چیدمان مبل شزلون دار به چه صورت است؟

چیدمان مبل شزلون دار

صنعت دکوراسیون داخلی در دهه‌ی گذشته پیشرفت چشمگیری در داخل ایران از خود به نمایش گذاشته است به طوریکه شما برای بخش بخش خانه می‌توانید برنامه ریزی نمایید. در مطلب امروز قصد داریم در مورد چیدمان مبل شزلون دار برای شما صحبت کنیم. امّا اگر با شزلون و لاوست آشنا نیستید به ادامه مطلب توجه کنید.

شزلون چیست؟

شزلون به مبلی گفته می‌شود که در زمان ملکه ویکتوریا بریتانیا(سده هجدهم) برای خلوت زوجین طراحی و ساخته شد و تا به امروز با کمی تغییر جزئی در دکوراسیون‌های لوکس، سلطنتی و کلاسیک به کار گرفته می‌شود. شزلون با الهام از طرح تخت فراعنه مصر باستان برای اولین بار ساخته شد که همین ویژگی باعث شد نمای شزلون با چوب و به صورت منبت‌کاری شده با تاج و دسته‌های پر نقش و نگار عرضه شود، بنابراین مبل شزلون مناسب جایگیری در کنار مبل استیل، مبل سلطنتی، مبل مصری و مبل فرانسوی است.

لاوست از نظر فرم، همان حالت دونفره شزلون را دارد ولی از نظر طراحی و جایگیری در دکوراسیون نقطه‌ی مقابل مبل شزلون است. لاوست با طراحی ساده کاملاً مناسب جاگیری در دکوراسیون‌های مدرن، مینیمال و روستیک و دکوراسیون ماوریک است. شما می‌توانید لاوست را در اتاق‌خواب و مقابل سرویس خواب و تخت‌ خواب خود قرار دهید و زیبایی محسوسی را به دکوراسیون اتاق خود بیاورید.

چیدمان شزلون در پذیرایی

معمولاً افرادی مشتاق به خرید شزلون و قرار دادن آن در دکوراسیون داخلی خانه خود هستند که فضای زیادی را در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی خود دارند. برای اینکه شما یک شزلون زیبا و جذاب را در دکوراسیون خانه خود بتوانید قرار دهید نیاز دارید اول از همه یک دست مبل از گروه مبلمان استیل(کلاسیک و سلطنتی) در پذیرایی خانه خود قرار بدهید که برای اینکه هارمونی خانه شما دچار مشکل نشود بهتر است شزلون انتخابی شما از نظر طرح و رنگ با ست مبل در یک حالت باشد و با هم خریداری شود.

مشاهده
تاریخچه مبلمان در ایتالیا

اگر یک دست مبل استیل 7 نفره(یک کاناپه سه نفره + 4 عدد مبل یک نفره) سه ضلع خانه را اشغال می‌کند با حضور شزلون شما باید ضلع چهارم پذیرایی(قسمت ورودی پذیرایی) را به این مبل اختصاص دهید. بهترین نوع مبل شزلون برای قسمت ورودی پذیرایی شزلون طرح S بوده، این شزلون همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با نداشتن تکیه‌گاه نمای دکوراسیون نشیمن را به طور کامل به نمایش می‌گذارد.

چیدمان شزلون در پذیرایی

قرار دادن شزلون در اتاق خواب!

بله درست خواندید چیدمان شزلون در اتاق خواب نه تنها امکان پذیر بوده بلکه می‌تواند یکی از اِلمان‌های دکوری اتاق خواب به حساب بیاید. شما در این حالت باید سرویس خواب سلطنتی را با تاج منبت‌کاری شده در اتاق قرار بدهید و نسبت به رنگ آن شزلونی زیبا را در مقابل تخت قرار بدهید.

توجه داشته باشید که اگر یک عدد تخت‌ خواب بعلاوه میز آرایش، پاتختی، صندلی آرایش و شزلون را در اتاق خود قرار بدهید می‌شود گفت دکوراسیون اتاق‌خواب شما بی‌نیاز از هر وسیله‌ی دکوری دیگر می‌شود.

