چیدمان مبل راحتی 9 نفره

چیدمان مبل راحتی 9 نفره

آنچه که یک دکوراسیون را شیک و جذاب نشان می‌دهد؛ چیدمان مبلمان است. هر چه چیدمان مناسب و اصولی باشد؛ خانه دکوراسیونی چشم نواز خواهد داشت. فرقی نمی‌کند دکوراسیون منزل شما کلاسیک باشد یا مدرن به هرحال مبلمان راحتی پای ثابت چیدمان منزل است و هرچه نوع و تعداد مبلمان بیشتر باشد آسایش خانه‌ی شما نیز بیشتر است. در این مقاله قصد داریم به چیدمان مبل راحتی 9 نفره بپردازیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد مبل راحتی بدانید

مبل راحتی همانطور که از نامش پیداست نسبت به مبلمان سلطنتی و کلاسیک از راحتی و نرمی بیشتری برخوردار است. متریال به کار رفته در نوع راحتی با مبلمان کلاسیک متفاوت است و همین امر باعث تفاوت آن با سایر مدل‌ها می‌شود. در طراحی مبلمان راحتی، خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری وجود دارد و مدل‌های متنوع‌تر با رنگ بندی متفاوت در ابعاد و ظرفیت‌های 7 و 9 نفره را می‌توان طراحی و تولید کرد.

هر آنچه که باید در مورد مبل راحتی بدانید

انواع مدل‌های مبلمان راحتی

مبلمان راحتی از گذشته تا به امروز دارای طرح‌‎ها و شکل‌های گوناگونی هستند و شما می‌توانید مطابق با سلیقه و علاقه مندی خود به انواع مختلف آن را سفارش دهید. مبلمان راحتی با آن که نام‌های متفاوتی دارند؛ اما می‌توان در سه دسته اصلی مبل راحتی: طرح کلاسیک، چستر و ال دسته‌بندی کرد. مدل‌های دیگر مبلمان راحتی فقط نام های متفاوتی دارند.بیشتر آن‌ها ۷ نفره هستند و معمولاً یک کاناپه سه نفری یک کاناپه دو نفری و ۲ مبل تکی هم دارند. مبلمان 9 نفره نیز به همین صورت فقط تعداد تک نفری‌ها بیشتر است. البته ست کاناپه‌ها و مبل‌های تکی قابلیت تغییر دارند.

انواع مدل‌های مبلمان راحتی

نحوه چیدمان مبل راحتی

اولین نکته در انتخاب مبلمان راحتی توجه به علاقه شماست. ابتدا باید بدانید سلیقه شما با کدام یک از انواع مبل راحتی همخوانی دارد و کدام یک مناسب خانه شماست. دومین نکته توجه به متراژ خانه شماست اگر فضای خانه شما خیلی کوچک است مبلمان ال انتخاب مناسبی هستند؛ چون فقط در یک سمت قرار می گیرند و فضای بیشتری را اشغال نمی کنند بدترین انتخاب برای یک خانه کوچک انتخاب مبلمان کلاسیک است.

مشاهده
خرید مبل چستر ، رازهای یک خرید با کیفیت

نحوه چیدمان مبل راحتی

مبلمان 9 نفره راحتی را چطور بچینیم؟

اگر تعداد مبلمان شما 9 نفره است؛ بعد از تعیین محل مناسب آن‌ها باید کاناپه‌ی 3 نفری را در محور اصلی و مرکز تقارن محل قرار دهید. 2 مبل تکی را می‌توانید در اطراف آن جای دهید. کاناپه‌ی دو نفری در کنار و مبل‌های تکی دیگر نیز دراطراف آن قرار می‌گیرند. برای تفکیک فضا و جلوه‌ی شیک بهتر است از چیدمان خطی مبلمان پرهیز کنید. مبل 9 نفره ال که در دسته‌ی مبلمان راحتی قرار می‌گیرد جای گیری و اشغال فضای زیادی ندارد.

مبلمان 9 نفره راحتی را چطور بچینیم؟

چیدمان مبلمان راحتی در خانه‌های کوچک

نحوه قرارگیری کاناپه‌ها در بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا بسیار مهم است. همچنین در چیدمان مبلمان باید به انرژی آن ها و حسی که به افراد منتقل می‌کنند؛ توجه کرد. به عنوان مثال چیدمان شلوغ و تزئینات زیاد؛ دور یا نزدیکی آن‌ها به دیوار و حتی چیدمان مستطیل شکل و خطی نیز می‌تواند حس‌های متفاوتی به افراد انتقال دهد. بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک مبلمان ال 9 نفره است. این مبلمان با ایجاد یک فضای مناسب باعث بزرگتر دیده شدن منزل می‌شوند.

چیدمان مبلمان راحتی در خانه‌های کوچک

چیدمان مبل راحتی در خانه‌ی بزرگ

مبلمان از اعضای اصلی اثاث خانه به شمار می روند. چیدمان آن‌ها تاثیر و اهمیت بیشتری نسبت به سایر لوازم خانه دارد. به همین دلیل اگر اثاث خانه را با توجه به مبلمان انتخاب کنیم؛ بهتر است. به طور مثال میز ناهار خوری باید متناسب با مبلمان باشد؛ برای مبلمان راحتی می توانیم از میز ناهار خوری مدرن تری استفاده کنیم. فرش‌ها نیز باید با توجه به هماهنگی بین مبلمان انتخاب شوند و از آن ها برای تفکیک فضا و ایجاد قسمت های مختلف در خانه استفاده کرد. فرش کردن کل خانه مدت‌هاست که دیگر در دکوراسیون منزل منسوخ و از دور خارج شده است.

