سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی

فرانسه از گذشته تا به امروز مهد مد و دنیای هنر بوده است.تاریخ، قلعه‌های باشکوه، زیبایی‌های منحصر به فرد، قهرمان‌های داستان‌های اصیلی‌اش، معماری باعظمت و لوکس آن را برای عاشقان دنیای مد و فشن جذاب ساخته است. در این مقاله قصد داریم در مورد سبک دکوراسیون فرانسوی صحبت کنیم.

دکوراسیون فرانسوی چگونه است؟

دکوراسیون فرانسوی ظریف، کامل و اصیل و اشرافی است. اگر شما به هنر اصیل اروپایی علاقه دارید؛ سبک دکوراسیون فرانسوی برای شما مناسب است. این سبک یکی از محبوب ترین استایل‌های طراحی دکوراسیون در کل جهان است است و طرفداران زیادی دارد. توجه به جزئیات و طراحی هنرمندانه و دقیق از جمله شاخصه‌های اصلی این سبک است.

دکوراسیون فرانسوی چگونه است؟

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون فرانسوی چیست؟

اگر از علاقمندان به این سبک باشید باید برای تحقق رویای‌تان بودجه مناسبی را در نظر بگیرید. انتخاب مبلمان مناسب،دیوار‌هایی با گچ‌بری‌های فوق‌العاده، پرده‌ها، لوستر، میزها و تابلوها، آینه ها و نقاشی‌ها حتی چینی و کریستال به کار رفته وتمام آکسسواری‌ها باید با دقت و در تم اصلی صورت بگیرند که همه‌ی این‌ها نیز مستلزم هزینه است. البته اگر خلاقیت داشته باشید با بودجه کم نیز می‌توان به صورت ساده و در نهایت آراستگی،این سبک را پیاده کرد.

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون فرانسوی چیست؟

در سبک فرانسوی چه چیزهایی وجود دارد؟

یکی از اصلی ترین موضوعات در دکوراسیون فرانسوی روشنایی و نورپردازی خاص فضاست. نورپردازی با رنگ‌های اصلی و به وسیله لوسترهای طرح دار و حکاکی شده انجام می شود. در صورت نور مخفی نیز نورها باید زرد یا سفید باشند.وجود آباژورهای متعدد نیز توصیه می‌شود.

مشاهده
آموزش لمسه مبل چستر در پنج مرحله

در سبک فرانسوی چه چیزهایی وجود دارد؟

برای سبک فرانسوی چه مبل‌هایی بخریم؟

مبل‌های فرانسوی،مبلمان خاصی هستند که با استفاده از چوب و پارچه‌های ساده اما قیمتی تزیین می شون.د در گذشته بزرگ و سنگین بودند اما با گذشت زمان مبل‌های فرانسوی در نهایت ظرافت و زیبایی کار می شوند و حکاکی‌های روی چوب آن‌ها در نهایت خلاقیت هنرمندانه صورت میگیرد. در انتخاب پارچه نیز با کیفیت ترین متریال‌ها را انتخاب می‌کنند.

برای سبک فرانسوی چه مبل‌هایی بخریم؟

از چه رنگ‌هایی در دکوراسیون فرانسوی استفاده می‌شود؟

ترکیب رنگی سفید با طلایی یکی از ظریف‌ترین و اشرافی‌ترین رنگ‌هایی است که همیشه مد است و به عنوان تم اصلی به کار می‌رود. اما چون دکوراسیون فرانسوی همیشه به جزئیات اهمیت می‌دهد استفاده از رنگ‌های پاستلی نیز در این سبک توصیه می‌شود. رنگ‌های پاستلی رنگ‌های مثل آبی، آبی روشن، سبز خاکستری و یاسی هستند که در ترکیب با سفید تبدیل به رنگ‌های ملایم و بسیار ظریف و جذاب می‌شوند.

از چه رنگ‌هایی در دکوراسیون فرانسوی استفاده می‌شود؟

چطور اتاق نشیمن را به سبک فرانسوی تزیین کنیم؟

اتاق نشیمن در واقع اولین محلی است که لایف استایل شما در آن به چشم می‌خورد. نشیمن باید کاملا لوکس، زیبا و ظریف باشد تا سلیقه شما در طراحی نشان داده شود. اگر اتاق نشیمن یک پنجره بزرگ داشته باشد پرده آن باید با جزئیات و هارمونی رنگی انتخاب شود. وجود شومینه نیز در نشیمن یکی از اساس ضروری سبک فرانسوی است. چیدمان مبل‌ها نیز بسیار مهم است. در کنار مبل‌های فرانسوی می‌توان از یک ست مبل راحتی که همخوانی و هارمونی با چیدمان داشته باشد می‌توان استفاده کرد.

چطور اتاق نشیمن را به سبک فرانسوی تزیین کنیم؟

اهمیت نورپردازی در سبک فرانسوی چیست؟

یکی از اصلی ترین شاخصه‌ها در طراحی فرانسوی، استفاده از نور است. در این سبک پنجره‌ها بزرگ و هم اندازه با دیوار هستند و خانه باید از نور طبیعی برخوردار باشد. اما منابع روشنایی در شب نیز باید به صورت خاص و کاربردی وجود داشته باشند. استفاده از لوستر و آباژورها با چراغ های زرد و سفید در این سبک بیش از سایر سبک‌ها توصیه می‌شود.

