نیم ست مبل راحتی انتخابی هوشمندانه برای فضاهای کوچک

نیم ست مبل راحتی

در سالهای اخیر تورم در بازار مسکن باعث روی آوردن قشر زیادی از مردم به خانه­هایی با متراژ پایین شده است. مشکلات زیادی در این نوع خانه­ها که از قبیل فضای کافی نداشتن برای پذیرایی مهمانان، اجبار به انتخاب وسایلی با ابعاد کوچک و …. برای خانم­ها ایجاد شده است. یکی از مشکلاتی که شاید با یادگیری راه­حل آن بتوانید به آسانی این چالش را سهل کنید انتخاب سِت مبل راحتی است. داشتن مبل راحتی یا مبل چستر یکی از ضروریات خانه­هایی با متراژ پایین است به همین منظور امروز قصد معرفی نیم ست مبل راحتی که با استفاده از آن تمامی مشکلات شما به راحتی رفع می­شود را داریم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید…

نیم ست مبل راحتی چیست؟

به طور کلی هر ست مبل راحتی به شکل 7 یا 8 نفره ساخته می­‌شوند که ترکیب آن به صورت زیر است:

  • ست 7 نفره مبل راحتی: 1 عدد کاناپه سه نفره + 1 عدد کاناپه دو نفره + 2 عدد مبل یک نفره
  • ست 8 نفره مبل راحتی: 2 عدد کاناپه سه نفره + 2 عدد مبل یک نفره

همانطور که در بالا مشاهده کردید این دو ست مبلمان درخانه­‌هایی با متراژ بالا بسیار محبوب هستند امّا مشکل اینجاست که هیچ کدام از این دو سِت مبل در خانه­های کوچک به راحتی قرار نمی­‌گیرند و فضای خانه را به طور کامل اشغال می­‌کنند. در این حالت استفاده از نیم ست مبل به اشکال زیر توصیه می­‌شود:

  • نیم ست 4 نفره: 1 عدد کاناپه دو نفره + 2 عدد مبل یک نفره
  • نیم ست 5 نفره: 1 عدد کاناپه سه نفره + 2 عدد مبل یک نفره

این دو نیم سِت راحتی به آسانی در دکوراسیون داخلی خانه‌­هایی با متراژ پایین قرار می­گیرند و تمام چالش­های این نوع خانه‌­ها را مرتفع می­‌کنند.

نیم ست مبل راحتی چیست؟

نیم ست مبل راحتی در چه خانه­‌هایی کاربرد دارد؟

اگر بخواهیم کاربرد نیم ست مبل راحتی را بیان کنیم باید به دو حالت زیر اشاره کنیم:

  1. اولین محل برای استفاده نیم ست، خانه­‌های کوچک با متراژ پایین بوده که با استفاده از این مدل مبل در هال و پذیرایی، مشکل این خانه­‌ها به راحتی حل می­‌شود.
  2. دومین محلی که کاربرد آن کم از خانه­‌های کوچک نیست، خانه­هایی بوده که در دکوراسیون پذیرایی خانه یک سِت مبل استیل یا مبل سلطنتی قرار داده­اند و برای روبه­روی میز تلویزیون خود قصد دارند نیم ست چستر یا راحتی را قرار بدهند. در این صورت شما با قرار دادن نیم ستی شیک و جذاب با تلفیق سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون خانه زیبایی را در آن محل به ارمغان می­آورید.
مشاهده
لمسه کاری چیست؟
کاربرد نیم ست مبل راحتی

نکات خرید نیم ست مبل راحتی

اگر قصد خرید نیم ست مبل راحتی و یا نیم ست مبل چستر دارید، باید نکاتی از جمله جنس کلاف، جنس نشیمن مبل، نوع پارچه ،رنگ مبل و قیمت نیم ست مبل راحتی و مکانهایی که جهت خرید این محصول مناسب هستند را بدانید. این نکات خرید به شما جهت خرید آگاهانه، هوشمندانه و مقرون به صرفه کمک شایانی می­نماید.

نکات خرید نیم ست مبل راحتی

جنس کلاف نیم ست مبل

کلاف یا استخوان بندی مبل را باید اصلی ترین قسمت یک مبل راحتی و یا مبل استیل دانست. در گروه مبلمان راحتی اگر مدل مد نظر شما مبل شرکتی باشد، چوب روس یا همان چوب نراد بهترین گزینه از نظر ساختار و دوام مبل می­باشد. اگر مبلی که انتخاب کرده­اید در قسمت نمای خود چوب داشته باشد بهتر است از چوب راش گرجستان که زیبایی مجذوب کننده­ای دارد کار بشود تا نمای مبل شما را به زیباترین شکل ممکن نشان دهد.

نکته: بسیار از فروشنده­ها در بازار مبل این ادعا را دارند که مبل قابل عرضه در نمایشگاه خود از چوب روس و راش گرجستان ساخته شده است. ما قصد نداریم این ادعا را تایید و یا تکذیب کنیم امّا لازم است به شما گوش­زد کنیم که حتماً نوع چوب را در فاکتور خرید خود ذکر کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید از حق قانونی خود استفاده کنید.

جنس کلاف نیم ست مبل

نشیمن مبل راحتی

قسمت مهم دیگری که هنگام خرید مبل می­بایست در نظر داشته باشید، نشیمن مبل است. نشیمن یک مبل راحتی از متریال و مواد متنوعی ساخته می­شود که از جمله آن می­توانیم به انواع فوم سرد و گرم، اسفنج با تراکم­های مختلف و …. اشاره کرد. امّا ما در این مقاله قصد به معرفی یک مبل در بهترین حالت خود داریم. اگر از کارشناسان صنعت مبل و دکوراسیون بپرسید که چه نوع نشیمنی مناسب یک مبل راحتی است بی شک پیشنهاد آنها اسفنج یورولوکس ویژه است که علاوه بر قابلیت ارتجاعی بالای آن، نوع راحتی و نشیمن در نوع خود بینظیر است.

مشاهده
بهترین نوع پارچه برای مبل راحتی
نشیمن مبل راحتی

پارچه مبل راحتی

با کمی فاصله گرفتن از قسمت­های فنی یک مبل به سمت بخشی می­رویم که شما سهم مهمی در انتخاب آن دارید! پارچه مبل را باید تنها قسمتی از مبل دانست که شما علاوه بر رنگ آن نقش به­سزا و مستقیمی در انتخاب نوع جنس پارچه دارید.

اگر بخواهیم شما را در انتخاب نوع پارچه مبلی راهنمایی کنیم باید بگوییم که تنها، کمک ما به شما انتخاب پارچه­ای با جنس خوب و کیفیت بالاست و ما نمی­توانیم در انتخاب رنگ پارچه، سلیقه­ی خود را به شما القاء کنیم.

پارچه­های مبل راحتی به طور کلی به دو دسته پارچه معمولی و چرم پارچه تقسیم بندی می­شوند. از نظر ضخامت و تراکم کمی چرم پارچه­ها از پارچه­های معمولی کیفیت بالاتری دارند. پارچه­های معمولی که مورد استقبال زیادی قرار گرفته­اند پارچه ­هایی نظیر پارچه جاسمین، پارچه پورشه و پارچه مازراتی وارداتی و امّا در مدل­های چرم پارچه، چرم پارچه مسکو، چرم پورشه مایا، چرم پارچه جری و چرم پارچه پرفکتو از بهترین نوع چرم پارچه­ های موجود در بازارپارچه هستند.

نکته: اگر قصد خرید مبل با رویه چرم دارید، باید توجه داشته باشید که چرم­ها در دو حالت مصنوعی و طبیعی ساخته می­شوند که متاسفانه مدل­های مصنوعی پس از گذشت زمان به اصلاح پوست پوست می­شوند و در مدل­های طبیعی علاوه بر مراقبتی که باید هر چند وقت یکبار به وسیله­ی اسپری و روغن­های مخصوص انجام بدهید، قیمت بالای آن را هم در نظر بگیرید.

رنگ مبل

در رنگ مبل همانند رنگ پارچه ما نباید الزامی به انتخاب رنگ خاص برای شما بنماییم. اگر بخواهیم نوع رنگ­های به کار رفته در مبل راحتی را برای شما معرفی کنیم در مدل­های پایه فلزی از آبکاری کروم، طلایی، بژ و مشکی و در مدل­ های پایه چوبی رنگ بندی آن به دلخواه شما ساخته می­شود.

مشاهده
پارچه مبلی مازراتی

قیمت نیم ست مبل

اگر مطالب بالا را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده­اید که قیمت مبل راحتی را پارامترهای مختلفی تعیین می­کند امّا یکی از عواملی که شاید به چشم مشتری دیده نشود ولی تاثیر زیاد و مستقیمی روی قیمت محصول دارد این مسئله است که شما مبل مدنظرتان را از چه محلی خریداری می­کنید. در این قسمت قصد معرفی دو روش مقرون به صرفه در خرید جهیزیه و مبلمان را برای شما داریم:

  1. خرید اینترنتی مبل: یکی از روش­های فروش بی واسطه که به لطف ورود کارخانه­های معتبر به حیطه فروش آنلاین مبل شده است خرید اینترنتی است. در این روش خرید، شما بدون هیچ واسطه­ای و تنها با چند کلیک ساده می­توانید محصول مدنظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.
  2. خرید مبل از تولیدی: روش دیگری که در آن بدون واسطه خرید خود را نهایی می­کنید، خرید مبل از تولیدی است. در این روش خرید شما با گشت و گذار در اطراف شهر و پیدا کردن کارگاه­های تولیدی خرید خود را انجام دهید.

قیمت نیم ست مبل

جمع بندی

  • نیم ست راحتی یکی از محصولاتی است که با خرید آن می­توانید خانه­ هایی با متراژ پایین و یا فضاهایی که در آن یک مبل استیل قرار گرفته، با چیدن یک نیم ست مبل راحتی در کنار آن می­شود فضای خانه را با تلفیق دکوراسیون مدرن و سنتی دگرگون نمود.
  • نیم ست مبل راحتی در دو حالت 1 عدد کاناپه دو نفره + 2 عدد مبل یک نفره و 1 عدد کاناپه سه نفره + 2 عدد مبل یک نفره تولید می­شود.
  • در هنگام خرید مبل، به جنس کلاف، پارچه مبل، قیمت مبل راحتی و جنس نشیمن توجه ویژه­ای نمایید.
اثاث چین
ارسال دیدگاه