طراحی دکوراسیون پذیرایی چگونه صورت می‌پذیرد؟

طراحی دکوراسیون پذیرایی

فهرست مطالب :

با توجه به تغییر سبک زندگی در دهه‌های اخیر و توسعه زندگی‌های آپارتمان نشینی، توجه به دکوراسیون داخلی نسبت به سالهای پیش بیشتر شده است، به ویژه در مورد طراحی دکوراسیون پذیرایی خانه‌ها حساسیت بیشتری شکل می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم تمام نکات مربوط به طراحی و دکوراسیون داخلی منازل از جمله چیدمان پذیرایی و اتاق نشیمن را با کاربران عزیز در میان بگذاریم.

چرا طراحی دکوراسیون پذیرایی اهمیت دارد؟

پذیرایی قسمت یاز منزل است که بیش از هرجای دیگری در معرض دید قرار دارد، ضمن این که محل پذیرایی از میهمانان و افرادی که وارد منزل می‌شوند نیز هست، بنابراین می‌توان گفت این قسمت از منزل علاوه بر محل اسکان و پذیرایی باید از منظر زیبایی شناسی و راحتی و آسایش نیز مورد توجه قرار گیرد.

قوانین طراحی دکوراسیون داخلی

برای این که یک محیط خاص مثل اتاق پذیرایی یا نشیمن را دکوراسیون کنید، باید با قوانین آن نیز آشنایی داشته باشید، از جمله انتخاب رنگ، نحوه چیدمان، نورپردازی و تزئینات مواردی هستند که باید به آنها دقت کنید. برای این که یک دکوراسیون کاملا بی عیب و نقص و استاندارد داشته باشید باید قوانین مربوط به هرکدام از فاکتورهای طراحی دکوراسیون را بدانید.

اصول دکوراسیون پذیرایی

برای این که طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل را آغاز کنید ابتدا باید یک پلان کلی از آن را در اختیار داشته باشید، توجه به نقاط کانونی و محل قرارگیری دیوارها از جمله مواردی است که باید به آنها  دقت کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید در چیدمان مبلمان یا استفاده از وسایل دکوراتیو تصمیمات بهتری اتخاذ کنید و وسایل مورد نظر را با توجه به پلانی که در ذهن دارید انتخاب کنید.

اصول دکوراسیون پذیرایی

انتخاب سبک چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

بعد از این که پلان کلی فضا را در نظر گرفتید نوبت به انتخاب سبک دکوراسیون می‌رسد. این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که تمام وسایلی که برای چیدمان و زیباسازی فضا انتخاب خواهید کرد بستگی به سبک چیدمان پذیرایی خواهد داشت، این وسایل شامل: مبلمان، میز ناهارخوری، تابلوها، فرش، پرده‌ها و … می‌شود. برای این که انتخاب مناسبی داشته باشید خوب است که سبک‌های کلی چیدمان را بشناسید. در این بخش به معرفی سبک‌های مختلف چیدمان و دکوراسیون پذیرایی می‌پردازیم.

استفاده از سبک کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی

سبک کلاسیک یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون پذیرایی است. در این سبک از دکوراسیون مهمترین بخش انتخاب مبلمان کلاسیک مناسب است. اصالت و سادگی در عین زیبایی دو اصل عمده انتخاب سبک دکوراسیون کلاسیک است، اگر می‌خواهید انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید بهتر است بخش‌های بعدی را مطالعه نمایید.

انتخاب رنگ‌ها در چیدمان کلاسیک پذیرایی

تم رنگی دکوراسیون یک امر کاملا سلیقه ای است اما بهتر است برای داشتن یک دکوراسیون استاندارد و اصولی به قوانین آن در خصوص انتخاب رنگ‌ها احترام بگذارید، به طور مثال در سبک کلاسیک اکثرا از رنگ‌هایی مثل سبز، آبی، قهوه‌ای و کاراملی و ترکیبی از طیف رنگ‌های نام برده استفاه می‌شود.

