چیدمان مبل سلطنتی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به شکوه  دکوراسیون اعیانی علاقه دارید مبل سلطنتی مناسب شماست.

مبلمان سلطنتی به مبل‌هایی گفته می‌شود که دارای منبت‌کاری و طرح‌های پیچیده و جزئیات فراوان اند.  در این مقاله سعی کرده‌ایم نکاتی راجع به چیدمان مبل سلطنتی بیان کنیم.

همانطور که قبل اشاره شد مبلمان سلطنتی دارای منبت‌کاری و حکاکی‌های فراوان بر روی دسته‌ها و بازوها هستند. درطراحی آن‌ها از مرغوب‌ترین نوع چوب یعنی راش استفاده می‌شود. کالیته‌های متنوعی برای پارچه‌ها موجود است که اکثرا طرحدار انتخاب می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به روحیه و سلیقه خود از انواع مختلف آن‌ها انتخاب کنید.

مبلمان سلطنتی از گذشته تا به امروز دست خوش تغییراتی شده‌اند. در گذشته این نوع مبلمان فقط برای طبقه اشراف و خاص طراحی و تولید می‌شدند. اما بعد از انقلاب صنعتی اروپا و تغییر و تحول فراوان در دنیا،این مبل‌ها مورد استفاده عموم قرار گرفتند. امروزه مبلمان سلطنتی به دلیل حجم زیاد و سنگینی و راحت نبودن محبوبیت خود را در اروپا و آمریکا از دست داده اند اما در خاورمیانه  مخصوصا ایران،مصر، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان محبوب و پرطرف‌دار هستند.

معرفی انواع چیدمان مبل سلطنتی

جدیدترین مدل‌های مبل سلطنتی

مبلهای سلطنتی از گذشته تا امروز مهمان خانههای ایرانی بوده اند. هرکسی که وضع مالی خوبی داشت حتما یک ست مبل سلطنتی در خانه‌اش بود. البته اعضای خانه ازان‌ها استفاده‌ای نمی‌کردند.  بلکه فقط برای مهمانی بود. امروز جدیدترین مدل‌های این  مبلمان که با الهام از طرح‌های ترک و مصر ساخته می‌شوند؛ در بازار ایران به چشم می‌خورد.

مشاهده
مبل استیل زرشکی
جدیدترین مدل‌های مبل سلطنتی

مبل سلطنتی منبت کاری شده

در مبلمان سلطنتی هنر منبت‌کاری یا حکاکی روی چوب در نهایت دقت،ظرافت و هنرمندانه به کار رفته است. اصلی‌ترین مکان برای نشان دادن حجم این هنر زیبا تاج مبل‌هاست. تاج علاوه بر زیبایی باید محکم و چشم نواز باشد. قسمت دوم در بازوها و پایین مبل سلطنتی است که باید با طرح کلی هماهنگ باشند.

مبل سلطنتی منبت کاری شده

مبل سلطنتی مصری

احتمالا در بازار مدل‌های متنوعی از مبلمان سلطنتی پرنقش و نگاری را دیده‌اید که سر بازوهای ان به صورت پنجه شیر حکاکی شده است و بسیار زرق و برق دارد. این مدل مبل‌ها به مبلمان مصری مشهور هستند. این مبلمان بسیار پرکاراند و حجم زیادی دارند.

مبل سلطنتی مصری

جدیدترین پارچه‌های مبلمان سلطنتی

کالیته‌ها و پارچه‌های مختلفی برای این مبلمان وجود دارد. برخی از افراد دوست دارند با توجه به طرح شلوغ این مبلمان از پارچه‌های ساده‌ای استفاده کنند؛ اما برخی پارچه‌های طرح دار نیز با این مبلمان ترکیب زیبایی می‌سازند. بهترین انتخاب برای این مبلمان  همخوانی با رنگ چوب‌ها و استفاده از رنگ‌های سلطنتی است. پارچه مبل‌های سلطنتی مصری عموما از رنگ‌های مثل قرمز و ابی انتخاب می‌شوند. 

جدیدترین پارچه‌های مبلمان سلطنتی

مبل سلطنتی ترک

مبلمان سلطنتی ترک طرح‌های ساده تر و ظریفی نسبت به مبلمان مصری دارند. خبری از پیچیدگی‌های فراوان و منبت کاری‌های شلوغ نیست بلکه انحنای ظریف و بازو  و تاج با ارتفاع کمتری دارند. این مبلمان در نهایت زیبایی و ظرافت تولید شده‌اند و شما می‌توانید باخیال راحت از ان‌ها استفاده کنید.

مبل سلطنتی ترک

مبل سلطنتی برای آپارتمان

اگر از علاقه مندان به مبلمان سلطنتی هستید اما متراژ کوچک است؛ پیشنهاد می‌شود به جای مبلمان سلطنتی از مدل‌های راحتی، چستر و ال استفاده کنید. مبل‌های سلطنتی برای چیدمان به فضای بسیار بزرگی نیاز دارند تا دکوراسیون را بسیار شیک و عالی جلوه دهند. به علت حجم زیادی که دارند فضای بیشتری اشغال می‌کنند و خانه را کوچک نشان می‌دهند.

مشاهده
برای مبل 9 نفره چقدر پارچه لازم است؟

مبل سلطنتی برای سالن بزرگ

بهترین مکان چیدمان این مبل‌ها سالن پذیرایی بزرگ و سالن مستطیل شکل است. با رعایت اصل تقارن و هم‌خوانی منظم با سایر اثاث منزل می‌توان دکوراسیون چشم نوازی به وجود اورد. این مبلمان برای چیدمان به فاصله 15 تا 25 سانتی از دیوار و پرده‌ها و فاصله میان مبلمان نیز باید حدود 30 سانتی متری باشد.

مبل سلطنتی برای سالن بزرگ

مبل سلطنتی 7 نفره

مبلمان سلطنتی در ست‌های هفت و نه  نفره طراحی و تولید می‌شوند. معمولا یک کاناپه 3 نفری، یک کاناپه 2 نفری و 2 مبل تکی دارند. البته این ترکیب می‌تواند به صورت یک کاناپه 3 نفری و 4 مبل تکی داشته باشند. اگر متراژ خانه تان زیاد نیست انتخاب مبل 7 نفره سلطنتی هوشمندانه‌ای است.

مبل سلطنتی 7 نفره

ست 9 نفره سلطنتی

اگر اهل مهمانی هستید پیشنهاد میشود از ست 9 نفره مبل سلطنتی استفاده کنید. این مبلمان علاوه بر زیبایی و شکوه فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند که با خیال راحت مهمانی خود را برگزار کنید. یک نقطه و محور اصلی و کانونی در سالن خود انتخاب کنید و کاناپه 3 نفری را در ان نقطه قرار دهید و مبل‌های تکی را با فاصله مناسب اطراف آن بچینید.

ست 9 نفره سلطنتی

مبل سلطنتی پرنس

یکی دیگر از انواع مختلف مبلمان سلطنتی، مبل‌های پرنس است. این مبلمان با تاج‌های شلوغ و پر نقش و نگاری بسیار شبیه مبل‌های مصری است. هرکدام از کاناپه‌ها دارای تاج مخصوصی هستند که بسیار پیچیده و درهم نشان داده می‌شوند.

مبل سلطنتی پرنس

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما مخاطبان گرامی را با انواع مختلف مبلمان سلطنتی آشنا کنیم. این مبل‌ها به دلیل هنر منبت‌کاری و حجم زیاد نیازمند فضای بیشتری هستند و اصلا مناسب خانه‌های کوچک نیستند. در فضای بزرگ نیز نیاز است تا با چیدمان مبل سلطنتی اشنا باشید. برای چیدمان این مبل‌ها نیاز به محور کانونی است که با رعایت فاصله از دیوار و پرده‌ها دکوراسیون شیک و بدیعی ظاهر شود.

مشاهده
پارچه مبلی مسکو

سوالات متداول

1)مبل سلطنتی برای چه سبک‌هایی از دکوراسیون مناسب است؟ مبل سلطنتی برای سبک کلاسیک بسیار مناسب است.

2)انواع مختلف مبل سلطنتی کدام است؟ این مبلمان بیشتر در کشورهایی چون ترکیه،مصر، ایران و حوزه خلیج فارس طراحی و تولید می‌شوند  و در انجا محبوبیت دارند.

3)برای استفاده ار مبلمان سلطنتی در خانههای بزرگ چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ برای چیدمان این مبل‌ها نیاز به رعایت اصل تقارن و پیدا کردن محور کانونی خانه و فاصله مناسب است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه