چیدمان فرش در اتاق خواب

چیدمان فرش اتاق خواب

یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها این مسئله بوده که بسیاری از افراد هنوز بر این باورند که فرش تنها برای استفاده در دکوراسیون پذیرایی و هال خانه کاربرد دارد امّا با کمی سلیقه می‌شود فرش را در دکوراسیون اتاق خواب و آشپزخانه پهن کرد و آن محل را از هر نظر بی‌نیاز از پهن کردن وسیله‌ای دیگر در قسمت کف خانه کرد. مطلبی که امروز برای شما آماده کرده‌ایم در مورد چیدمان فرش اتاق خواب است. در ابتدا انواع فرش اتاق خواب را معرفی کرده و بعد از آن به چگونگی چیدمان آن می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه شوید…

انواع فرش اتاق خواب

فرش‌های اتاق خواب به سه دسته فرش اتاق خواب پسرانه، فرش اتاق خواب دخترانه و فرش اتاق خواب زوجین تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی منحصر به فردی دارند که به شرح ذیل است:

  • فرش اتاق خواب پسرانه: این سبک فرش بیشتر در رنگ‌های سرد مانند آبی، طوسی و … تولید شده و طرح آن اگر برای خردسالان طراحی شده باشد از طرح‌های کارتونی پسرانه و ماشین و در سنین بالاتر مناسب از مدل‌های ساده استفاده می‌شود.
  • فرش اتاق خواب دخترانه: فرش‌های اتاق خواب دخترانه از رنگ‌های گرم نظیر صورتی، نارنجی، بنفش و … طراحی می‌شود. طرح‌های مناسب خردسال این مدل بیشتر کارتونی مثل کیتی، باربی و در مدل‌های بزرگسال ساده هستند.
  • فرش اتاق خواب بزرگسال: رنگ و طرح این سبک فرش با اقلام سرویس خواب، پرده و رنگ پارچه لاوست موجود در اتاق خواب ست می‌شوند.
مشاهده
فرش بی سی اف BCF
انواع فرش اتاق خواب

چیدمان فرش در دکوراسیون اتاق خواب

حال که با انواع فرش در اتاق خواب آشنا شدید می‌بایست قبل و بعد از خرید فرش نکات مهمی را در مورد چیدمان آن در اتاق بدانید که به شرح ذیل است:

  • ابعاد اتاق خواب: قبل از خرید فرش تنها کاری را که باید در اولویت بگذارید متر کردن و دانستن ابعاد اتاق خواب است. در این صورت است که شما می‌دانید فرش را در چه ابعادی خریداری کنید. اگر اتاق خواب شما ابعادی بین 15 الی 30 متر دارد فرش انتخابی شما باید بین قالیچه‌های 3 الی 6 متری خریداری شود و اگر اتاقتان متراژ بالایی داشته فرش مناسب دکوراسیون شما بین فرش‌های 9 الی 12 متری است.
  • پهن کردن فرش در تمام اتاق خواب: یکی از اشتباهات مرسوم در میان خانواده‌ها انتخاب فرشی است که ابعاد آن با متراژ اتاق در یک اندازه است و تمام فضای اتاق را اشغال می‌کند. پهن کردن فرش در کف اتاق خواب به نوعی که کف اتاق هیچ نمایی نداشته باشد باعث یکنواختی بیش از حد و ظاهری نامناسب در دکوراسیون اتاق خواب می‌شود؛ لذا تا جای ممکن از این کار اجتناب نمایید.
  • فرش پهن شده در اتاق خواب نباید تا لبه‌ی دیوارها امتداد پیدا کند و حداقل فاصله‌ای 12 سانتی متری تا دیوار را داشته باشد.
چیدمان فرش در دکوراسیون اتاق خواب

فرش در زیر تخت خواب قرار گیرد یا نه؟

سوال بسیاری از مردم در هنگام چیدمان اتاق این است که آیا فرش باید به زیر تخت برود یا خیر؟! جواب این سوال کاملاً به سلیقه‌ی شما بازمی‌گردد. تمامی روش‌های زیر برای پهن کردن فرش در اتاق خواب بدون ایجاد مشکلی قابل انجام است:

  • پهن کردن فرش به طور کامل در زیر تخت خواب:  تخت‌ خواب‌های موجود در بازار مبل برای افراد با سنین مختلف داری ابعاد متنوع ساخته می‌شوند. ابعاد تخت خواب یک نفره 90 * 200 ، تخت خواب دو نفره 160 * 200 و تخت خواب نوزاد به صورت 80 * 180 تولید می‌شوند. شما بسته به نوع تخت خواب باید فرشی را انتخاب کنید که 35 الی 40 سانتی متر از هر طرف تخت خواب بیرون بیاید.
  • قرار گرفتن قسمتی از فرش در زیر تخت خواب: در این حالت دو سوم فرش در زیر تخت خواب قرار می‌گیرد و مابقی فرش در بیرون قرار می‌گیرد. این حالت به فرش اجازه بیشتری جهت نمایان شدن خود می‌دهد.
  • قرار دادن فرش در مقابل تخت خواب: یکی از روش‌هایی که از دو روش قبلی با استقبال بیشتری همراه شده است. پهن کردن فرش در مقابل تخت خواب است. در این روش زیر تخت شما یا خالی بوده ویا با موکت و پارکت پوشانده شده است و فرش کوچکی در مقابل سرویس خواب قرار می‌گیرد. در صورتی که فرش شما به صورت مستقل در دکور اتاق قرار بگیرد نمود بیشتری از خود به اتاق نشان می‌دهد.
مشاهده
بهترین فرش برای اتاق خواب
رنگ فرش اتاق خواب باید با سرویس خواب ست باشد

نکته: در صورتی که قصد دارید فرش را در رو به روی تخت خواب پهن کنید می‌توانید از دو قالیچه و یا گلیم در مقابل پاتختی و کنار تخت‌خواب پهن کنید تا علاوه بر زیبایی محسوس هنگام قدم بر داشتن برخورد زیادی با کف زمین نداشته باشید.

فرش در زیر تخت خواب

آیا رنگ فرش اتاق خواب باید با سرویس خواب ست باشد؟

اقلام سرویس خواب که شامل تخت خواب، پاتختی، میز آرایش، صندلی آرایش و کمد هستند که به تنهایی تمامی فضای اتاق خواب را تکمیل می‌کنند. طبیعتاً توجه به رنگ سرویس خواب و پرده اتاق در انتخاب فرش باید تاثیر گذار و مهم باشد.

 اگر دکوراسیون داخلی خانه شما از سبک مینیمال است باید وسایل اتاق و فرش را از رنگهای سفید و روشن انتخاب کنید و اگر دوستدار دکوراسیون مدرن هستید باید از رنگ­های تیره برای بدنه تخت خواب و فرش خود انتخاب کنید و در آخر اگر سبک کلاسیک و دکوراسیون روستیک را برای اتاقتان انتخاب کرده‌اید پیشنهاد استفاده از فرش‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن و تیره را داریم.

 رنگ فرش اتاق خواب باید با سرویس خواب ست باشد

نکته مهم: به جزء سبک مینیمال که استثنای سبک‌های دکوراسیونی است در تمامی سبک‌های دیگر دکوراسیون داخلی رنگ اتاق خواب از سقف به کف تیره می‌شود این بدان معناست که سقف اتاق خواب روشن(سفید)، دیوارها رنگی و کف اتاق با فرش‌های تیره رنگ دیزاین می‌شوند.

  جمع بندی

  • برای چیدمان فرش اتاق خواب ابتدا فضای اتاق را متر کرده و نسبت به توضیحات بالا اقدام به خرید فرشی با متراژ مناسب نمایید.
  • از فرش کردن تمام اتاق خواب با فرش به طوریکه کف اتاق دیده نشود اجتناب کنید.
  • فرش‌ اتاق خواب را می‌توانید در زیر تخت خواب و یا بخشی از اتاق خواب پهن کنید که توضیحات آن به طور کامل آمده شده است.
  • رنگ فرش را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خانه‌تان انتخاب کنید تا بتوانید هارمونی بیشتری در دکوراسیون اتاق خواب خود برقرار کنید.
مشاهده
انتخاب رنگ مبل و فرش
اثاث چین
ارسال دیدگاه