مشاهده
پارچه مبلی ملیتا

اهمیت نورپردازی در سبک فرانسوی چیست؟

اتاق خواب در سبک فرانسوی به چه صورت طراحی می‌شود؟

به جز نشیمن و آشپزخانه تمام قسمت‌های خانه نیز باید از سبک اصلی تبعیت کنند و تم رعایت شود. احتمالاً تخت‌های بزرگ با سایه‌بان و پرده‌های حریر را دیده‌اید. این تخت خواب‌ها یکی از ویژگی‌های سبک فرانسوی است. انتخاب جزئیات و لوازم داخل منزل و اتاق خواب باید دقیق ظریف و منحصر به فرد انجام شوند. چیدمان همه اثاثیه باید در نهایت ظرافت و آراستگی باشد.

اتاق خواب در سبک فرانسوی به چه صورت طراحی می‌شود؟

آشپزخانه به سبک فرانسوی چگونه است

آشپزخانه قلب خانه است. فرانسوی‌ها از بهترین متریال‌ها و با کیفیت‌ترین آن‌ها در آشپزخانه استفاده می کنند. جنس کابینت‌ها و ترکیب رنگ‌ها و طرح آن‌ها باید شیک و ظریف بسیار عالی طراحی شود. فرانسوی‌هاحتی در انتخاب کاشی بین کابینت‌ها، پرده، لوستر و اکسسوارهای تزیینی نیز نهایت دقت و ظرافت را به کار می‌برند.

آشپزخانه به سبک فرانسوی چگونه است

ازچه کابینت‌هایی در سبک فرانسوی استفاده می‌شود؟

معمولاً از بهترین مدل کابینت‌ها با کیفیت ترین آن‌ها در آشپزخانه فرانسوی استفاده می‌شود. کابینت‌ها معمولاً تا سقف نصب می‌شوند معمول‌ترین ترکیب رنگی آن‌ها سفید و طلایی است. در برخی موارد از رنگ های خنثی مثل خاکستری نیز استفاده می‌کنن.د استفاده از صندلی های چوبی یا جزیره بسیار به چشم می خورد. این آشپزخانه ها به فضای بیشتری نیاز دارند تا زیبایی آن‌ها دو چندان به نظر برسد.

ازچه کابینت‌هایی در سبک فرانسوی استفاده می‌شود؟

گچ بری دیوارها در سبک فرانسوی

توجه به دیوارها و طراحی مناسب آن‌ها بر زیبایی این سبک اضافه می‌کند و دیوارها نقش تکمیلی را در این سبک دکوراسیون برعهده دارند. گچبری‌های متنوع روی دیوار و سقف تداعی هنر ناب فرانسوی است. رنگ دیوارها نیز باید مات یا نیمه مات و در بیشتر مواقع ترکیب سفید و طلایی است. البته در کنار گچ‌بری استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح سنتی و اصیل نیز بسیار توصیه می‌شود. فقط باید هارمونی و همخوانی بین دیوار پرده و مبلمان و کفپوش‌ها و سایر آکسسواری‌ها رعایت شود.

مشاهده
پارچه برای مبل استیل طلایی

گچ بری دیوارها در سبک فرانسوی

از چه کفپوشی در سبک فرانسوی استفاده می‌شود

گرانترین کفپوش‌ها را در سبک فرانسوی انتخاب کنید. کفپوش به اندازه مبلمان، دیوارها، پرده‌ها و سایر اثاث خانه مهم هستند. آن‌ها باید با کیفیت و اصیل باشند؛ تفاوتی ندارد که لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق یا از سنگ‌های صاف و صیقلی استفاده می‌کنید. آن‌ها باید بسیار با کیفیت و دارای دارای تناسب رنگ باشند. کفپوش ارزان قیمت تمام زحمات شما را به باد می‌دهد.

از چه کفپوشی در سبک فرانسوی استفاده می‌شود

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم سبک دکوراسیون فرانسوی را شرح دهیم. این سبک بسیار زیبا، ظریف، لوکس و خاص است. مبلمان، پرده‌ها، دیوارها، آکسسواری‌ها باید با کیفیت و از بهترین متریال‌ها انتخاب شوند. توجه به جزئیات بسیار مهم است و شما باید برخی از اصول این طراحی بی نظیر را به خاطر داشته باشید. نور در طول روز از طریق پنجره‌های بزرگ تامین می‌شود و در هنگام شب نیز باید از لوسترها و آباژورهای متعددی استفاده کرد. چیدمان اتاق خواب،نشیمن و آشپزخانه نیز باید از تم و سبک اصلی تبعیت کند. آراستگی و ظرافت نیز در تمام قسمت‌های خانه باید مشهود باشد. تمام اثاث منزل باید همخوانی و هارمونی خاصی بایکدیگر داشته باشند.

نتیجه گیری

سوالات متداول

  1. شاخصه اصلی سبک فرانسوی چیست؟ چیدمان خاص،مبلمانی ظریف و چیدمان هنرمندانه اثاث خانه در کنار توجه به هارمونی رنگ‌ها شاخصه اصلی سبک فرانسوی است.
  2. نورپردازی در سبک فرانسوی به چه صورت انجام می‌گیرد؟ در نورپردازی خانه به سبک فرانسوی در طول روز نور طبیعی و در هنگام شب از لوسترهای خاص و آباژورهای متعدد انجام می‌گیرد.
  3. ازچه کف‌پوش‌هایی در سبک فرانسوی استفاده می‌شود؟ ازکفپوش‌هایی مثل لمینت،پارکت،گرانینت و سنگ‌های صاف و صیقلی با کیفیت استفاده می‌شود.
اثاث چین
ارسال دیدگاه