قرار دادن شزلون در اتاق خواب!

چه رنگی برای شزلون مناسب است؟

انتخاب رنگ بدنه شزلون یکی از کارهای نسبتاً دشوار هنگام خرید شزلون و لاوست برای خانه است. ما ایرانی‌ها برای دکوراسیون خانه ‌خود علاقمند به سِت کردن وسایل خود با یکدیگر هستیم، به همین علت پیشنهاد می‌کنیم از رنگی برای شزلون انتخاب کنید که در درجه‌ی اول با چوب مبل شما سِت باشد و در مرحله‌ی بعد با سلیقه‌ی شما همخوانی داشته باشد. بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون سلطنتی رنگ‌های ورق طلایی، قهوه‌ای سوخته و روشن و همچنین رنگ شیری است.

رنگ شزلون مناسب

پارچه شزلون سلطنتی

برای انتخاب پارچه شزلون سلطنتی می‌توانید همان‌کاری که برای انتخاب رنگ چوب شزلون انجام دادید یعنی مطابق سِت مبل منزلتان انتخاب خود را انجام دهید. مبل شزلون مبلی دونفره بوده و ممکن است افراد برای درازکشیدن از آن استفاده کنند بنابراین شما باید پارچه‌ای لطیف و در عین حال مقاوم را برای رویه شزلون خانه‌تان انتخاب کنید. پارچه‌های گل‌برجسته ترک یکی از پارچه‌های محبوب برای رویه این مبل جذاب است.

مشاهده
برای شست و شوی مبل از چه موادی استفاده کنیم؟
پارچه شزلون سلطنتی

خرید اینترنتی مبل شزلون

یکی از روش‌هایی که در یک سال اخیر(شیوع ویروس کرونا) بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته شده است، خرید اینترنتی محصولات است. شما این روزها تمامی کالاهای مصرفی و غیرمصرفی ضروری مورد نیاز خانه خود را می‌توانید از بستر وب خریداری کنید و به راحتی در جلوی خانه خود بدون نیاز به صرف وقت و انرژی تحویل بگیرید. مبل شزلون هم از این قاعده مستثنی نیست. شما با خرید مبل شزلون یا حتی خرید مبل راحتی به صورت اینترنتی می‌توانید با تنوع بالای این محصول با چند کلیک روبه رو شده و بعد از انتخاب پارچه، رنگ و حتی نوع چوب بعد از گذشت زمان کوتاهی در خانه خود محصولی که سفارش دادید را دریافت نمایید.

نکته: خرید از وب سایت‌های اینترنتی نیازمند چک کردن مجوزهای مربوطه از جمله نماد اعتماد الکترونیکی(ای نماد) و نماد ساماندهی است. در صورتی که قصد خرید مبل اینترنتی دارید با مراجعه به انتهای سایت نمادهای قید شده را چک کنید و بعد اقدام به خرید محصول مدنظرتان نمایید.

خرید اینترنتی مبل شزلون

جمع بندی

  • شزلون یکی از مبل‌هایی بوده که در مدل‌های راحتی با نام لاوست شناخته می‌شود.
  • شما می‌توانید شزلون را در دکوراسیون پذیرایی و یا دکوراسیون اتاق‌خواب قرار بدهید.
  • در صورتی که قصد خرید و چیدمان مبل شزلون دار را دارید بهتر است، این مبل را به صورت مربع و به دور فرش بچینید. در این حالت اگر از مبل شزلون طرح S استفاده کنید نمای دیگر مبل‌ها به راحتی به نمایش گذاشته می‌شود.
  • خرید اینترنتی مبل شزلون می‌تواند راهی مقرون به صرفه از نظر هزینه و وقت برای شمایی که قصد خرید جهیزیه یا تعویض اکسسوری خانه را دارید است.
مشاهده
پارچه مبلی ترک را بیشتر بشناسید
اثاث چین
ارسال دیدگاه