راهنمای خرید مبل چستر

راهنمای خرید چستر

یکی از انواع لاکچری مبلمان، مبل چستر است، این سبک از مبلمان بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به چیدمان کلاسیک است، اگرچه از زیبایی‌های آن می‌توان در دکوراسیون لاکچری و سلطنتی نیز بهره برد، در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با مبلمان چستر و نکات مهم در خرید این سبک از مبلمان آشنا کنیم.

مبل چستر چیست؟ مبل چستر یا چسترفیلد، امروزه توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان باسلیقه‌ها و مشکل‌پسندان پیدا کند، این مبلمان کلاسیک و زیبا به قدری طرفدار دارد که طراحان دست به تلفیق آن با گونه‌های مختلف از مبلمان زده‌اند که تمامی این طرح‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، برای مثال مبل طرح ال چستر، مبل راحتی چستر و حتی مبل استیل چستر که همگی دارای زیبای‌های منحصربه‌فرد هستند

راهنمای خرید چستر

مبل چستر از ابتدای تاریخ تولیدش در کشور بریتانیا در قرن هفده میلادی همیشه مورد توجه افراد خاص و ثروتمندان جامعه بوده است، در زمان‌های خیلی دور برای اینکه نشیمنگاه مبل چستر تا حد زیادی نرم و لاکچری باشد از دم اسب برای پر کردن آن استفاده می‌کردند، این مسئله سبب می‌شد تا فقط ثروتمندان قادر به استفاده از این نوع مبلمان باشند. افراد سرشناسی که علاقه‌مند به استفاده از مبل چستر بوده‌اند همگی افراد خاصی هستند، لرد استنهاب نویسنده و سیاستمدار مشهور بریتانیایی، ملکه ویکتوریا و زیگموند فروید از آن جمله می‌باشند،  شاید به‌همین دلیل است که هنوز هم این مبل در زمره مبل‌های باکلاس و سلطنتی به حساب می‌آید.

از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد مبل چستر می‌توان به لمسه‌دوزی‌ها، دسته‌های استوانه‌ای و پایه‌های ظریف و نشیمنگاه نرم اشاره کرد، منظور از لمسه‌دوزی، فرورفتگی‌های کوک‌مانند روی بدنه و دسته‌های مبل است که غالبا با دکمه یا نگین‌های تزیئنی زیباتر دیده می‌شوند.

مشاهده
راهنمای خرید استند

در حالت کلاسیک این مبل، برای روکش از پارچه جیر و مخمل و یا چرم استفاده می‌شود، از طرفی استفاده از لمسه‌دوزی در این سبک از مبلمان سبب می‌شود تا اولویت با پارچه‌های مقاوم و مرغوب باشد به‌همین دلیل است که مبل چستر یک مبل گران‌قیمت بوده و همیشه مورد توجه افراد اشرافی قرار گرفته است.

اگرچه این مبل برای قرارگرفتن در فضاهای کلاسیک پیشنهاد می‌شود اما به دلیل زیبایی و شکوهی که دارد مناسب دکوراسیون لاکچری و هم‌چنین مدرن امروزی نیز می‌باشد، کمی بالاتر نیز اشاره کردیم که طراحان توانسته است طرح‌های جدیدی از این مبلمان با استفاده از تلفیق با طرح‌های دیگر ارائه دهند که در نوع خود زیبا و تحسین‌برانگیز است.

نحوه چیدمان مبل چستر

این مبلمان دارای طرحی دلربا و چشم‌نواز است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در مرکز منزل و محل پذیرایی از آن استفاده کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد. از آنجایی که بدنه و گاهی دسته‌های این مبل دارای لمسه‌دوزی هستند بهتر است آن را در محلی خلوت قرار دهید، استفاده از کالاهای دکوری زیاد در کنار این سبک مبلمان نه تنها زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه باعث می‌شود مکان مورد نظر شلوغ‌تر دیده شود.

اگر از طرح ال چستر استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌را در محل مناسب برای قرار دادن مبل ال قرار دهید، توجه داشته باشید که مبلمان چستر، به‌خصوص در طرح‌های راحتی از پارچه‌های ساده و بدون طرح تولید می‌شود، بهتر است برای این مدل از مبلمان از کوسن استفاده نکنید و یا در صورت لزوم از کوسن‌های ساده و کوچک بهره ببرید.

مشاهده
راهنمای خرید تخت خواب گرد

نکات مهم در خرید مبل چستر

– یکی از مهمترین نکات هنگام انتخاب مبل چستر توجه به مرغوبیت مواد اولیه به‌کار رفته در تولید آن است، سعی کنید  مطمئن شوید که در تولید آن از پارچه و کلاف مرغوب استفاده شده باشد، در این صورت می‌توانید با توجه به دوام و عمر بالای این سبک مبل‌ها، زمان زیادی از آن استفاده کنید.

– انتخاب یکی از انواع مبل چستر با توجه به تم چیدمان و دکوراسیون منزلتان نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید، اگر منزل کوچکی دارید بهتر است از طرح ال استفاده کنید، در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک استفاده از مبل کلاسیک چستر توصیه می‌شود و برای دکوراسیون‌های لاکچری نیز می‌توانید از طرح‌های مناسب موجود در بازار استفاده نمایید.

– در مورد طرح و رنگ روکش مبلمان نیز همان‌طور که اشاره کردیم، از آن‌جایی که این سبک مبلمان دارای نگین یا دکمه در قسمت‌های لمسه‌دوزی است، بهتر است از پارچه‌های تک‌رنگ و ساده و بدون طرح استفاده کنید، هارمونی رنگ‌ها را رعایت کنید، سعی کنید رنگ مبلمان با یکی از المان‌های دکوراسیون منزلتان مثل پرده یا فرش و یا رنگ دیوارها و قاب‌ها همخوانی خوبی داشته باشد. در صورتی‌که از مدل‌های استیل چستر استفاده می‌کنید می‌توانید از پارچه‌های طرح‌دار انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که اطراف مبلمان نباید خیلی شلوغ باشد.

– انتخاب پارچه‌های چرمی در مبل طرح‌ چستر بیشتر جنبه اداری دارد اما در یک چیدمان مدرن و لاکچری نیز می‌توان از پارچه‌های چرمی استفاده کرد، اما به‌نظر می‌رسد در سبک راحتی چستر، چرم انتخاب مناسبی نباشد.

مشاهده
راهنمای خرید بوفه و ویترین
اثاث چین
ارسال دیدگاه