نکات قبل از خرید مبل دست دوم

نکات قبل از خرید مبل دست دوم

گاهی اوقات شرایط اقتصادی و محیطی به ما اجازه نمی‌دهد که ست جدید مبلمان بخریم. در این صورت یکی از گزینه‌های پیشنهادی و هوشمندانه خرید مبل دست دوم است. مبل دست دوم با کمی تغییرات می‌تواند همانند یک سرویس جدید مبلمان به نظر برسد. اما قبل از خرید باید نکاتی را راجع به خرید آن‌ها رعایت کنیم. در این مقاله قصد داریم نکات قبل از خرید مبل دست دوم را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مبلمان دست دوم

همانطور که می‌دانید مبلمان دست دوم یا استوک مبل‌هایی هستند که مدت‌ها از آن‌ها استفاده شده و نو نیستند. تغییر دادن مبلمان ممکن است به علت تغییر دکوراسیون یا خراب شدن آن‌ها باشد. اگر فردی به علت تغییر دکوراسیون مبلمان خود را به فروش برساند؛ در اینگونه موارد مبلمان در حد نو هستند. اما اگر بعد از صدمه و آسیبی که به مبلمان وارد شده قصد فروش آن‌ها را داشته باشند؛ در این صورت در هنگام خرید باید دقت بیشتری داشته باشید.

مبل دست دوم چیست؟

قبل از خرید مبل دست دوم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

قبل از خرید مبلمان دست دوم رعایت چند نکته بسیار ضروری است. ابتدا شکل ظاهری مبلمان را بررسی کنید. هرگونه پارگی، آسیب دیدگی و خراب بودن نشیمنگاه می‌تواند مبلمان را نیازمند تعمیر کند که این خود هزینه بر است. فوم و اسفنج نشیمنگاه نیز باید سالم و تا حد امکان قابل استفاده باشد. هرگونه آسیب به اسکلت بندی نیز هزینه‌ی شما را باطل می‌کند.

قبل از خرید مبل دست دوم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

مزایای خرید مبل دست دوم چیست؟

مبل دست دوم برای کسانیکه می‌خواهند با یک هزینه‌ی کم صاحب ست جدید مبلمان شوند؛ بهتر است. مثلا می‌توان با خرید یک دست مبل استیل استوک؛ کمی تغییرات در آن ایجاد کرد و صاحب یک ست جدید شد.

مشاهده
دکوراسیون اتاق خواب نوزاد چگونه باشد بهتر است؟
مزایای خرید مبل دست دوم چیست؟

چطور مبلمان استوک را تعمیر کنیم؟

مبلمان دست دوم یا استوک با تغییر پارچه، رنگ آمیزی جدید و تعمیر اسکلت یا کلاف به مبلمان نو و دست اول تبدیل می‌شوند. معمولا نونوار کردن مبلمان کلاسیک، سلطنتی و استیل آسان تر از مبلمان راحتی است.

چطور مبلمان استوک را تعمیر کنیم؟

اقدامات لازم قبل از خرید مبل دست دوم

اولین قدم برای خرید مبلمان توجه به متراژ منزل‌تان است. برای چیدمان انواع مبلمان نیاز به فضایی دارید که با تکیه بر اصل تقارن و رعایت فاصله‌ی مناسب، چیدمانی خاص و اصولی داشته باشید. محل خرید و قیمت مناسب و مقرون به صرفه حتی تخفیف و خرید اقساطی نیز می‌تواند گزینه‌های هوشمندانه‌ای باشد که اگر قبل خرید به آن‌ها توجه داشته باشید فشار زیادی را متحمل نخواهید شد. ضمانت محصولات نیز یکی دیگر از نکات مهم خرید است. که فروشنده کیفیت و دوام محصولات خود را تا مدت‌ها تضمین کند.

 اقدامات لازم قبل از خرید مبل دست دوم

مبلمان ال دست دوم

اگر متراژ خانه شما کوچک است و برای مبلمان استیل، سلطنتی و حتی راحتی کمبود فضا دارید مبلمان ال بهترین گزینه پیشنهادی هستند. این مبلمان در یک سمت و کنج قرار می‌گیرند و علاوه بر تکمیل دکوراسیون، فضای خوب و مناسبی برای شما و مهمانی‌هایتان فراهم آورد. فوم به کار رفته در مبلمان ال بسیار بیشتر از سایر مبلمان است برای همین آن‌ها راحتی و کارایی بیشتری دارند. از طرفی به علت اینکه اجزای مبلمان در کنار هم قرار می‌گیرند فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

مبلمان ال دست دوم

مبل سلطنتی دست دوم

اگر جز علاقه‌مندان به مبلمان سلطنتی هستید اما به دلیل قیمت بالای آن‌ها از خریدشان منصرف می‌شوید در برخی از محل‌ها مانند خلازیر می‌توانید مبلمان سلطنتی را با تعویض پارچه و رنگ تغییر دهید و صاحب مبلمان نو شوید. مبلمان سلطنتی معمولا از چوب‌های بادوام و با کیفیتی مثل راش تولید می‌شوند. فوم آن‌ها نیز سرد و سخت است پس نسبت به سایر مبل‌ها عمر بیشتری دارند. در خلازیر می‌توانید یک دست مبل دست دوم را با صرف هزینه کم به شکل دلخواه خود درآورید.

مبل سلطنتی دست دوم

مبل راحتی دست دوم

در کنار مبلمان سلطنتی و ال انواع مختلفی از مبلمان راحتی نیز وجود دارد که محبوبیت آن‌ها بیش از سایر مبل‌هاست. مبلمان راحتی بسیار پرطرفدار و محبوب هستند و معمولا کارایی بیشتری نسبت به سایر مبلمان دارند. این مبلمان در ست‌های 9 نفره و 7 نفره می‌توانند تکمیل کننده دکوراسیون خانه شما باشند. تنوع رنگی و کالیته‌های پارچه‌ای نیز در مبلمان راحتی زیاد است.

مشاهده
دکوراسیون به سبک ایتالیایی

مبل راحتی دست دوم

مبل چستر دست دوم

مبل چستر نشان مشخصی دارد که به خوبی آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. دسته‌های استوانه‌ای بلندتر از پشتی، اولین وجه تمایز و نشان خاص مبل چستر است. متریال به کاررفته در آن نوع خاصی است که نشیمنگاه آن را بسیار نرم و دلچسب می‌کند. دکمه‌هایی نیز جهت طراحی و محکم کاری در آن‌ها به کار رفته است.

مبل چستر دست دوم

مبل دست دوم برای محل کار

اگر برای محل کارتان نیاز به مبلمان دارید و نمی‌خواهید از مبلمان جدید و گران قیمت استفاده کنید؛ بهترین گزینه خرید مبلمان دست دو یا استوک هستند. این مبلمان اگر از لحاظ ظاهری تمیز باشند، نیازی به تعمیر آنچنانی نخواهند داشت. اما اگر به غیر از پارچه، فوم آن‌ها نیز نیاز به تعمیر داشته باشند بهتر است از فوم سرد استفاده کنید تا مدت زمان استفاده از آن‌ها را بالاتر ببرد.

مبل دست دوم برای محل کار

فوم چیست

به جز اسفنج‌ها نیز از فوم‌ها نیز برای نشیمنگاه مبلمان استفاده می‌کنند. فوم‌ها در کوره با درجه متفاوتی ساخته می‌شوند از همین رو انواع به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. هر کدام از مبلمان بسته به نوع طرح و مدل از انواع مختلف فوم‌ها استفاده می‌کنند.

   فوم مبل

تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

هردو فوم در داخل کوره ساخته می‌شوند. تفاوت‌های آن‌ها مربوط به دمای در حال ساخت و عمر مفید آن‌هاست. فوم های گرم در دمای بالا ساخته می‌شوند عمر مفید آن‌ها کمتر از فوم سرد است. فوم های سرد نیز به طور غیر مستقیم حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. فوم سرد قیمت بالا و عمر بیشتری دارد.

   تفاوت فوم سرد و فوم گرم چیست؟

چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

اگر هنگام خرید مبل فروشنده توضیح می‌دهد که کدام فوم سرد است یا کدام گرم .بهتر است خودتان نیز امتحان بکنید با دستتان به داخل نشیمنگاه فشار وارد کنید اگر بلافاصله بعد از برداشتن دستتان سریع به حالت قبلی برگشت فوم سرد است اما اگر برگشت به حالت اول طول بکشند آن فوم گرم است.

   چطور فوم سرد و گرم را تشخیص بدهیم؟

برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

بهترین متریالی که برای مبلمان استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد فوم سرد است. فوم سرد کیفیت و کارایی و دوام مبلمان استیل را بالا می‌برد و باعث می‌شود این مبلمان برای استفاده روزمره مناسب نباشند. علت راحت نبودن مبلمان استیل و خاصیت ارتجاعی کند آن‌ها مربوط به استفاده از فوم سرد است.

مشاهده
خرید جاکفشی ، راهنمایی برای همه سلیقه‌ها

آیا مبلمان را تعمیر کنیم یا ست جدید بخریم؟

احتمالا بارها به فکر تغییر دکوراسیون یا تعویض مبلمان خود افتاده‌اید. اگر امکان و شرایط مالی اجازه تنوع طلبی بدهد؛ خرید ست جدید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه‌ی ما بگذارد. اما این روزها بیشتر مردم شریف ایران به جز تهیه‌ی مایحتاج منزل، توانایی انجام و تغییر سبک دکوراسیون خود را ندارند. در این شرایط بهتر است مبلمان خود را با هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای تعمیر کنیم. برای تعمیر مبلمان نیز باید میزان آسیب و صدمه‌ای که وارد شده را نیز بدانید.

   برای مبل استیل فوم بهتر است یا اسفنج؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

   مزیت خرید اینترنتی مبلمان

نتیجه گیری

در این مقاله نکات قبل از خرید مبل دست دوم را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. گاهی اوقات خرید مبلمان دست دوم و استوک بهتر از مبلمان دست اول است. مبل دست دوم برای کسانیکه می‌خواهند با یک هزینه‌ی کم صاحب ست جدید مبلمان شوند؛ بهتر است. مثلا می‌توان با خرید یک دست مبل استیل استوک؛ کمی تغییرات در آن ایجاد کرد و صاحب یک ست جدید شد.

https://sagameble-sklep.pl/images/c/1/6/1/7/1617.jpg

سوالات متداول

  1. مزایای خرید مبل دست دوم چیست؟ با هزینه‌ی کم و تعمیرات می‌توان آن‌ها را به ست جدید تبدیل کرد.
  2. خرید کدام مبلمان دست دوم به صرفه تر است؟ خرید مبلمان استیل و کلاسیک دست دوم به صرفه تر از خرید مبلمان راحتی است. زیرا هزینه‌ی تعمیر و تعویض آن‌ها کم و ماندگاری آن‌ها بالاتر است.
  3. مزایای خرید اینترنتی مبلمان چیست؟ در خرید اینترنتی تنوع محصولات و مدل‌های مختلف، پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل از جمله مزیت‌ها به شمار می‌رود.
اثاث چین
ارسال دیدگاه