آموزش لمسه مبل چستر در پنج مرحله

آموزش لمسه مبل چستر

مبل چستر یکی از مبل‌های محبوب بازار بین مردم است که دلیل استقبال از این مدل طراحی تلفیقی کلاسیک و مدرن با یکدیگر است. شما با خرید مبل چستر می‌توانید طراحی داخلی خانه خود را به هر سبکی که مدنظرتان است بیارایید.

یکی از مشخصه‌های اصلی مبل چستر که با سایر مبل‌ها از جمله مبل راحتی خود را متمایز نشان می‌دهد، لمسه دوزی‌های موجود بر روی نشیمن، دسته و تکیه‌گاه مبل است. در همین راستا امروز قصد آموزش لمسه مبل چستر برای شما عزیزان داریم. با ما در ادامه همراه باشید تا تمامی نکاتی که مربوط به این هنر جذاب بوده را برای شما به طور کامل شرح دهیم.

لمسه کاری چیست؟

لمسه کاری یا همان لمسه دوزی به هنری گفته می‌شود که به وسیله‌ی آن بر روی سطح مبل دوخت و دوزهایی انجام شده که باعث به وجود آمدن اشکال هندسی بر روی نمای مبل می‌شود. این اشکال هندسی بیشتر به شکل دایره، لوزی، بیضی و مربع هستند که بسته به سلیقه‌ی شما قابل تغییر است.

چگونه لمسه کاری انجام می‌شود؟

اگر قصد دارید اوقات فراقت خود را خارج از شبکات اجتماعی و یا پشت تلویزیون سر کنید، می‌توانید با خرید وسایل نجاری و خیاطی در سطح مبتدی و آماتور سعی به ساختن محصولات و اکسسوری چوبی نظیر مبل راحتی، مبل چستر و یا صندلی راک نمایید.

مشاهده
لاوست سرویس خواب

برای اینکه بتوانید لمسه دوزی را با دست انجام دهید باید ابتدا انواع لمسه دوزی را بشناسید:

  • لمسه دوزی دستی: همانطور که از اسم این محصول مشخص است، این مدل لمسه کاری با دست انجام می‌شود. از مشخصه‌های اصلی لمسه دوزی دستی وقت‌گیر بودن، عمق بالای لمسه و ظرافت مثال زدنی است.
  • لمسه دوزی با دستگاه: این لمسه دوزی به وسیله دستگاه بر روی پارچه مبل کوبیده می‌شود. لمسه دوزی با دستگاه کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به مدل دستی از خود به نمایش می‌گذارد.

نکته: اگر قصد یادگیری لمسه دوزی برای تولید محصولات ساخت دست خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم لمسه دوزی با دستگاه را فراموش کرده و به یادگیری مدل دستی بپردازید که به شرح ذیل است.

لمسه کاری

مرحله اول: محل لمسه کاری را علامت‌گذاری کنید

برای لمسه کاری ابتدا باید جاهایی که قصد ایجاد دوخت و لمسه را بر روی آن داریم را مشخص کنید. برای اینکار ورق اسفنج را پهن کرده و با خط‌کشی بزرگ خط‌های موازی را با اندازه دلخواه کشیده و بعد از آن محل‌هایی که قصد لمسه کاری بر روی آن را دارید را با ماژیک علامت بزنید. این کار را مشابه فیلم زیر انجام دهید.

مرحله دوم: سوراخ کردن اسفنج

در این مرحله شما محل‌هایی که از قبل علامت زده‌اید را باید سوراخ کنید. برای سوراخ کردن این قسمت‌ها می‌توانید از قیچی کمک بگیرید. با قیچی چهار طرف محل علامت‌گذاری را بریده و به صورت حفره مطابق ویدیو زیر آن محل را خالی کنید.

مرحله سوم: پهن کردن ورق لایکو

اسفنج به خودی خود از خود صدا ایجاد می‌کند و با سوراخ شدنش احتمال ایجاد سطحی ناهموار را برای تکیه‌گاه و یا نشیمن به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این سروصدا و یا ناهمواری سطح پهن کردن یک لایه ورق لایکو می‌تواند کمک زیادی را در رفع این دو مورد بکند. از چسب‌های مخصوص می‌توانید برای چسباندن لایکو به روی اسفنج بهره ببرید.

مشاهده
قیمت مبل چستر در یافت آباد

مرحله چهارم: کشیدن پارچه بر روی اسفنج

مرحله‌ی بعدی که بعد از چسباندن لایکو بر روی فوم باید به سراغ آن برویم پهن کردن پارچه بر روی اسفنج مبل است. شما می‌توانید با انتخاب پارچه مبلی مدنظرتان، به متراژ کافی از پارچه برش دهید و آن را به روی اسفنج بکشید. بعد از پهن کردن، پارچه را به محل‌هایی که روی اسفنج سوراخ هستند با انگشت هدایت کنید. تا محل سوراخ اسفنج مشخص شود.

مرحله پنج: لمسه دوزی

در این مرحله شما می‌توانید نوع و فرم لمسه دوزی را مشخص کنید. برای اینکار کافی است دکمه‌های مشخص را با نخ‌های ابریشمی که بسیار مستحکم هستند نخ نمایید. و با سوزنی قطور دکمه را به داخل پارچه و اسفنج هدایت نمایید. هنگامی که دکمه هنوز بر روی پارچه سفت نشده است می‌توانید فرم لمسه دوزی را با تاکردن پارچه مشخص کنید و بعد از آن دکمه را سفت کنید طوری که دیگر فرم لمسه شما تکان نخورد. بعد از کشیدن نخ، شما باید یک یا دو گره نخ را به چوب مبل ببندید تا با نشست و برخواست دکمه‌های مبل شل و یا آویزان نشوند.

نکات مهم لمسه دوزی

  • پارچه یکی از عناصر مهم در بهتر دیده شده لمسه کاری است.اگر پارچه شما تراکم پایینی داشته باشد بعد از کشیده شدن نخ و هنگام لمسه دوزی احتمال پارگی بر روی آن وجود دارد. به همین منظور حتماً از پارچه‌های پر تراکم که تراکم آنها بین 320 الی 400 هستند انتخاب خود را برای لمسه دوزی انجام دهید.
  • بهترین نوع اسفنج برای لمسه کاری مبل چستر که به راحتی سوزن از آن عبور کرده و نخ را ثابت نگه می‌دارد، اسفنج یورولوکس ویژه با تراکم 30 و یا 35 کیلویی است. این اسفنج علاوه بر کمکی که هنگام لمسه کاری به شما می‌کند راحتی حداکثری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.
  • در صورتی که بعضی از قسمت‌های مبلی که قصد لمسه دوزی آن را دارید، در زیر اسفنج با چوب برخورد داشت، باید از دریل برای سوراخ کردن چوب استفاده کرده و امتداد نخ را از داخل چوب رد کنید.
  • اگر در لمسه کاری به نوعی مبتدی هستید شاید کار اولتان زیاد از نظر ظاهری جذاب از کار در نیایید. باید به شما بگوییم بسیاری از رویه کوب‌های ماهر هستند که سال‌های زیادی به انجام این‌کار مشغول هستند ولی همچنان کیفیت کارشان به درجه مطلوب نرسیده است؛ لذا دلسرد نشده و با کسب تجربه مطمئن باشید از پس این کار جذاب بر می‌آیید.
  • لمسه دوزی تنها مختص به مبل چسترفیلد نبوده و شما با کمی خلاقیت می‌توانید تاج تخت‌خواب، باکس، صندلی میز ناهارخوری و یا حتی قسمتی از مبل استیل و یا راحتی را لمسه کاری کنید.
مشاهده
پارچه مبلی پورشه
اثاث چین
ارسال دیدگاه