برای مبل فوم سرد خوبه یا گرم؟

برای مبل فوم سرد خوبه یا گرم؟

فوم متریالی است که برای نشیمن‌گاه، بازو و تکیه گاه مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. فوم‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع مبلمان از نمونه‌های متفاوت آن‌ها بهره می‌برند. برای اینکه بدانیم برای مبل فوم سرد خوبه یا گرم، بهتر است ابتدا با انواع مدل مبلمان، تفاوت فوم‌ها و نوع کارایی آن‌ها آشنا شویم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد فوم‌ها بدانید

فوم‌ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. بسته به نوع مبلمان از انواع مختلف آن‌ها استفاده می‌کنند. فوم‌ها تحت فشار و با حرارت کم و زیاد ساخته ‌و در ابعاد متفاوت در بخش‌های مختلف مبلمان به کار برده می‌شوند. فوم سرد کارایی و دوام بالاتری نسبت به فوم گرم دارد.

هر آنچه که باید در مورد فوم‌ها بدانید

فوم چیست

به جز اسفنج‌ها نیز از فوم‌ها نیز برای نشیمنگاه مبلمان استفاده می‌کنند. فوم‌ها در کوره با درجه متفاوتی ساخته می‌شوند از همین رو انواع به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. هر کدام از مبلمان بسته به نوع طرح و مدل از انواع مختلف فوم‌ها استفاده می‌کنند.

فوم چیست

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

هردو فوم در داخل کوره ساخته می‌شوند. تفاوت‌های آن‌ها مربوط به دمای در حال ساخت و عمر مفید آن‌هاست. فوم های گرم در دمای بالا ساخته می‌شوند عمر مفید آن‌ها کمتر از فوم سرد است. فوم های سرد نیز به طور غیر مستقیم حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. فوم سرد قیمت بالا و عمر بیشتری دارد

مشاهده
مبل استیل بدون لمسه

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

اگر هنگام خرید مبل فروشنده توضیح می‌دهد که کدام فوم سرد است یا کدام گرم .بهتر است خودتان نیز امتحان بکنید با دستتان به داخل نشیمنگاه فشار وارد کنید اگر بلافاصله بعد از برداشتن دستتان سریع به حالت قبلی برگشت فوم سرد است اما اگر برگشت به حالت اول طول بکشند آن فوم گرم است.

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

بهترین فوم برای مبل

بهترین فوم برای مبلمان فوم ۱۳ سانتی سرد است این فوم عمر مفید و کارایی بالایی دارد. اما بسته به کیفیت آن قیمت بالاتری نسبت به فوم گرم و اسفنج‌ها دارند.عمر مفید فوم سرد معمولا 4 سال است. بعد از 4 سال کم کم حالت ارتجاعی سریع خود را از دست می‌دهند و هنگام نشست و برخاست، نشیمن گاه به داخل فرو می‌رود.

بهترین فوم برای مبل

فوم بهتر است یا اسفنج؟

فوم در دمای بالا و در کوره ترکیب و ساخته می‌شود و تنوع بسیار بالایی دارند که بسته به نوع مبلمان از انواع متفاوت آن‌ها استفاده می‌شود. اما اسفنج‌ها معمولاً با ترکیب شیمیایی و با عنصر آب ساخته و پرداخته می‌شوند. ماندگاری فوم نسبت به اسفنج بالاتر است.

فوم بهتر است یا اسفنج؟

اسفنج چیست

اسفنج ها همان ابرهای معمولی با رنگ کرم مانند هستند که در ساختار بیشتر مبل‌ها به کار می‌روند. اگر مبل شما خراب شده باشد احتمالاً آن‌ها را دیده اید. البته اسفنج‌ها بزرگ تر از ابرها هستند و بسته به کیفیت و وزن خود در داخل مبلمان و خودروها به کار می‌روند.

اسفنج چیست

کدام اسفنج بهتر است؟

اسفنج‌ها برای راحتی و کارایی بیشتر مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً بسته به وزن خود کیفیت های متفاوتی دارند. اسفنج‌ها در چند دسته ۲۰ کیلویی ۲۵، ۳۰ و ۳۵ کیلویی ساخته می شوند که اسفنج ۳۵ کیلویی بهتر از بقیه است.

