آیا تعمیر مبل به صرفه است

آیا تعمیر مبل به صرفه است

در شرایط کنونی، گرانی و تورم افسارگسیخته در ایران، بیشتر اثاث زندگی‌مان رو به فرسودگی و زوال می‌روند. گاهی اوقات تغییر دادن همه‌ی لوازم منزل هیچ توجیه اقتصادی نداشته و هزینه‌ی زیادی را می‌طلبد. طبق قوانین فنگ شویی وسایل رنگ و رورفته و خراب انرژی منفی داده و مانع جذب ثروت می‌شود. در این صورت بهتر است به فکر تعمیر آن‌ها باشیم. اما آیا تعمیر مبل به صرفه است؟ یا خرید ست جدید؟ این سوالی است که اکثرا برای همه‌ی ما پیش می‌آید.در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاخ دهیم. با ما همراه باشید.

آیا مبلمان را تعمیر کنیم یا ست جدید بخریم؟

احتمالا بارها به فکر تغییر دکوراسیون یا تعویض مبلمان خود افتاده‌اید. اگر امکان و شرایط مالی اجازه تنوع طلبی بدهد؛ خرید ست جدید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه‌ی ما بگذارد. اما این روزها بیشتر مردم شریف ایران به جز تهیه‌ی مایحتاج منزل، توانایی انجام و تغییر سبک دکوراسیون خود را ندارند. در این شرایط بهتر است مبلمان خود را با هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای تعمیر کنیم. برای تعمیر مبلمان نیز باید میزان آسیب و صدمه‌ای که وارد شده را نیز بدانید.

آیا مبلمان را تعمیر کنیم یا ست جدید بخریم؟

کی مبلمان را تعمیر کنیم؟

تعمیر مبلمان چند مرحله دارد. اگر مبل‌های شما چرمی هستند ممکن است بعد از مدتی پوسته پوسته شوند در این صورت بهتر است تا آسیب به فوم نشیمنگاه نرسیده؛ لایه‌ی بیرونی را با استفاده از پارچه‌ی دیگر تغییر دهید. اگر از مبلمان راحتی استفاده می‌کنید؛ ممکن است اسفنج ان‌ها بعد از مدتی خاصیت اولیه‌ی خود را از دست بدهد در این صورت اسفنج تغییر یافته و می‌توان با اسفنج دیگری مبلمان را تعمیر و نو کرد. اگر از مبلمان کلاسیک یا استیل استفاده می‌کنید، ممکن است رنگ چوب برود یا فوم آن‌ها خراب شود؛ در این صورت نیز بهتر است علاوه بر تعمیر ایرادات، پارچه‌ی مبلی آن‌ها را نیز تغییر دهید تا حس خوب خرید یک ست جدید مبلمان را نیز تجربه کنید.

مشاهده
خرید مبل راحتی کلاسیک ، یک انتخاب مناسب
کی مبلمان را تعمیر کنیم؟

خرید مبل بهتر است یا تعمیر آن؟

اگر مبلمان شما چندین آسیب جزئی دارند که می‌توان با کمی تعمیرات و صرف هزینه‌ی کم آن‌ها را نونوار کرد؛ بهتر است تعمیر کنید. اما اگر آسیب مبلمان شما شامل تعویض پارچه؛ تعویض فوم یا اسفنج، رنگ آمیزی و تعمیر اسکلت و کلاف اصلی مبلمان باشد؛ بهتر است به فکر خرید ست جدید باشید. زیرا در صورت تعمیرات کلی هزینه‌ی آن با خرید ست جدید برابر می‌شود.

خرید مبل بهتر است یا تعمیر آن؟

خرید اقساطی مبلمان

اگر عمر مبل‌هایتان به سر آمده و دوست دارید که با تعویض آن‌ها حس و حال جدیدی به خود و منزلتان ببخشید؛ بهتر است به جای تعمیر ست جدیدی بخرید. اگر شرایط اقتصادی اجازه نمی‌دهد؛ شرایط اقساطی برخی از سایت‌ها نظیر اثاث چین این امکان را به شما می‌دهد که صاحب یک ست جدید باشید و وقت و انرژی مضاعفی را صرف تعمیر مبلمان نکنید.

خرید اقساطی مبلمان

فوم چیست

به جز اسفنج‌ها نیز از فوم‌ها نیز برای نشیمنگاه مبلمان استفاده می‌کنند. فوم‌ها در کوره با درجه متفاوتی ساخته می‌شوند از همین رو انواع به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. هر کدام از مبلمان بسته به نوع طرح و مدل از انواع مختلف فوم‌ها استفاده می‌کنند.

فوم چیست

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

هردو فوم در داخل کوره ساخته می‌شوند. تفاوت‌های آن‌ها مربوط به دمای در حال ساخت و عمر مفید آن‌هاست. فوم های گرم در دمای بالا ساخته می‌شوند عمر مفید آن‌ها کمتر از فوم سرد است. فوم های سرد نیز به طور غیر مستقیم حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. فوم سرد قیمت بالا و عمر بیشتری دارد.

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

اگر هنگام خرید مبل فروشنده توضیح می‌دهد که کدام فوم سرد است یا کدام گرم .بهتر است خودتان نیز امتحان بکنید با دستتان به داخل نشیمنگاه فشار وارد کنید اگر بلافاصله بعد از برداشتن دستتان سریع به حالت قبلی برگشت فوم سرد است اما اگر برگشت به حالت اول طول بکشند آن فوم گرم است.

مشاهده
چیدمان مبل کلاسیک

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

در ساختار کدام مبل‌ها فوم سرد به کار می‌رود؟

در ساختار مبلمان کلاسیک، سلطنتی و استیل از فوم سرد استفاده می‌کنند. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام این نوع مبلمان را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان سلطنتی و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است. اما در مقابل دوام و کارایی این مدل مبلمان بیشتر از مبلمانی است که در ساختار آن‌ها از فوم گرم یا اسفنج استفاده شده است.

در ساختار کدام مبل‌ها فوم سرد به کار می‌رود؟

برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

بهترین متریالی که برای مبلمان استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد فوم سرد است. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام مبلمان استیل را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان استیل و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است.

برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

چطور مبل استیل را تعمیر کنیم؟

گاهی اوقات به دلیل استفاده از متریال نامرغوب، مبلمان استیل خیلی زود خراب می‌شوند و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند. در این گونه موارد باید بدانید عمق آسیب چقدر است. مثلا ممکن است پارچه مبل استیل رنگ و رو رفته باشد یا فوم خراب شده و یا پایه مبلمان و منبت کاری دچار مشکل شده باشد که تعمیر در هریک از این موارد با یکدیگر متفاوت است.

چطور مبل استیل را تعمیر کنیم؟

چطور مبل راحتی را تعمیر کنیم؟

مبلمان راحتی چون بیش از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بعد از مدتی دچار آسیب و فرسودگی می‌شوند. اگر پارچه آسیب چندانی ندیده و رنگ و رورفته نشده است؛ می‌توانید با تعویض اسفنج نشیمنگاه ان‌ها را تعمیر کنید. اما در مواردی تعمیر مبلمان راحتی هزینه برتر از خرید ست جدید است.

چطور مبل راحتی را تعمیر کنیم؟

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

اگر مبل‌هایتان ارزش زیادی دارند و نمی‌خواهید به راحتی آن‌ها را از دست دهید؛ بهتر است کمی در حفظ و نگه داری آن‌ها کوشا باشید. پیشگیری از ریختن غذا توسط بچه‌ها، جلوگیری از چنگ زدن حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه، جارو کشیدن هفتگی، حساس بودن به ایجاد لکه و تمیز کردن سریع آن و استفاده از کاور مبل از جمله روش‌های نگه داری مبلمان است.

چطور مبلمان را تمیز نگه داریم؟

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

در قسمت برش دورکوب اگر به وسیله افراد تازه کار و آماتور این کار انجام شود مبلمان پس از ساخت کلاف اصلی ممکن است گاهی اوقات صدای جیر جیر بدهند. که این امر ناشی از کیفیت پایین مبل است. قسمت دورکوبی باید توسط استادان ماهری انجام شود تا از صدا دادن احتمالی هنگام نشست و برخاست و احتمال شکستن اسکلت چوبی مبلمان جلوگیری شود.

مشاهده
انواع مدل مبل راحتی طوسی

مقاوم سازی مبلمان چگونه انجام می‌گیرد؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

   مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله به پرسش آیا تعمیر مبل به صرفه است؟ پاسخ دادیم. در برخی از موارد اگر آسیب جزئی است تعمیر به صرفه تر است اما اگر آسیب به غیر از پارچه موجب خواب فوم نشیمنگاه نیز شده است؛ بهتر است به فکر خرید ست جدید باشید. اگر مبلمان شما چندین آسیب جزئی دارند که می‌توان با کمی تعمیرات و صرف هزینه‌ی کم آن‌ها را نونوار کرد؛ بهتر است تعمیر کنید. اما اگر آسیب مبلمان شما شامل تعویض پارچه؛ تعویض فوم یا اسفنج، رنگ آمیزی و تعمیر اسکلت و کلاف اصلی مبلمان باشد؛ بهتر است به فکر خرید ست جدید باشید. زیرا در صورت تعمیرات کلی هزینه‌ی آن با خرید ست جدید برابر می‌شود.

https://abeekwood.com/images/image1.jpg

سوالات متداول

1.در چه مواقعی بهتر است مبلمان را تعمیر کنیم؟ در صورت آسیب جزئی و تعویض پارچه بهتر است مبلمان را تعمیر کنیم.

2. چه موقع خرید مبل بهتر از تعمیر آن است؟ در صورتیکه علاوه بر تعویض پارچه نیاز به تغییر فوم و اسفنج نشیمنگاه باشد بهتر است ست جدیدی خریداری شود.

3. کدام مبل نیاز به تعمیر دارد؟ اگر مبل‌‎های استیل و کلاسیک نیاز به تعمیر دارد با کمی هزینه و تغییرات ظاهری می‌توان آن‌ها را نونوار کرد.

4.برای مبلمان راحتی تعمیر بهتر است یا تعویض؟ برای مبلمان راحتی خرید ست جدید حتی با شرایط اقساطی بهتر از تعمیر آن است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه