راهنمای خرید مبل منزل

راهنمای خرید مبل سلطنتی

یکی از لوازم کاربردی و مهم در منزل که تاثیر مهمی نیز در دکوراسیون داخلی دارد مبلمان است. انتخاب مبلمان همیشه چالش‌برانگیز بوده است، برای اینکه بتوانید بهترین نوع مبلمان را خریداری کنید بهتر است اطلاعات خوبی  در مورد انواع مبلمان و سبک‌های مختلف چیدمان داشته باشید. مبل ها در انواع گوناگونی تهیه می‌شوند که از نظر طرح و اندازه و حتی سبک تولید با یکدیگر تفاوت دارند، از طرفی هرکدام از انواع مبلمان در چیدمان منزل و سبک آن تاثیرگذار است، اگر به‌دنبال یک راهنمای جامع برای انتخاب مبلمان هستید با ما همراه باشید، در این مقاله سعی می‌کنیم آنچه باید در مورد مبلمان بدانید برایتان بازگو کنیم.

راهنمای خرید مبل سلطنتی

انواع مبلمان چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم مبلمان انواع مختلفی دارد که هرکدام سبک چینش و کاربرد منحصر به خود را دارا است، برای مثال در خانه‌های بزرگ می‌توان از مبل‌های بزرگتر و در منازل کوچک از مبلمان ال و یا طرح‌های جمع و جور استفاده کرد. انواع مبلمان از نظر کاربرد و سبک چیدمان به شرح زیر است:

مبل راحتی؛ همان چیزی که انتظارش را دارید!

یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین انواع مبلمان، سبک راحتی است. همان‌طور که از نامش پیداست مبل راحتی برای استفاده روزانه اعضای خانواده به کار می‌رود، در این نوع از مبلمان بخش عمده متریال تولیدی را پارچه تشکیل می‌دهد و بسیار مناسب استراحت روزانه است. از آنجایی که بیشتر خانواده‌ها از این سبک مبلمان استفاده می‌کنند، انواع مبل‌ها دارای سبک راحتی نیز هستند، مبلمان راحتی از آن دست اقلامی است که در هر دکوراسیونی جای خود را پیدا می‌کند.

مشاهده
راهنمای خرید لوستر

مبل ال؛ مناسب برای خانه‌های کوچک

با توسعه زندگی آپارتمانی سبک جدیدی از مبلمان روانه بازار شد که به دلیل نوع چینش به آن “ال” گفته می‌شود، مبل ال همان‌طور که از نامش پیداست به‌صورت دو خط عمود برهم به شکل کلمه “L” چیده می‌شود، در این سبک از مبلمان خبری از کاناپه‌های دو یا سه نفره نیست، میتوان این مبل را درهر فضایی از منزل استفاده کرد، تلفیق انواع مبلمان به منظور جلب رضایت مصرف کننده سبب شده است که مبلمان ال نیز در انواع گوناگونی مثل ال چستر و ال راحتی تولید شود.

مبل چستر؛ مدرن‌ترین را داشته باشید!

چستر یکی از مبل‌های لاکچری و مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن است، مهم‌ترین ویژگی‌ اختصاصی مبل چستر، لمسه‌دوزی‌های آن است، لمسه‌دوزی به معنای کوک‌های درشت روی بافت تکیه‌گاه، دسته‌ها و بدنه مبلمان است که شباهت زیادی به لحاف‌های دست‌دوز قدیمی مادربزرگ‌ها دارد، معمولا برای زیباتر شدن لمسه‌ها آن‌ها را با دکمه یا نگین‌های مخصوص تزئین می‌کنند، یکی از پارچه‌های بسیار پرکاربرد برای این سبک مبلمان پارچه‌های چرمی است.

مبل استیل؛ انتخاب خانه‌های با دکوراسیون کلاسیک

برخلاف آنچه برخی افراد متصورند این سبک از مبلمان از فلز تهیه نمی‌شود، کلمه استیل تلفظ فارسی کلمه “استایل” است که به معنای “سبک خاص” می‌باشد، در حقیقت مبل استیل همان مبل‌های سلطنتی است، از آنجایی که این مدل مبلمان سبک خاص خودش را دارد با نام استیل شناخته شده است، ویژگی مبل‌های استیل استفاده از متریال مرغوب و درجه یک و منبت‌کاری‌های فراوان روی قسمت‌های پایه، دسته و تاج مبلمان است.

