نحوه‌ی صحیح نشستن پشت میز اداری

نحوه‌ی صحیح نشستن پشت میز اداری

کارمندان در روز بیش از 8 ساعت را پشت میز اداری سپری می‌کنند. بی تحرکی و نشستن طولانی مدت باعث آسیب جدی به ستون فقرات می‌شود و در دراز مدت میزان ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روحی را بالا می‌برد. برای پیشگیری از آسیب‌های جدی بهتر است با نحوه‌ی صحیح نشستن پشت میز اداری آشنا باشیم. در این مقاله اصول نشستن پشت صندلی، انتخاب میز و صندلی استاندارد و انواع میزها را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چطور پشت میز اداری بشینیم؟

نحوه‌ی نشست و برخاست شما در پشت میز اداری بسیار مهم است. اما اینکه میز و صندلی استاندار در اختیار داشته باشید نیز یکی از فاکتورهای حائز اهمیت در جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌هاست. پشت میز اداری باید کاملا به صندلی تکیه داده و پشتی آن انحنای ستون فقرات را پوشش دهد. ارتفاع صندلی را باید تنظیم کنید که دست‌هایتان عمود بر میز باشد. زیرپایی برای حفاظت از پاها لازم است. ارتفاع کامپیوتر نیز باید به گونه‌ای باشد که چشم‌ها و گردن‌تان بدون هیچ فشار و حرکت اضافی باشد.

چطور پشت میز اداری بشینیم؟

ویژگی‌های یک میز اداری مناسب

اولین ویژگی یک میز اداری مناسب این است که متناسب با کار شما باشد. ارتفاع، طول و قطعات آن به درستی انتخاب شود. همچنین ارتفاع آن و صندلی انتخاب شده باید به گونه‌ای باشد که شما در حین انجام کار کمتر دچار دردهای ستون فقرات، گردن و دست شوید. با انتخاب و خریداری میز اداری استاندارد می‌توان از بروز بیشتر آسیب‌های جسمانی جلوگیری کرد.

مشاهده
انتخاب مبلمان اداری مخصوص شما

ویژگی‌های یک میز اداری مناسب

ارتفاع استاندارد میز اداری

ارتفاع میز اداری مناسب باید حدود ۷۵ سانتی متر و طول آن بین ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر یا بیشتر باشد ارتفاع آن از سطح زمین، محل جای‌گیری پا و فضای کافی برای چیدمان قطعات کامپیوتر داشته باشد. و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

ارتفاع استاندارد میز اداری

میز کامپیوتر بهتر است یا میز تحریر

در شرایطی که اکثر کارمندان دورکار هستند یا کسب و کار اینترنتی دارند بهتر است از میز تحریر یا کامپیوتر به عنوان میز اداری استفاده کنند. اگر قصد خرید یک میز تحریر به عنوان میز اداری دارید، بهتر است که کمی کاربردی تر و مناسب تر انتخاب کنید. شرایط حال و آینده را در نظر بگیرید و انتخابی هوشمندانه داشته باشید.میزی مناسب است که در عین سادگی، کاربرد بیشتری داشته باشد.بسته به نوع فضا و متراژ اتاق انتخاب شود در محل مناسب جای گیرد.

میز کامپیوتر بهتر است یا میز تحریر

تفاوت میز کامپیوتر با میز تحریر

تفاوت میز کامپیوتر با میز تحریر چندان زیاد نیست؛ فقط در مورد آپشن‌هایی است که به یک میز تحریر ساده اضافه و آن را تبدیل به میز کامپیوتر می‌کند. میز کامپیوتر معمولا بجز کشو و قفسه‌ی کتاب قسمت‌هایی برای قرار دادن کیس،کیبورد،پرینتر و باند دارد.

تفاوت میز کامپیوتر با میز تحریر

میز کامپیوتر ایرانی بهتر است یا خارجی

کیفیت میزهای ایرانی با تولیدات خارجی تقریباً برابر است؛ اما از لحاظ قیمت بسیار با هم تفاوت دارند. جنس‌های متفاوتی از انواع میز کامپیوتر در بازار وجود دارد اکثر آن‌ها هم ساخته شده از ام دی اف اند. ام دی اف تنوع رنگی و مدل‌های متفاوتی دارند.

میز کامپیوتر ایرانی بهتر است یا خارجی

معرفی انواع میز کامپیوتر

میزهای کامپیوتر به چند دسته تقسیم می‌شوند. بعضی‌ها برای محیط‌های اداری مناسب اند و برخی برای خانه. میز مناسب برای منزل ساده و استاندار است. اما اگر کمبود فضا دارید میزهای تاشو هم گزینه‌های پیشنهادی هستند. اما برای محیط های اداری: میزهای مدیریتی، میزهای ال شکل،میزهای یو شکل و میزهای استاندارد توصیه می‌شوند.

معرفی انواع میز کامپیوتر

بهترین میز اداری

یکی از بهترین میزهای اداری، میز مدیریت است. میزهای مدیریتی معمولاً با جزئیات بیشتری ساخته می‌شوند. آن‌ها عرض بیشتری دارند. طبقه بندی کوچک در ابعاد و تعداد زیاد آن‌هارا کاربردی و رسمی‌کرده است. در ساخت ان‌هاجنس با کیفیتی‌ انتخاب شده که به راحتی قابل استفاده باشند. رنگ‌های آن‌ها نیز معمولاً کرم، قهوه‌ای یا مشکی هستند.

