راهنمای خرید استند

راهنمای خرید استند

در دکوراسیون مدرن امروزی استندها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و محبوبیت زیادی دارند، شما هم اگر به فکر تغییر دکوراسیون و محلی برای قرار دادن اجناس دکوراتیو خود هستید می‌توانید به استند فکر کنید، این کالا نیز به اندازه بوفه کاربردی و البته از نظر دکوراسیون زیباست. در این مقاله سعی کرده ایم نکات مهمی درمورد خرید استند برایتان بازگو کنیم.

فرق بوفه و استند در چیست؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که فرق بوفه و استند در چیست، در این مورد باید بگوییم، از نظر کاربرد، بوفه و استند هردو  تقریبا کاربرد یکسانی دارند، اما از نظر ظاهری تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد، برای مثال بوفه‌ها معمولا دارای دو بخش ویترین شیشه‌ای و کمد هستند، این در حالی است که استندها معمولا یک چارچوب چند طبقه با طراحی‌های مختلف هستند که برای قرار دادن اشیاء و وسایل دکوراتیو از آنها استفاده می‌شود.

راهنمای خرید استند

استندها از نظر کاربردی نیز بسیار پرکاربرد هستند، در کنار قرار دادن اشیاء و وسایل می‌توان به‌عنوان کتابخانه نیز از آنها استفاده کرد، امروزه مدل‌های بسیار متنوعی از استندها وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: گیتار، لنگر، درختی، گرد و …، بنابراین شما قادر هستید هر مدل و طرحی که با دکوراسیون منزل شما هماهنگ است انتخاب کنید.

نکات مهم خرید استند

– اولین و مهمترین نکته‌ای که در مورد انتخاب استند باید به آن توجه کنید، ابعاد و اندازه آن است، قبل از انتخاب سعی کنید ابتدا فضایی که قرار است استند را در آنجا قرار دهید به خوبی بررسی کنید و یک مدل مناسب، متناسب با فضا و ونیازتان تهیه کنید.

مشاهده
راهنمای خرید میز جلو مبلی و میز عسلی

– در مورد انتخاب رنگ استند فراموش نکنید که انتخاب شما باید هارمونی خوبی با تم رنگی فضای منزلتان داشته باشد، اگر می‌خواهید انتخاب کاربردی داشته باشید بهتر است از رنگ‌های خنثی مثل سفید یا سیاه استفاده کنید، البته رنگ‌های روشن قابلیت ست شدن با هر رنگی را دارند، از طرفی فضا را بزرگتر نشان می‌دهند، بنابراین سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بتوان از آن در هر تم رنگی استفاده کرد.

– از نظر جنس، استندها دارای جنس‌هایی از قبیل ام‌دی‌اف، اچ‌دی‌اف، ملامینه و همچنین چوبی هستند، اگر می‌توانید بودجه  مناسبی برای خرید استند کنار بگذارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از جنس چوب استفاده کنید، این انتخاب باعث دوام و طول عمر بالای آن خواهد بود و همچنین زیبایی و جلوه خاصی به دکوراسیون شما خواهد داد.

– اگر دکوراسیون خانه شما سنتی یا کلاسیک است و قصد دارید از استند استفاده کنید بهتر است سراغ مدل‌های ساده‌تر بروید، اما برای دکوراسیون‌های مدرن مدل‌های فانتزی مناسب‌تر هستند. مدل‌هایی مثل ماه، گیتار، ستاره، نخل و امثال آن برای دکوراسیون‌های مدرن بسیار مناسب هستند.

– اگر قصد دارید اجناس دکوری سنگینی روی طبقات استند قرار دهید باید از طبقات محکم و با استقامت بالا استفاده کنید، در غیر این‌صورت طبقات شیشه‌ای زیبایی خاصی دارند و انتخاب  مناسبی هستند. از استندها می‌توانید به جای کتابخانه نیز استفاده کنید، البته بهتر است از مدل‌های ساده برای این کار بهره ببرید، یا اگر تعداد کتاب‌ها کم است می‌توانید از مدل درختی استفاده کنید که زیبایی خاصی به محیط خانه شما خواهد داد.

– اگر اهل تغییر دکوراسیون مداوم هستید، بهتر است به جای بوفه از استند استفاده کنید، استندها در مقایسه با بوفه سبک‌تر هستند و قابلیت جابه‌جایی راحت‌تری دارند. هم‌چنین برای فضاهای کوچک و آپارتمان‌های زیر ۱۰۰ متر استفاده از استند بسیار کاربردی‌تر و زیباتر از بوفه‌ها است.

مشاهده
راهنمای خرید تخت خواب نوزاد

– استندها قیمت‌های متفاوتی دارند، تعداد طبقات، ابعاد و جنس استند در قیمت آن تاثیر دارد، اگر به‌دنبال یک جنس محکم و مقاوم هستید استندهای چوبی مناسبند اگرچه قیمت بالاتری دارند، در غیر این‌صورت می‌توانید از استندهای ام‌دی‌اف یا اچ‌دی‌اف استفاده کنید که مقاوت خوبی دارند و از  نظر قیمت نیز مقرون‌به صرفه‌تر هستند.

– استندهای خاصی نیز برای قرار دادن گلدان‌های طبیعی وجود دارند که در صورت نیاز می‌توانید برای زیباتر شدن محیط منزل و ایجاد آرامش بیشتر از آنها برای قرار دادن گلدان‌هایتان استفاده کنید و طراوت و تازگی را به محیط منزل ببرید.

از کجا استند مناسب تهیه کنیم

برای این‌که بتوانید مدل‌های مختلف استند را بررسی کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید، می‌توانید به سایت‌های فروشگاهی که در اینترنت موجود است سری بزنید، در این سایت‌ها علاوه بر بررسی مدل‌ها می‌توانید اطلاعات خوبی از نظر قیمت و جنس استندها نیز به‌دست آورید.

برای خرید حضوری نیز باید به فروشگاه‌هایی که کالاهای دکوراتیو عرضه می‌کنند بروید، سعی کنید مدل‌ها و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با دیگر لوازم منزل شما هارمونی خوبی از نظر طرح و رنگ دارند، فراموش نکنید که از فروشندگان در مورد روش‌های تمیز کردن استند سوال کنید تا بتوانید آنها را به‌خوبی نگهداری کنید و عمر مفید آنها به‌این وسیله زیادتر شود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه