انتخاب مبلمان اداری مخصوص شما

مبلمان اداری

یکی از عناصر بسیار مهم و مورد توجه در دیزاین و چیدمان محیط کسب و کار و علی الخصوص دفتر کارتان مبلمان اداری است. البته باید توجه داشته باشید که انتخاب و خرید یک مبلمان اداری مناسب نیز نیازمند صرف زمان و هزینه متناسب با نیاز شما خواهد بود، همچنین نکاتی وجود دارد که توجه به آنها در انتخاب مبلمان اداری مناسب بسیار سودمندانه است. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با این نکات آشنا کنیم.

مبلمان اداری
مبلمان اداری

اصلا مبلمان اداری چیست؟

مسلما مبلمانی که در دفتر کار استفاده میکنید تفاوت های عمده ای با مبلمان مصرفی در منازل دارد. مطمئنا استفاده از مبلمان اداری مناسب تاثیر مثبتی در شناخت و رفتار مخاطبان و مراجعان به شما خواهد داشت، استفاده از طرح های مناسب، استاندارد و دارای چیدمان اصولی به شما کمک می کند تا تاثیر خوبی از نظر جلوه های بصری به مخاطب القا کنید و همچنین محیط آرام و دلپذیری برای کارمندان فراهم نمایید.

فاکتورهای مهم در انتخاب مبلمان اداری

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید مبل اداری باید مورد توجه قرار گیرد، جنس و ابعاد آن است. معمولا در اداره و دفاتر طی سالها، تغییرات چندانی در دکوراسیون ظاهری اتفاق نمی افتد، به همین دلیل است که باید از مبلمان، با دوام، با کیفیت و همچنین مناسب استفاده شود.

از طرفی ابعاد مناسب مبلمان و چیدمان صحیح آن سبب می شود در کنار جلوه های بصری زیبا، محیطی صمیمانه و آرام برای کارمندان ایجاد شود و به این ترتیب راندمان کاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

از آنجایی که کارمندان اداری ساعت ها ملزم به نشستن پشت میز و صندلی ها هستند، استاندارد بودن این وسایل اهمیت ویژه ای پیدا می کند، به خصوص در مورد صندلی ها استاندارد و ارگونومیک بودن آن اهمیت فراوانی دارد، صندلی هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته، دارای نشیمن و تکیه گاه نرم و استاندارد و ایمن هستند در اولویت قرار میگیرند.

مشاهده
میزکار مناسب، راهنمای انتخاب

چند کابردی بودن وسایل از جمله مواردی است که در محیط های شغلی کوچک بسیار مورد اهمیت واقع می شود، برای مثال استفاده از میزهایی که دارای کشو هستند تا بتوان وسایل زیادی را در آنها جای داد از آن جمله است.

فراموش نکنید که یک شخص در بدو ورود باید ماهیت شرکت یا دفتر شما را با استفاده از دکوراسیون و فضای ایجاد شده درک کند، بنابراین انتخاب وسایل و مبلمان با سبک طراحی مناسب از جمله مواردی است که در این زمینه مورد توجه واقع می شود، به طور مثال استفاده از مبلمان فانتزی و مدرن در یک دفتر سینمایی یا هنری از جمله مواردی است که پیشنهاد می شود.

مکمل های دکوراسیونی را فراموش نکنید، در کنار مبلمان اداری مناسب، وسایل دیگری از جمله تابلوها، میزها، کمدها و شلف ها به عنوان مکمل شناخته می شوند. انتخاب مناسب تمام این اقلام به کامل بودن دکوراسیون داخلی دفتر کار شما هویت می بخشد.

تنوع استفاده از مبلمان طراحی شده مناسب اداره و دفاتر شغلی مسئله ای است که باید به آن توجه کنید، برای مثال تجهیز اتاق مدیرعامل، کارمندان، اتاق کنفرانس یا پذیرایی و لابی مجموعه با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند، در واقع این دکوراسیون و مبلمان است که به هر بخش هویت مخصوص می بخشد و اهمیت هرکدام را به مراجعین گوشزد می کند.

استفاده مناسب از فضایی که دارید از فاکتورهای مهم است،  توجه داشته باشید که ابعاد مبلمان اداری مورد استفاده باید با فضایی که در اختیار دارید متناسب باشد، وسایل دست و پاگیر، بزرگ و حجیم در فضاهای کوچک جلوه ناخوشایندی دارد، همچنین استفاده از وسایل کوچک و کم حجم در مکان های بزرگ سبب ایجاد یک فضای سرد و سنگین برای مخاطب می شود.

مشاهده
میزتحریر مناسب برای شما چیست؟

بهترین مبلمان اداری چه مبلی است؟

باید سعی کنید هنگام انتخاب مبلمان اداری بیشتر سبک های کلاسیک یا مدرن استفاده کنید، مگر اینکه شرایط شغلی شما استفاده از تم سنتی یا فانتزی را ایجاب کند، برای مثال در یک دفتر طراحی لباس های سنتی یا فروش اجناس سنتی میتوان از دکوراسیون سنتی بهره برد، اما این کار برای یک دفتر اداری اصلا مناسب نیست.

در لابی یا محل انتظار مراجعین معمولا از مبلمان راحتی چستر چرمی استفاده میشود، در کنار میزهای بزرگ پذیرایی با رویه شیشه ای، میتوان برای زیباتر دیده شدن این ترکیب از یک گلدان یا مجسمه مناسب نیز استفاده کرد.

مبلمان اداری
مبلمان اداری

نباید فراموش کنید که صندلی ها و میزها و همچنین مبلمان باید دارای ارتفاع استاندارد باشند، راحت و مناسب برای زمان های طولانی بوده و جنس مناسب داشته باشد، برای مثال صندلی کارمندان به دلیل استفاده مداوم باید از جنسی تهیه شده باشد که ایجاد گرما یا عرق نکرده و به نوعی هوا به راحتی در آن جریان یابد. استفاده از صندلی های چرخ دار با پشتی متحرک برای کارمندان و استفاده از صندلی های راحتی با دسته های تکیه گاه بازو برای ارباب رجوع از جمله مواردی است که باید به آنها توجه کنید.

یک مبلمان خوب باید با دیگر اقلام موجود در فضا، از جمله رنگ دیوارها، تابلوها، پرده ها، مجسمه ها و امثال آن هارمونی خوبی از نظر طرح و رنگ داشته باشد، این مسئله به خصوص در محیط های اداری به ایجاد یک ذهنیت مثبت در ارباب رجوع شده و احساس خوشایندی به عنوان اولین چشم انداز در ذهن آنها تداعی خواهد کرد.

اگر دقت کرده باشید در مبلمان اداری معمولا از فلز و شیشه و یا چوب در طراحی استفاده شده است، این مسئله باعث میشود تا احساس لوکس و مدرن بودن بیشتری به بیننده القا شود، به همین دلیل سعی کنید از مبلمانی استفاده کنید که این نکته در آن رعایت شده باشد.

مشاهده
نحوه‌ی صحیح نشستن پشت میز اداری

در قسمت بالا اشاره کردیم که مبلمان اداری هویت هر بخش را تشکیل می دهند، برای مثال بهتر است مبلمان به کار رفته در اتاق کنفرانس یا جلسات از جنس چوب و چرم باشد، این مسئله ناخودآگاه رسمیت این فضاها را بیشتر می کند.

یکی از نکاتی نباید آن را فراموش کنید سبکی مبلمان اداری در کنار مرغوبیت آن است، سبک بودن این کالا امکان حمل و نقل و جابجایی آسان وسایل را فراهم میکند. از طرفی برای نظافت راحت تر مبلمان در فضای اداری بهتر است از مبلهای پایه دار استفاده شود تا قسمت های زیر مبل قابل تمیز کردن باشد.

انتخاب رنگ های روشن به شما اجازه میدهد تا فضای آرامتری داشته باشید و محیط از آنچه هست بزرگتر دیده شود، این در حالی است که اگر رسمیت فضا برایتان اهمیت دارد بهتر است از مبلمان های اداری با رنگ های تیره تر بهره بگیرید.

استفاده از گل و گیاه طبیعی در کنار مبلمان باعث نشاط محیط می شود.

اگر دوست دارید یک مبلمان اداری منحصر به فرد داشته باشید می توانید از رنگ های خاص مرتبط با شرایط کاری تان بهره مند شوید، برای مثال در یک دفتر اداری مرتبط با کار پرورش گل و گیاه میتوان از مبلمان با رنگ سبز و سفید بهره برد، یا در دفتر اداری یک شرکت حمل و نقل استفاده از رنگ های خنثی از جمله طوسی و سفید مناسب است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه