طرح کناف سقف سالن پذیرایی

طرح کناف سقف سالن پذیرایی

یکی از متریال‌هایی که برای طراحی سقف به کار می‌رود؛ کناف است. کناف یک روکش گچ کاری مدرن است که امروزه در طرح‌ها و انواع مختلفی وجود دارند. برای سقف خانه بهتر است به جای استفاده از گچبری‌های پرخرج و پرهزینه از کناف استفاده کنیم. در این مقاله انواع طرح کناف سقف سالن پذیرایی را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کناف چیست؟

کناف یک نوع سقف گچی است که بیش از 80 سال پیش در آلمان شناخته و گسترش یافته اند. این نوع سقف در واقع نوع پیشرفته‌ی سقف گچی با گچبری‌های فراوان است. در گذشته برای گچ کاری مدت زمان زیادی صرف می‌شد و بسیار هزینه بر بود. اما به لطف کناف امروزه گچ بری ها در قالب و کارگاه ساخته و به خانه‌ها منتقل می‌شوند. در این نوع گچ بری نیازی به زیرکاری ندارد بلکه با روکاری و ساخت قالب‌های طراحی شده نصب می‌شوند.

کناف چیست؟

کناف برای سقف پذیرایی

امروزه استفاده از کناف برای سقف بسیار متداول و مرسوم است. اکثر طراحان داخلی دکوراسیون ترجیح می‌دهند به جای گچ بری‌های پرهزینه و زمانبر از کناف استفاده کنند. کناف در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و همین امر باعث طراحی منحصر به فرد سقف منازل و اداره‌ها می‌شود.

کناف برای سقف پذیرایی

چرا دکوراسیون پذیرایی مهم است؟

اگر بخواهیم در مورد دکوراسیون خانه صحبت کنیم اولین مکانی که به ذهن می‌آید دکوراسیون پذیرایی است. طراحی چیدمان و دکوراسیون این قسمت خانه بسیار مهم است چون اولین نقطه برخورد با مهمان و برداشت اصلی از سلیقه و روحیه صاحب خانه است برای همین باید با دقت بیشتری اثاثیه و لوازم پذیرایی را انتخاب کنیم.

   چرا دکوراسیون پذیرایی مهم است؟

کناف بهتر است یا گچ؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که کناف بهتر است یا گچ؟ باید بگوییم هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص و مخصوص به خود را دارند. به طور مثال با کناف می‌توان طرح‌های کلاسیک، شیک و منحصربه فردی را اجرا کرد در مقابل طرح‌های گچکاری محدود است. کناف به دلیل حجم بسیار زیاد ارتفاع سقف را پایین می‌آورد و این مورد در خانه‌هایی که متراژ پایین دارند؛ باعث کوچکتر نشان دادن منزل می‌شود.

مشاهده
دکوراسیون اتاق خواب نوجوان چگونه است؟

کناف بهتر است یا گچ؟

کناف برای سبک کلاسیک

اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است؛ پیشنهاد می‌کنیم که به جای کناف از هنر گچ‌ کاری استفاده کنید. ممکن است قالب‌های پیش ساخته‌ی کناف مطابق سلیقه و خواست شما نباشند در این صورت بهتر است برای نمایش جزئیات و ظرافت کاری بیشتر از هنرمندان گچ کار کمک بگیرید. کناف بیشتر برای راحتی و زمان اندک است.

کناف برای سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون کلاسیک چگونه است؟

در دکوراسیون کلاسیک اثاث و لوازم منزل با دقت و با توجه به هنر و اصالتی عمیق انتخاب می شوند. اشیای به کار رفته هارمونی رنگ و همخوانی بیشتری نسبت به سایر سبک ها دارند. در این سبک مبل‌ها لوستر، تابلو‌ها با تکیه و الهام از یک اصل هنری طراحی می‌شوند. این سبک همیشه مد است و استفاده و طراحی هیچگاه قدیمی نمی شود؛ چون بسیار محبوب و اصیل است طرفدارن زیادی در سرتاسر جهان دارد.

 طراحی دکوراسیون کلاسیک چگونه است؟

کناف ارزان‌تر است یا گچ؟

قیمت کلی استفاده از گچ یا کناف بر اساس سلیقه‌ی شما تعیین می‌شود. به طور مثال در گچ کاری هزینه‌های مثل جوشکاری، میلگرد، رابتیس کاری و مزد کارگران را دارید؛ و در مقایسه با کناف شما باید هزینه‌ی بیشتری را صرف کنید. اما کناف به دلیل پیش ساخته بودن طرح‌ها، نصب آسان و وزن سبک هزینه‌ی کمتری دارد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که هرچه طرح شما پرکارتر و دارای ظرافت باشد؛ نیاز به یک نصاب حرفه‌ای و کاربلد دارد.

کناف ارزان‌تر است یا گچ؟

گچبرگ کناف چیست؟

بهتر است قبل از خرید و اجرای کناف کمی با اصطلاحات و انواع مختلف آن‌ها آشنا شوید تا هنگام صحبت با نصاب اطلاعات داشته باشید. گچبرگ‌های کناف انواع مختلفی دارند که بیشتر آن‌ها در سایز 120 در 240 سانتی متر تولید می‌شود. گچبرگ‌های معمولی یا آر جی که در بیشتر پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضخامت آن در دو مدل 9 میل و 12 میل در ایران ارائه می‌شود که 9 میل را برای سقف و دکور های منحنی و 12 میل را برای دیوار و پارتیشن ها و قسمت های که مقاومت بیشتری مورد نیاز است استفاده می کنند.

مشاهده
آموزش تزیین میز تلویزیون

گچبرگ کناف چیست؟

آکوا پنل چیست و در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

آکوا پنل که پنل سیمانی کناف به شمار می‌رود در بین صفحات خود جای گچ از سیمان استفاده شده و مقاومت خوبی از نظر استقامت در برابر ضربه و رطوبت را از خود به نمایش می‌گذارد و قیمت بالاتری نسبت به دیگر  پنل‌ها دارد. گچبری‌های ضد حریق اف آر که مقاومت خوبی در برابر حرارت و گرما دارند و در محیط هایی امنیتی یا محیط هایی که جمعیت زیادی در آن رفت و آمد دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پنل‌های ضد رطوبت ام آر که بیشتر برای سرویس بهداشتی و حمام و قسمت‌هایی که با آب در تماس دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند پنل‌های کناف اکثرا تا حدودی عایق صدا هستند و خانواده تایل های 60 در 60 از محصولات کناف به شمار می‌روند.

آکوا پنل چیست و در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

چطور کناف را نصب کنیم؟

برای نصب اصولی و هارمونی کناف نیاز به یک نیروی کارآمد و بسیار متخصصی دارید که با زیر و بم کار آشنا باشد و بتواند سقف را صاف و با هورمونی خاص درآورد. یک سقف کناف با کیفیت باید به صورت پیوسته و متشکل بدون هیچ درز و اتصالی به وجود آید. هرچه طرح سقف منسجم باشد؛ طرح دکوراسیون منزل شما شیک و چشم نواز خواهد بود.

چطور کناف را نصب کنیم؟

از چه طرح‌هایی برای سقف پذیرایی استفاده کنیم؟

برای سقف سالن پذیرایی طرح‌های متفاوت و منحصر به فردی وجود دارد که معمولا پیچیده‌تر از سایر قسمت‌های منزل کار می‌شوند. کنده کاری و ظرافت طراحی و جادوی رنگ‌ها شاخصه‌هایی هستند که طرح سقف‌ها را متمایز و منحصربه فرد نشان می‌دهد.

از چه طرح‌هایی برای سقف پذیرایی استفاده کنیم؟

کناف سقف پذیرایی جدید

همانطور که پیش‌تر گفتیم؛ طرح سقف کناف به شکل‌هایی همچون گرد، مربع، مستطیلی و بعضا مدور طراحی می‌شوند. انتخاب هر یک از آن‌ها بستگی به علاقه و سبک دکوراسیون منزل شما دارد. هر کدام از طرح‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که باعث می‌شوند دکوراسیون منزل شما بزرگتر یا کوچکتر از حد معمول به نظر برسند.

