وسیله تزیین آشپزخانه شامل چه مواردی می شود؟

وسیله تزیین آشپزخانه

آشپزخانه یا همان مطبخ بزرگترین رُکن دکوراسیون یک خانه است که دلیل آن را باید در گذراندن زمان زیاد خانم­ها و دیگر افراد در این قسمت دانست. اگر آشپزخانه­ای به هم ریخته باشد، کل خانه نامنظم دیده می­شود و همیشه خانم­های خانه­دار دغدغه‌­ی زیادی برای دیزاین و زیبا نشان دادن این بخش از خانه دارند. هر آشپزخانه­ای وسایل اصلی که شامل گاز، یخچال، قابلمه، ظروف پذیرایی، هود و سینک را در خود جای می­دهد که موضوع بحث امروز ما نیست. در این مقاله ما سعی بر معرفی کردن وسیله تزیین آشپزخانه داریم که در کنار وسایل اصلی به بهتر دیده شدن این فضای مهم در خانه کمک زیادی می کند.

ابتدا شما باید انواع آشپزخانه را شناخته و نسبت به آن اقدام به چیدن وسایل زینتی در دکوراسیون نمایید. با ما در ادامه این مطلب آموزشی همراه باشید…

انواع دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی به دسته های آشپزخانه یو شکل، آشپزخانه طرح ال، آشپزخانه تک دیوار، آشپزخانه جزیره­ای و آشپزخانه شبه جزیره­ای که در ایران بیشتر این آشپزخانه دیده می­شود تقسم بندی می­شود.

  • آشپزخانه یو شکل: این آشپزخانه به شکل U بوده و یک ورودی داشته و در سه طرف توسط کابینت و دیگر لوازم ضروری­ احاطه شده است.
انواع دکوراسیون آشپزخانه
  • آشپزخانه طرح ال: همانطور که از اسم این سبک مشخص است، این دکوراسیون آشپزخانه به شکل حرف لاتین L است. آشپزخانه طرح ال یکی از کاربردی­ترین طرح­های دکوراسیونی بوده و فضای زیادی را به افراد جهت پخت و پز و دیگر کارهای مرسوم در این محیط می­دهد.
آشپزخانه طرح ال
  • آشپزخانه تک دیوار: در این نوع آشپزخانه بر روی یک دیوار تمامی وسایل ضروری پخت و پز سوار شده است؛ در مدل تک دیوار، آشپزخانه معمولاً با یک میز آشپزخانه مدرن 4 تا 6 نفره از محیط پذیرایی تفکیک می­شود.
آشپزخانه تک دیوار
  • آشپزخانه جزیره ای: این مدل آشپزخانه را می­توان محبوب ترین سبک آشپزخانه در میان خانم­ها دانست. داشتن این سبک آشپزخانه نیازمند متراژ بالای خانه است که کار را کمی دشوار می­کند. در وسط این آشپزخانه یک کابینت که بر روی خود سنگ اُپن دارد قرار گرفته که با خرید صندلی آشپزخانه و چیدن به دور آن می­توانید خانه خود را بی­نیاز از میز ناهار خوری نمایید.
مشاهده
انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب
آشپزخانه جزیره ای
  • آشپزخانه شبه جزیره­ای: به دلیل فضای خانه­های ایرانی که عمدتاً کوچک می­باشد آشپزخانه­ی شبه جزیره­ای کاربرد زیادی دارد. این آشپزخانه به نوعی همان آشپزخانه اُپن بوده به طوریکه یک سنگ اُپن در ورودی آشپزخانه قرار گرفته و این محیط را از مابقی قسمت­ها تفکیک می­کند.

نحوه دیزاین کردن آشپزخانه

حال که با انواع طراحی­های آشپزخانه آشنا شدیم، می­توانیم وسیله­­هایی که باعث زیباتر شدن این فضا می­شود را به شما معرفی کنیم.

وسایل دیزاین آشپزخانه به دلیل ابعاد کوچک و بزرگی دارند برای هر طرح و مدلی متفاوت هستند. در ادامه برای شما این وسایل را شرح و نحوه دیزاین کردن آشپزخانه را توضیح خواهیم داد.

روشنایی با استفاده از هالوژن

هالوژن یکی از آن وسیله­‌هایی است که هر آشپزخانه­ای را با طرح­های متنوع می­تواند دستخوش تغییر کند. هالوژن­ها می­تواند در بدو ورود به آشپزخانه و بر روی سقف به صورت نمایان و یا نورمخفی نصب شود. اگر قصد خرید هالوژن دارید حتماً لامپ آن را مطابق با ذائقه خود و رنگ حاکم بر دکوراسیون منزلتان سفارش دهید.

از لوستر چوبی غافل نشوید

یکی از وسیله­های زینتی که باعث زیبا نشان داده شدن محیط آشپزخانه می­شود لوستر چوبی می­باشد. لوستر چوبی تخصص زیادی در مدرن نشان دادن آشپزخانه و خانه دارد. این لوسترها به صورت تک شاخه و چند شاخه به فروش می­رسد که بسته به سلیقه­ی شما امکان استفاده از هر رنگ لامپی در آن وجود دارد. در بعضی موارد لوستر­های چوبی بالای اُپن در آشپزخانه جزیره­ای نصب می­شود که در نوع خود از نظر طراحی قابل تحسین است. توجه داشته باشید که هر چه ارتفاع زمین تا لوستر کمتر باشد نمای لوستر شما بیشتر به چشم می­آید.

لوستر چوبی

نقش گل و گلدان در زیبایی آشپزخانه

گل و گلدان در هرمحیطی می­تواند یکی از اِلمان­های زیبا­شناسی دکوراسیون باشد. به همین منظور در صورت استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون آشپزخانه زیبایی بیشتری به این مکان می­آورید. اگر قصد استفاده از گلدان هایی با گل طبیعی دارید به نکات زیر توجه داشته باشید:

مشاهده
مدل‌های جدید کمد دیواری ریلی

نکته 1: در زیر گلدان گل حتماً ظرفی مخصوص قرار بدهید تا در صورت آبیاری، آب اضافه بر روی زمین یا کابینت آشپزخانه نریزد.

نکته 2: معمولاً محیط آشپزخانه به دلیل روشن بودن گاز کمی گرمتر از حد معمول می­باشد، لذا از گل و گیاه­هایی استفاده کنید که در دمای­بالا دچار مشکل نشوند.

نکته 3: امکان وجود حشرات موذی در گلدان و شاخ و برگ­های گل وجود دارد؛ بنابراین چک کردن و رسیدگی زیاد به گیاهان آشپزخانه امری اجتناب ناپذیر است.

نکته4: بهتر است از میزی جداگانه برای قرار دادن گل و گیاه در آشپزخانه استفاده کنید تا فضای گلکاری شما بیشتر به چشم آید.

نقش گل و گلدان در زیبایی آشپزخانه

آشپزخانه مدرن با صندلی اُپن

صندلی آشپزخانه یا همان صندلی اُپنی یکی از ارکان زیبایی و تکامل آشپزخانه است. از این صندلی می­توان برای صرف غذا بر روی اُپن استفاده برد. توجه داشته باشید که برای خرید صندلی آشپزخانه باید نکات مهمی که در زیر به آن می­پردازیم را رعایت کنید:

  • قبل از خرید، ابتدا ارتفاع زمین تا اُپن را اندازه گیری کرده و نسبت به آن ارتفاع صندلی آشپزخانه را مشخص کنید.
  • توجه به رنگ رویه صندلی آشپزخانه از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. به همین منظور رنگ رویه پارچه صندلی را نسبت به رنگ پرده، دیوار و رنگ کابینت انتخاب نمایید.
  • کیفیت نشیمن یک صندلی در هنگام نشست و برخواست مهم است؛ به همین دلیل از فروشنده تقاضای استفاده از اسفنج یورولوکس ویژه که نرمی خوبی دارد را بنمایید.
  • صندلی­های آشپزخانه در دو نوع پایه فلزی و پایه چوبی ساخته می­شوند که هرکدام مناسب دکوراسیون­های خاص خود هستند. برای مثال صندلی آشپزخانه پایه فلزی مناسب دکوراسیون فلزی و پایه چوبی برای دکوراسیون­ روستیک و کلاسیک مورد استفاده دارد.
آشپزخانه مدرن با صندلی اُپن

از کجا صندلی آشپزخانه با کیفیت خریداری کنیم؟

اگر می­خواهید از صندلی برای بهتر دیده شدن آشپزخانه استفاده کنید باید تعدادی که نیاز دارید را خریداری نمایید. شما از دو روش زیر می­توانید صندلی مناسب دکوراسیون آشپزخانه را خریدری نمایید:

روش اول: همیشه بازار مبل تهران یا سایر شهرستان­ها گزینه­ی مناسبی برای خرید اکسسوری چوبی و فلزی خانه و آشپزخانه است. از معایب این روش خرید، باید به صرف زمان زیاد برای خریداری محصولات و صرف هزینه­های زیاد برای خرید کالا به دلیل وجود واسطه اشاره کرد.

مشاهده
کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی

روش دوم: روش دومی که اخیراً مورد استقبال مردم قرارگرفته است خرید اینترنتی صندلی آشپزخانه است. در این روش شما نیاز به صرف وقت و هزینه بالا نیستید و به راحتی و در خانه خود پشت کامپیوتر با مشاهده تنوع بالا، محصول مدنظر را انتخاب کرده و خرید خود را نهایی می­کنید و درب منزلتان سفارش خود را تحویل می­گیرید.

 صندلی آشپزخانه با کیفیت

صندلی لهستانی برای آشپزخانه مناسب است؟

یکی از صندلی­هایی که برای تمامی دکوراسیون­های آشپزخانه مناسب است، صندلی آشپزخانه است. این صندلی پشت اُپن یا میزناهارخوری قرار گرفته و زیبایی محسوسی را به دکوراسیون محل استفاده می­بخشد.

توجه داشته باشید که صندلی لهستانی باید از چوب­های مقاوم نظیر روس، راش، گردو و توسکا ساخته شده باشد تا مقاومت بالایی هنگام نشستن بر روی آن از خود نشان دهد. میانگین تحمل وزن صندلی لهستانی 140 الی 150 کیلوگرم بوده که از نظر مقاومت در رتبه بالایی میان سایر صندلی­های مشابه برخوردار است.

صندلی لهستانی برای آشپزخانه

توجه به رنگ و طرح کابینت

رنگ و طرح کابینت همیشه از اهمیت بالایی در دکوراسیون آشپزخانه برخوردار است. انتخاب کابینت می­بایست با مشاوره مستقیم سازنده و طراح کابینت انجام شود تا با توجه به سلیقه­ی شما و توصیه­های فردی ماهر در این رشته، بتوانید یکی از زیباترین کابینت­ها را در دکوراسیون آشپزخانه داشته باشید.

جمع بندی

برای تهیه وسیله تزیین آشپزخانه ابتدا باید سبک دکور آشپزخانه خود را شناخته و بعد نسبت به خرید این وسایل اقدام نمایید.

برای دیزاین کردن یک آشپزخانه زیبا می­توانید از هالوژن، لوستر چوبی، گلدان گل، صندلی آشپزخانه و صندلی لهستانی استفاده نمایید که اگر هرکدام در بخشی مناسب از خانه قرار داده شود، نوید بخش دکوراسیونی زیبا و آرامش بخش برای شما خواهد بود.

خرید صندلی مناسب آشپزخانه به دو روش خرید از بازار مبل و خرید اینترنتی انجام می­شود که پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی بوده که نیاز به صرف وقت و هزینه کمتری است.

انتخاب رنگ کایت برای آشپزخانه
اثاث چین
ارسال دیدگاه