راهنمای خرید سرویس خواب سلطنتی

راهنمای خرید سرویس خواب سلطنتی

داشتن یک اتاق خواب مجلل و سلطنتی رویایی است که کمتر کسی به آن فکر نکرده است، اتاق خواب، از آن جهت که محل استراحت و خواب است می‌تواند تاثیرات بسیاری بر روحیه و سلامت روانی اشخاص داشته باشد، بنابراین باید به زیبایی و استاندارد بودن دکوراسیون اتاق خواب توجه ویژه‌ای داشت، مهم‌ترین کالای موجود در این فضا سرویس خواب است که می‌تواند بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد، در این مقاله کوتاه به بیان نکاتی در مورد انتخاب سرویس خواب سلطنتی می‌پردازیم.

سرویس خواب سلطنتی چه ویژگی‌هایی دارد

باید گفت سرویس خواب از نظر طراحی و دکور دارای انواع گوناگونی است که سرویس سلطنتی یکی از آن‌هاست. به‌دلیل زیبایی و جلوه فراوانی که این مدل از سرویس خواب‌ها دارند بسیار محبوب هستند و گفته می‌شود که انتخاب مناسبی برای سرویس جهیزیه خواهد بود، اما باید توجه داشت که سرویس خواب سلطنتی مناسب فضاهای بزرگ است و در صورتی که اتاق خواب شما کوچک باشد این مدل انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

راهنمای خرید سرویس خواب سلطنتی

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سرویس خواب سلطنتی باید به جنس آن اشاره کرد، این سبک از سرویس خواب اصولا از جنس چوب است، دارای منبت‌کاری‌های فراوان و ظریف است و تخت‌خواب در این سرویس دارای تاج بزرگ و بلندی است که منبت‌کاری دارد و معمولا این منبت‌کاری‌ها در قسمت حاشیه آینه، روی پایه میز آرایش و پاتختی‌ها و حتی پاف یا تاج روی کمد نیز دیده می‌شوند.

یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در سرویس خواب سلطنتی استفاده از تخت‌خواب‌های گرد است، این مدل تخت‌خواب علاقه‌مندان فراوانی داشته و بیشتر از مدل‌های کلاسیک با ویژگی‌های سرویس خواب سلطنتی هم‌خوانی دارد.

مشاهده
راهنمای خرید تخت خواب گرد

در مورد سرویس خواب‌های سلطنتی باید گفت این سبک همیشه به‌روز و پرطرفدار است و اگرچه نسبت به سایر مدل‌ها گرانتر است اما ارزش هزینه کردن دارد، چرا که دوام و طول عمر چوب بسیار بالاست و شما می‌توانید تا سالها از آن استفاده کنید. به خصوص افرادی که علاقه‌مند به دکوراسیون سنتی و کلاسیک هستند می‌توانند با خیال راحت این مدل سرویس خواب را انتخاب کنند.

انتخاب آینه، نقش مهمی در زیباتر دیده شدن سرویس خواب سلطنتی دارد، می‌توانید از آینه‌های قدی استفاده کنید، یا یک آینه تاج‌دار و یا حاشیه‌دار کلاسیک روی میز آرایش را انتخاب کنید، استفاده از آینه‌های هندسی که روی دیوار نصب می‌شوند نیز میتواند گزینه مناسبی برای بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق خواب است.

انتخاب رنگ سرویس خواب سلطنتی

از آنجایی که ابعاد کالاهای موجود در سرویس خواب سلطنتی نسبت به سایر مدل‌ها بزرگتر است بنابراین رنگ آنها تاثیر مهمی در دکوراسیون اتاق خواهد داشت، اصولا رنگ‌های تیره در این مدل از سرویس خواب‌ها سبب کوچکتر دیده شدن فضای اتاق خواب خواهد بود، از طرفی استفاده از رنگ‌های روشن سبب می‌شود تا فضای اتاق بزرگ و دلباز دیده شود، بنابراین به جرات می‌توان گفت رنگ‌های روشن معمولا طرفداران بیشتری دارند چرا که داشتن یک اتاق خواب روشن و بزرگ هدفی است که با یک سرویس خواب رنگ روشن می‌توان به آن دست پیدا کرد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر سبک دکوراسیون کلاسیک سلطنتی می‌پسندید رنگ به‌کاررفته در این سبک اصولا قهوه ای است، گاهی هاله‌ای از رنگ طلایی نیز در این میان دیده می‌شود. اما در سرویس خواب‌های سلطنتی مدرن می‌توان از رنگ‌های روشنی چون سفید، طلایی، کرم و یا شیری استفاده کرد.

مشاهده
راهنمای خرید جالباسی

نکات مهم خرید سرویس خواب سلطنتی

– از آنجایی که در سرویس خواب سلطنتی منبت‌کاری‌ها و کیفیت چوب حرف اول را می‌زند، قبل از خرید و انتخاب سعی کنید از مرغوبیت متریال به‌کاررفته در سرویس اطمینان حاصل کنید، همچنین باید توجه داشته باشید که قسمت‌های منبت‌کاری شده دارای تقارن بوده و نقش یکسانی داشته باشند.

– انتخاب طرح آینه، میز توالت، پاف و کمد بستگی به بزرگی اتاق خواب دارد، در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید از طرح‌های مخصوص سرویس‌های سلطنتی که غالبا دارای نقش و نگار در حاشیه و تاج هستند استفاده کنید.

– برای انتخاب رنگ سرویس خواب سلطنتی باید به اصول سبک‌های کلاسیک و مدرن و هم‌چنین تم رنگی فضای اتاق خوابتان از جمله رنگ پرده‌ها، فرش، تابلوها و رنگ دیوار دقت کنید.

– تناسب فضای اتاق خواب و ابعاد سرویس خواب را فراموش نکنید. در صورت عدم رعایت این نکته مهم، سرویس خواب شما هرچند زیبا و چشم‌نواز باشد، جلوه تاثیرگذاری نخواهد داشت.

– فراموش نکنید که استفاده از سرویس خواب سلطنتی در اتاق خواب کوچک نه تنها جلوه‌ای نخواهد داشت بلکه دست و پاگیر خواهد بود.

– در صورتی که فضای کافی برای قرار دادن پاتختی در اختیار ندارید می‌توانید به جای آن از شلف‌های کارشده ویژه در سرویس خواب سلطنتی بهره ببرید.

– انتخاب یک تشک استاندارد و طبی برای سرویس خواب یکی از نکات مهمی است که نباید فراموش کنید.

– از آنجایی که سرویس‌های سلطنتی غالبا از جنس چوب ساخته می‌شوند، در مورد شیوه نگهداری و تمیز کردن آن از فروشنده راهنمایی بخواهید.

مشاهده
راهنمای خرید لوستر

اثاث چین
ارسال دیدگاه