کناف سقف پذیرایی جدید

انواع کناف سقف برای پذیرایی

کناف ها از جنس های مختلفی هستند که هرکدام بسته مصالح به کاربرده در مکانی خاصی کاربرد دارد.
کناف‌ها می‌توانند از جنس‌های صفحات روکش دار گچی ، صفحات مسلح سیمانی ، صفحات گاردس ، صفحات اکوستیک ، تایل های گچی و معدنی ، فولاد سبک و… باشند و هرکدام از این جنس ها می توانند دارای طرح ها و مدل های مختلفی باشند.

انواع کناف سقف برای پذیرایی

مزایای استفاده از کناف در سقف پذیرایی


استفاده از کناف ها در پذیرایی جنبه های مثبت زیادی از جمله صرفه جویی در هزینه‌ها، عایق حرارتی و صوتی، اجرا با سرعت بالا و مقاومت در برابر زلزله دارند. کناف‌ها به دلیل وزن سبک می‌توانند در مقابل زلزله و خطرات طبیعی مقاوم باشند. همچنین در آپارتمان‌ها و برج‌های چندین طبقه می‌توانند علاوه بر تسریع در امر ساخت و ساز به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز به کار روند.

مشاهده
خرید جاکفشی ، راهنمایی برای همه سلیقه‌ها
   مزایای استفاده از کناف در سقف پذیرایی

کدام نورپردازی برای کناف بهتر است؟

نورپردازی سقف کناف باید به گونه‌ای باشد که فضا را شلوغ و پرکار نشان ندهد. استفاده از نورهای رنگی نظیر صورتی، بنفش و آبی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است از نورهایی با رنگ زرد و سفید استفاده کنید. این نورهای رنگی نه تنها از مد افتاده بلکه دکوراسیون منازل را نیز بی سلیقه نشان می‌دهند. سقف مهمترین مکانی است که در منزل نقش اساسی در طراحی داخلی دکوراسیون دارد. هرچه طرح سقف ساده تر باشد؛ فضا بزرگتر نشان داده می‌شود.

کدام نورپردازی برای کناف بهتر است؟

مزیت خرید اینترنتی کناف چیست؟

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های ارائه دهنده اکسسورای‌های دکوراسیون امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست. اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

   مزیت خرید اینترنتی کناف چیست؟

نتیجه گیری

در این مقاله طرح کناف سقف سالن پذیرایی را مورد بررسی قرار دادیم. کناف نوعی سقف گچی است که بیش از 80 سال پیش در آلمان شناخته و گسترش یافته اند. این نوع سقف در واقع نوع پیشرفته‌ی سقف گچی با گچبری‌های فراوان است. برای سقف سالن پذیرایی طرح‌های متفاوت و منحصر به فردی وجود دارد که معمولا پیچیده‌تر از سایر قسمت‌های منزل کار می‌شوند. کنده کاری و ظرافت طراحی و جادوی رنگ‌ها شاخصه‌هایی هستند که طرح سقف‌ها را متمایز و منحصربه فرد نشان می‌دهد.

https://www.clipso.com/uploads/images/solutions/so-aero/baffles-acoustiques/baffle-acoustique_2.jpg

سوالات متداول

1.کناف چیست؟ کناف یک نوع سقف گچی است که مدل‌های متنوعی دارد.

2.کناف چه طرح‌هایی دارد؟ طرح سقف کناف به شکل‌هایی همچون گرد، مربع، مستطیلی و بعضا مدور طراحی می‌شوند.

3.چرا استفاده از نورهای مخفی رنگی توصیه نمی‌شود؟ این رنگ‌ها از مد افتاده و باعث شلوغ به نظر رسیدن فضا می‌شوند.

.

adminuser adminuser
ارسال دیدگاه