مشاهده
خرید اینترنتی مبل ، دنیای تنوع در قیمت و کیفیت

چیدمان مبل راحتی در خانه‌ی بزرگ

چرا نباید چیدمان خطی داشته باشیم؟

چیدمان خطی از ارزش مبلمان شما کم می‌کند. اثاث خانه از عوامل تاثیرگذار در روحیه افراد است گاهی با توجه به چیدمان خانه و دکوراسیون آن می‌توانیم به راحتی به روحیه افراد پی ببریم. به طور مثال افرادی که خواستار چیدمان خطی هستند. یعنی تمام مبلمان را در یک مسیر مشخص و نزدیک دیوار قرار دهند معمولا افراد منظم و گاهاً عصبی هستند که به شدت به نظم توجه می‌کنند. در مقابل افرادی که با توجه با استفاده از مبلمان فضا را تفکیک می کنند و به صورت خلاقانه با سلیقه جدیدی آن‌ها را می‌چینند افراد خلاق و با جسارت و شهامتی هستند که روحیه لطیفی دارند.

چرا نباید چیدمان خطی داشته باشیم؟

چیدمان شیک با مبل راحتی

توجه به پرده‌ها در چیدمان مبل راحتی بسیار مهم است. معمولاً پرده‌های ساده و سفید با انواع مبلمان ست می شوند و شما مشکل خاصی از این بابت نخواهید داشت؛ اما اگر از طرح‌های متنوع و مختلف پرده‌های سنگین استفاده می‌کنید در انتخاب مبلمان باید دقت بیشتری داشته باشید پرده های کلاسیک در کنار مبلمان ساده و مدرن انتخاب خوبی نخواهد بود و جلوه مناسبی نخواهد داشت. توجه به دیوار پشت مبلمان نیز بسیار مهم است. هارمونی رنگی یا تناسب طرح کاغذ دیواری با مبلمان مهم است.

چیدمان شیک با مبل راحتی

چیدمان اصولی مبلمان راحتی

اگر می‌خواهید خانه‌ی شما منظم و مرتب نشان داده شود حتماً باید به نوع قرار گرفتن مبلمان در کنار یکدیگر دقت کنید. مبل‌ها باید در کنار هم به گونه‌ای قرار گیرند که مانع عبور و مرور نشوند؛ در جای مناسب و محلی باشند که به خانه نظم و آرامش دهند. می توان با استفاده از چیدمان اصولی فضای منزل را بزرگتر و یا کوچکتر نشان داد انتخاب میز ها و سایر اکسسواری‌ها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چیدمان اصولی مبلمان راحتی

نکات مهم خرید مبلمان

برای انتخاب مبلمان راحتی و مدرن باید به تناژ رنگی خانه و هارمونی آن با سایر لوازم منزل دقت کرد چیدمان مبل راحتی، میزها، سرویس ناهارخوری، پرده‌ها، دیوارها، کفپوش و حتی ارتفاع سقف نیز از نکات مهم انتخاب مبل است که باید حتماً به آن‌ها توجه کرد. در دکوراسیون امروزی و مدرن انتخاب یک رنگ اصلی و دو رنگ فرعی پیشنهاد می‌شود؛ هارمونی و ترکیب‌های رنگی می‌تواند باعث زیبایی و شیک بودن دکوراسیون منزل شما باشد. برای رعایت این نکته می‌توان از مبلمانی که رنگ‌های متفاوتی دارند؛ استفاده کرد.

مشاهده
خرید مبل استیل ، دانستی‌های لازم قبل از خرید

نکات مهم خرید مبلمان

مزیت خرید اینترنتی مبل راحتی

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان و فروشگاه‌های عرضه کننده صنایع چوبی، امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی مبل راحتی است.

مزیت خرید اینترنتی مبل راحتی

نتیجه گیری

در این مقاله به چیدمان مبل راحتی 9 نفره پرداختیم. مبل راحتی یکی از اصلی ترین پایه‌های چیدمان است.تنوع رنگی و مدل‌های مختلف مبلمان راحتی این امکان را به شما می‌دهد که مدل مناسب خود را با ظرفیت‌های 7 و 9 نفره انتخاب کنید. در هنگام چیدمان مبلمان باید به هماهنگی و هارمونی اثاث منزل نیز دقت و توجه کرد. برای داشتن دکوراسیون منظم و شیک باید اصول تقارن و تناسب بین مبلمان و سایر اکسسواری‌ها را رعایت کنیم.

https://goodwillleathers.com/images/products/sofas/sofa-l/sofa-l-006.jpg

سوالات متداول

  1. در چیدمان مبل راحتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در انتخاب مبلمان و نحوه چیدمان باید به نوع مدل، رنگ؛ علاقه, متراژ خانه و دکوراسیون کلی دقت کرد.
  2. در چیدمان اصولی چه ملاک هایی را مد نظر قرار می دهیم؟ در چیدمان اصولی دقت به هارمونی رنگ ها یا استفاده از تضاد رنگی و سبک دکوراسیون باید توجه کرد.
  3. مبل راحتی 9 نفره را چطور بچینیم؟ ترکیب 2 مبل تکی در کنار کاناپه سه نفری و رو به رو بودن کاناپه‌ی دو نفری با مبل‌های تک نفره، متداول ترین ترکیب چیدمان مبل 9 نفره است.
اثاث چین
ارسال دیدگاه