راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره

راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در لیست خرید جهیزیه سرویس خواب دو نفره است. یک محیط پر از آرامش و راحتی در اتاق خواب، زیبایی دکوراسیون آن و هم‌چنین خواب راحت باعث سرزندگی و نشاط در زندگی زناشویی خواهد بود، بنابراین سعی داریم در این مقاله شما را با نکاتی در مورد سرویس خواب دونفره آشنا کنیم.

سرویس خواب دو نفره شامل چه کالاهایی است اصولا سرویس خواب شامل اقلامی نظیر: میز توالت یا آرایش، دراور، پاف، پاتختی و کمد است، مهمترین کالای موجود در سرویس خواب نیز تخت‌خواب است که طبیعتا در موضوع مورد بحث ما دونفره است. باید در نظر داشت که برخی از اجناس موجود در ست کامل خواب قابل حذف شدن هستند، مثل دراور یا پاف، اگر فضای مناسب برای چیدمان تمام سرویس در اختیار دارید می‌توانید یک سرویس خواب کامل خریداری کنید، اما اگر فضای کافی در اختیار ندارید نیز می‌توانید برخی از اقلام را حذف کرده و فقط موارد ضروری را خریداری کنید

راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره

تخت‌خواب دو نفره استاندارد چه سایزی است؟

تخت ها از نظر ابعاد استانداردهای خاص خود را دارند، این ابعاد در مورد تخت‌های دو نفره شامل 140، 160 یا 180 سانتی‌متر عرض و 200 سانتی‌متر طول است، در مورد ارتفاع استاندارد نیز بحث ها بسیار است، برخی طراحان معتقدند  ارتفاع تخت بستگی به طراحی و سبک آن دارد و برخی نیز ارتفاع بین 30 تا 40 سانتی‌متری را استاندارد می دانند.

استفاده از تشک استاندارد هم مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنید، تشک مناسب و استاندارد علاوه‌براینکه از نظر سلامتی برای بدن شما ضروری است، از نفوذ رطوبت، گرد و خاک و حشرات به فضای داخلی تخت جلوگیری می‌کند.

مشاهده
راهنمای خرید جالباسی

انواع سرویس خواب دونفره چطور است؟

سرویس خواب‌ها از نظر جنس و یا سبک طراحی و مدل، انواع مختلفی دارند، از نظر جنس و متریال تولیدی می‌توان آن را به انواع فلزی، چوبی و ام‌دی‌اف تقسیم کرد. این اجناس از نظر قیمت، طول‌عمر و هم‌چنین طراحی با هم تفاوت‌های اساسی دارند. در این میان، سرویس خواب چوبی همیشه بهترین گزینه خواهد بود، چرا که از نظر مدل و طراحی، دوام و کارایی و هم‌چنین زیبایی از انواع دیگر سطح بالاتری دارد.

سرویس خواب‌های فلزی اگرچه از نظر طرح و مدل محدود هستند، اما بسیار با دوام بوده و قابلیت رنگ شدن دارند، به این ترتیب هر از گاهی می‌توان تم رنگی اتاق خواب را کاملا تغییر داد. از نظر قیمتی نیز این سبک از سرویس خواب نسبت به مدل‌های چوبی ارزان تر است.

سرویس خواب ام‌دی‌اف طرفداران خود را دارد، نسبت به سرویس‌های چوبی ارزان‌تر است، استحکام و دوام خوبی دارد و از رنگ، مدل و طرح‌های متنوعی برخوردار است. به‌همین دلیل شاید بتوان گفت پرطرفدارترین جنس سرویس‌های خواب همین سرویس‌های ام‌دی‌اف است.

از نظر مدل و طرح هم باید گفت سرویس‌های خواب متنوعی وجود دارد، مدل‌های کلاسیک، سلطنتی و مدرن از آن جمله هستند، در مدل‌های کلاسیک، تخت‌خواب مستطیل شکل، میز و آینه پایه‌دار و پاتختی‌های کشودار اقلام موجود در این سرویسها هستند.

در مدل سلطنتی تخت‌خواب دارای تاج منبت‌کاری شده است، این منبت‌کاری‌ها ممکن است روی بدنه یا پایه‌ها هم موجود باشد، آینه و میز آرایش منبت‌کاری شده و چوب‌های فاخر از جمله ویژگی‌های سرویس خواب سلطنتی است. تخت‌خواب گرد نیز یکی دیگر از اقلامی است که در سرویس‌های لاکچری دیده می‌شود.

مشاهده
راهنمای خرید ساعت دیواری

در مدل‌های مدرن شاهد تولید تخت‌خواب‌های متفاوت و طرح‌دار، میز آرایش متفاوت، آینه‌های هندسی و دیگر اقلام با طراحی جدید و متنوع هستیم.

نکات مهم خرید سرویس خواب دونفره

– هنگام انتخاب و خرید سرویس خواب دونفره به ابعاد استاندارد تخت‌خواب و تناسب آن با فضای اتاق خواب خود دقت کنید.

– نوع و مدل سرویس خواب باید با سبک دکوراسیون دیگر فضاهای منزل هم‌خوانی داشته باشد.

– در صورتی که کمبود فضا دارید می‌توانید برخی از اقلام غیر ضروری موجود در سرویس کامل خواب را حذف کنید.

– تم رنگی انتخابی باید دیگر اجناس و آیتم‌های دکوری موجود در اتاق‌خواب مثل پرده‌ها و رنگ دیوارها و فرش هم‌خوانی داشته باشد.

– خرید تشک استاندارد و طبی یکی از ملزوماتی است که نباید فراموش کنید.

– بسیاری از تخت‌خواب‌های موجود در سرویس خواب دونفره دارای کشو و یا جک هستند که می‌توانید از فضای زیر آن به عنوان مکانی برای قرار دادن وسایل اضافی استفاده کنید، بنابراین اگر اتاق خواب کوچک دارید این مدل‌ها می‌تواند گزینه انتخابی مناسبی برای شما باشد.

– در صورتی که به دنبال یک سرویس خواب لاکچری و منحصربه‌فرد هستید، انتخاب سرویس خواب سلطنتی با تخت‌خواب‌های گرد می‌تواند به شما کمک فراوانی کند.

– به کیفیت چوب‌ها و تقارن منبت‌کاری‌ها و همچنین اتصالات تخت خواب در سرویس خواب‌های چوبیی دقت کافی داشته باشید، در صورت عدم توجه به این نکته ممکن است تخت‌خواب شما بعد از مدتی دچار سرو صدا هنگام حرکت کردن شده و این مسئله بر کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد.

اثاث چین
ارسال دیدگاه