دکوراسیون به سبک ایتالیایی

دکوراسیون به سبک ایتالیایی

اگر از علاقمندان به هنر و معماری اصیل اروپایی باشید؛ قطعاً با هنر معماری و زیبایی چشم نواز ایتالیا آشنایی دارید. عظمت باشکوه معماری ایتالیایی یکی از بی نظیرترین سبک‌های دکوراسیون‌ را در کل جهان پدید آورده است. در این مقاله قصد داریم در مورد دکوراسیون به سبک ایتالیایی صحبت و نکاتی را ارائه نماییم. باما همراه باشید.

سبک دکوراسیون ایتالیایی چیست

سبک دکوراسیون ایتالیایی بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد این سبک نشان دهنده ظرافت زیبایی، جذابیت و کیفیت است. اثاث به کار رفته در این سبک، همگی از بهترین و با کیفیت ترین متریال‌ها انتخاب می‌شوند.

سبک دکوراسیون ایتالیایی چیست

تفاوت سبک ایتالیایی مدرن و کلاسیک چیست

در گذشته قلعه‌های بلند، معماری عظیم و توجه به جزئیات و خواسته‌ها به سبک خاصی از معماری و ساختمان سازی بسیار به چشم می‌خورد. اما امروزه سبک مدرن نیز جز محبوب ترین سبک‌های ایتالیایی در آمده است. دکوراسیون ایتالیایی هر دو سبک کلاسیک و مدرن را پوشش می‌دهد. سبک کلاسیک ایتالیایی نماد اشرافیت و لوکس بودن است.سبک مدرنیته در عین زیبایی بسیار ساده و ظریف است.

تفاوت سبک ایتالیایی مدرن و کلاسیک چیست

ویژگی اصلی دکوراسیون ایتالیایی چیست

سبک ایتالیایی بسیار شیک و موقر است. اگر چیدمان اثاثیه به صورت کاملاً درست و به جا صورت گیرد شاهد یک هارمونی و یک هماهنگی خاص مابین دکوراسیون داخلی خانه هستیم. دکوراتور های ایتالیایی به خوبی می‌دانند که چطور سابقه تاریخی و هنر با شکوه معماری و خود را در دکوراسیون داخلی به کار برند دکوراسیون ایتالیایی بسیار اصیل،لوکس و لاکچری است.

مشاهده
نقش ساعت دیواری در فضای خانه

ویژگی اصلی دکوراسیون ایتالیایی چیست

طراحی داخلی ایتالیایی چگونه است

طراحی ایتالیایی مثل سایر سبک‌های طراحی دکوراسیون المان‌های خاصی دارد. مثلاً گچبری دیوارها باید بسیار ظریف و پر نقش و نگار باشند. اگر از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید طرح‌های آن‌ها باید به صورت لوکس و رسمی و اشرافی باشد. در برخی از دیوارها نیز می‌توان از آینه‌کاری‌هایی همراه با نقشه‌های پتینه استفاده کرد.

طراحی داخلی ایتالیایی چگونه است

طراحی ایتالیایی مینیمال

سبک ایتالیایی بسیار محبوب و پرطرفدار برای مینیمالیست‌ها است. اکثر افراد مینیمال دوست دارند و ترجیح می‌دهند که برای طراحی داخلی خانه خود از سبک ایتالیایی مدرن استفاده کنند. در سبک ایتالیایی مدرن، لوکس بودن اصل اساسی است اما جزئیات با دقت ولی در حد مینیمال انتخاب می‌شوند. طراحی داخلی مدرن؛ با استفاده از کابینت‌های آشپزخانه براق، لوسترهایی با آویز کریستالی مدرن و مبلمان خطی لاکچری در استایل ایتالیایی انجام می‌شود.

طراحی ایتالیایی مینیمال

بهترین رنگ سبک ایتالیایی چیست

ترکیب رنگ سفید با طلایی یکی از رنگ‌های تجملی و اشرافی است که بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می‌رسد. استفاده از این ترکیب در طراحی ایتالیایی بیش از سایر سبک‌ها کاربرد دارد. این ترکیب رنگ هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک محبوب است. رنگ سفید و طلایی در گچبری دیوارها، قاب آینه‌ها منبت کاری مبلمان، مابین کاشی‌ها و کفپوش‌ها به چشم می‌خورد.

بهترین رنگ سبک ایتالیایی چیست

بهترین آکسسواری‌های سبک ایتالیایی چیست

در این سبک استفاده صحیح و به جا از آکسسواری‌ها برای ایجاد جذابیت ظاهری و بصری تاثیرگذار است. استفاده از مجسمه‌های هنری، اشکال تاریخی، کریستال‌ها وآینه‌ها نقش پررنگی در استایل ایتالیایی دارند. در کل طراحی سبک ایتالیایی بسیار پر زرق و برق صورت می‌گیرد.

بهترین آکسسواری‌های سبک ایتالیایی چیست

از چه کفپوش‌هایی برای دکوراسیون ایتالیایی استفاده می‌شود؟

استفاده از مرمر و کفپوش‌های گرانیتی در این سبک بیشتر به چشم می‌خورد. در گذشته طراحی‌های ایتالیایی معمولا بر روی سنگ‌های مقاوم و گران قیمتی مثل مرمر انجام می‌شد. در خانه‌های امروزی سنگ های مرمر درخشان نیز بسیار استفاده می شوند. انتخاب سنگ کاری‌های جدید و به روز در سرویس بهداشتی ورودی خانه می‌تواند بر زیبایی و جذابیت خانه شما اضافه کند.

مشاهده
انواع تابلو فرش

از چه کفپوش‌هایی برای دکوراسیون ایتالیایی استفاده می‌شود؟

طراحی ایتالیایی نشیمن

مهمترین قسمت خانه که ایده، سلیقه و سبک دکوراسیون شما را نشان می‌دهد نشیمن خانه است. چیدمان نشیمن خانه شما باید در حد بسیار عالی و با توجه به جزئیات طراحی شود. در طراحی ایتالیایی از سقف تا کف باید تمام اجزا در نهایت دقت و ظرافت و لوکس بودن انتخاب شوند. تمامی جزئیات باید با کیفیت بالای متریال باشند. لوسترهای چند طبقه کریستالی،مبلمان ایتالیایی، آکسسواری‌های نقره و کف‌پوش‌های مرمر و دیوارهایی با گچبری‌های پرنقش و نگار و ظریف جزء الزاماتی هستند که باید در نشیمن رعایت شوند؛ تا یک نشیمن با طراحی ناب ایتالیایی داشته باشیم.

طراحی ایتالیایی نشیمن

طراحی لاکچری ایتالیایی

در میان تمام سبک‌ها، سبک ایتالیایی به لاکچری و لوکس بودن و اشرافی‌گری معروف است. برای افرادی که طرفدار سادگی و ظرافت هستند ممکن است که دکوراسیون ایتالیای بسیار اغراق شده و شلوغ به نظر برسد.

اما اثاثیه هارمونی و هماهنگی خاصی با یکدیگر دارند و باید در ترکیب و انتخاب انواع مختلف آن دقت لازم را داشت و چیدمان آن‌ها براساس اصول طراحی دکوراسیون انجام گیرد.

طراحی لاکچری ایتالیایی از چه مبل‎‌هایی برای سبک طبیعی استفاده کنیم

بهترین انتخاب مبلمان برای سبک ایتالیایی، استفاده از خود مبلمان ایتالیایی است. مبلمان ایتالیایی معمولاً منبت کاری‌های ظریف و متریال‌های بسیار خاصی دارند و در ترکیب آن‌ها توجه به جزئیات در عین ظرافت،سادگی و شیک بودن بسیار توصیه می‌شود.

مبلمان چیدمان ایتالیایی برای خانه‌های بزرگ

بهترین محلی که می‌توان دکوراسیون ایتالیایی را در عین زیبایی ظرافت همراه با جزئیات فراوان طراحی و اجرا کرد؛ خانه ای با متراژ بزرگ است و آپارتمان‌هایی با متراژ بالا محل مناسبی برای اجرای این طرح هستند. اگر سبک کلاسیک دکوراسیون ایتالیایی مورد پسندتان باشد می‌توانید جزئیات آن را بهتر و زیباتر در خانه‌های بزرگ اجرا کنید.

مشاهده
خرید جاکفشی ، راهنمایی برای همه سلیقه‌ها

مبلمان چیدمان ایتالیایی برای خانه‌های بزرگ

سبک مدرن برای خانه‌های کوچک

اگر خانه کوچک دارید بهتر است سبک مدرن ایتالیایی را در خانه خود اجرا کنید. این سبک با حداقل‌گرایی و مینیمال بودن مناسب تمامی افرادی است که از دوستداران این سبک هستند اما متراژ خانه اجازه اجرای طرح‌هایکلاسیک را نمی‌دهد ولی در این صورت می‌توانید سبک مدرن ایتالیایی را در آن پیاده کنید.

سبک مدرن برای خانه‌های کوچک

دکوراسیون ایتالیایی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب به سبک ایتالیایی بهتر است که از تخت خواب‌هایی با چوب‌های محکم و منبت کاری های فراوان همراه با سایه‌بان و پرده‌ها استفاده کرد. استفاده درست وبه جا از آکسسواری‌ها در زیبایی و جذابیت بصری این فضا بسیار کمک می‌کند. رنگ سفید و طلایی نیز طراحی اتاق خواب را جذاب و شکیل نشان می‌دهد.

دکوراسیون ایتالیایی اتاق خواب

طراحی آشپزخانه به سبک ایتالیایی

ایتالیایی‌ها در ساخت کابینت‌های فوق العاده به روز، محکم و شیک بسیار کارآمد و جزو برترین‌ها هستند. کابینت‌های ایتالیایی از بهترین متریال‌ها ساخته می‌شوند. ترکیب رنگ‌های زیبا و کیفیت بالای آن‌ها برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب است.

طراحی آشپزخانه به سبک ایتالیایی

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم راجع به چیدمان دکوراسیون به سبک ایتالیایی صحبت کنیم؛ که یکی از بزرگترین، لوکس ترین و اشرافی‌ترین سبک‌های طراحی است و به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود. سبک کلاسیک بیشتر در خانه‌هایی با متراژ بالا اجرا می‌شود و سبک مدرن برای خانه‌های کوچک کاربرد دارد .توجه به المان‌های خاص این سبک، آن را بسیار متمایز و خاص‌تر از سبک‌های دیگر نشان می‌دهد.

نتیجه گیری

سوالات متداول

1)دکوراسیون ایتالیایی به چند دسته تقسیم می‌شود؟ دکوراسیون ایتالیایی به دو دسته‌ی کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند.

2) شاخصه اصلی دکوراسیون ایتالیایی چیست؟ شاخصه اصلی در این سبک چیدمان لاکچری و توجه به المان‌های لوکس است.

3)در چیدمان نشیمن به چه مواردی باید توجه کرد؟ در چیدمان نشیمن باید به اصل همخوانی و هارمونی اثاثیه توجه کرد؛ همچنین تمامی اثاث نشیمن باید با دقت و توجه به دکوراسیون ایتالیایی انتخاب شوند.

اثاث چین
ارسال دیدگاه