مشاهده
خرید کمد اداری ، انتخابی مهم برای نظ‌‌م‌دهی

بهترین میز اداری

میز اداری ال شکل

اگر طراحی میزها به صورت ال باشد 2 میز در کنار هم قرار می‌گیرند و تشکیل یک میز ال شکل می‌دهند. میز ال فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. اگر گوشه اتاق جای دهید می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. دسترسی زیادی دارند و می‌توانید همه اجزا و لوازم ضروری خود را روی آن‌ها قرار دهید.

میز اداری ال شکل

میز های اداری یو شکل

میزهای یو شکل همان طور که از نام‌شان پیداست به شکل یک یو انگلیسی هستند. در وسط یک قفسه و دو میز در اطراف آن شکل یو را تشکیل می‌دهند. میزهای یو شکل برای افرادی مناسب‌اند که فضای زیادی برای انجام کار خود نیاز دارد. از قفسه وسط برای نگه‌داری اسناد، لوازم و کتاب استفاده می‌شود و حالت چرخشی میزها مدیریت کارها را آسان تر می‌کند.

میز های اداری یو شکل

میز های اداری تاشو

امروزه به دلیل اینکه فضای خانه‌ها و اداره‌ها کوچک تر است و شاید قیمت برخی از میزها زیاد باشد میزهای تاشو انتخاب مناسبی هستند. این میزها ممکن است در کنار کمد دیواری‌ها تعبیه شده باشند یا به صورت مجزا نیز در بازار موجوداند. مزایای استفاده از میز تاشو این است که فضای خیلی کمی را اشغال می‌کنند قابل حمل اند و می‌توان به راحتی و در همه جا از آن‌ها استفاده کرد.

میز های اداری تاشو

چطور یک میز استاندارد بخریم؟

علاوه بر توجه به قد و وزن خودتان و نوع کاربرد میز باید به این نکته هم دقت کنید که از لحاظ قرار گرفتن کامپیوتر، کیس، باند کیبورد فاصله استاندارد از دیوار و اجزا را رعایت شود. محل قرار گرفتن میز هم بسیار مهم است. ارتفاع صندلی هم باید متناسب با میز تنظیم شود.فاصله از دیوار و محل حرکت و زاویه تابش نیز از عواملی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

مشاهده
میزتحریر مناسب برای شما چیست؟

چطور یک میز استاندارد بخریم؟

کدام صندلی برای میز اداری بهتر است؟

بهترین صندلی برای میز اداری صندلی است که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد، زاویه ۹۰ درجه بازوها رعایت شود. هنگام تایپ بازوها عمود بر روی میز قرار گیرند و باعث بروز درد مچ و آسیب‌های عضلانی نشود. آسیب دیدگی در حین انجام کار با کامپیوتر ابتدا مسئله ساده ای به نظر می‌رسد اما با گذشت زمان دردها مزمن می شوند و موجب آرتروز و سایر مشکلات عضلانی خواهد شد. علاوه بر صندلی‌های چرخان صندلی‌های طبی، صندلی های گیمینگ نیز از بهترین صندلی‌های برای میز کامپیوتر و میزهای اداری به شمار می روند.

کدام صندلی برای میز اداری بهتر است؟

نتیجه گیری

در این مقاله به نحوه‌ی صحیح نشستن پشت میز اداری پرداختیم. میز اداری انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها به میز کامپیوتر استاندارد، میز مدیریتی، میز یو شکل، میز ال شکل و میز همراه یا میز تاشو می‌توان اشاره کرد. برای خرید میز اداری استاندارد باید علاوه بر توجه به قد و وزن خودتان و نوع کاربرد میز به این نکته هم دقت کنید که از لحاظ قرار گرفتن کامپیوتر، کیس، باند کیبورد فاصله استاندارد از دیوار و اجزا را رعایت شود. بهترین صندلی برای میز اداری صندلی است که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد، زاویه ۹۰ درجه بازوها رعایت شود. هنگام تایپ بازوها عمود بر روی میز قرار گیرند و باعث بروز درد مچ و آسیب‌های عضلانی نشود.

http://scalapartner.pl/oferta/krzesla/winner/big/a2.jpg

سوالات متداول

1)ارتفاع میز اداری استاندارد چقدر است؟

میز اداری استاندارد معمولاً ۷۵ سانتی متر طول دارد و در عرض‌های متفاوتی ساخته می‌شوند.

2)انواع مختلف میز اداری کدام است؟

میز کامپیوتر استاندارد، میز مدیریتی، میز یو شکل، میز ال شکل و میز همراه یا میز تاشو از انواع مختلف میزهای اداری هستند.

3)کدام صندلی برای میز اداری بهتر است؟ بهترین صندلی برای میز اداری صندلی است که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد، زاویه ۹۰ درجه بازوها رعایت شود. هنگام تایپ بازوها عمود بر روی میز قرار گیرند

اثاث چین
ارسال دیدگاه