مبل کلاسیک؛ خانه‌ای سلطنتی و لاکچری

مبلمان کلاسیک به مبل‌های نیمه استیل نیز شهرت دارند، این سبک از مبلمان نیز در زمره کالاهای لاکچری قرار می‌گیرد، وجه تمایز مبل استیل و مبل کلاسیک در میزان منبت‌کاری‌های به‌کاررفته در آن است، در مبلمان کلاسیک این منبت‌کاری‌ها کمتر است و می‌توان گفت مبل کلاسیک ظرافت بیشتری دارد. از طرفی به‌دلیل قیمت مناسب و هم‌خوانی داشتن با انواع سبک چیدمان، مبل کلاسیک بسیار محبوب است،  گفتنی است این نوع مبلمان دارای مدل راحتی نیز می‌باشد.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره

مبل سلطنتی؛ لاکچری با دوام بسیار

مبل سلطنتی همان مبل استیل است، از آنجایی که در ساخت و تولید این مدل از مبلمان از چوب‌های مرغوب گرانقیمت مثل راش و گردو استفاده می‌شود و هم‌چنین استفاده از پارچه‌های با کیفیت و مدل‌های با شکوه، این سبک از مبلمان در چیدمان‌های لاکچری مورد استفاده واقع شوند. مبلمان سلطنتی مناسب خانه‌های بزرگ بوده و هرچه فضای بزرگتری در اختیار داشته باشید می‌توانید چیدمان زیباتری رقم بزنید.

مبل تخت‌خواب‌شو؛ با این مبل راحت باشید!

زندگی‌های آپارتمانی و فضاهای کوچک شهری سبب شده است تا طراحان برای کاربردی تر شدن برخی وسایل از جمله مبلمان آن‌ها را به‌صورت کالاهای چند منظوره طراحی و تولید کنند. مبل تختخواب‌شو از جمله وسایل دو منظوره است که هم می‌توان به‌صورت مبل و هم تختخواب از آن بهره گرفت. استفاده از این مبل‌ها در فضاهای کوچک مثل سوییت‌ها و یا آپارتمان‌های بسیار کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بین بگ؛ فقط یک بار باید امتحان کرد!

در حقیقت بین بگ یا هپی چیر مثل یک مبلمان تک نفره عمل می‌کند، این مبل برای استراحت استفاده می‌شود، بسیار نرم است و حالت‌پذیری زیادی دارد، در تولید این سبک از مبل‌ها از چوب استفاده نمی‌شود، معمولا روکش بین بگ را پارچه‌های جیر، فوم و یا چرمی تشکیل می‌دهند. این مدل از مبلمان بسیار سبک است و به‌راحتی جابجا میشود، هپی چیر را بیشتر در چیدمان‌های  مدرن مورد استفاده قرار می‌دهند اگرچه می‌توان از آن در اتاق خواب هم استفاده کرد.

شزلون؛ مبلی لاکچری در دل خانه رویایی

در حقیقت شزلون همان مبل راحتی در قالب صندلی است. این مبل تک‌نفره به اندازه ای بزرگ است که می‌توان پاها را روی آن قرار داده و به‌راحتی استراحت کرد. شزلون یک کلمه فرانسوی است که به صندلی‌های بلند اطلاق می‌شود. شزلون‌ها معمولا در دکوراسیون‌های کلاسیک و لاکچری کاربرد دارند، به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تزئینی و زیبایی بخشی داشته باشد و یکی از وسایلی است که به چیدمان منزل زیبایی خاصی می‌بخشد.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب سلطنتی

کاناپه؛ نیاز هر خانه مدرن

به مبل‌های دو یا سه نفره کاناپه گفته می‌شود، بنابراین کاناپه نیز نوعی مبل است، البته در میان عامه مردم کاناپه‌ها با نام مبل دو یا سه نفره شناخته می‌شوند، در ست‌های مبلمان همیشه کاناپه‌های دو و سه نفره وجود دارد، بهترین حالت قرار دادن این کاناپه‌ها در چیدمان ست مبلمان، قرار دادن آنها روبروی یکدیگر است. می‌توان از کاناپه‌ها در مقال تلویزیون و برای استراحت روزانه نیز استفاده کرد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه