مشخصات یک مبل راحتی استاندارد

مشخصات مبل راحتی استاندارد

مبلمان تکمیل کننده هر سبک از دکوراسیون هستند و مبلمان راحتی یکی از اثاثیه‌های مهم منازل است که دکوراسیون خانه بدون آن‌ها هیچ تعریفی ندارد. تصور خانه‌ی بدون مبل در این شرایط کمی سخت و دشوار است. اما خرید یک مبل راحتی شیک که کارایی و ماندگاری بالایی داشته باشد نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. در این مقاله مشخصات یک مبل راحتی استاندارد را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد مبلمان راحتی بدانید

مبل راحتی همانطور که از نامش پیداست نسبت به مبلمان سلطنتی و کلاسیک از راحتی و نرمی بیشتری برخوردار است. متریال به کار رفته در نوع راحتی با مبلمان کلاسیک متفاوت است و همین امر باعث تفاوت آن با سایر مدل ها می شود. در طراحی مبلمان راحتی، خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری وجود دارد به دلیل استفاده بیشتر از فوم و پارچه می توان مدل های گوناگونی از آنها را ساخت و تولید کرد.

هر آنچه که باید در مورد مبلمان راحتی بدانید

انواع مختلف مبلمان راحتی

مبلمان راحتی از گذشته تا به امروز دارای طرح‌ها و شکل‌های گوناگونی هستند و شما می توانید مطابق با سلیقه و علاقه مندی خود به انواع مختلف آن را سفارش دهید. مبلمان راحتی با آن که نام‌های متفاوتی دارند اما می‌توان در سه دسته اصلی مبل راحتی: طرح کلاسیک، چستر و ال دسته‌بندی کرد. مدل‌های دیگر مبلمان راحتی فقط نام‌های متفاوتی دارند.بیشتر آن‌ها ۷ نفره هستند و معمولاً یک کاناپه سه نفری یک کاناپه دو نفری و ۲ مبل تکی هم دارند. مبلمان ال معمولاً همین ساختار را دارند اما به صورت پیوسته در کنار هم قرار می‌گیرند.

انواع مختلف مبلمان راحتی

مبل راحتی استاندارد چگونه است؟

یک مبل راحتی استاندارد در درجه اول باید از کلاف محکم و مستحکمی برخوردار باشد. بهترین نوع چوب مبلمان راش و گردوست که ماندگاری مبلمان را به شدت بالا می‌برد. فوم و اسفنج به کار رفته نیز باید در اندازه‌ی مناسب و دقیق باشد. پارچه‌ی مبلمان نیز باید از نمونه‌های با کیفیت و مرغوب انتخاب و خریداری شود تا علاوه بر زیبایی چشم نواز کارایی بیشتری نیز داشته باشد.

مشاهده
تمامی نکاتی که باید هنگام خرید مبل بدانید

مبل راحتی استاندارد چگونه است؟

یک مبل راحتی استاندارد چه مشخصاتی دارد؟

برای ساخت هر وسیله‌ای از جمله مبلمان باید نسبت‌های استاندارد طول، عرض( عمق) و ارتفاع را طبق قاعده و اصول صنعت مبل رعایت کنیم. معمولا طراحان و تولید کنندگان ابعاد مشخصی برای تولید و ساخت مبلمان دارند. به طور مثال طول یک کاناپه سه نفری بین 70 تا 220 سانتی متر است که اکثرا 213 سانتی متر در نظر می‌گیرند. عرض یا عمق مبلمان نیز 88 تا 101 سانتی متر در نظر می‌گیرند. ارتفاع مبلمان از پایه تا بالاترین نقطه تکیه گاه نیز 65 تا 80 سانتی متر است که همین امر نشست و برخاست را برای افراد با هر قدی فراهم می‌کند. البته ارتفاع مبلمان نسبت به گذشته کمتر شده است.

یک مبل راحتی استاندارد چه مشخصاتی دارد؟

کدام مبل راحتی بهتره؟

اولین نکته در انتخاب مبلمان راحتی توجه به علاقه شماست. ابتدا باید بدانید سلیقه شما با کدام یک از انواع مبل راحتی همخوانی دارد و کدام یک مناسب خانه شماست. دومین نکته توجه به متراژ خانه شماست اگر فضای خانه شما خیلی کوچک است مبلمان ال انتخاب مناسبی هستند؛ چون فقط در یک سمت قرار می گیرند و فضای بیشتری را اشغال نمی کنند بدترین انتخاب برای یک خانه کوچک انتخاب مبلمان کلاسیک است.

کدام مبل راحتی بهتره؟

در خرید مبل راحتی شیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از عوامل مهمی که در خرید مبل راحتی تاثیر گذار است؛ قیمت آن است. مسلما اگر کیفیت متریالی مثل چوب و فومی که در ساختار مبل به کار رفته است کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر است. کیفیت دوخت و نوع پارچه نیز مهم است. مبلمان راحتی چون استفاده بیشتری نسبت به سایر مبلمان دارند باید پارچه مرغوب و دوخت محکم و تمیزی داشته باشند تا بتوان مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده کرد. رنگ مبلمان نیز از دیگر عوامل مهمی است که باید به ان توجه کرد. مثلا انتخاب رنگ‌های ساده و مینیمال عمر استفاده از مبلمان را بالاتر می‌برد. اما رنگ‌‌‌‌‌‌های جیغ و روشن موجب شلوغی فضا و دلزدگی می‌شوند. هرچه مدل مبلمان ساده تر باشد؛ کارایی و عمر بیشتری خواهند داشت.

در خرید مبل راحتی شیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

چیدمان مبلمان راحتی چگونه باید باشد؟

حتماً باید به نوع قرار گرفتن مبلمان در کنار یکدیگر دقت کنیم. مبل‌ها باید در کنار هم به گونه‌ای قرار گیرند که مانع عبور و مرور نشوند در جای مناسب و محلی باشند که به خانه نظم و آرامش دهند. می توان با استفاده از چیدمان اصولی فضای منزل را بزرگتر و یا کوچکتر نشان داد انتخاب میز ها و سایر اکسسوار ها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مشاهده
نکاتی که باید هنگام خرید نیم ست مبل ال در نظر داشته باشیم

چیدمان مبلمان راحتی چگونه باید باشد؟

نقش مبلمان راحتی در دکوراسیون خانه

در زندگی امروزی باید جسارت انتخاب های خلاقانه را داشت. دکوراسیون منزل شما باید متناسب با روحیات و خلقیات خانواده شما باشد و مهمترین کسانی که باید احساس راحتی کنند شما هستید این احساس راحتی و آرامش می تواند با انتخاب مناسب و چیدمان مبل راحتی کسب شود. مبل‌های راحتی چون تنوع رنگی متفاوتی دارند گزینه های بیشتری را در پیش روی شما قرار می دهند.

نقش مبلمان راحتی در دکوراسیون خانه

چطور با مبلمان راحتی دکوراسیون خانه را شیک تر کنیم؟

همانطور که قبلا اشاره شد دیوارها، فرش‌ها، متراژ خانه، سقف و پرده از جمله ویژگی‌های مهمی هستند که باید در چیدمان مبلمان آن توجه کرد. در دکوراسیون امروزی و مدرن انتخاب یک رنگ اصلی و دو رنگ فرعی پیشنهاد می شود هارمونی و ترکیب های رنگی می‌تواند باعث زیبایی و شیک ومدرن بودن دکوراسیون منزل شما باشد.

چطور با مبلمان راحتی دکوراسیون خانه را شیک تر کنیم؟

مدل جدید مبل راحتی کلاسیک

یکی از محبوب ترین مدل مبلمان راحتی، مبلمان راحتی کلاسیک است. این مدل مبلمان بسیار باشکوه و با ارزش دیده می‌شوند و می‌توانند دکور خانه شما را شیک و منحصر به فرد نشان دهند. در چیدمان آن‌ها باید اصل تقارن و نحوه قرار گرفتن در حول محور کانونی منزل دقت کرد.

مدل جدید مبل راحتی کلاسیک

کدام پارچه برای مبل راحتی بهتر است؟

انواع مختلفی از پارچه‌ها در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بر حسب جنس، طرح، رنگ و کیفیت برای مبل‌های راحتی انتخاب و خریداری کنید. اما باید بدانید که کدام یک از پارچه ها برای مبل راحتی بهتر است. پارچه‌ها به طور معمول از مواد طبیعی، دست ساز و یا ترکیبی ساخته می‌شوند. هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های مثبت و منفی دارند که باید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

کدام پارچه برای مبل راحتی بهتر است؟

انواع مختلف پارچه مبل راحتی

پارچه برای مبل راحتی به چند دسته : نخی، کتان، اکرلیک نایلون پلی استر تقسیم می‌شوند. همچنین از انواع جدید پارچه‌ها می‌توان به پارچه نانو اشاره کرد که در برابر چروک، آب و لکه مقاوم و پاک کردن آن بسیار آسان است. برای انتخاب پارچه باید مکان مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر برای مبلمان راحتی و ال پارچه می‌خرید؛ این پارچه باید مقاومت زیادی در برابر نشست و برخاست، ساییدگی، لکه و آب داشته باشد. اگر برای مبلمان سلطنتی است باید علاوه بر گزینه های بالا طرح و رنگ خاصی داشته و هارمونی کلی با فضای خانه نشان دهد.

مشاهده
از کجا مبل ارزان بخریم؟

جدید ترین پارچه‌های مبلمان راحتی

از جدیدترین نوع پارچه‌هایی که برای مبلمان راحتی مناسب هستند؛ می‌توان پارچه نانو را نام برد. اگر در هنگام خرید با پارچه های نانو مواجه شدید معمولا کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به پارچه‌های دیگر دارند. پارچه نانو در مقابل حرارت نور خورشید و لکه‌ها مقاوم است و می‌توان با یک دستمال نم دار نیز لکه‌های ایجاد شده بر روی آن‌ها را تمیز کرد.

انواع مختلف پارچه مبل راحتی

کدام رنگ مبل راحتی بهتر است؟

رنگ مبلمان کاملا متناسب با تم و سبک اصلی دکوراسیون منزل انتخاب می‌شوند. اما برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشیم بهتر است در مورد روانشناسی رنگ‌ها نکاتی بدانیم. متداول‌ترین رنگ برای مبلمان راحتی، کرم و قهوه‌ای است. این رنگ برای اکثر سبک‌های دکوراسیون‌ها کاربرد دارد. تناژ روشن و تیره آن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

کدام رنگ مبل راحتی بهتر است؟

مزیت خرید اینترنتی مبلمان راحتی چیست؟

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری ‌های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبری همچون اثاث چین به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان راحتی چیست؟

نتیجه گیری

در این مقاله مشخصات مبل راحتی استاندارد را مورد بررسی قرار دادیم. مبلمان راحتی به دلیل کارایی بالا محبوب‌تر از مدل‌های دیگر هستند و معمولا در دسته بندی کلاسیک، ال و چستر قرار می‌گیرند. اما تنوع رنگی بسیار بالا،کالیته‌های مختلف پارچه‌ای و متریال‌هایی با درجه کیفی گوناگون در طراحی و ساخت آن‌ها به کار رفته است.یک مبل استاندارد باید کلاف محکمی از چوب راش یا گردو، پارچه‌ی با کیفیت و ابعاد متناسبی داشته باشد تا با استانداردهای تعیین شده جهانی و صنعت مبلمان هماهنگ باشد.

https://i.pinimg.com/originals/31/d8/79/31d879029775f5a7b15953a12585d9d8.jpg

سوالات متداول

مبلمان راحتی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ مبلمان راحتی به انواع مختلف مبل چستر، ال و کلاسیک تقسیم می‌شوند.

در خرید مبل راحتی خوب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ علاوه بر قیمت و کیفیت باید به هم خوانی مبلمان با دکوراسیون خانه و رنگ مناسب آن‌ها نیز باید دقت کرد.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان چیست؟ انواع مختلف مبلمان در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع به صورت 24 ساعته و تحویل درب منزل از جمله مزیت‌های خرید اینترنتی مبلمان است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه