کلاف مبل چستر از چه چوبی تشکیل شده است؟

کلاف مبل چستر

همیشه خرید مبل یکی از دشوارترین کارها برای خانواده‌ها و تازه‌عروسانی که قصد خرید جهزیه دارند بوده است. اطلاعات کافی نداشتن از جنس چوب، نوع پارچه و مدل‌های به روز به این دشواری خرید می‌افزاید. در همین راستا امروز قصد معرفی کلاف مبل چستر، که یکی از قسمت‌های مهم در ساخت این نوع مبل است داریم. با ما در ادامه همراه شوید تا تمامی اطلاعاتی که هنگام خرید مبل چستر باید بدانید را برای شما بازگو کنیم.

تاریخچه مبل چستر

مبل چستر عقبه‌ی تاریخی داشته و بر اساس گفته‌ها مبل چستر توسط لرد فیلیپ هوپ، چهارمین ارل چسترفیلد(قسمتی از کشور انگلستان) طراحی شده است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مبل چستر ساخت و اختراع کشور ترکیه است که این باور به طور کامل اشتباه است.

مبل‌های چستری که در گذشته ساخته می‌شد ظاهرشان با مدل‌های امروزی کاملاً متفاوت بود به صورتی که پشتی کاناپه کوتاه و لبه‌های مبل کاملاً گرد بود. امَا مدل‌های جدید این مدل در طول این سال‌ها از تلفیق سبک کلاسیک و مدرن ساخته شده‌اند و این ویژگی قابلیت استفاده در هر الگوی دکوراسیون داخلی را به این مبل می‌دهد.

تاریخچه مبل چستر

کلاف مبل چیست؟

کلاف یا همان استخوان‌بندی به قسمتی از مبل گفته می‌شود که تمامی بار وزن متریال نظیر پارچه و اسفنج و همچنین وزن کاربر هنگام نشست و برخواست را بر روی خود تحمل می‌کند.

به راحتی می‌توان گفت کلاف یک مبل اصلی‌ترین بخش مبل در هنگام ساخت است، چراکه در صورت مشکل پارچه و یا اسفنج، می‌شود مبل را به رویه‌کوب سپرد و روکش مبل را تعویض نمود ولی اگر کلاف یک مبل، ضعیف، شکننده و پر سر و صدا باشد، چاره‌ای به جزء تعویض مبل برای مصرف کننده وجود ندارد.

مشاهده
راهنمای جامع خرید مبل سلطنتی

چوب مناسب کلاف مبل چستر

مبلمان در بازار مبل تهران و سایر شهرستان‌ها به دو دسته مبلمان استیل و مبلمان راحتی تقسیم بندی می‌شوند که مبل چستر زیر مجموعه مبلمان راحتی محسوب می‌شود. کلاف مبلمان راحتی از چوب‌های متنوعی ساخته می‌شود که از با کیفیت‌ترین آن میشود به چوب روس یا همان چوب نراد اشاره کرد. بعضی از فروشنده‌ها برای بازارگرمی هنگام فروش، صحبت از به کار بردن چوب راش گرجستان در کلاف مبل راحتی می‌کنند که این امر کاملاً اشتباه است. کلاف مبل راحتی کاملاً در زیر پارچه قرار می‌گیرد که همین مسئله استفاده از چوب تزئینی را در قسمت کلاف بی اهمیت می‌کند.

نکته: در صورتی که در مبل راحتی مدنظرتان، پایه چوبی بود و یا در قسمت نمای مبل مانند دسته، تاج و یا پاسنگ چوب قابل رویت بود، باید بدانید که چوب نما و پایه مبل راحتی باید از چوب راش گرجستان ساخته شده باشد زیرا چوب روس، ظاهری مطلوب برای استفاده در نمای مبل نداشته و صرفاً به جهت مقاوت بالا در کلاف مبل به کار گرفته می‌شود.

چوب مناسب کلاف مبل چستر

آیا مبل‌های پایه فلزی کلافی آهنی دارند؟

خیر، مبل‌هایی که در بازار مبل اخیراً مورد استقبال زیادی واقع شده‌اند و با پایه‌های فلزی به فروش می‌رسند، هیچ کدام کلاف آهنی و فلزی ندارند که دلیل آن سنگین شدن وزن مبل برای جابه‌جایی است. مدل‌های مبل چستر پایه فلزی موجود در بازار هیچکدام کلاف فلزی ندارند و همگی از بدنه‌ی چوبی ساخته می‌شوند.

پایه فلزی برای مبل

آیا کلاف مبل چستر ترک با نمونه‌های ساخت داخل متفاوت است؟

ترکیه یکی از کشورهای صاحب سبک در تولید مبلمان و صنایع چوبی است که تولیدات آن از جمله مبل چستر و مبل استیل در بازار ایران و بین مردم بسیار محبوب است.

همه‌‌ی شما می‌دانید که قیمت مبل چستر ترک از مدل‌های مشابه ساخت داخل بسیار گران‌تر است، امَا آیا چوب و کلاف مدل تُرک با مدل ایرانی تفاوت دارد؟! پاسخ این سوال منفی است، چوب به کار رفته در بدنه مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال در تمامی کارگاه‌های تولیدی یکسان است؛ پس چرا قیمت این دو مدل با یکدیگر تا این حد فاحش است؟! حقوق و تعرفه گمرکی و مدل و نوع دوخت پاسخ این سوال است.

  • حقوق و تعرفه گمرگی: تعرفه واردات مبل 55% بوده امّا چون این کالا جزء اولویت کالایی شماره 10 بوده و به نوعی کالای لوکس محسوب می‌شود، حقوق گمرکی 2 برابر شده و به 106% افزایش پیدا می‌کند که به باید به آن 9% مالیات بر ارزش افزوده اضافه کنیم.
  • مدل و نوع دوخت: به دلیل فقدان طراح در طراحی مدل‌های مبلمان در کشور ما، تمامی مدل‌های موجود در بازار کپی شده از مدل‌ها و ژورنال‌های ترک هستند. که همین امر باعث عقب ماندن بازار داخل از داشتن مدل‌های جدید شده است. علاوه بر این نوع دوخت و پارچه‌ای که در مبل چستر ترک به کار می‌رود به مراتب از مدل‌های داخلی با کیفیت‌تر است.
مشاهده
هر آنچه که باید درباره پارچه مبل استیل بدانید
کلاف مبل چستر ترک

مبل چستر جدید را چطور بشناسیم؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد خرید مبل جدید را داشته‌اید امّا با حضور در بازار مبل به نوعی سردرگم شده و ندانسته‌اید که کدام مدل جدید بوده و کدام مدل قدیمی! برای رفع هر گونه ابهام هنگام خرید مبل چستر، پیشنهاد می‌کنیم از شبکات اجتماعی مانند پینترست و اینستاگرام(سرچ #مبل_چستر_جدید) و با کمی وب‌گردی مدل‌های جدید و روز دنیا را شناسایی و با کیفیت مطلوب و مدنظر خریداری کنید.

از کجا مبل چستر ارزان بخریم؟

ارزان بودن یک کالا همیشه برای ما ایرانی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ما به شرطی که بتوانیم کیفیت را فدای قیمت نکنیم و مبل ارزان و در عین حال با کیفیت را خریداری کنیم می‌توانیم بگوییم خرید هوشمندانه‌ای انجام داده‌ایم. وجود واسطه‌ها در این بازار پر اُفت و خیز باعث شده که قیمت مبل در سال گذشته سیر صعودی به خود گرفته است و به نوعی خارج از توان خرید مردم شده است.

روشی که قصد معرفی آن را به جهت حذف واسطه‌ها برای شما داریم، خرید اینترنتی مبل است. در این روش شما بدون مراجعه به فروشگاه و صرف وقت به راحتی پشت کامپیوتر و گوشی هوشمند خود نشسته و مدل مدنظرتان را انتخاب و خریداری می‌کنید. در خرید اینترنتی این محصول نه تنها شما با تنوع مدل بالا روبه‌رو می‌شوید بلکه محصول را بدون هیچ واسطه‌ای مستقیم از کارخانه خریداری کرده و درب منزلتان تحویل می‌گیرید.

مبل چستر ارزان

ضمانت نامه مبل

متأسفانه بیشتر مردم هنگام خرید اکسسوری چوبی اخذ کارت گارانتی را از فروشنده را فراموش می‌کنند و بعد از بروز مشکل برای محصول خریداری شده خود را متقبل هزینه اضافی می‌کنند. به دلیل قابل رویت نبودن چوب و اسفنج به کار رفته در داخل مبل شما می‌بایست از فروشنده بخواهید در فاکتور خریدتان نوع متریال به کار رفته در مبل از جمله جنس کلاف مبل چستر را قید کرده و بعد از آن کارت گارانتی معتبر شرکتی که حداقل 24 ماه تضمین کیفیت مبل را به عهده می‌گیرد از ملزومات یک خرید هوشمندانه است.

مشاهده
خرید مبل راحتی ارزان ، انتخابی راحت

جمع بندی

  • کلاف مبل چستر به دلیل تحمل بار متریال و وزن ناشی از نشست و برخواست از مهم‌ترین قسمت‌های به کار رفته در داخل یک مبل است.  
  • بهترین چوب برای قسمت کلاف مبل راحتی و چستر، چوب روس یا همان چوب نراد و در قسمت نمای مبل چوب راش گرجستان است.
  • کلاف به کار رفته در مبل‌ چستر ترک تفاوتی از نظر جنس با مدل‌های داخلی ندارند.
  • خرید مبل آنلاین یکی از روش‌های مقرون به صرفه و جذاب برای نوعروسانی که قصد خرید جهیزیه دارند است.
  • برای مشاهده مدل جدید هر مبلی می‌توانید با سرچ در شبکات اجتماعی و یا وب‌گردی می‌توانید با مدل‌های روز این صنعت آشنا بشوید.
  • خرید مبل ارزان به معنای بی‌کیفیت بودن آن نیست بلکه به معنی حذف واسطه‌های سودجو از دایره فروش کالا است.
اثاث چین
ارسال دیدگاه