پارچه مبلی ترک را بیشتر بشناسید

پارچه مبلی ترک

کشور ترکیه در زمینه صنعت لباس و پارچه محبوبیت بسیار زیادی دارد که پارچه‌های موجود در بازار مبل ایران نیز از تولیدات این کشور است. اکثر پارچه‌های استفاده شده در این صنعت وارداتی و بخش عمده آن از ترکیه است. پارچه‌های تولید شده در کشور ترکیه که در بازارهای ایران به پارچه‌های ترک معروف است، از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. از انواع آن که به دو گروه ساده و طرح‌دار تقسیم‌بندی می‌شود، می‌توان گفت پرطرفدارترین این تولیدات پارچه‌های گل‌دار آن است. با توجه به کیفیت محصولات ترک، باید گفت این برندها جایگاه خود را در جهان پیدا کرده و با قیمتی بالاتر نسبت به سایر گزینه‌های موجود به فروش می‌رسد. از آنجایی که پارچه‌های ترک جزو پرفروش‌های این صنعت شده، بعضا محصولات کشورهای دیگر نیز برای دیده شدن و فروش آسان برند خود را به این نام تغییر می‌دهند.

بنابراین اگر قصد خرید پارچه مبلی ترک را دارید، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و در محل خود خریداری و از اصالت برندهای ارائه شده اطمینان حاصل کنید.
از ویژگی‌های این پارچه‌ها می‌توان به تراکم بالای نخ استفاده شده در بافت آنها، ضد بو و تعریق‌ناپذیری آن اشاره کرد. بهتر است بدانید قیمت این پارچه‌ها از آنجایی که وارداتی بوده در بازار نرخ یکسانی ندارد و با نوسانات قیمت ارز تغیر خواهد داشت.
برای نمونه میتوان از کارخانه‌های تولیدکننده پارچه در ترکیه با برندهای آکاچار، ایپنگله، اسکادا، تکنو در بازار تهران بفروش می‌رسد، میتوان نام برد.

انواع پارچه مبلی ترک

برندهای پارچه مبلی ترک

پارچه مبلی ترک برند ARDA
این برند هم از جمله شرکت‌های تولیدکننده معتبر در زمینه پارچه‌های ترک می‌باشد، که با استفاده از یک گروه طراح و فناوری سطح بالا به تولیدات سفارشی و خاص دست زده و موقعیت بسیار خوبی را در بین برندهای موجود بدست آورده است. با تلاش فراوان کیفیت محصولات خود را افزایش و به تنوع آن اضافه می‌کند.

مشاهده
صفر تا صد چیدمان مبل

پارچه مبلی ترک برند AKARCA
این برند پارچه که در سال 1990 تأسیس شده است و به صورت کاملا انحصاری و خاص به تولید پارچه‌های پرده‌ای فانتزی و رومیزی‌های بسیار زیبا و با کیفیت می‌پردازد.

پارچه مبلی ترک برند APEX
این برند با گذشت ۴ دهه از تاسیس خود به سرعت جایگاه ویژه‌ای در صنعت پارچه پیدا کرد و طرح‌های پویا و به روزش این مرتبه را حفظ کرد. تنوع تولیدات این برند بسیار زیاد می‌باشد و از جمله برندهای صادرکننده به کشورهای مختلف بوده و از جمله بازارهای فروش آنها ایران است.

پارچه مبلی ترک برند OTTIMO
این برند ترک در سال ۱۹۸۶ شروع به کار کرده که در زمینه فروش پارچه‌های پرده‌ای تجاری فعالیت دارد. با سطح قیمتی متفاوت، صادرات به کشورهای دیگر را نیز دارد.

برندهای پارچه مبلی ترک

تکنیک‌های تشخیص کیفیت پارچه مبل

در خرید مبلمان در نگاه اول موردی که بیشترین عامل جذابیت و دیده شدن یک مبل در نظر خریدار می‌شود، پارچه استفاده شده در آن است. علاوه بر زیبایی ظاهری پارچه‌های مبلی باید، از بهترین نخ‌ها و در کیفیت سطح بالایی تهیه شده باشند. یعنی علاوه بر ظاهر ماندگاری و استقامت نیز داشته باشند . امروزه در بازارهای فروش پارچه، برندهای ترک حرف اول را می‌زنند اما دیده شده که برندهای تولید شده چینی را به جای پارچه تولید ترکیه جا زده و به فروش می‌رسانند.

در انتخاب مبلمان دقت داشته باشید چه نوع پارچه‌ای برای چه مدل مبلی استفاده شده است. برای مثال:

مبلمان مدل ال که یکی از مدل‌های پر طرفدار و کاربردی برای فضاهای کم جا است، بهتر است با روکش چرمی تهیه شود.

برای تولید مبلمان راحتی گزینه مناسب پارچه‌های مخملی است که از تنوع رنگی بسیار بالایی هم بهره برده است.