کدام اسفنج بهتر است؟

چرا اسفنج ۳۵ کیلویی بهتر است؟

هرچه تراکم اسفنج بیشتر باشد مبل راحتی بیشتری دارد. زیرا سنگینی اسفنج ناشی است تراکم اسفنج‌ها در واحد حجم است هرچه اسفنج سفت تر باشد کارایی و دوام بیشتری دار.د اسفنج ۳۵ کیلویی به راحتی فرو نمی رود و این کیفیت بالا عمر و کارایی مبلمان شما را بیشتر می‌کند.

مشاهده
انواع مدل مبل راحتی سفید

چرا اسفنج ۳۵ کیلویی بهتر است؟

اسفنج‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

اسفنج‌ها به دو دسته اصلی اسفنج یورتان و اسفنج اچ آر تقسیم می‌شوند. اسفنج یورتان بر پایه آب ساخته می شود. یعنی آب عامل اصلی انبساط و افزایش حجم اسفنج است و علاوه بر آب از چند از ترکیب چند ماده شیمیایی نیز برای ساخت این اسفنج‌ها استفاده می‌کنند. تولید این اسفنج معمولاً در طی سه روز صورت می‌گیرد سپس به سه روش برش می‌خورد. و در قسمت‌های نشیمن، بازو و تکیه گاه از ابعاد مختلف آن‌ها استفاده می‌شود.

اسفنج‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

اسفنج اچ آر (hr )

این اسفنج از ترکیب ماده پلی اورتان به دست می‌آید که در حرارت غیر مستقیم یا دمای کم ساخته می‌شود. دمای کم باعث می شود مولکول‌های بیشتری در این مدل اسفنج‌ها شکل بگیرد و حالت ارتجاعی بهتری داشته باشند. خاصیت و حالت ارتجاعی باعث می‌شود که طول عمر بیشتری نسبت به سایر اسفنج‌ها داشته باشند.

اسفنج اچ آر (hr )

در ساختار کدام مبل‌ها فوم سرد به کار می‌رود؟

در ساختار مبلمان کلاسیک، سلطنتی و استیل از فوم سرد استفاده می‌کنند. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام این نوع مبلمان را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان سلطنتی و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است. اما در مقابل دوام و کارایی این مدل مبلمان بیشتر از مبلمانی است که در ساختار آن‌ها از فوم گرم یا اسفنج استفاده شده است.

در ساختار کدام مبل‌ها فوم سرد به کار می‌رود؟

در کدام مبلمان از اسفنج استفاده می‌کنند؟

چون در ساختار مبلمان راحتی نیاز به اسفنج و فوم بیشتری است معمولا در داخل آن‌ها از اسفنج‌های ۳۵ کیلویی یا اسفنج hr استفاده می‌شود. اسفنج به کار رفته در داخل مبلمان راحتی نرمی و گرمی آن‌ها بالاتر می‌برد. در مبلمان ال و چستر نیز گاهی از فوم گرم و گاهی از اسفنج استفاده می‌کنند تا کارایی و دوام بالاتر و نرمی بیشتری داشته باشند.

مشاهده
پارچه مبلی مکس

در کدام مبلمان از اسفنج استفاده می‌کنند؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله موضوع برای مبل فوم سرد خوبه یا گرم را مورد بررسی قرار دادیم. فوم‌ها و اسفنج‌ها متداول‌ترین موادی هستند که پس از اسکلت بندی مبلمان از آن‌ها استفاده می‌کنند. فوم به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شود. فوم سرد کیفیت و کارایی بیشتری نسبت به فوم گرم دارد و معمولا عمر مفید آن‌ها حدود 4 سال است. از فوم سرد در مبلمان سلطنتی، کلاسیک و استیل استفاده می‌کنند. برای نرم و گرمی بیشتر مبلمان راحتی نیز معمولا از اسفنج استفاده می‌شود. اسفنج 13 کیلویی مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع اسفنج است. همچنین تفاوت فوم سرد و گرم و اسفنج‌ها را به طور کلی توضیح دادیم.

https://pequenomundo.com/es/wp-content/uploads/SofaCama3.jpg

سوالات متداول

  1. در ساختار مبل راحتی از کدام نوع ماده استفاده می‌کنند؟ برای راحتی بیشتر از اسفنج در ابعاد مختلف استفاده می‌کنند.
  2. برای مبل سلطنتی کدام فوم بهتر است؟ فوم 13 سانتی سرد
  3. کدام نوع فوم بهتر است؟ فوم سرد به دلیل تشکیل در حرارت و دمای کم، کیفیت و قیمت بالاتری دارد.
اثاث چین
ارسال دیدگاه