انتخاب مبلمان مناسب در چیدمان  کلاسیک

توجه داشته باشید که استفاده از چوب در سبک کلاسیک بسیار زیاد است. چوب گرمای خاصی به فضای پذیرایی می‌بخشد و در عین سادگی باعث شکوه و زیبایی دکوراسیون می‌شود  بنابراین انتخاب مبلمان کلاسیک با تاج‌ها و دسته‌های ظریف کار شده یک انتخاب مناسب در این فضا خواهد بود.

 بهترین انتخاب مبلمان برای سبک کلاسیک، مبل چستر، مبل نیمه استیل یا مبل ال راحتی است. مبل چستر اصلی‌ترین انتخاب برای دکوراسیون‌های کلاسیک پذیرایی است، با ست کردن پرده‌ها و فرش با مبلمان می‌توان یک دکوراسیون کلاسیک بسیار زیبا را رقم زد.

انتخاب کالاهای دکوراتیو در چیدمان کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک اقلام دکوراتیو جایگاه مخصوصی دارند، مجسمه‌ها، گلدان‌ها و تابلوها می‌توانند نقش مهمی در جلوه‌های بصری دکوراسیون کلاسیک ایفا کنند. بنابراین سعی کنید با انتخاب درست و دقیق در هرچه زیباتر دیده شدن دکوراسیون پذیرایی شیک سهیم باشید.

مشاهده
ساعت ایستاده سلطنتی

استفاده از سبک مدرن در طراحی دکوراسیون پذیرایی

سبک مدرن یکی از سبک‌های ترند روز در دنیا است و طرفداران بی‌شماری دارد، ضمن این که از نظر روانشناسی نیز دارای نشاط و انرژی بخشی بیشتری نسبت به سایر سبک‌ها است، مهمترین اصل در دکوراسیون مدرن بهره‌گیری از نورپردازی و رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون است و سادگی و مینمال بودن طراحی‌ها از ویژگی‌های مهم این سبک از چیدمان به حساب می‌آید.

انتخاب رنگ‌ها در دکوراسیون مدرن

در سبک مدرن دکوراسیون، رنگ‌ها حرف اصلی را می‌زنند، انتخاب رنگ‌های درخشان و روشن از جمله ویژگی‌های این سبک از چیدمان محسوب می‌شود. ترکیب کردن رنگ‌ها و توجه به هارمونی آنها نقش مهمی در موفقیت دکوراسیون مدرن خواهند داشت. بنابراین باید سعی کنید که در این زمینه موفق عمل کنید. به طور مثال استفاده از رنگ‌های زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سفید در دکوراسیون مدرن بسیار رایج است، ضمن این که می‌توانید از رنگ‌های خنثی نیز استفاده کنید.

رنگ‌ها در دکوراسیون مدرن
رنگ‌ها در دکوراسیون مدرن

نورپردازی و نقش آن در دکوراسیون مدرن

طراحان داخلی به شدت اعتقاد به نقش نورپردازی در دکوراسیون مدرن و امروزی دارند. استفاده صحیح و اصولی از نور و روشنایی در یک فضا باعث برجسته شدن دکوراسیون آن بخش خواهد بود، بنابراین اگر می‌خواهید یک پذیرایی زیبا و شاد با القای حس صمیمیت و مهربانی داشته باشید می‌توانید با نورپردازی مناسب این حس را در بیننده‌ها القا کنید.

امروزه استفاده از نورپردازی‌های مخفی در سقف و دیوارها بسیار ترند است، استفاده از لامپ‌های هالوژن و ال‌ای‌دی در این زمینه با رنگ‌های گوناگونی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا یک نورپردازی مناسب با تم رنگی چیدمان پذیرایی خود داشته باشید.

مبلمان مناسب برای دکوراسیون مدرن

بهترین سبک مبلمان در طراحی و دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن مبل‌های ال هستند. مبل ال قابلیت استفاده شدن در هر سبک چیدمانی را دارا است و این ویژگی امکان استفاده بهینه از آن را در فضای پذیرایی برای شما فراهم می‌سازد، به ویژه اگر سالن پذیرایی  کوچکی دارید یا خانه شما یک آپارتمان کوچک و جمع و جور است می‌توانید از این  انتخاب نهایت بهره برداری را کنید.

البته استفاده از مبل‌های نیمه استیل یا راحتی نیز در این فضا می‌تواند مناسب باشد اما دقت داشته باشید که طرح و رنگ مبلمان انتخابی شما با فضای چیدمان و سبک آن باید هماهنگی کامل داشته باشد.

کالاهای دکوراتیو در دکوراسیون مدرن پذیرایی

همانطور که اشاره کردیم در دکوراسیون مدرن بیش از هر چیز به ترکیب رنگ‌ها و  نقش‌ها اهمیت داده می‌شود، اما می‌توان کالاهای دکوراتیوی چون تابلوهای مدرن نقاشی، لوسترها و دیوارکوب‌ها، گلدان‌های طبیعی و … از جمله وسایلی است که برای تکمیل دکوراسیون مدرن پذیرایی خود به آن احتیاج خواهید داشت.

اصول دکوراسیون پذیرایی مربع شکل

شکل ظاهری ساختمان می تواند نقش مهمی در دکوراسیون آن داشته باشد. به طور مثال اصول چیدمان یک فضای مستطیل شکل با یک فضای مربعی متفاوت خواهد بود. بهترین شکل فضا از نظر چیدمان متعلق به فضاهای مربع شکل است، یک پذیرایی مربعی شکل اگر خوب و اصولی چیده شود می‌تواند مرکز ثقل خانه باشد.

انتخاب مبلمان برای پذیرایی مربع شکل

بهترین مبلمان برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مربعی شکل مبل‌های ال هستند. شما می‌توانید در دو ضلع مربع مبلمان ال را جای داده و در مقابل آن نیز تلویزیون و میز را قرار دهید. بهتر است از میز جلومبلی مربعی برای این سبک از چیدمان استفاده کنید. میز تلویزیون نیز باید از نظر ابعاد متناسب با فضای ایجاد شده باشد.

دکوراسیون پذیرایی مربع شکل
دکوراسیون پذیرایی مربع شکل

انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع شکل

اگر پذیرایی مربعی شکل شما مساحت زیادی دارد می‌توانید از رنگ‌های دلخواه زیادی متناسب با تم رنگی چیدمان فضای پذیرایی استفاده کنید، در غیر اینصورت بهتر است به فکر رنگ های روشن تر باشید. همچنین می‌توانید با نصب آینه بزرگ فضا را از آنچه هست بزرگتر نشان دهید.

رنگ‌های روشن در کنار نورپردازی مناسب نقش بسیار مهمی در زیباتر دیده شدن پذیرایی دارند و به همین دلیل در طراحی دکوراسیون پذیرایی استفاده از آنها بسیار رایج است.

در صورتی که پذیرایی پنجره داشته باشد و نور طبیعی آن تامین شود می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر را برای دیوارها در نظر بگیرید اما در صورتی که نور طبیعی منزلتان کم است بهتر است از نورپردازی‌ها در دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید.

ترکیب نورپردازی و رنگ مناسب به شما کمک می‌کند تا زیباترین دکوراسیون پذیرایی را در اختیار داشته باشید. آنچه بیش از اعمال سلیقه در چیدمان و طراحی دکوراسیون پذیرایی اهمیت دارد پایبندی به اصول دکوراسیون داخلی است.

اصول دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

اگر اتاق پذیرایی یا نشیمن شما مستطیل شکل است یا اصطلاحا بلند و باریک به نظر می‌رسد می‌توانید با کمک اصول چیدمان و دکوراسیون داخلی از فضای موجود نهایت بهره‌مندی را داشته باشید.

در این زمینه می‌توانید با استفاده از پارتیشن بندی صحیح، فضای مورد نظر خود را برای چیدمان مبل یا دکوراسیون ایجاد کنید.

بهترین مبل برای پذیرایی مستطیل شکل

در طراحی دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن مستطیل شکل آنچه در انتخاب مبلمان تاثیرگذار است در درجه نخست سبک چیدمان و بعد از آن نیز ابعاد مبلمان انتخابی است. انتخاب مبلمان ال در این فضا می‌تواند مناسب باشد، ضمن این که سایر سبک‌های مبلمان مثلا مبل‌های راحتی یا کلاسیک نیز می‌تواند با سلیقه و اصول خاص برای این فضا استفاده شود.

مشاهده
راهنمای جامع انتخاب پارچه مبل

نکته مهم در چیدمان مبلمان در فضای پذیرایی مستطیل شکل بهتر است به شکل متعادل صورت گیرد تا نقطه ثقل حفظ شود ضمن این که جلوه بصری زیباتری نیز خواهد داشت.

بهتر است در فضاهای مستطیل شکل چه سالن پذیرایی باشد و چه اتاق نشیمن از سبک دکوراسیون‌های مینیمال پیروی نکنید، این گونه چیدمان‌ها باعث می‌شود که فضا بازیک‌تر از چیزی که هست صورت می‌گیرد. بنابراین با انتخاب مبلمان و اقلام دکوراتیو مناسب می‌توانید گرما و صمیمت کافی را در فضا ایجاد کنید.

اصول طراحی داخلی نشیمن

فضای نشیمن بخشی از منزل است که افراد خانواده اغلب اوقات خود را در آنجا سپری می‌کنند، بنابراین بسیار مهم است که چیدمان و طراحی داخلی آن به گونه‌ای باشد که فضایی گرم، صمیمی و امن را برای خانواده فراهم سازد. مهمترین نکات در اصول چیدمان نشیمن توجه به ابعاد فضا و سبک چیدمانی است که در نظر دارید، سعی می‌کنیم در بخش‌های بعدی برخی از مهمترین نکات در طراحی اتاق نشیمن را برای شما شرح دهیم.

اصول طراحی داخلی نشیمن
اصول طراحی داخلی نشیمن

بهترین مبلمان برای طراحی نشیمن

از آنجایی که نشیمن محل استراحت و دورهمی‌های خانواده است بهتر است بیش از هر چیز به راحتی و آسایش افراد خانواده توجه شود، به همین دلیل به نظر می‌رسد استفاده از مبل راحتی یا مبل ال راحتی می‌تواند بهترین انتخاب برای این قسمت از خانه باشد.

بسیاری از خانواده‌ها میزناهارخوری را نیز در فضای نشیمن قرار می‌دهند اما اگر فضای کافی برای استفاده از ناهار خوری ندارید می توانید از آن چشم پوشی کنید. استفاده از مبل شزلون یا صندلی‌های ننویی در این بخش از خانه می‌تواند کاربردی باشد و فضا را برای یک استراحت دلچسب آماده سازد.

انتخاب مبل ال به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند در فضای نشیمن برای یک چرت کوتاه هم رفاه کافی در اختیار داشته باشند، معمولا در چیدمان نشیمن، میزتلویزیون مقابل سرویس مبل راحتی یا مبل ال قرار می‌گیرد و کانون توجه خانواده را تشکیل می‌دهد.

اگر خانه شما شامل یک سالن بزرگ و مستطیل شکل است می‌توانید با قرار دادن یک دست مبل ال در وسط خانه آن را به دو بخش نشیمن و پذیرایی تبدیل کنید. در هر صورت توجه داشته باشید که این قسمت از منزل باید گرما و صمیمیت خاصی را به افراد خانواده منتقل کند.

اصول طراحی دکوراسیون نشیمن‌های کوچک

اگر فضایی که به عنوان اتاق نشیمن در اختیار دارید کوچک است، می توانید با قرار دادن قطعات مستطیل شکل بلند مثل بوفه یا گلدان‌های بلند ارتفاع بصری را به طرح اضافه کنید تا با استفاده از خطای دید فضای بزرگتری را به نمایش بگذارید.

همچنین استفاده از آینه در طرفین اتاق به شکل اعجاب انگیزی فضا را بزرگتر از آن چه هست نشان می‌دهد. در صورتی که نشیمن کوچکی دارید سعی کنید از مبل‌های حجیم و کارشده مثل مبل‌های استیل یا سلطنتی استفاده نکنید، همانطور که گفتیم بهترین انتخاب برای نشیمن مبل های راحتی است، در صورتی که از نشیمن به عنوان فضای پذیرایی هم استفاده می‌کنید می‌توانید مبل‌های نیمه استیل با حداقل منبت  کاری با روکش مبلی ساده و بدون طرح را برای این فضا در نظر بگیرید.

در مورد انتخاب رنگ برای نشیمن‌های کوچک نیز باید توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های روشن به شما کمک می‌کند تا فضای بزرگتری ایجاد کنید. بهتر است از اقلام دکوراتیو کمتری در این فضا استفاده شود و به طور کلی پیروی از یک سبک مینمال در چیدمان می‌تواند برای این فضاهای کوچک بسیار مناسب باشد.

انتخاب سبک دکوراسیون و نقش آن در طراحی دکوراسیون داخلی

فرقی نمی کند قصد دارید دکوراسیون پذیرایی را تغییر دهید یا به فکر طراحی و دکوراسیون نشیمن منزل خود هستید، انتخاب سبک صحیح برای یک چیدمان اصولی به شما کمک می‌کند تا فضای بصری بهتری خلق کنید. بنابراین سعی کنید یا اطلاعات خود را در مورد سبک‌های دکوراسیون داخلی بالاتر ببرید و یا از افراد ماهر و متخصص برای این کار استفاده کنید.

این که چه سبکی از چیدمان را انتخاب می‌کنید و یا نقطه کانونی که قرار است مرکز ثقل خانه شما باشد درست انتخاب کرده باشید باعث می‌شود که دکوراسیون شما بیشتر به چشم بیاید.

انتخاب نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

نقطه کانونی قسمتی از فضا است که چیدمان حول آن صورت می‌گیرد، به طور مثال در یک اتاق نشیمن سنتی نقطه کانونی می تواند حول محور یک فرش دستبافت چیده شود، یا مثلا میز تلویزیون و چیدمان اطراف آن نقطه کانونی باشد، در مورد چیدمان پذیرایی این قضیه متفاوت خواهد بود، مثلا می‌توان نقطه کانونی را در مقابل شومینه یا درست در مرکز اتاق پذیرایی انتخاب کرد، همه چیز بستگی به سلیقه شما خواهد داشت، اما انتخاب این نقطه به قدری حساس است که می‌تواند نقش مهمی در بهتر دیده شدن وسایل دکوراتیو داشته و جلوه‌های بصری ایجاد کند.

مشاهده
ست کردن مبلمان با دکوراسیون منزل
نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی
نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

چه وسایلی نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می کنند

اگر  بخواهید از اصول طراحی و دکوراسیون داخلی پیروی کنید باید بگوییم کوچکترین مسائل و انتخاب آنها باید مطابق با قوانین دکوراسیون داخلی باشد. حتی انتخاب رنگ‌ها یا طرح میزها و حتی کوچکترین اقلام دکوراتیو می‌تواند باعث ایجاد تعادل یا برهم خوردن تعادل در دکوراسیون داخلی پذیرایی یا نشیمن باشد. به طور مثال استفاده از تابلوهای بزرگ برای دکوراسیون سبک کلاسیک یا لاکچری مناسب است و باید در فضاهای باز و بزرگ از آن استفاده شود اما در فضاهای کوچک استفاده از تابلوها باید به شکل اصولی باشد تا باعث کوچکتر دیده شدن فضا نشود.

یک مثال واضح‌تر در این مسئله استفاده از جلومبلی گرد در فضاهای مربع شکل برای تلطیف فضا و تقارن میان گوشه‌ها و زاویه‌ها است.

وزن بصری و نقش آن در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون پذیرایی یا طراحی اتاق نشیمن باید به آن دقت کنید رعایت وزن بصری است. وزن بصری حسی است که از طریق قوه بصری شما قیاس می‌شود. رنگ‌ها در این مورد نقش مهمی ایفا می کنند، معمولا رنگ‌های تیره وزن بصری بیشتری نسبت به رنگ‌های روشن دارند. اگر  میخواهید تعادل خوبی در چیدمان پذیرایی یا اتاق نشیمن شما به چشم آید بهتر است وزن بصری را در چیدمان رعایت کنید.

نکات مهم طراحی دکوارسیون داخلی منزل

اگر به دنبال یافتن اصولی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی یا اتاق نشیمن خود هستید باید نکاتی که در این بخش به آنها  اشاره می کنیم را به دقت رعایت کنید.

سبک های دکوراسیون و اصول آن را بشناسید

– اگر علاقه دارید که اتاق نشیمن سنتی داشته باشید بهتر است از صنایع دستی و فرش دستبافت در چیدمان خود بهره‌مند شوید، تابلوهای نقاشی و خطاطی و استفاده از وسایل اصیل می تواند هدف شما را تامین کند.

– در یک اتاق نشیمن مدرن مهمترین نکته استفاده از مبلمان مناسب و هارمونی رنگ‌ها است. شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های صحیح و ترکیب کردن آنها در کنار سایر اجزای دکوراتیو یک اتاق نشیمن مدرن را طراحی کنید.

از فضای داخلی بیشترین استفاده را داشته باشید

– در صورتی که در فضای نشیمن یا پذیرایی خود شومینه دارید، بهترین کار برای ایجاد جلوه بصری در این قسمت قرار دادن تابلوهای زیبا روی شومینه است.

– انتخاب صحیح پرده‌ها با توجه به این که نقش مهمی در دکوراسیون و طراحی پذیرایی دارند بسیار اهمیت دارد. سعی کنید برای داشتن یک دکوراسیون بی عیب و نقص از پرده‌های بلند و متناسب با سبک دکوراسیون انتخابی خود استفاده کنید.

سبک های دکوراسیون
سبک های دکوراسیون

– در صورتی که آشپزخانه اوپن دارید و از فضای پذیرایی آشپزخانه شما دیده می‌شود باید اصول چیدمان و دکوراسیون مربوط به آشپزخانه را رعایت کنید به ویژه در مورد انتخاب پرده آشپزخانه و رنگ و مدل کابینت‌ها در این خصوص بسیار سختگیرانه عمل کنید.

طبیعت و نشاط را فراموش نکنید

– یکی از زیباترین مکمل‌های طراحی دکوراسیون پذیرایی یا دکوراسیون نشیمن استفاده از گلدان‌های طبیعی در این فضا است که باعث می شود صمیمیت و نشاط خاصی به فضای خانه راه پیدا کند، با این کار لطافت و زیبایی طبیعت را به خانه خود هدیه می‌دهید.

– رنگ‌های کلیشه‌ای را کنار بگذارید، به ویژه اگر یک نشیمن یا پذیرایی مدرن دوست دارید سعی کنید از کلیشه رنگ‌ها رها شوید. هارمونی رنگ‌ها را رعایت کرده و از یک چیدمان رنگی و شاد لذت ببرید.

ترکیب سبک‌ها یک ایده خلاقانه و ناب

– در صورتی که اصولی عمل کنید می‌توانید سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون را با هم ترکیب کنید، به طور مثال سبک‌های مدرن و کلاسیک یا کلاسیک و سنتی قابلیت ترکیب شدن با هم را دارند.

– کف پوش‌ها نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارند، حتما به آن توجه داشته باشید به طور مثال استفاده از کف پوش‌های چوبی در دکوراسیون سنتی یا کلاسیک جالب است اما برای دکوراسیون مدرن باید به فکر ایده‌های خلاقانه‌تری باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن
طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن

– مکمل‌های دکوراسیونی را خوب بشناسید، به طور مثال در یک دکوراسیون کلاسیک استفاده از کتابخانه در فضای نشیمن یا پذیرایی فکر خوبی است، استفاده از مجسمه‌ها و گلدان‌های بزرگ و لوکس در دکوراسیون لاکچری و دکوراسیون پذیرایی شیک به کمک شما خواهد آمد.

جمع بندی نهایی

دکوراسیون خانه اگرچه امری هیجان‌انگیز و جالب به نظر می‌رسد اما در عین حال می‌تواند بسیار چالش برانگیز و سخت هم باشد. بهتر است برای طراحی دکوراسیون پذیرایی یا طراحی نشیمن ابتدا بودجه مناسبی در نظر بگیرید و سپس اقدام به تهیه لوازم مورد نیاز برای تغییر دکوراسیون کنید.

فراموش نکنید که همه وسایلی که در خانه چیده می‌شود از مبلمان و فرش تا تابلوها و گلدان‌ها می‌تواند در زیباتر دیده شدن دکوراسیون خانه نقش داشته باشد، پس برای انتخاب هرکدام از آنها خوب فکر کنید. خانه محل امنیت و آسایش شما و البته بیانگر نوع سلیقه و شخصیت شما خواهد بود، پس سعی کنید آن را مطابق با خواسته‌های خود بچینید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه