راهنمای خرید مبل تخت‌خواب‌شو

راهنمای خرید مبل تخت‌خواب‌شو

زندگی انسان در دهه‌های اخیر تحت تاثیر جمعیت، به زندگی آپارتمان‌نشینی تغییر پیدا کرده است، دیگر خبری از اتاق‌خواب‌های بزرگ نیست، به‌همین دلیل طراحان صنعت مبلمان سعی کرده‌اند برای کسانی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند نیز امکان استفاده از وسایلی نظیر مبل یا تخت‌خواب را فراهم کنند، راه حل بسیار ساده بود! مبل‌های تخت‌خواب‌شو، در این مقاله قصد داریم نکات مهم در مورد این کالای کاربردی را برایتان شرح دهیم.

مبل تخت‌خواب‌شو چیست

همان‌طور که اشاره گذرایی داشتیم بسیاری از خانواده‌ها در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، اما طراحی این وسیله باعث شد، تا این خانواده‌ها نیز بتوانند از حضور مبل و تخت در خانه خود بهره‌مند شوند، در حقیقت مبل تخت‌خواب‌شو، تلفیقی کاربردی از هردوی این وسیله‌هاست، اصولا این گونه مبل‌ها به وسیله لولا و اتصالاتی قابلیت تا شدن دارند، به‌همین دلیل ماهیت اصلی آنها به شکل مبل طراحی شده است، اما در صورت نیاز با بازکردن مبل یک تخت‌خواب نرم و راحت در اختیار خواهید داشت.

انواع مبل تخت‌خواب‌شو را بهتر بشناسید

این‌گونه مبل‌ها انواع گوناگونی دارند، مبل‌های تخت‌خواب‌شو ساده یا فوتن و مبل‌های چند طبقه که به تخت‌خواب‌های بزرگتری تبدیل می‌شوند. در حقیقت فتون‌ها ساده‌ترین نوع این سبک از مبل‌ها هستند که شامل یک چارچوب یا قاب و یک بالشتک و تشکچه نرم هستند که در موقع لزوم، باز شده و به یک تخت‌خواب ساده تبدیل می‌شوند. اگرچه این وسیله بسیار کاربردی است اما ظاهری ساده و بدون زرق و برق دارد، اگر به‌دنبال وسیله متفاوت‌تری هستید باید نوع دیگر مبلمان تخت‌خواب‌شو را امتحان کنید.

مشاهده
راهنمای خرید جالباسی

مبل‌های چند طبقه باز شونده نیز نوع دیگر از تخت‌خواب‌شوها هستند، این مبل‌ها طوری طراحی شده‌اند که به یک تخت‌خواب شیک یک‌نفره، دو نفره و یا حتی دو طبقه تبدیل می‌شوند. اگرچه این سبک از مبلمان به تخت‌خواب زیبا، بزرگ  و راحت‌تری تبدیل می‌شود اما باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از آن به فضای بیشتری نیز نیاز خواهید داشت.

بنابراین اگر تنها زندگی می‌کنید و یا فضای بسیار کمی در اختیار دارید بهتر است از فتون‌ها استفاده کنید و اگر خانواده چند نفری هستید و یا گاهی میهمان دارید، می‌توانید از مبل هایی که به تخت‌خواب‌های چند طبقه تبدیل می‌شوند بهره ببرید.

نحوه استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو

بر اساس نوع باز شدن مبل‌های تخت‌خواب‌شو، این  کالا به سه دسته تقسیم می‌شود که ویژگی‌های هرکدام را برایتان در این بخش توضیح خواهیم داد.

مبل تخت‌خواب‌شو کامل: در این سبک از مبل‌ها، پشتی مبل به شکل خوابیده قرارگرفته و با نشیمن آن در یک سطح قرار می‌گیرد، در این حالت یک تخت‌خواب یک یا دو نفره در اختیار خواهید داشت، این سبک از تخت‌خواب‌شو معمولا یک کاناپه سه‌نفره بزرگ و یا کوچک است.

مبل تخت‌خواب‌شو مکانیزه: در این مدل از مبل‌ها به‌جای خواباندن پشتی مبل آن را به عقب هول می‌دهید، در حقیقت در این سبک از مبل‌ها یک ریل در قسمت زیرین مبل تعبیه شده که به عقب رفتن پشتی کمک می‌کند، کار کردن با این سبک از مبلمان راحت‌تر از سایر مدل‌هاست.

صندلی خواب: اگر تنها هستید، این مدل از تخت‌خواب‌شو مناسب شماست، در این سبک، شما یک صندلی راحتی در اختیار دارید که در مواقع لزوم به یک تخت‌خواب یک‌نفره جمع‌وجور تبدیل می‌شود، در مقایسه با انواع دیگر، صندلی‌های تخت‌خواب‌شو از طراحی و رنگ‌های متنوعی برخوردار هستند، اما باید توجه داشته باشید که این مدل مبلمان نسبت به صندلی‌های معمولی بزرگ‌تر طراحی شده و فضای بیشتری نیز اشغال می‌کند.

مشاهده
راهنمای خرید آباژور

جنس تشک مبل تخت‌خواب‌شو

اولین نکته‌ای که هنگام انتخاب و خرید مبل تخت‌خواب‌شو باید به آن دقت کنید، جنس تشک این گونه از مبل‌ها است.  از آن‌جایی که قرار است هم روی این مبل بنشینید و هم تخت‌خواب شما در هنگام خواب باشد چه خرید اینترنتی مبل تخت‌خواب‌شو انجام دهید و چه حضوری خرید کنید بهتر است در مورد جنس و نوع تشک آن حساس باشید.

معمولا جنس تشک‌های موجود در بازار فومی است، استفاده از این تشک‌ها به‌دلیل ضخامت کم و وزن کمتری که دارند راحت‌تر است، فوم‌ها نیز دارای دو دسته هستند، فوم‌های سرد تراکم بالاتری دارند و در اثر فشار ناشی از نشستن و یا خوابیدن تغییر شکل نمی‌دهند، اما سفت و محکم هستند، فوم‌های نرم حالت‌پذیری بیشتری دارند و بیشتر برای افراد مسن و سالمند مناسب است.

تشک‌های فنری نیز انتخاب مناسبی هستند، راحتی بالایی دارند، ضخیم‌تر هستند و مهمتر از همه این که دوام و طول عمر بیشتری در مقایسه با تشک‌های فومی دارند.

جدیدترین تکنولوژی به‌کاررفته در این سبک از مبلمان استفاده از تشک‌های بادی فنری است که تلفیقی از یک لایه فوم، فنر و یک لایه هوای قابل تخلیه است، این تشک‌های مدرن و جدید نسبت به تشک‌های فنری راحت‌تر هستند و صدای کمتری ایجاد می‌کنند، دارای ضخامت بیشتری هستند و احساس راحتی بیشتری به مصرف‌کننده می‌دهند.

نکات مهم خرید مبل تخت‌خواب‌شو

– برای خرید مبل تخت‌خواب‌شو اولین کاری که باید انجام دهید به‌دست آوردن ابعاد مناسب و فضایی است که مبل در آنجا قرار خواهد گرفت.

– از آنجایی که خواب یک مسئله مهم و حیاتی در زندگی انسان است و از نظر سلامتی اهمیت زیادی دارد، انتخاب یک تشک نرم، سبک، راحت و استاندارد بسیار ضروری است، پس توصیه می‌کنیم در مورد جنس تشک مبل خود وسواس باشید.

مشاهده
راهنمای خرید جالباسی

– به‌دلیل استفاده مداوم و زیاد از این سبک مبلمان بهتر است توجه داشته باشید که کالای مورد نظر از متریال مرغوب و با کیفیت تهیه شده باشد تا دوام و طول عمر بالایی  داشته باشد، در غیر این‌صورت خیلی زود مستهلک شده و قابل استفاده نخواهد بود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه