لاوست سرویس خواب

لاوست سرویس خواب

لاو‌سیت(love seat)  یکی از مبل‌های محبوب بین زوجین مخصوصا تازه عروس‌ها و کسانی که قصد خرید جهیزیه را دارند است. از همین رو امروز قصد معرفی لاوست سرویس خواب که از یکی محبوب‌ترین مدل‌های لاوست و مبل شزلون هستند را داریم. با ما در ادامه همراه باشید تا تمامی نکات خرید و چیدمان این محصول دکوری را برای شما توضیح دهیم اما پیش از آن لاوست چیست؟

لاوست چیست؟

در دهه ۱۷۰۰ میلادی در کشورهای اروپایی اللخصوص کشور فرانسه در مهمانی‌های اشرافی وقتی خانم‌ها با لباس‌های پف‌دار میخواستند روی مبلی بنشینند، فضای مبل بسیار کوچک و دست و پا‌گیر بود به همین منظور برای این افراد مبلی ۱.۵ نفره طراحی شد تا در هنگام برگزاری مهمانی فضای مبل موجب ناراحتی خانم ها نشود. با گذشت زمان و در دوره ملکه ویکتوریا‌ این مبلمان با تغییر ابعاد از ۱.۵ به ۲ نفره رسید و نام مبل لاوست یا مبل بوسه برای آن انتخاب شد.

تفاوت لاوست و شزلون در چیست؟

لاوست و شزلون‌ها در مدل‌های متنوعی ساخته می شوند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. اگر این مبل عاشقانه از گروه مبل استیل باشد یعنی بر روی خود منبت کاری زیاد داشته و نمای چوبی آن نمایان شود به آن مبل شزلون میگوییم و اگر این مبل دو‌نفره از گروه مبل راحتی یعنی تمام پارچه و ساده تولید شود به آن لاوست که موضوع بحث امروز ما بوده میگوییم.

تفاوت لاوست و شزلون

کاربرد لاوست در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

دکوراسیون اتاق خواب برای بیشتر خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در طول شبانه‌روز بیش از ۸ ساعت از وقت هر فردی در این دکوراسیون و بر روی تخت خواب یا پشت میز تحریر خود می گذرد.

مشاهده
خرید مبل کلاسیک ، رنگ بوی سلطنتی در فضای منزل

ما تصوری که از سرویس‌خواب همیشه داشته‌ایم این مسئله بوده که این محصول شامل تخت خواب، میز آرایش، پاتختی و کمد است ولی اگر کمی سلیقه را چاشنی چیدمان دکوراسیون داخلی کنید میبینید که می‌شود در اتاق خواب خود یک سرویس‌خواب جذاب را به همراه لاوست، در کنار هم داشت.

وقتی لاوست در اتاق‌خواب قرار میگیرد شما هنگام رفتن اتاق قرار نیست فقط بر روی تخت خواب خود نشسته یا دراز بکشید بلکه می‌شود بر روی لاوست که مبلی شیک بوده به تنهایی یا به همراه همسر خود نشسته و خلوت گرم و صمیمی را برقرار کنید.

کاربرد لاوست در دکوراسیون اتاق خواب

لاوست در کجای اتاق‌خواب قرار میگیرد؟

قسمت‌های مختلفی از اتاق‌خواب را میتوانید با قرار دادن لاوست دیزاین کنید ولی پیشنهاد ما این است که این مبل را در کنج و گوشه یا چسبیده به دیوارهای اتاق نگذارید و سعی خود را به استفاده از این محصول در میانه یا نقطه ی کانونی اتاق‌خواب به کار ببندید. وقتی یک لاوست شیک ‌در مقابل تخت‌‌‌خواب‌چوبی قرار میگیرد به جرات میتوان گفت دکوراسیون اتاق خواب چند برابر زیباتر از حالت معمولی دیده میشود.

نکته: بعضی از زوجین در اتاق خواب خود یک تلویزیون به دیوار و بدون میز ال‌سی‌دی پیچ کرده اند، پیشنهاد میکنیم در صورت داشتن تلویزیون در اتاق خواب، لاوست را دقیقا در مقابل تی‌وی قرار دهید.

اوست در کجای اتاق‌خواب قرار میگیرد

لاوست سرویس خواب را از کجا بخریم و چگونه با تخت ست کنیم؟

در هنگام خرید سرویس خواب شاید کمتر فروشگاهی را بتوانید پیدا کنید که این محصول را با تخت خواب ست عرضه کنند چراکه متاسفانه اکثر فروشنده‌های سرویس خواب نه تنها دانش کافی برای راهنمایی جهت فرنیش کردن دکوراسیون را ندارند بلکه خود تولید‌کننده محصول نبوده و حکم واسطه را ایفا می‌کنند بنابراین اگر قصد خرید لاوست به همراه سرویس خواب را دارید، سعی کنید لاوست از نظر طراحی تفاوتی با تخت خواب نداشته باشد‌ تا هارمونی اتاق خواب شما دچار مشکل نشود.

مشاهده
مشخصات یک مبل راحتی استاندارد
لاوست سرویس خواب را از کجا بخریم

انتخاب رنگ لاوست اتاق خواب

برای انتخاب رنگ لاوست اتاق پیشنهاد میکنیم از رنگ پرده، فرش اتاق خواب‌ و بدنه تخت خواب غافل نشوید و با توجه به طیف رنگی که این اقلام در اتاق از خود دارند رنگ پارچه لاوست را از میان کالیته پارچه مبلی انتخاب کنید.

نکته: رنگ سال ۲۰۲۱ طوسی و زرد انتخاب شده که این ترکیب رنگ در اتاق خواب میتواند زیبایی محصولات را دوچندان کند بنابراین اگر قصد خرید لاوست برای دکوراسیون اتاق را دارید به این دو رنگ نگاه ویژه ای نمایید.

انتخاب رنگ لاوست اتاق خواب

لاوست در کدام قسمت های خانه به جز اتاق خواب کاربرد دارد؟

لاوست یکی از کالاهایی بوده که تنها مختص به استفاده در اتاق خواب نیست و قابلیت استفاده در بسیاری از قسمت‌های خانه از جمله دکوراسیون نشیمن و پذیرایی را دارد. شما با خرید این محصول میتوانید نوع ست مبلمان خانه خود را کامل کنید اما قبل از خرید به دو نکته مهم زیر توجه کنید:

نکته۱: هنگام خرید لاوست یا شزلون برای دکوراسیون نشیمن ابتدا به نوع مبل دکور پذیرایی توجه کنید، اگر مبل شما از نوع استیل بود، شما باید شزلون کلاسیک و یا سلطنتی خریداری کنید و اگر مبل راحتی در دکور خانه خود داشتید استفاده از لاوست مدرن پیشنهاد میشود.

نکته ۲: اگر در خانه خود مبل ال دارید باید توجه داشته باشید که خرید لاوست برای شما غیر ضروری بوده زیرا اکثر مبل های ال بازار به خودی خود یک لاوست بر رویشان است و نیاز به لاوست را برطرف میکنند.

کاربرد لاوست در خانه

نکات خرید لاوست

حال که با لاوست و نحوه‌ی چینش آن آشنا شدید باید هنگام خرید لاوست نکات زیر را به دقت رعایت کنید:

مشاهده
کوسن مبل طلایی

– چوب لاوست: لاوست مبلی دو نفره بوده و باید تحمل وزن لازم را از خود داشته باشد. کلاف لاوست از آن قسمت هایی بوده که باید هنگام خرید از فروشنده نسبت به چوب به کار رفته اطلاعات کافی را به دست آورید. یکی از چوب های مقاوم که در قسمت کلاف از خود مقاومت بالایی نشان می دهد چوب روس یا همان نراد است، لذا هنگام خرید شزلون و یا لاوست حتما از به کار رفتن چوب روس در استخوانبندی مبل اطمینان لازم را کسب کنید.

– جنس نشیمن لاوست: لاوست سرویس خواب، مبل راحتی بوده که مشخصه اصلی این سبک مبل، راحتی هنگام نشست و برخواست است. یکی از اسفنج‌های با کیفیت که اگر در نشیمن لاوست به کار رود راحتی زیادی را به شما منتقل میکند، اسفنج یورولوکس ویژه با تراکم ۳۰ و ۳۵ کیلویی است. این اسفنج علاوه بر راحتی حداکثری که هنگام نشست و برخواست به کاربر منتقل میکند، بعد از بلند شدن کاربر به حالت اولیه بازگشته و پارچه را دچار چین و چروک نمیکند.

جنس پارچه لاوست: به منظور جلوگیری از تعریق بدن و نرمی که هنگام دراز کشیدن پوست باید آن را حس کند، پیشنهاد میکنیم رویه لاوست انتخابی‌تان با پارچه‌های لطیف نظیر جاسمین، پورش و لینا ساخته شود تا هیچ حساسیت پوستی برای شما ایجا‌د نشود.

نکات خرید لاوست

از کجا لاوست بخریم؟

پیش تر به شما گفتیم که اکثر فروشنده‌های این محصول، واسطه هستند که همین علت باعث نارضایتی مردم از قیمت‌های نجومی محصولات چوبی شده است. یکی از روش‌هایی که با حذف واسه ها اقدام به فروش محصولات تولید خود کرده اند، خرید اینترنتی مبل و دیگر محصولات چوبی است. در این روش کارخانه‌های صنایع چوبی اقدام به فروش بی‌واسطه توسط وب سایت فروشگاهی خود کرده‌اند ‌که باعث راحتی خرید مردم از هر نظر شده است.

از کجا لاوست بخریم؟
اثاث چین
ارسال دیدگاه