تعویض روکش مبل

تعویض روکش مبل

تعویض روکش مبل یا همان رویه کوبی مبل یکی از راه­ هایی بوده که خانواده ­ها بدون خرج هزینه ­های گزاف برای خرید مبل اقدام به تعویض روکش مبل می­ کنند. امّا در مورد رویه کوبی مبل چه اطلاعاتی دارید؟! در این مقاله ما با جمع آوری اطلاعاتی کاربردی که توسط متخصصان این صنعت به اشتراک گذاشته است، اقدام به معرفی و ارائه نکاتی کاربردی برای شما کرده­ایم. با ما در ادامه این مطلب آموزشی همراه باشید…

رویه کوبی مبل چیست؟

رویه کوبی مبل به فرایندی گفته می­شود که در آن رویه کوب کاری با رنگ و بدنه مبل نداشته و اقدام به تعویض رویه مبل می­ کند، رویه کوبی مبل در دو حالت زیر انجام می­شود:

  1. تعویض پارچه: اگر مبل انتخابی شما دچار اُفت نشیمن نشده و به نوعی می­توان گفت از آن کم استفاده شده و فقط علاقه­ مند به تغییر در رنگ و طرح پارچه آن هستید، تعویض پارچه انجام می ­شود و قسمت دیگری از مبل تعمیر و یا تعویض نمی ­شود.
  2. تعویض نشیمن و پارچه: اگر مبل خانه شما بعد از گذشت مدت زمان زیادی دچار آسیب و اُفت نشیمن شده شما نمی­ توانید تنها پارچه مبل را تعویض کنید و به بقیه قسمت­ها کاری نداشته باشید؛ بلکه باید علاوه بر تعویض پارچه موادی که در قسمت نشیمن مبل به کار رفته است را به طور کامل تعویض کنید. با انجام این کار می­ توانید فرم مبل خود را به حالت روز اولی که از بازار مبل خریداری کردید برگردانید.
رویه کوبی مبل

نکته: با این که رویه کوب دخالتی در رنگ بدنه ندارد امّا اگر بدنه مبل شما از لحاظ رنگی آسیب دیده شده، بهترین زمان برای رنگ ­کاری قسمت ­های مخدوش و یا کل مبل زمانی است که رویه کوب پارچه مبل را به اصطلاح شکافته و فقط بدنه مبل نمایان است در این حالت می­توانید از رویه کوب درخواست کنید که کلاف مبل را به رنگ­کاری فرستاده تا رنگ مورد علاقه­ تان بر روی آن پاشیده شود و بعد از گذراندن این مرحله مبل به رویه­ کوبی بازگشته و ادامه فرایند تعمیر بر روی مبل انجام می­شود.

مشاهده
خرید مبل راحتی چستر ، زینت خانه‌های لاکچری

مواد باکیفیت برای نشیمن مبل از چیست؟

هنگامی که شما به یک رویه­کوب سفارش تعمیر مبل را میدهید باید اطلاعات کافی را در خصوص جنس مواد به کار رفته در قسمت نشیمن و تکیه گاه را بدانید. جنس اسفنج و فوم بسته به نوع مبل باید انتخاب شود. اگر مبل دکوراسیون داخلی خانه شما از نوع مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال بوده بهترین مواد برای تکیه گاه و نشیمن اسفنج یورولوکس ویژه بوده در غیر اینصورت اگر شما قصد تعمیر مبل سلطنتی، مبل استیل و مبل کلاسیک را دارید، بهترین انتخاب فوم سرد با کیفیت بوده که قابلیت ارتجاعی بالایی داشته و بعد از نشست و برخواست به حالت اولیه باز می­گردد.

مواد باکیفیت برای نشیمن مبل از چیست؟

انتخاب پارچه مبل

انتخاب پارچه مبل یکی از چالش برانگیز ترین کارهای ممکن هنگام تعویض رویه مبل است. برای اینکه بتوانید پارچه ­ای مناسب دکوراسیون داخلی خانه ­تان انتخاب و خریداری کنید به نکات مهم زیر و روش انتخاب پارچه توجه کنید:

نکته­ی مهمی که قصد داریم با شما در میان بگذاریم این مسئله بوده که بسیاری از خانم ­ها در هنگام خرید پارچه ریسک تغییر رنگ را نمی­ پذیرند و از همان رنگ قبلی برای مبل انتخاب خود را انجام می­دهد. پیشنهاد می کنیم برای اینکه تغییر اساسی را در دکوراسیون خانه به چشم بیاورید تغییر رنگ را تجربه و با تم رنگی جدید مبل خانه را بچینید.

  • انتخاب پارچه در کارگاه رویه کوبی: بیشتر کارگاه ­های رویه کوبی دارای کالیته پارچه راحتی و استیل می­ باشند که شما با حضور در این کارگاه ­ها می­توانید از کالیته ­هایی که در معرض نمایش گذاشته شده ­اند انتخاب پارچه خود را انجام دهید. از معایب این روش انتخاب پارچه باید به محدود بودن کالیته پارچه موجود در رویه کوبی اشاره کرد.
  • انتخاب پارچه در بازار پارچه: با صرف کمی وقت بیشتر شما می­ توانید با مراجعه به بازار پارچه شهرتان خرید خود را انجام دهید. در این روش خرید شما متراژ پارچه مورد نیاز را از رویه کوب گرفته و نسبت به آن از میان کالیته پارچه­ های متنوع و گوناگون خرید خود را انجام می­دهید.
مشاهده
آیا تعمیر مبل به صرفه است
انتخاب پارچه مبل

تعمیر مبل یا خرید مبل؟

بیشتر مردم دچار سردرگمی از اینکه مبل خانه خود را تعمیر یا تعویض کنند هستند زیرا برخی معتقد هستند که تعمیر مبل نسبت به تغییر آن به صرفه نیست ولی عده­ای دیگر تصوری برخلاف این مسئله دارند. اگر بخواهیم بین تعمیر و تعویض مبل یک گزینه را به شما پیشنهاد دهیم باید نوع و مدل مبل­تان را برای ما مشخص کنید و نسبت به آن به پیشنهاد ما توجه کنید.

برای مثال اگر مبل خانه شما راحتی، چستر و یا ال بوده و قصد تعمیر آن را دارید باید بدانید که هزینه خرید پارچه با کیفیت به همراه اجرت رویه کوبی هزینه­ی تقریبی 10 الی 12 میلیون تومانی برای شما به جای می­گذارد و این در صورتی است که یک مبل ال نسبتاً با کیفیت در بازار مبل تهران قیمتی بین 14 الی 16 میلیون تومانی دارد بنابراین تصمیم معقولانه در گروه مبلمان راحتی این مسئله است که با توجه به هزینه تعمیر بالا و قیمت مبل ارزان شما اقدام به تعویض مبل نمایید تا تعمیر! امّا در مورد مبلمان استیل این مسئله کاملاً متفاوت است زیرا هزینه تعویض روکش مبل استیل معمولاً بین 12 الی 14 میلیون بوده و خرید یک مبل سلطنتی یا استیل نزدیک به 60 الی 100 میلیون تومان هزینه دارد؛ در همین راستا تعمیر مبلمان گروه استیل از تعویض آن به صرفه ­تر می­باشد.

تعمیر مبل یا خرید مبل؟

نکات مهم تعمیر مبل

  • تعویض روکش مبل کاری حائز اهمیت بوده و بهتر است توسط افرادی با مهارت بالا انجام شود زیرا اگر این کار توسط افرادی ناشی انجام شود ممکن است فرم مبل شما مثل روز اول باصلابت به چشم نیاید و زیبایی خود را به نوعی از دست بدهد.
  • اگر در خانه خود میز ناهار خوری یا سرویس خواب با تاج پارچه­ای دارید پیشنهاد می­ کنیم مقداری پارچه بیشتر برای این لوازم از همان رنگ پارچه مبل خریداری کنید تا با تعویض پارچه این وسایل، هارمونی بیشتری را در دکوراسیون داخلی خانه ­تان برقرار نمایید.
  • انتخاب پارچه را ابتدا با سلیقه ­ی خودتان و در مرحله­ی بعد با رنگ وسایل خانه نظیر میز کنسول، فرش، رنگ دیوارها و پرده انجام دهید، تا تضاد نامتعارفی در دکوراسیون خانه نداشته باشید.
  • از کیفیت مواد به کار رفته در مبل خود اطمینان لازم را کسب کنید و تا حد ممکن نسبت به دریافت کارت گارانتی از رویه کوب غافل نشوید.
  • تعدادی کوسن جذاب می­تواند رنگ و لعاب تازه­ای را به دکوراسیون خانه ­تان بیاورد بنابراین حتماً تعداد کوسن مورد نیاز خود را به رویه کوب سفارش بدهید.
مشاهده
چیدمان مبل راحتی 9 نفره
نکات-مهم-تعمیر-مبل
اثاث چین
ارسال دیدگاه