مشاهده
خرید مبل الدورادو ، هرآنچه باید بدانید

انتقال گرما و سرما از پارچه های مبل هم نکته‌ای حائز اهمیت در خرید آن است. برای تست کیفیت ست‌های مبل آماده در تولیدی‌ها و نمایشگاه‌ها بهتر به محل دوخت آن‌ها دقت کنید. اگر در اثر کشش بافت آن دچار پارگی یا تغییری شده باشد در رابطه با کیفیت آن باید تردید کرد و درانتخاب خود تجدید نظر کنید. حتی با دست کشیدن روی پارچه هم تا حدودی می‌توان نسبت به تراکم نخ استفاده شده در بافت آن اطلاعات دریافت کرد و همچنین وزن یا اصطلاحا جرم پارچه به کیفیت آن پی برد.
از راه‌های تشخیص در پارچه‌هایی که پرزی هستند، دست کشیدن روی آن به سمت خلاف جهت خواب پارچه است. اگر پارچه کیفیت خوبی نداشته باشد به حالت قبلی برنمی‌گردد. پارچه‌های بی‌کیفیت در اثر برخورد با اجسام و یا چند بار نشستن به سرعت تغییر پیدا کرده و دچار خراش و سابیدگی می‌شوند.
 همواره دقت داشته باشید پارچه‌هایی خاصیت کشی بودن دارند اصلا گزینه مناسبی برای روکشی مبل نیستند. این پارچه‌ها به سرعت تغییر حالت داده و بافت خود را از دست می‌دهند و در ظاهر مبل تاثیرگذار هستند. برای تشخیص پارچه، آن را از جهت‌های مختلف با دست بکشید تا متوجه تغییراتش شوید .

از موارد مهم در انتخاب پارچه، رنگ آن است که به شدت توصیه می‌کنیم رنگ‌هایی که خنثی هستند و خیلی روشن نباشند بهترین انتخاب است. البته رنگ‌ها کاملا وابسته به سلیقه افراد است.

تکنیک‌های تشخیص کیفیت پارچه مبل

کدام پارچه بهتر است طبیعی یا مصنوعی؟

الیاف طبیعی
ازجمله نمونه‌های این الیاف پشم ،ابریشم ،کتان داستان و چرم را می‌توان نام برد.

الیاف لینن
این جنس پارچه که از نوع نخی هم می‌باشد از نظر استحکام، ساییدگی، چروک گرفتن و مقاومت در برابر نفوذ پذیری، انتخاب مناسبی به عنوان روکش مبلمان محسوب نمی‌شود.

الیاف پشمی
الیاف پشمی به دلیل الیاف حجم‌دار خود پس از شستشو، متراکم‌تر شده و در نتیجه استحکام بالاتری خواهد داشت. همچنین از نظر نفوذپذیری، چروک گرفتن و لکه‌پذیری از انتخاب‌های بسیار خوبی به شمار می‌رود.

مشاهده
از کجا مبل ارزان بخریم؟

الیاف ابریشم
این الیاف که پارچه‌های تولید شده با آن بسیار ظریف و کم جرم و براق می‌باشد، به دلیل ظرافت با قیمت‌های بسیار زیادی ارائه می‌شوند. بهتر است به عنوان کوسن یا بخش‌های کوچکی برای تزئین پارچه اصلی استفاده شوند، زیرا هم بسیار نازک و نفوذپذیر و از بین بردن لکه از روی آن کار بسیار دشواری است.

پارچه چرمی
از گزینه‌های بسیار عالی برای روکش مبلمان است که به راحتی تمیز می‎شود پارچه چرمی است، ولی امکان آسیب دیدن آن با اشیا بسیار زیاد است. به دلیل تعریق‌پذیری و راحت نبودن بهتر است برای استفاده دائمی انتخاب نکنیم.

کدام پارچه بهتر است طبیعی یا مصنوعی؟

جمع‌بندی انتخاب و خرید پارچه مبلی ترک

به طور کلی انتخاب پارچه مبلی یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است. البته رعایت نکات مربوط به انتخاب رنگ، طرح و جنس پارچه هم نمی‌تواند روی این موضوع بی‌تاثیر باشد. در حین انتخاب نوع پارچه و رنگ آن حتما به دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید، سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که هارمونی رنگ زیبا و بی‌نظیری را در دکوراسیون منزلتان ایجاد کند.
هرچه در انتخاب پارچه مبلی بیشتر توجه و دقت داشته باشید، قطعا انتخاب بهتری هم خواهید داشت.

جمع‌بندی انتخاب و خرید پارچه مبلی ترک

سوالات متداول

پارچه مبلی ایرانی بخریم یا خارجی؟

پارچه‌های مبلی ترک دارای کیفیت بسیار منحصربه‌فرد و مناسبی است که در مقابل قیمت بالایی نسبت به تولید داخل دارند. نسبت به کیفیت و نیازی که دارید و البته از همه مهمتر بودجه‌تان یکی را انتخاب کنید.

براق شدن پارچه به مرور زمان عیب و نقص پارچه محسوب می‌شود؟

براقیت و نرمی پارچه به مرور زمان بر اثر انعکاس نور، فشار زیاد و گرما اینجاد می‌شود و زیبایی پارچه را تا حدی از بین می‌برد. این موضوع غیب پارچه محسوب نمی‌شود چرا که هر پارچه‌ای به مرور زمان دچار افت می‌شود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه