که مواد اولیه مرغوب باشند، در برابر نفوذ آب مقاوم باشند و همچنین به راحتی سطح آن را بتوانید تمیز کنید.

نتیجه گیری برای خرید مناسب میز تحریر

در حین خرید میز تحریر باید به عواملی مثل ابعاد، اندازه، شکل و کاربرد اختصاصی آن توجه کنید. جثه و سن فرد استفاده کننده از محصول هم نقش مهمی در انتخاب این محصول دارد.

امروزه با پیشرفت صنایع مبلمان و طراحی مدرن، امکان تلفیق سبک‌های کلاسیک و مدرن فراهم شده و می‌توانید هر نوع میز تحریری را مطابق دکور اتاق خودتان سفارش دهید. این محصول نقش مهمی در سلامت کاربر دارد پس قبل از انتخاب نهایی جوانب مختلف را در نظر بگیرید.

•     اگر به دنبال یک راهنمای خرید میز تحریر به صورت کامل و جامع هستید، آنچه در فوق به آن اشاره کردیم راهنمای شما خواهند بود.

•     برای خرید میز تحریر، لازم است به مدل میز و فضایی که برای نوشتن یا قرار دادن وسایل به شما ارائه می‌دهد دقت داشته باشید.

•     اگر می‌خواهید روی میز تحریر خود از لپ تاپ، چراغ مطالعه، گلدان یا وسایل تزیینی استفاده کنید، به مساحت روی میز  اهمیت بدهید.

•     به عنوان یک مشتری که قصد انتخاب یک میز تحریر مناسب را دارد، سعی کنید کیفیت را قبل از قیمت میز تحریر در نظر بگیرید. این عامل باعث می‌شود بتوانید مدت زمان بیشتری از میز استفاده کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه