تمامی نکاتی که باید هنگام خرید مبل بدانید

تمامی نکاتی که باید هنگام خرید مبل بدانید

خرید مبل یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که هنگام خرید جهیزیه یا لوازم خانه پیشِ­رو همه­ ی زوجین می­باشد. اگر قصد خرید مبلمان منزل دارید باید تمامی نکاتی که هنگام انتخاب و ثبت سفارش یک مبل نیاز است را بدانید. در این مطلب آموزشی تمامی نکاتی که باید هنگام خرید مبل بدانید را برای شما توضیح داده­ایم؛ مطالبی نظیر انوع مبلمان، جنس بدنه و پارچه، قیمت مبل و چند نکته­ی دیگر. با ما در ادامه همراه باشید….

نکات کلیدی خرید مبلمان

انواع مبلمان منزل

این روزها با رشد صنعت دکوراسیون داخلی و متوجه شدن مردم که هر سبک دکوراسیونی وسایل خاص خود را دارد کمک شایانی به رشد و ارتقاء ظاهر خانه­های ایرانی کرده است.  شما باید در نظر داشته باشید که مبلمان در بازار مبل به دو دسته مبلمان راحتی و مبلمان استیل تقسیم بندی می­شوند که مبلمان راحتی شامل مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال می­شود و مبلمان استیل به مبل استیل، مبل کلاسیک، مبل سلطنتی، مبل مصری و مبل فرانسوی تقسیم بندی شده است.

انواع مبلمان منزل

ویژگی ظاهری مبلمان راحتی و مبلمان استیل

اگر بخواهیم تصویر ذهنی مناسبی از این دو مبل برای شما ترسیم کنیم باید به شما بگوییم که مبلمان راحتی به گروهی از مبل گفته می­شود که مناسب دکوراسیون­های امروزی نظیر دکوراسیون مدرن، مینیمال و ماوریک بوده و دسته و تاج به طور کامل زیر پارچه قرار می­گیرد امّا در دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک، مبلمان استیل کاربرد زیادی دارد، تفاوت مبل استیل با مبل راحتی در این مورد بوده که در گروه مبلمان استیل در قسمت تاج، نما و دسته علاوه بر بیرون بودن چوب از پارچه، بر روی چوب منبت کاری­های زیادی انجام می­‌شود. برای درک بیشتر ظاهر این مبل­ها تعاریف مختصری برای شما آورده­ایم که به شرح زیر است:

مشاهده
تاریخچه مبلمان در ایتالیا
ویژگی ظاهری مبلمان راحتی و مبلمان استیل
  • مبل راحتی: مبل راحتی معمولاً به صورت تمام پارچه و با ابعاد متنوع در دو حالت ساده و مبل راحتی مکانیزم تولید می­شود.
  • مبل چستر: ظاهر مبل چستر همانند مبل راحتی بوده و تفاوت آن در لمسه دوزی­(دکمه دوزی) موجود در کف، نشیمن و تکیه‌­گاه است.
  • مبل ال: مبل ال ظاهری الهام گرفته از حرف L لاتین دارد که تماماً در زیر پارچه قرار می­گیرد.
  • مبل استیل: مبل استیل با تاجی که از نظر ابعاد متوسط بوده و بر روی خود منبت کاری­های ظریف دارد شناخته می­شود.
  • مبل کلاسیک: تاج مبل کلاسیک از مبل مدل استیل کمی کوتاه­تر بوده و بر روی خود منبت­کاری کمتری دارد.
  • مبل فرانسوی: مبل فرانسوی از نظر ظاهر شبیه به مبل کلاسیک بوده و تفاوت آن تنها در ابعاد است که این مبل به مراتب ابعاد کوچک­تری نسبت به مدل کلاسیک دارد.
  • مبل مصری: مبل مصری مبلی بوده که ظاهر آن شبیه مبل استیل بوده و تنها تفاوت آن در شلوغی منبت و کنده‌­کاری­‌های حاصل شده بر روی تاج و دسته مبل است.
  • مبل سلطنتی: به مبلی گفته می­شود که تاج بلندتری از تمامی مبلمان‌­های بازار دارد و بر روی خود منبت کاری­هایی به اصطلح سنگین و پرکار را جای داده است.

جنس بدنه

حال که با ظاهر مبلمان‌­های موجود در بازار مبل تهران و سایر شهرستان­‌ها نظیر بازار مبل ملایر آشنا شدید، باید اطلاعات کافی و کامل را در مورد بدنه یا همان کلاف انواع مبل بدانید تا بتوانید خریدی با استانداردهای مدنظرتان انجام دهید. اگر بخواهیم بهترین کلاف هر مبل را برای شما توضیح بدهیم باید دو دسته گروه راحتی و استیل را مورد بررسی قرار بدهیم.

مشاهده
پارچه مبلی سلطنتی
جنس بدنه مبلمان

کلاف مبلمان راحتی: کلاف یا همان استخوان­بندی مبلمان راحتی اگر بخواهد در بهترین حالت ممکن ساخته شود می­بایست از چوب نراد(روس) تولید شده و در قسمت نما بهترین چوب حال حاضر چوب راش گرجستان است.

کلاف مبلمان استیل: کلاف مبلمان استیل استاندارد که کیفیت مطلوبی داشته باشد از چوب­های راش و گردو ساخته می­شود. بر روی این چوب­ها منبت کاری به راحتی انجام می­شود و بدنه مبل دچار ترک نمی­شود.

پارچه مبلی

انتخاب پارچه را هم باید به مراحل سختی که در زمان خرید مبل با آن مواجه هستید اضافه کنید. برای انتخاب پارچه مبل در مرحله اول سلیقه خودتان و در مرحله بعد رنگ غالبِ دکوراسیون خانه را مدنظر قرار بدهید. پارچه­‌های مبلی در بازار پارچه به دو گروه ساده و گلدار تقسیم بندی می­شوند که پارچه‌­های ساده مناسب مبل راحتی و پارچه­‌های گلدار برای مبل استیل مناسب هستند.

پارچه مبلی

اگر به دنبال برندهای خوب برای پارچه مبل راحتی و استیل هستید می­توانیم چرم پارچه مسکو، مایا، ملیتا، جری و پارچه جاسمین را برای مبل راحتی و برای مبل کلاسیک و استیل پارچه­های وارداتی گل­دار با تراکم بالا نظیر پارچه تکستایل، مدرن و پارچه‌­های ترک را به شما معرفی کنیم.

قیمت مبل چقدر است؟

قیمت مبل را عوامل متعددی از جمله نوع مبل، جنس بدنه و پارچه که در بالا به آن اشاره شد را برای شما بازگو کردیم. برای مثال قیمت مبل استیل به مراتب از مبل راحتی بالاتر بوده که دلیل آن را باید در زمان­بر بودن پروسه ساخت و تفاوت مواد اولیه جست.

قیمت مبل چقدر است؟

جدا از کیفیت مواد اولیه و پروسه ساخت، عوامل پنهان دیگری مانند حضور واسطه­های متعدد در بازار مبل به گرانی و وجود حباب قیمت در خرید و فروش مبلمان و اکسسوری چوبی دکوراسیون داخلی دامن زده است؛ به این منظور ما به معرفی دو روش زیر برای خرید مبل، سرویس­خواب، میز ناهارخوری، کنسول و سایر لوازم دکوری منزل برای شما اشاره می­کنیم:

  1. خرید مستقیم از تولیدی: اگر بتوانید با خانواده خود در آخر هفته و ایام تعطیل کمی زمان هزینه کنید و به اطراف شهری که در آن سکونت دارید مراجعه کنید، حتماً با کارگاه­های تولیدی مبل که باید اغراق به کیفیت مطلوب تولیدات آنها کرد بَرمی­خورید. مزیت این روش خریداین بوده که شما بدون حضور هیچ شرکت واسطه­ای اقدام به خرید از تولید کننده می­‌کنید و از معایب آن باید به نبود تنوع بالا و سختی روش خرید و نبود گارانتی فروشنده اشاره کرد.
مشاهده
خرید مبل راحتی کلاسیک ، یک انتخاب مناسب
هزینه خرید مبلمان
  1. خرید مبل آنلاین: خرید اینترنتی مبل هم یکی از روش‌­های جدیدی است که با حضور چند سایت مطرح سروشکلی جدید از فروش نوین این محصول را به خود گرفته است. در این روش خرید شما بدون صرف زمان و تنها در خانه خود با چند صد مدلِ متنوع آشنا شده و بعد از آن به آسانی می­توانید مبل مدنظرتان را در رنگ و مدل دلخواه­تان با گارانتی معتبر کارخانه خریداری کنید. شایان به ذکر است که این روش خرید معایب قابل ذکری ندارد ولی حتماً باید قبل از خرید اعتبار سایت مدنظرتان را با مشاهده نماد ساماندهی و ای­نماد(مجوز اعتماد الکترونیک) در انتهای سایت بسنجید و بعد از آن اقدام به خرید کنید.
اثاث چین
ارسال دیدگاه